Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

M'n man drinkt teveel (vind ik).

+17
luisa
litllejoy
redd
Angela_1986
Lejow
Kerel
Susan
marjoleinnn
tweeling
RYW
slaatje
Lenthe
LDJ
Siem
Ibbeltje
Monte
Caribbeanlover
21 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 5 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Lejow zo 1 apr 2012 - 8:47

Carrie schreef:
Lejow schreef:
Carrie schreef:Wat verdrietig voor je CBL. Lijkt me erg moeilijk.
Begrijp ik nou goed dat hij ook met alcohol op rijdt? Omdat je in je openingspost schrijft dat hij met zijn hoofd op het stuur lag. Dat kan natuurlijk echt niet.

Hij lag met zijn hoofd tegen de deur.

Oh je hebt gelijk. Gelukkig maar!

Ja inderdaad!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 5 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 9:39

Maar even iets anders. Wie doet bij jullie de boodschappen en koopt die wijn?

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover zo 1 apr 2012 - 9:46

Angela_1986 schreef:
Caribbeanlover schreef:
Sunprincess schreef:Wat naar om te lezen. Een ultimatum stellen heeft denk ik weinig zin. Als hij zelf niet ziet dat zijn drinkgedrag problematisch is ( en dat vind ik het), zal hij niet minderen of stoppen,vrees ik.
Hoe is hij als hij nuchter is?
Ik denk dat het voor jou slim is om eens met de huisarts te gaan praten. Hij kan vertellen of en wat voor professionele hulp jullie nodig hebben.

Ik zie overigens wel een verband tussen zijn drinkgedrag en het niet mee willen naar zijn familie.
Buiten dat het geven en nemen is, als je al niet prettig zit bij je schoonfamilie,is het al helemaal niet gezellig als je man teveel drinkt een in een botterik veranderd.
Ik zou dat ook niet op zien te wachten.

Idd en ik vind eigenlijk wel dat ik daar recht op heb door te zeggen ''als jij niet minder drinkt ga ik ook niet mee''. Kom op zeg, het is niet alleen nemen en niet geven.

Maar d'r is toch niemand die jou verplicht om mee te gaan naar je schoonfamilie? Of wordt je door je man aan je haren meegesleurd naar zijn familie? Of dreigt hij met de doodstraf als je niet mee gaat?

En, het is al meer gevraagd, stél, hij stopt/mindert met drinken, ga jij dan voortaan altijd zonder enig 'gedoe' mee naar je schoonfamilie?

Jullie lijken wel 'n stel kleine kinderen zeg pff, leuke relatie! 'Als jij niet dan, dan doe ik niet dat', vermoeiend hoor! Natuurlijk is het geven en nemen in 'n relatie maar ik zou dat niet zo letterlijk nemen. Dat hij of jij het één wel/niet doet, wil niet zeggen dat je dat als onderhandelingsmiddel kunt gebruiken om het ander gedaan te krijgen...

Hij verplicht me niks, maar het lijkt er altijd wel op en hij wil gewoon dat ik mee ga. Die vraag over het wel of niet meegaan heb ik al beantwoord.

Hij doet mij pijn dmv dat drinkgedrag dat snap je toch wel?! Ik vind het belachelijk dat ik dan maar mee moet omdat hij dat wil. Tja en dan is dat maar kinderachtig, maar als hij weigerd te minderen zitten er ook gevolgen voor hem aan. Het werkt natuurlijk niet zo dat hij zijn zin blijft houden dmv drinken en dat hij ook nog eens zijn zin krijgt dat ik mee ga..............zo zijn we niet getrouwd hoor.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover zo 1 apr 2012 - 9:48

redd schreef:Als ik dit allemaal zo lees zou ik bijna denken stel hem n ultimatum of hij doet wat aan zn probleem&zoekt hulp voor zn verslaving of je gaat bij hem weg als hij niet wil veranderen en wat meer moeite voor jou doet zodat jullie t gewoon leuk hebben samen zoals t hoort en niet met veel ruzies/irritaties....Weetje eigenlijk wel waarom hij zoveel drinkt?praat je weleens met hem erover?doe t desnoods op n andere manier dan dat je nu doet want blijkbaar pikt hij dat nu niet van jou....

Wat je schoonfamilie betreft,kap ermee en verbreek t contact met ze en ga niet meer mee met verplichte feestdagen/verjaardagen etc.Dat probleem speelt al zolang ik je hier ken je klaagt altijd maar over die mensen en puntje bij paaltje ga je toch met tegenzin en volgen hier weer de verhalen over je schoonfamilie waar wij verder nix aan kunnen doen/veranderen.Als je iets veranderd wil hebben zal jezelf toch die stap moeten zetten......

Ik hou gewoon nog steeds van hem en praten heb ik al zo vaak geprobeerd zo ook vanavond, maar dat wuift hij weg en doet lacherig alsof ik dom ben oid.

Contact verbreken vind ik misschien te ver gaan en dan word hij iig woest!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 1 apr 2012 - 9:51

Razz we doen altijd samen boodschappen en 9 v/d 10x betaal ik, heel soms hij als ik niet zoveel geld heb op dat moment of als ik m'n portomonnee niet bij me heb wat zelden gebeurd. Vaak stort ik het dan ook terug ook al zegt hij dat het niet hoeft.

Carrie ik rijd altijd terug, vind dat niet erg. Hij gaat er vanuit dat ik terug rijd en dus heb ik ooit eens gezegd dat hij dat wel eens mag vragen omdat hij er niet altijd vanuit moet gaan. Het nadeel daarvan is dus dit geval.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Ibbeltje zo 1 apr 2012 - 10:00

Maar als je al niet kan praten samen over problemen, hoe wil je dan verder?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 10:06

Nemen jullie de wijn mee als je samen boodschappen doet of haalt hij die zelf, ik denk dat razz dat bedoelt.

Zijn jullie niet in gemeenschap van goederen getrouwd? De constructie van geld terug storten snap ik namelijk niet echt. Ik ga er vanuit dat alles gezamelijk is?

Zien jullie elkaar wel als gelijke?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 10:48

Ik ik bedoelde eigenlijk meer als CBL altijd de boodschappen zou doen dan zou ik gewoon geen wijn meer in huis halen. En dat jij die verslaving van je man nog betaald nou dat zou er bij mij toch niet in gaan. Hij betaald die zooi dan zelf maar.

En wat als jij gewoon want vaker alleen boodschappen gaat halen? En dan geen drank meenemen. Dan heeft hij gewoon pech en misschien ziet hij dan is als hij op z'n fietsje in de stromende regen naar een benzine station rijdt om 22.00 voor een fles drank dat hij toch wel erg verslaafd is..

Het is maar een idee nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 10:50

De enige vorm van samenleven die ik zie, is alles op één hoop. Maar ik heb door het forum al geleerd dat, dat tegenwoordig niet meer geldt. Dus in een huwelijk, ook al is deze in gemeenschap van goederen, kan het voorkomen dat mensen evenredig aan alles betalen.

Daarnaast vind ik het rot om te lezen dat de man van CBL teveel drinkt. Ook al is het zijn eigen keuze. Kennelijk zijn er dingen gebeurd, waardoor CBL niet wil dat er wordt gedronken (bv agressief gedrag). Daar zou ik samen even over gaan zitten en als dat niet werkt eigen wegen kiezen.

Wat ik niet leuk vond aan de openingspost was dat het begint met zorgen maken over het probleem, maar vervolgens weer over schoonfamliie gaat. Je wilt niet meer dat hij drinkt, maar je zet daar tegenover dat hij dan maar alleen naar familie moet gaan. Met andere woorden, blijf vooral drinken, dan ben ik van die verplichtingen af.

Het laatste wat ik me trouwens herinner, en dan even on/oftopic, is dat CBL geen rijbewijs heeft? Maar misschien heb ik dat gewoon gemist in de afgelopen jaren.?

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover zo 1 apr 2012 - 20:01

Birgit schreef:Nemen jullie de wijn mee als je samen boodschappen doet of haalt hij die zelf, ik denk dat razz dat bedoelt.

Zijn jullie niet in gemeenschap van goederen getrouwd? De constructie van geld terug storten snap ik namelijk niet echt. Ik ga er vanuit dat alles gezamelijk is?

Zien jullie elkaar wel als gelijke?

Ja dat wel. Hij betaald meer omdat hij meer werkt dus meer verdiend. Zo vaak zeg ik ''zal ik geld overmaken voor dit of dat'', maar dat hoeft niet. Dat terugstorten hoeft ook niet, maar dat wil ik zelf van mijn eigen verdiende geld.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 1 apr 2012 - 20:02

Razz_ schreef:Ik ik bedoelde eigenlijk meer als CBL altijd de boodschappen zou doen dan zou ik gewoon geen wijn meer in huis halen. En dat jij die verslaving van je man nog betaald nou dat zou er bij mij toch niet in gaan. Hij betaald die zooi dan zelf maar.

En wat als jij gewoon want vaker alleen boodschappen gaat halen? En dan geen drank meenemen. Dan heeft hij gewoon pech en misschien ziet hij dan is als hij op z'n fietsje in de stromende regen naar een benzine station rijdt om 22.00 voor een fles drank dat hij toch wel erg verslaafd is..

Het is maar een idee :nerd:

We gaan altijd samen omdat we in de auto meer mee kunnen nemen en als ik alleen met de auto ga, dan moet ik hem alsnog vragen of hij naar de auto komt omdat het krat mij te zwaar is.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 1 apr 2012 - 20:03

Maura, ik heb een rijbewijs en zei eerder al dat ik altijd terug rijd.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  redd zo 1 apr 2012 - 20:55

Caribbeanlover schreef:
redd schreef:Als ik dit allemaal zo lees zou ik bijna denken stel hem n ultimatum of hij doet wat aan zn probleem&zoekt hulp voor zn verslaving of je gaat bij hem weg als hij niet wil veranderen en wat meer moeite voor jou doet zodat jullie t gewoon leuk hebben samen zoals t hoort en niet met veel ruzies/irritaties....Weetje eigenlijk wel waarom hij zoveel drinkt?praat je weleens met hem erover?doe t desnoods op n andere manier dan dat je nu doet want blijkbaar pikt hij dat nu niet van jou....

Wat je schoonfamilie betreft,kap ermee en verbreek t contact met ze en ga niet meer mee met verplichte feestdagen/verjaardagen etc.Dat probleem speelt al zolang ik je hier ken je klaagt altijd maar over die mensen en puntje bij paaltje ga je toch met tegenzin en volgen hier weer de verhalen over je schoonfamilie waar wij verder nix aan kunnen doen/veranderen.Als je iets veranderd wil hebben zal jezelf toch die stap moeten zetten......

Ik hou gewoon nog steeds van hem en praten heb ik al zo vaak geprobeerd zo ook vanavond, maar dat wuift hij weg en doet lacherig alsof ik dom ben oid.

Contact verbreken vind ik misschien te ver gaan en dan word hij iig woest!
Tuurlijk hou je van m jullie zijn niet voor nix getrouwd,maar je moet niet zo over je heen laten lopen als hij maar n beetje dom doet zodra je erover begint lijkt me.Het zit jou dwars zn gedrag(wat niet meer dan logisch is lijkt me als hij zoveel drinkt)en dan mag je r best wat van zeggen dan is hij degene die dom is omdat hij de confrontatie van zn probleem blijkbaar niet aan wil gaan.Je laat hier ook niet meer over je heen lopen dus thuis ook niet.Enne hij zal t nog best lang ontkennen want dat doen mensen met n verslaving wel,pas als hij zn probleem zelf onder ogen ziet/zelf hulp ervoor wil,zal hij jouw kritiek erover misschien kunnen incasseren(tis nl echt niet leuk met n verslaafde samen te zijn)Hij weet denk ik heus wel dat ie fout bezig is nl......Dus probeer m aantesporen om hulp hiervoor te zoeken en dat dit niet langer zo door kan gaan want je bent overduidelijk niet gelukkig met hem.Misschien n idee dat jij bijv bij je huisarts hierover gaat praten misschien dat die weet hoe je anders tot m doorkan dringen of google is op internet?Of zet eens wat van al je irritaties naar hem toe op papier en laat hem dat eens lezen als je de confrontatie met hem niet aandurft.....

Wat je schoonfamilie betreft,tis jouw eigen keus of je wel of niet mee wil tis al zolang n strijd bij jullie en elke x ga je met tegenzin erheen(das toch ook niet leuk voor jou?)dan maar oorlog met hem,zal heus wel overwaaien en anders dan maar niet.Jij moet je ook prettig voelen bij die mensen.....

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Bericht  litllejoy ma 2 apr 2012 - 2:01

Caribbeanlover schreef:
Razz_ schreef:Ik ik bedoelde eigenlijk meer als CBL altijd de boodschappen zou doen dan zou ik gewoon geen wijn meer in huis halen. En dat jij die verslaving van je man nog betaald nou dat zou er bij mij toch niet in gaan. Hij betaald die zooi dan zelf maar.

We gaan altijd samen omdat we in de auto meer mee kunnen nemen en als ik alleen met de auto ga, dan moet ik hem alsnog vragen of hij naar de auto komt omdat het krat mij te zwaar is.

Ik doe ook altijd alleen boodschappen. Wat ik doe is boodschappen in meerdere kratten verdelen of meerdere tassen. Uiteindelijk zal ik toch alleen naar binnen moeten slepen.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  litllejoy ma 2 apr 2012 - 2:01

Caribbeanlover schreef:

Ik doe ook altijd alleen boodschappen. Wat ik doe is boodschappen in meerdere kratten verdelen of meerdere tassen. Uiteindelijk zal ik toch alleen naar binnen moeten slepen.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Caribbeanlover ma 2 apr 2012 - 7:55

We hebben inmiddels rustig gepraat en hij gaat minder drinken en hopelijk houd hij zich daaraan. Gister had hij dus zijn familie aan de telefoon en heeft hij gezegd dat we niet komen. Mijn man vind het jammer, maar ik heb gezegd dat hij alleen mag gaan als hij wil alleen ik heb er nu even geen zin in. Ik ga altijd mee, nu een keer niet, klaar!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  luisa ma 2 apr 2012 - 8:22

CBL fijn om te lezen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Caribbeanlover ma 2 apr 2012 - 9:31

Thanks en de anderen ook. Ik hoop echt zo dat hij zich eraan houd, want hij moet maar eens in gaan zien dat het mij pijn doet.

Voor alsnog heb ik therapie niet aangekaard en vind dat nu ook niet nodig. Dat we gepraat hebben is al heel wat.

Hopelijk voelt gaat hij zelf merken dat hij wellicht lekkerder in ze vel zit en wellicht gewicht kan verliezen zodra hij minder drinkt. Wie weet denkt hij ''goh ik val af dus het heeft ook een positieve kant'' zoiets.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow ma 2 apr 2012 - 22:26

Fijn dat je gepraat hebt, hopelijk ziet hij in wat het jou voor gevoel geeft!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Inge di 3 apr 2012 - 0:42

Fijn dat je gepraat hebt met je man en hij minder gaat drinken.

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 5 699888
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Caribbeanlover di 3 apr 2012 - 0:54

Jullie zijn lief allemaalM'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 5 699888

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow di 3 apr 2012 - 4:43

Caribbeanlover schreef:Jullie zijn lief allemaalM'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 5 699888

Zo vallen we toch best wel mee he :P nerd angel
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 6:06

Fijn dat hij gaat minderen, geeft jullie denk ik meer rust.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover di 3 apr 2012 - 9:41

Dat mag ik hopen van wel

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 9:44

Wat fijn dat hij gaat minderen! Dat is al een stap in de goede richting!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: