Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

+3
xxjojootjexx
Liadan
Pussycat
7 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje? Empty Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

Bericht  Pussycat vr 14 jan 2011 - 22:49

Onze dochter is nu 6 dagen oud.
Ze woog bij de geboorte 3640 gram
En gisteren woog ze 3480 (ze was 2 dagen afgevallen en sinsdien kruipt ze alweer omhoog.

Ik geef dus borstvoeding en per keer drinkt ze gemiddeld 10 minuten.
Dan drinkt ze ook echt goed stevig door.
Maar ik vroeg me eigenlijk af hoelang moeders hier gemiddeld over doen?
En hoe vaak op een dag geef je dan borstvoeding?
Hier zit ik nu tussen de 8 en de 10 keer en dat dan 10 minuten lang per keer.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje? Empty Re: Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

Bericht  Liadan vr 14 jan 2011 - 23:08

Allereerst, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Onze dochter dronk in het begin een stuk langer, 20 minuten aan de ene kant en 20 minuten aan de andere kant.
Ik zat in het begin op ongeveer 8 voedingen denk ik, dat is tot 9 maanden zo geweest, daarna at ze haar bijvoeding goed en ging ze naar ongeveer 6 voedingen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje? Empty Re: Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

Bericht  xxjojootjexx vr 14 jan 2011 - 23:16

Tristan dronk tot 2 weken geleden elke 2 uur. 12x per dag dus ongeveer. Soms ('s nachts) zelfs vaker.
Nu drinkt hij overdag nog steeds om de 2 uur, maar is het 's nachts iets minder.
Hij drinkt overdag ongeveer 8 minuten per keer, 's nachts ruim 15 minuten.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje? Empty Re: Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

Bericht  Pussycat vr 14 jan 2011 - 23:21

Dank je wel liadan smile

Ik zie en lees inderdaad overal dat de meesten er 20 á 30 minuten over doen.
Maar na 10 minuten is ze toch echt verzadigd (denk ik want ze sabbelt niet meer enzo) en valt weer in slaap.
En komt vervolgens 3 á 4 uur later pas weer.
En ik dacht het feit dat ze alweer aankomt lijkt me dat het goed is zo, maar toch twijfel ik dan, omdat je zóveel verschillende dingen hoort...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje? Empty Re: Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 0:02

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Ik zou zeggen: ga regelmatig met haar wegen, blijft ze goed aankomen, dan krijgt ze ook genoeg voeding binnen. Ook als ze regelmatig goede plasluiers heeft drinkt ze goed. Met borstvoeding is er geen vast schema waar je je aan kunt houden, borstvoeding geef je op verzoek, het kan zijn dat ze dus 15 minuten drinkt, om de 4 uur, maar het kan ook zijn dat ze 15 minuten drinkt om de 2 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje? Empty Re: Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

Bericht  Mamsie za 15 jan 2011 - 1:48

Hier 10 min ongeveer ( soms wat korter ) aan elke kant.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje? Empty Re: Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

Bericht  sheila123 za 15 jan 2011 - 21:29

Ten eerste gefeliciteerd met je dochter!

Hier was het een minuut of 10 aan de ene kant en een slokje van de andere kant. J. groeide er goed op!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje? Empty Re: Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

Bericht  Teddyaapje zo 16 jan 2011 - 2:23

Allereerst gefeliciteerd!

T. drinkt ong. 10 tot 15min per borst met een pauze tussen de 2 borsten in om te boeren. Hij komt ong. om de 4u. En slaat snachts een voeding over (in het begin niet, ik weet eigenlijk niet meer vanaf hoeveel weken hij dat deed). Ik zou het gewicht van je dochtertje goed in de gaten blijven houden, let op dat ze genoeg plasluiers heeft maar kijk ook goed of ze niet suf wordt.

T. werd toen hij 6dgn oud was opgenomen in het zh omdat hij teveel was afgevallen en niet goed dronk terwijl ik wel (meer als) genoeg voeding had. Hij stopte standaard bij 30cc terwijl hij er toen 60 moest hebben. Hij bleek een virusje te hebben en is hier met behulp van 2dgn maagsonde weer op eigenkracht van opgeknapt. Het is niet zo dat het niet was gebeurd als hij de fles had gekregen maar dan hadden we het wel eerder opgemerkt omdat je dan zicht hebt op hoeveel de kleine binnenkrijgt. T. had trouwens wel genoeg plasluiers dus het was niet zo dat hij uitdroogde ofzo en het wil dus ook niet zeggen dat dan alles goed is. Hij was wel erg suf, dus let daar ook op!

Ik wil je niet bang maken met mijn verhaal maar ik wilde je er toch even op wijzen, misschien dat wij er eerder bij waren geweest als ik dit al eens gehoord had (al had dat verder niks uitgemaakt voor zijn herstel).

Als het gewicht van je dochtertje alweer naar boven gaat hoef je je waarschijnlijk nergens druk over te maken. Dat ze was was afgevallen is normaal, zolang het niet meer dan 10% van dr geboortegewicht is.

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje? Empty Re: Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

Bericht  maiadebij zo 16 jan 2011 - 5:29

J is ook een snelle drinker en drinkt hooguit 8 minuten per voeding en dan 1 borst. Snachts leg ik haar vaak nog even over naar de andere kant in de hoop dat ze weer even wakker wordt, wat drinkt, dus langer doorhaalt. Zonder resultaat overigens Very Happy
En ze dronk de eerste weken ook zo'n 8 tot 10 voedingen per dag, volgens mij nu nog maar ik hou het niet meer bij...

Idd voldoende plasluiers, een tevreden kindje en aankomen in gewicht zijn de belangrijkste. Als dit goed gaat hoef je je geen zorgen te maken hoor.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje? Empty Re: Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

Bericht  Teddyaapje zo 16 jan 2011 - 10:38

xxjojootjexx schreef:Tristan dronk tot 2 weken geleden elke 2 uur. 12x per dag dus ongeveer. Soms ('s nachts) zelfs vaker.
Nu drinkt hij overdag nog steeds om de 2 uur, maar is het 's nachts iets minder.
Hij drinkt overdag ongeveer 8 minuten per keer, 's nachts ruim 15 minuten.

pff...vind je dit niet super vermoeiend? Ik ben blij dat T. meestal netjes om de 4u komt en snachts meestal doorslaapt!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding hoe drinkt jou kindje? Empty Re: Borstvoeding hoe drinkt jou kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum