Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012

+23
Atelier Madame
Sorrento
Summerlovin
SoGood
litllejoy
Rebecca
Tiana
Rush
Muurvlindertje
VanillaRose
lyke
Siem
Lilypie
lief-boefje
Arwyn
MissD
applestar
Niki
Curious
nina
Blond
Sweet Sylvana
ekiaam87
27 plaatsers

Pagina 5 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 5 Empty Re: Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012

Bericht  MissD ma 2 apr 2012 - 18:55

rups83 schreef:Ah dus toch verschillende verhalen over Sonja bakker.
Ik ga het ieder geval gewoon proberen(moet de boeken nog binnen krijgen).
Ik denk idd als je daarna weer gaat snoepen zit het er zo weer aan, maar goed dat is ook nniet de bedoeling he haha!

Nee dat is zeker niet de bedoeling, maar ik ging niet overdreven veel snoepen en toch zat het er zo weer aan.

En weet even niet meer wie het vroeg Embarassed maar ik vond het echt enorm veel eten op een dag. Zeker als ik bijv. precies mijn avondmaaltijd afwoog... dan zat ik echt na de helft al vol en met "tegenzin" toch nog maar door te eten.

Ik zit te denken om mijn oude dieet terug op te pakken (werkte super en daarna ook niet veel meer aangekomen, ja.... toen ik zwanger werd). Dag zou er dan zo uit zien;

Ontbijt; Brinta (liefst met water)
Tussen; 3 rijstewafels met kipfilet
Lunch; 50gr. rijst met witvis of kipfilet
Tussen; 2 appels
Avond; 50 gr. rijst met witvis of kipfilet en 200 gram groente. (evt. in plaats van de rijst een aardappel)
Tussen; bakje yoghurt of een stuk fruit

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 5 Empty Re: Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012

Bericht  applestar ma 2 apr 2012 - 19:08

Goede morgen voor deze tweede dag!

Ik heb net mijn ontbijt op en 2 glazen water.
Eigenlijk ben ik vandaag vrij maar ik moet tussendoor heel even baarlijk werk. ben benieuwd hoe het gaat aangezien het op mijn vrije dagen altijd wat minder gaat!

Succes weer allemaal!
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  applestar ma 2 apr 2012 - 19:08

Curious schreef:
Amazzonia schreef:Ik ga zo nog even wat wasgoed strijken en daarna maar slapen, want ''Slanke mensen slapen veel en vaak; gemiddeld 2 uur meer dan dikke mensen''. Tsja, het schijnt bewezen te zijn..

dat zal best kloppen, zo hebben ze 2 uur minder om te snaaien!
Laughing
applestar
applestar
Prater
Prater

Bericht  Lilypie ma 2 apr 2012 - 20:01

MissD schreef:
Ik denk idd als je daarna weer gaat snoepen zit het er zo weer aan, maar goed dat is ook nniet de bedoeling he haha!

Nee dat is zeker niet de bedoeling, maar ik ging niet overdreven veel snoepen en toch zat het er zo weer aan.

En weet even niet meer wie het vroeg Embarassed maar ik vond het echt enorm veel eten op een dag. Zeker als ik bijv. precies mijn avondmaaltijd afwoog... dan zat ik echt na de helft al vol en met "tegenzin" toch nog maar door te eten.

Ik zit te denken om mijn oude dieet terug op te pakken (werkte super en daarna ook niet veel meer aangekomen, ja.... toen ik zwanger werd). Dag zou er dan zo uit zien;

Tussen; 2 appels
Avond; 50 gr. rijst met witvis of kipfilet en 200 gram groente. (evt. in plaats van de rijst een aardappel)

Wat is dat eigenlijk voor dieet? je moet wel 2 keer warm eten of niet?
Ik hoop echt dat ik daarna niet aankom, maar we zullen zien.. ik hoop er het beste van Very Happy .

Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Rush ma 2 apr 2012 - 20:27

Ik heb ontbeten voor 9 uur en sinds zaterdag geen koekjes meer aangeraakt Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  MissD ma 2 apr 2012 - 21:05

Rups; Was een dieet dat ik deed toen ik veel sportte... zat er goed vol van altijd dus had helemaal geen zin in snoepen. Ja 2x warm eten, je mag 1x ook vervangen voor brood, maar van brood kom ik zowiezo aan. En eventueel mag je de dag ook beginnen met Rijst en kip/witvis ipv brinta maar dat vind ik iets te veel.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  litllejoy ma 2 apr 2012 - 22:37

Als jullie het goed vinden, schrijf ik vanaf nu ook mee om mezelf wat meer te motiveren.
Het is niet dat ik veel moet afvallen (2 to 3 kilo), maar ik moet gewoon wat minder gaan snoepen en wat meer sporten.

Ik probeer minstens 2x in de week te sporten. Op dit moment doe ik Sh'bam (dansgroeples) en 1x in de Aquafit of snellopen. Vanaf eind april stopt Sh'bam, dus dan wil ik 1x in de week snelloppen/ hardlopen en 1x in de week Aquafit gaan doen. Ook probeer ik op zondagochtend te tennissen samen met m'n vriend, maar dat schiet er nog al eens bij in.
Vanaf volgende week wil ik ook elke dag een kwartiertje buikspieroefeningen doen. Weet iemand of je dit beter s'ochtends wanneer je uit bed komt kan doen of s'avonds voordat je naar bed gaat?

Met eten gaat het doordeweeks wel goed (weinig tot geen chips etc.) maar het weekend is echt een drama.. Het is niet dat ik al het lekkers wil laten staan (dan pest ik mezelf alleen maar), maar het kan wel stukken minder.
Verder drink ik ook veel te weinig, dus hier moet ik op gaan letten.

Dit is m'n lijstje van gisteren kwa eten:
Ochtend: 2 creamcrackers met leverpate, 1 creamcracker met slankie
Tussendoor: Zelfgebakken cakeje door collega (ze was jarig)
Lunch: 2 donker volkoren boterhammen met kaas
Diner: Zoetzure kip (azijn met sweetchilli), gele en rode paprika en zilvervliesrijst

Weet iemand of leverpate nog redelijk gezond is of dat het echt slecht is?
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 0:32

Ik ga nu even het lijstje bijwerken (en dan is hij vol overigens) smile

En dan zal ik ook even reageren hier !

Gast
Gast

Bericht  Siem di 3 apr 2012 - 0:43

Qua eten gaat het hier goed, maar goed daar zit het probleem ook niet. Wilde gister gaan hardlopen, maar vond mijn bank toch prettiger Laughing Nu een paar uur studeren en mocht ik op tijd thuis zijn dan wil ik vanavond rond een uurtje of 7 nog even gaan hardlopen mocht het niet lukken dan ga ik morgenvroeg

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 1:03

Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 5 Yes-afvallen

Het lijstje is nu bijgewerkt en vol !

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 1:14

Hey meiden hier gaat het redelijk. Gisteren heb ik wel 1 snoepje op maar ik was zo flauw dat ik gewoon iets van suiker nodig had. En ik was op m'n werk en ze hadden even niks anders. Verder heb ik gisteren gegeten :

s'ochtends 2 crackers met 30+ kaas en komkommer
als lunch 3 boterhammen met tuinkruiden kipfilet, sla en komkommer (ik wil eigenlijk naar 2 boterhammen)
tussendoor een kiwi en een peer
als avondeten verse worst met verse sperzieboontjes en gebakken aardappelen
en omdat ik s'avonds echt rete honger had heb ik om half 9 1 cracker met 30+ kaas op

Verder heb ik 1,5 liter gedronken aan thee, light ranja en colo light

Ik eet dus s'avonds gewoon en ga dan geen calorieen tellen of wat dan ook en qua drinken lust ik echt geen water dus dan maar zo

Tot nu toe heb ik gegeten :

s'ochtends 2 crackers met 30+ kaas en komkommer
als lunch 2 boterhammen met tuinkruiden kipfilet, sla en komkommer en 1 cracker met 30+ kaas
en zo ga ik een kiwi eten en misschien nog een appel. En anders bewaar ik die appel voor vanavond
En ik heb nu denk ik iets meer dan een halve liter gedronken

Qua bewegen gaat het nog niet echt. Ik heb donderdag een examenen en ik zit nu echt even veel binnen om te leren. Maar na do. ga ik het echt proberen om veel te gaan wandelen enzo

Maar eigenlijk ben ik nu al een beetje trots op mezelf ! Very Happy Ik ben echt súper zenuwachtig voor dat examen donderdag maar toch ga ik niet snaaien ! Wink

Gast
Gast

Bericht  applestar di 3 apr 2012 - 2:27

Goedenmiddag!

Hier gaat het goed, alleen ik vind het echt weer een soort tegenvallen en wennen. Heb ook continu trek maar misschien komt dat ook omdat ik er zo veel aan denkGezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 5 827601

Vanmorgen ben ik naar mijn werk geweest ivm met een thema afsluiting. Er was heel veel eten en vooral veel chocolade paaseitjes maar die heb ik allemaal netjes afgeslagen.
*Trots* hahaha Voelt wel goed!

Wat ik vandaag tot nu op heb:

ont: Special k otbijtgranen met 100 ml melk
td: Banaan, groene thee
Lun: Maaltijdreep van Weightcare, glas melk en een appel.
td: Plakje ontbijtkoek en weer thee

Mijn avondeten wordt kip uit de oven met spezibonen en aardappelen.

Heb gelijk ook weer een groot struikelblok. Mijn vader is jarig vandaag en ik kan er natuurlijk nu al op rekenen dat er iets lekkers bij de koffie is vanavond.....
Ik denk dat ik dat maar ga laten staan aangezien hij het zaterdag voor de hele vrienden/familie kring nog viert en dan sta ik ook weer voor een moeilijke beslissing!

@razz: Zo eens een snoepje moet geen kwaat kunnen hoor! Pas als je dagelijks heel erg veel snoepjes eet, moet je oppassen! Ik ga voor je duimen donderdag!

liefs,
applestar
applestar
Prater
Prater

Bericht  Rush di 3 apr 2012 - 2:32

Oh ik had niet door dat je direct je gegevens moest geven.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Siem di 3 apr 2012 - 2:35

Rush schreef:Oh ik had niet door dat je direct je gegevens moest geven.

Ik sta er ook niet bij Embarassed

Had wel nog een vraag: heeft iemand misschien tips zodat je wat meer eet? Het probleem zit bij mij niet qua wat ik eet, maar ik vergeet nogal eens te eten doordat ik geen echt hongergevoel heb nu lukt het steeds beter om 3 keer per dag te eten maar de tussendoortjes vergeet ik vaak nog wel eens

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Curious di 3 apr 2012 - 2:37

Bloempie schreef:
Rush schreef:Oh ik had niet door dat je direct je gegevens moest geven.

Ik sta er ook niet bij Embarassed

Had wel nog een vraag: heeft iemand misschien tips zodat je wat meer eet? Het probleem zit bij mij niet qua wat ik eet, maar ik vergeet nogal eens te eten doordat ik geen echt hongergevoel heb nu lukt het steeds beter om 3 keer per dag te eten maar de tussendoortjes vergeet ik vaak nog wel eens

Misschien vaste tijdstippen met jezelf af spreken. Bijv. 10.30, 15.00 en 20.00. Dat er een soort van belletje gaat rinkelen als je denkt, heey is het al zo laat (+een tussendoortje dan maar!).

Eventueel koppelen aan iets wat je op dat tijdstip altijd doet.

Bijv. 20.00 gtst kijken, daarbij ook iets eten etc.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 2:37

MissD schreef:

Tussen; 2 appels

Zo'n 'dieet' volg ik ook met mijn krachttraining. (nu pas sinds een week weer).

Ik ga morgen voor de eerste keer met havermout ontbijten. Ben zo benieuwd hoe dat is haha :P (meng het trouwens met geitenmelk en gebroken lijnzaad).

Tussendoor: zonnetura rijstwafel met ei en een appel

Lunch 50 gr rijst, 100 gr kipfilet en bijv. een avocado (voor de vetten)

Tussendoor: 200 gram groente en een rundertartaar

Avond: 50 gr rijst, 100 gr kipfilet en groente

Tussendoor: 250 gr magere kwark

Is trouwens 1950 Kcal bij elkaar.

Gast
Gast

Bericht  Curious di 3 apr 2012 - 2:43

Is er iemand hier bekend met het keuzedieet?? En kan iemand daar eens een uitleg van geven?

Ik ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Ik zie hier ook veel meiden aangeven dat sommige dingen die ze eten niet zo gezond zijn. En dan gaat het niet eens over een zak chips of chocola. Volgens mij is alles met mate prima. Misschien niet altijd als je af wil vallen, maar over het algemeen wel.
Ik heb ooit bij een dietist gelopen, en die had als stelregel dat je elke dag 1 gebaksbordje vol met iets lekkers mocht. De rest van de dag gewoon drie gezonde maaltijden en 2 stuks fruit als tussendoortje.
Dat kon dan bijv. een gebaksbordje met wat chips of nootjes zijn, maar ook met ijs of taart.
Zij vertelde me dat het dik worden vooral te maken had met het overmatig eten van ongezonde dingen. En ik denk dat ze gelijk heeft.
Al gaat het gebaksbordje voor mij meestal niet op, als ik eenmaal begin met eten....
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 2:48

@ curious, ik persoonlijk geloof daar niet in.

Ik geloof veel meer in een bepaalde regelmaat qua eten. Zelf probeer in de koolhydraten te nemen op momenten dat mijn lichaam die nodig heeft (in de ochtend - energie level 0) en voor het sporten om extra inspanning te kunnen leveren.

Als je net iedere avond dat gebaksbordje met iets lekkers zal pakken zijn dat iedere keer koolhydraten die niet meer verbrand worden en dus (bij vrouwen voornamelijk) als vet worden opgeslagen.

Verder kost het (bijna alle mensen op een paar uizonderingen na Wink ) nou eenmaal moeite om een bepaald lichaam te krijgen en een doel te bereiken. Ik vind dat dat ik daarin ook een sterke keuze moet maken. Wil ik dat lichaam, dan moet ik geen lekkers pakken want dan duurt het langer, boek ik minder resultaat etc. etc.

Als je zoiets hebt van "Ach ik vind het wel prima zo" dan lukt het ook niet. Ik ben dus ook echt van de doelen stellen. Nu heb ik zelf ook wel eens dagen dat ik denk ik vind het wel prima zo, en dan ga ik dus direct de fout in en de dag erna denk ik dan Shit, zonde en moet ik weer 'opnieuw' beginnen.

Al met al.. (haha heel verhaal) sta ik meer voor het afkicken van slechte dingen en niet jezelf ermee blijven verleiden. Iets zoetigs/lekkers moet je gewoon zien als iets wat sporadisch voorkomt (als je eens weggaat of bij iemand anders uitgebreid eet). Maar waarom zou je jezelf iedere dag iets lekkers toestaan als je wilt werken naar een gezonder lichaam?

Gast
Gast

Bericht  Rush di 3 apr 2012 - 2:52

Iedere dag een gebaksbordje met iets lekkers? Volgens mij word ik dan moddervet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 3:25

Haha ja. En maar stapelen ! Maar dan past het wél op je gebaksbordje Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 3:26

Ooooh ik heb zo'n trek in chips ! Ik mis het zo Sad

Gelukkig heb ik het niet in huis Cool

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 3:28

applestar schreef:

@razz: Zo eens een snoepje moet geen kwaat kunnen hoor! Pas als je dagelijks heel erg veel snoepjes eet, moet je oppassen! Ik ga voor je duimen donderdag!

Dankje Very Happy

Gast
Gast

Bericht  applestar di 3 apr 2012 - 3:30

Razz_ schreef:Ooooh ik heb zo'n trek in chips ! Ik mis het zo Sad

Gelukkig heb ik het niet in huis Cool

ik heb trek in alles! Maar doe het lekker nietGezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 5 166342

Ga denk maar buikspieroefeningen doen als afleiding!
applestar
applestar
Prater
Prater

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 3:30

Bloempie en Rush sorry dat jullie niet in het lijstje staan Embarassed Ik kan nu ook geen extra regels bijmaken. Zal ik jullie er dan gewoon onder het lijstje zetten dan? Heb ik wel jullie gegevens nodig smile

Ik wil eigenlijk ook een overzichtelijker lijstje maken maar ik snap er de ballen niet van hoe je het hier op Yescafe zelf kan doen..

Gast
Gast

Bericht  Rush di 3 apr 2012 - 3:33

Geeft niks! Komt later wel.

Ik moet eerst een weegschaal kopen. Ik gok dat ik 76 kilo ben, behoorlijk te zwaar dus. Ik zou het liefste zien dat er eind juni ongeveer 5 kilo af is. Maar het allerliefste dat m`n buik weer platter is. Die begint nu echt enorm te worden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: