Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dochter drinkt te weinig?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Dochter drinkt te weinig? Empty Dochter drinkt te weinig?

Bericht  Pussycat za 4 jun 2011 - 0:04

Haar schema:

7 á 8 uur: 180 + 6 schepjes + 2 á 3 rijstebloem dit gaat helemaal op.
Rond 12 uur: 150 + 5 Gaat niet helemaal op 50 á 70 cc blijft er altijd inzitten.
Rond 4 uur: 150 + 5 gaat ook niet altijd helemaal op soms wel.
Rond 8 uur: 180 + 6 schepjes + 2 á 3 rijstebloem en gaat wel weer op soms op 30/40 cc na maar dat is bijna niks.

Dus zoveel vocht krijgt ze helemaal niet binnen. Wat zouden jullie doen?
Vaker een melkfles dan aanbieden of iets anders aanbieden zoals thee/diksap ofzo?
Na de fles van 8 uur valt ze trouwens in slaap. Ik bood haar altijd rond 23:00 nog een fles aan, maar daar drinkt ze helemaal geen slok van ze wil dan gewoon slapen.... wat ik probeer haha

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter drinkt te weinig? Empty Re: Dochter drinkt te weinig?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 0:33

Normaalgesproken komt dit wel aan de minimale hoeveelheid vocht die een baby nodig heeft, mijn dochter dronk met die leeftijd ook 'maar' 600ml, ik dacht dat dit te weinig was, maar het CB gaf aan dat het toch wel genoeg was. Nu met dit warme weer zou ik inderdaad tussendoor ook ergens vocht gaan aanbieden. Bijvoorbeeld een fles melk als ze uit bed komt en dan weer wat melk of water voor je kleintje naar bed gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 0:57

Zo te zien drink ze wel voldoende hoor. Je kan ook eens een flesje met water proberen met een klein beetje Diksap.

Hier drinkt meneer 2x een fles van 200, 1 fles van 120 en een flesje Diksap van 100/150 ml

Gast
Gast

Bericht  Pussycat za 4 jun 2011 - 1:07

Ja is dit echt voldoende?
Ik vond dit ineens zo weinig omdat ze eerder 5 flessen dronk en nu dus nog maar 4 Rolling Eyes
En ze komen ook nog geen eens allemaal op!

Maar ik twijfelde vooral door het warme weer inderdaad. Alleen vroeg ik me af of het dus verstandig is om wel of niet extra aan te bieden, omdat ik bang ben dat ze anders misschien wel de melk laat staan en dat wil ik natuurlijk ook weer niet... nerd

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 1:13

Ik geloof dat een baby tot de 1 jaar genoeg heeft aan 600 ml vocht per dag. Dus je dochter krijgt echt genoeg binnen. En een baby moet minimaal 4 goede plasluiers hebben per dag. Zo merk je ook dat ze voldoende vocht binnen krijgt

Gast
Gast

Bericht  Pussycat za 4 jun 2011 - 1:30

Bedankt voor je reactie in ieder geval :-)
Ik denk dat IK vooral moet wennen dat er een fles is afgegaan haha.
Volgens mij vind zij het wel best zo en ze laat zich duidelijk horen als ze het er niet mee eens is Laughing Dat scheelt alweer.
Maar ik dacht ow nu moet ik iets anders verzinnen anders krijgt ze straks te weinig. Maar ben blij te horen dat dat niet zo is.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you za 4 jun 2011 - 1:44

Maak je absoluut maar niet druk. Mijn dochtertje drinkt te weinig voor haar leeftijd maar ik krijg er echt niets in. Ze heeft 's ochtends een fles van 180cc + 6 en 's avonds. En meestal krijgt ze 's middags nog een beetje fles van 120 of 150 cc. Daarnaast drinkt ze eigenlijk niets want ze wil niets hebben. Maar ondanks dat ze wel iets te weinig vocht binnenkrijgt doet ze het verder goed. CB zei ook dat ik me niet al te druk moest maken. Ze is geen grote drinker net als haar moeder, mijn moeder en mijn oma. Het zal wel iets in de familie zitten.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 2:10

Ik vind het met dit warme weer best weinig en zou eens kijken of het helpt als je de rijstebloem achterwege laat. Misschien raakt ze daar toch iets te vol van en komt ze zonder rijstebloem aan meer vocht. Vocht lijkt mij belangrijker dan rijstebloem.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 4 jun 2011 - 3:55

Krijgt ze naast de rijstebloem ook al andere bijvoeding? Anders vind ik het idd redelijk weinig en kan je misschien proberen wat water/thee/sap te geven of haar proberen te neppen door 1 schepje voeding op 60cc te doen? Ventje hier hoeft nog geen water, dat komt er meteen weer uit, maar als ik er een beetje voeding doordoe wil hij het wel.

Mijn zoontje is een paar weekjes jonger en krijgt afhankelijk van hoelaat hij wakker wordt 4 of 5 flessen.
Als hij er 4 krijgt is het 4x210+7 en anders 5x180+6. Ik denk dat hij over de gehele dag hoogstens 60cc laat staan, maar met deze warmte gaat alles tot de laatste druppel op. Hij weegt trouwens 6660gram. Hij krijgt trouwens nog geen bijvoeding in de vorm van rijstebloem of fruit/groente.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 5:56

Krijgt ze al fruit?
Daar zit ook vocht in wat je mee mag tellen.

Verder zou je een flesje water kunnen aanbieden.
Evt met een druppel diksap/roosvicee erin.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat za 4 jun 2011 - 7:23

Wel grappig dat de helft zegt; ''maak je niet druk'' en de andere helft zegt; ''het lijkt me wel wat weinig'' :P

Maar ze krijgt wel eens een paar hapjes bijvoeding, maar nog niet elke dag. Gewoon af en toe een paar theelepeltjes om te proberen zeg maar.

En rijstebloem dat krijgt ze al een poosje juist omdat ze daarvoor te veel dronk haha.
Maar ze krijgt maar 2 á 3 schepjes dus dat is niet zo veel.
Toen ik dat nog niet deed kwam ze wel 10 keer per dag voor een fles, maar wel kleine beetjes. En nu ik er een papje van maak drinkt ze het tenminste wel helemaal op. Maar ja logischerwijs drinkt ze daardoor minder vaak, maar ja ze heeft nu wel een ritme...

Dat had ze niet, omdat ik plotseling moest stoppen met borstvoeding. Maar nu komt ze netjes elke dag om dezelfde tijd ongeveer.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 za 4 jun 2011 - 10:42

Pussycat schreef:Wel grappig dat de helft zegt; ''maak je niet druk'' en de andere helft zegt; ''het lijkt me wel wat weinig'' :P

Ik denk dat dat misschien komt omdat er niet bijstond of ze al bijvoeding krijgt in de vorm van fruit/groente. Zou ze dit wel krijgen zou ik zeggen dat het genoeg is omdat ze ook vocht haalt uit het fruit en de groente, maar zonder dat vind ik (maarja, das mijn mening :P ) het vrij weinig, zeker omdat ze ook niet alles opdrinkt. Wat ik zo kan zien krijgt ze 660cc waarvan ze misschien 100cc niet altijd opdrinkt.

Maar.....als je meisje het er goed op doet zal het vast wel goedkomen, je kan het er moeilijk inpompen hé :P Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat za 4 jun 2011 - 22:37

Ja dat is waar annie haha.
Ook al zou ik het erin willen pompen.. dat lukt echt niet hoor haha.
Maar ze doet het er goed op, dus zal wel goed zijn.
Ze plast ook genoeg. Alleen als je dan ziet dat een veel jongere baby zo bijna 300 cc weg krijgt dan ga je toch wel een beetje twijfelen haha. Maar de één heeft nou eenmaal meer nodig als de ander hé.
Ze groeit blijkbaar goed op weinig zal ze wel van mij hebben Laughing (of ze daar blij mee moet zijn weet ik ook niet haha)

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 za 4 jun 2011 - 23:19

Pussycat schreef:Ja dat is waar annie haha.
Ook al zou ik het erin willen pompen.. dat lukt echt niet hoor haha.
Maar ze doet het er goed op, dus zal wel goed zijn.
Ze plast ook genoeg. Alleen als je dan ziet dat een veel jongere baby zo bijna 300 cc weg krijgt dan ga je toch wel een beetje twijfelen haha. Maar de één heeft nou eenmaal meer nodig als de ander hé.
Ze groeit blijkbaar goed op weinig zal ze wel van mij hebben Laughing (of ze daar blij mee moet zijn weet ik ook niet haha)

Zolang ze het er goed opdoet, genoeg plasluiers heeft en gewoon happy is zal het allemaal wel goedkomen Very Happy
Snap dat je gaat twijfelen hoor, dat heeft elke moeder wel denk ik. Niet alleen wbt vocht, maar ook met slapen, spelen en ontwikkeling.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: