Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

M'n man drinkt teveel (vind ik).

+17
luisa
litllejoy
redd
Angela_1986
Lejow
Kerel
Susan
marjoleinnn
tweeling
RYW
slaatje
Lenthe
LDJ
Siem
Ibbeltje
Monte
Caribbeanlover
21 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Caribbeanlover do 5 apr 2012 - 2:35

Ik wil graag dat hij alleen in het weekend drinkt en dan mag hij best op vrijdag beginnen, want dat begint het weekend vind ik.

Gister had hij over gewerkt en was rond 22.45 thuis en nam een glas wijn. Ik zei dat ik dat niet leuk vond waarop hij zei ''1 kan toch wel, ik heb hard gewerkt en het is een dure fles en anders moet ik het weggooien''.

Hij was na werk nog wat gaan drinken op het werk en ik wilde weten of hij gedronken had. Hij had een half glas op, meer niet, maar liever had ik gezien dat hij niks op had.

Hij hoeft echt niet te stoppen, maar op verjaardagen ed zou hij voor elk glas wijn 2 glazen water kunnen drinken dus dan na een wijn, 2 water en dan pas weer wijn en dat niet heel snel natuurlijk.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 2:40

CBL, hij is nu al begonnen met minderen. Kan je al niet tegen `m zeggen dat je dit al heel erg fijn vind. Hij wilde gisteren 1 glas wijn en toen gaf jij al aan dat je dit niet prettig vond. Maar eerst dronk ie de gehele avond en nu wil ie 1 wijntje. Ik heb dan zoiets van vooruit, je hebt hard gewerkt en ik zie dat je je best doet om te minderen dus vooruit 1 glaasje mag. Kan je anders niet afspreken in `t weekend + woensdagavond ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 3:45

Lily schreef:CBL, hij is nu al begonnen met minderen. Kan je al niet tegen `m zeggen dat je dit al heel erg fijn vind. Hij wilde gisteren 1 glas wijn en toen gaf jij al aan dat je dit niet prettig vond. Maar eerst dronk ie de gehele avond en nu wil ie 1 wijntje. Ik heb dan zoiets van vooruit, je hebt hard gewerkt en ik zie dat je je best doet om te minderen dus vooruit 1 glaasje mag. Kan je anders niet afspreken in `t weekend + woensdagavond ofzo?
+1, alleen niet met de laatste zin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Siem do 5 apr 2012 - 4:28

Dus hij begint al met minderen, houdt rekening met jou en jij stelt hier niets tegenover behalve kritiek leveren?

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 5:24

Hmmm waarom krijg ik het idee dat het nog uit de hand gaat lopen en nu alleen maar toegeeft om van het gezeur af te zijn. Want je laatste post klinkt nu niet erg positief CBL

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Vanilla Queen do 5 apr 2012 - 6:07

Ik heb het hele topic doorgelezen en vraag me toch af wat de reden is van zijn drinkgedrag. Gewoonte of een toevlucht?
Gewoontes kan je doorbreken, een oorzaak moet je achterhalen.
Als je man aangeeft te minderen met drinken en hij doet het ook, zou ik juist mijn waardering uitspreken.

Ik weet van mezelf dat als ik een fles wijn in huis haal dat ik die hele fles wijn in een avond ga weg slobberen,
dat is op een gegeven moment echt een gewoonte geworden en ging zelfs zo ver dat als ik een tweede fles wijn
in huis had dat ik die ook gewoon ook nog leeg dronk. En toen vond ik het wel een probleem worden,
het duurde echt even voordat ik mij serieus besefte dat mijn gewoonte zwaar uit de hand liep.
Ik woon dan alleen en er is niemand die tegen mij zegt van: joh drink jij niet wat veel?
Ik bedacht voor mezelf ook iedere keer excuses als "ik doe er toch niemand kwaad mee?" en dat soort onzin,
terwijl ik 's ochtends wel wakker werd met een ontzettende kater en een lusteloosheid van heb ik jou daar.
Nu koop ik uit mijn werk vandaan tegenwoordig 1 blikje bier van een halve liter, en verder niks met alcohol; op = op.
Ik drink voor het "standaard" misschien nog wel te vaak en per week bij elkaar genomen te veel,
maar ik hang in ieder geval niet meer laveloos op de bank en wordt 's ochtends weer fruitig wakker.
Ik ben me heel goed gaan beseffen dat een alcohol probleem er zomaar in kan sluipen en van kwaad tot erger kan worden,
maar veel moeilijker is uit het weer uit je "systeem" te krijgen. (niet quoten aub)

Als jouw man een probleem heeft met
alcohol moet hij die eerst zelf ondervinden voordat hij echt serieus wil minderen, ik denk dat hij niet voor jou mindert (en om van "het gezeur"
af te zijn), want dan gaat ie toch wel weer drinken uiteindelijk.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Caribbeanlover do 5 apr 2012 - 20:06

Bloempie schreef:Dus hij begint al met minderen, houdt rekening met jou en jij stelt hier niets tegenover behalve kritiek leveren?

Ik vond het niet zo leuk, mag dat? Opzich was het niet erg, maar ik schrok er ff van dat hij toch dronk. Kan toch?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  RYW do 5 apr 2012 - 20:42

Caribbeanlover schreef:
Bloempie schreef:Dus hij begint al met minderen, houdt rekening met jou en jij stelt hier niets tegenover behalve kritiek leveren?

Ik vond het niet zo leuk, mag dat? Opzich was het niet erg, maar ik schrok er ff van dat hij toch dronk. Kan toch?

Tuurlijk kan en mag dat, maar de vraag is: is dat wel slim om uit te spreken? Is het niet constructiever om het voor jezelf te houden? Denk je dat je bereikt wat je wil door nu al te gaan zitten vitten terwijl het al een hele verbetering is?

Is het wel realistisch van hem te verwachten dat hij in 1x alles goed doet?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 20:44

Eens met RYW. Rome was ook niet in 1 dag gebouwd, daar is gewoon tijd voor nodig. Geef hem die tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  slaatje do 5 apr 2012 - 20:47

Wat goed dat je het gesprek aan bent gegaan en wat fijn dat hij erin meegaat!

Ik ben het wel een beetje met de rest eens. Probeer om niet te veel erop te letten als hij af en toe door de week eens een glaasje drinkt. Hij heeft er meer aan als je hem clompimenteerd met de dingen die hem wel lukken, dan het feit dat hij gewezen wordt op een misstap. Anders gaat hij op een gegeven moment denken: ze vindt het toch niet goed wat ik doe, dus waarom zou ik doorgaan met minderen?
En ook heel goed dat je de afspraak met hem hebt om alleen in het weekend te drinken. Let dan alleen wel op dat hij niet gaat inhalen wat hij in het weekend gemist heeft.
Ik wens jullie een onwijs gezellig paasweekend toe samen hug

VQ: respect voor jou meid. Knap dat je zelf hebt ingezien dat je teveel dronk en daar een oplossing voor hebt gevonden.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 21:58

Ik snap wel dat ze er iets van gezegd heeft, hij breekt namelijk al heel snel de afspraak van niet doordeweeks drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Siem vr 6 apr 2012 - 2:32

RYW schreef:
Caribbeanlover schreef:
Bloempie schreef:Dus hij begint al met minderen, houdt rekening met jou en jij stelt hier niets tegenover behalve kritiek leveren?

Ik vond het niet zo leuk, mag dat? Opzich was het niet erg, maar ik schrok er ff van dat hij toch dronk. Kan toch?

Tuurlijk kan en mag dat, maar de vraag is: is dat wel slim om uit te spreken? Is het niet constructiever om het voor jezelf te houden? Denk je dat je bereikt wat je wil door nu al te gaan zitten vitten terwijl het al een hele verbetering is?

Is het wel realistisch van hem te verwachten dat hij in 1x alles goed doet?

Sluit me aan bij bovenstaande en wil daar nog aan toevoegen dat het oneerlijk is dat hij wel aan zichzelf werkt, goed misschien nog met vallen en opstaan. Maar jij alleen maar negatief bent en daarnaast ook nog eens hem niet tegemoet komt in je eigen gedrag tov zijn familie. Om met jou woorden te spreken zo werkt dat niet he?

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Caribbeanlover vr 6 apr 2012 - 3:31

Sunprincess schreef:Ik snap wel dat ze er iets van gezegd heeft, hij breekt namelijk al heel snel de afspraak van niet doordeweeks drinken.

Hij heeft nooit gezegd doordeweeks niet meer te gaan drinken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  redd vr 6 apr 2012 - 20:32

Caribbeanlover schreef:
Sunprincess schreef:Ik snap wel dat ze er iets van gezegd heeft, hij breekt namelijk al heel snel de afspraak van niet doordeweeks drinken.

Hij heeft nooit gezegd doordeweeks niet meer te gaan drinken.
Wat dan wel?Als je het niet met zn gedrag eens bent mag je er best wat van zeggen,maar ik ben het met Slaatje eens dat je dat anders zal moeten gaan aanpakken evt want op deze manier krijg je denk ik weer hetzelfde probleem(jij irriteerd je aan zijn gedrag&hij heeft zoiets van zeur niet mens het is maar 1glas)

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Marin za 7 apr 2012 - 6:21

Heb eindelijk de kans gehad het hele topic door te lezen en vind het erg naar voor je, CBL.
Ik vind het heel goed dat jullie dat gesprek zijn aangegaan en dat hij heeft aangegeven te willen minderen. Ik denk dat je moet beseffen dat dat voor hem best moeilijk is dus het misschien wel even tijd kost. Ik zou dus met hem kleine concrete stappen afspreken. Niet zeggen 'ik wil dat je niet meer drinkt' maar meer van 'zullen we proberen dat je deze week alleen op vrijdag uit het werk drinkt'. Bijvoorbeeld, mag ook een ander doel zijn. En door 'we' te zeggen ipv 'jij' laat je zien dat je hem steunt, ook al ben jij eigenlijk niet degene die drinkt. Maar je kunt het probleem wel samen proberen op te lossen, dat zal immers goed zijn voor jullie beide en jullie relatie zal er hopelijk beter door worden.
Ook denk ik dat t goed is om wat positief er in te blijven.
Dus als ie t wat langer volhoudt en je ziet echt dat ie is afgevallen, moet je m daar ook lekker mee complimenteren. En dan niet eigenwijs zeggen van 'zie je wel, niet drinken helpt voor afvallen' maar gewoon lief van 'goh je bent afgevallen goed zeg!'
Uiteindelijk is hij wel degene op wie je verliefd ben geworden en mee bent getrouwd dus die lieve dingen mag je best tegen elkaar zeggen.
En misschien is het een idee om iets anders lekkers te drinken in huis te halen. Bij de AH hebben ze bijvoorbeeld hele lekkere smoothies. Is niet hetzelfde als wijn maar misschien kan je lekker op vrijdag avond wat toastjes in huis halen en dan samen op de bank gezellig dat eten met die smoothie er bij, of iets anders wat ie lekker vindt. Beetje positief benaderen en zorgen dat er een alternatief is, zodat ie ook de wijn niet snel mist. Voor een alcoholist is drank echt een behoefte, maar voor een groot deel ook gewoonte. Zodra die verslaving een beetje wegzakt ziet ie hopelijk wel in dat t best lekker is om iets anders te pakken, maar dan moet t wel in huis zijn! (en leuk om hem dan te verrassen met wat lekkers ipv het samen te kopen, beetje positieve energie er in steken)


Ik hoop echt dat jullie er uit komen meis! Blijf met name je open en eerlijk opstellen tegenover er hem en kom voor jezelf op, maar geef hem ook de tijd om te veranderen. Vind dat jullie al goed op weg zijn!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 20:51

Hoe is de vrijdagavond gegaan, CBL?

Probeer niet de zin 'ik wil NIET dat je zoveel drinkt' te gebruiken dat komt vrij dominant en zeurderig over. Hij moet niet minder gaan drinken omdat jij het zo graag wil maar omdat hij zelf moet inzien dat hij niet slim bezig is, ook qua gezondheid. Zolang hij zelf niks inziet , is het hoog springen meid! Probeer het anders te verwoorden, want ik heb z'n gevoel dat het daar ook een beetje aan ligt. M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Caribbeanlover zo 8 apr 2012 - 4:35

Vrijdagavond hoezo? Het was gewoon normaal gelukkig.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Caramba zo 8 apr 2012 - 8:41

Mijn vriend drinkt ook vrij veel. Wanneer hij een avond niet drinkt zeg ik dat ik dat erg knap van hem vind. Ik ga niet tegen hem zeggen dat ik niet wil, dat hij een avond geen druppel alcohol mag nemen. Dat werkt van zijn kant alleen maar averechts.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  slaatje zo 8 apr 2012 - 21:51

Caribbeanlover schreef:Vrijdagavond hoezo? Het was gewoon normaal gelukkig.

Waarschijnlijk omdat je aan hebt gegeven dat hij voornamelijk in het weekend veel drinkt.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Gast zo 8 apr 2012 - 21:57

slaatje schreef:
Caribbeanlover schreef:Vrijdagavond hoezo? Het was gewoon normaal gelukkig.

Waarschijnlijk omdat je aan hebt gegeven dat hij voornamelijk in het weekend veel drinkt.



Klopt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Caribbeanlover ma 9 apr 2012 - 10:09

Spetterdespat schreef:Mijn vriend drinkt ook vrij veel. Wanneer hij een avond niet drinkt zeg ik dat ik dat erg knap van hem vind. Ik ga niet tegen hem zeggen dat ik niet wil, dat hij een avond geen druppel alcohol mag nemen. Dat werkt van zijn kant alleen maar averechts.

Is hij ook lastig? Vind dat je er best wat van mag zeggen, hij kan best rekening met jou houden.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 10:14

Ga je nog inhoudelijk in op jouw situatie, CBL?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Kerel ma 9 apr 2012 - 10:20

ja, hoeveel kratjes heeft meneer Carribean in 't paasweekeinde leeggedronken?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 10:26

Kerel schreef:ja, hoeveel kratjes heeft meneer Carribean in 't paasweekeinde leeggedronken?

Meneer drinkt wijn. Wel blijven lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Kerel ma 9 apr 2012 - 10:30

smile Meneer kan toch ook allebei drinken? Ik lust ze ook allebei (A) en ja, van wijn raak je makkelijker dronken, dat is waar Wink
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

M'n man drinkt teveel (vind ik). - Pagina 6 Empty Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum