Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012

+23
Atelier Madame
Sorrento
Summerlovin
SoGood
litllejoy
Rebecca
Tiana
Rush
Muurvlindertje
VanillaRose
lyke
Siem
Lilypie
lief-boefje
Arwyn
MissD
applestar
Niki
Curious
nina
Blond
Sweet Sylvana
ekiaam87
27 plaatsers

Pagina 4 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 4 Empty Re: Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012

Bericht  Rebecca zo 1 apr 2012 - 22:17

Ik wil ook graag meedoen! Ik ben als sinds januari bezig en in totaal al 7,3 kg afgevallen. Nu een paar weekenden gehad waarin ik mezelf wat meer heb toegestaan (vrijgezellenfeest van een vriendin en afgelopen weekend 2x uiteten) en kost het me ook wat meer moeite om mezelf te motiveren. Snoep/koek/chips hebben we niet in huis, mijn grote valkuil is mijn werk, ik sta voor de klas en er komen dagelijks veel traktaties langs. Ik heb goede afspraken gemaakt met de kinderen die me streng in de gaten houden, dus dat gaat al 3 maanden erg goed smile.
Vanaf volgende week ga ik echt weer streng aan de slag, eerst aankomend weekend nog mijn eigen verjaardag, en daarna gelukkig weer een paar weekenden geen excuus!

Voor in de tabel: Rebecca, startdatum 31 december, 15kg afvallen, tot n toe afgevallen 7,3
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 4 Empty Re: Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 22:40

Schiet aardig op met je kilo's rebecca! Doe je er verder ook erg veel moeite voor?

Gast
Gast

Bericht  MissD ma 2 apr 2012 - 1:45

Dolcis_ schreef:Missd, dan heb je je kilo's mooi snel weg gewerkt! Denk dat je buik tijd nodig heeft om weer strak te worden.

Haha was er zo'n 20 aangekomen en gelukkig waren de eerste 15 er binnen een week af, en die overige 5 na een maand zoiets. Maar heel mijn figuur is gewoon naar de "ballen".

Zag dat jullie allemaal alweer heel veel hebben geschreven dus ik ga het even doorlezen en dan reageren Wink hopen dat ik niemand vergeet dan.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  MissD ma 2 apr 2012 - 1:46

Razz; Hoe komt het dat je meer moeite gaat hebben met bewegen? Word mooi weer dus toch hartstikke lekker om met je zoon naar buiten te gaan? Ik ga ook met T. een keer of 2 per dag een uurtje wandelen soms iets korter en soms wat langer.

Pippa; Morgen proefles Aquarobics? Volgens mij is dat best intensief zo in het water.

Rups; Ik heb ooit jaren geleden Sonja Bakker gedaan, maar vond dat ik veel te veel moest eten (viel wel af maar helaas tijdelijk. Mijn tante heeft het ook gedaan en die is blijvend afgevallen... ik ben denk ik weer iets te veel gaan snoepen).

Vanillarose; Wat "werkt" precies uit het boek?

Dames die al afgevallen zijn; Goed bezig!!

Hier gister eigenlijk niet gedacht aan het beginnen met gezonder eten en bewegen. Heb wel het weekend beide dagen een uurtje of 4 in de stad rondgewandeld op mijn hakken (telt dat mee als sport Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 4 166342 ). Verder gister als ontbijt 2boterhammen op en middageten een saucijzenbroodje, avond een loempia dus niet echt gezond.

Vanochtend at ik 2 boterhammen met vlokken, middag 2 boterhammen kaas (bij beide een glas melk gedronken), ehm, tussendoor heb ik een koekje op... ga zo een appeltje eten en vanavond eten we boontjes, aardappelen en een speklapje. Vanavond mischien nog een mager yoghurtje als ik echt honger blijf houden.

Ik heb trouwens ook het grootste probleem met de avonden, het snaaien. Gelukkig ga ik vanaf mei in de avonden werken dus dan heb ik geen tijd om te snaaien, ik ga mijn werk op de fiets doen dus dat is weer extra beweging!

Oh en voor het lijstje, ik ga morgen echt beginnen (gister en vandaag niet bij stil gestaan dat we al in april zitten), en mijn eerste doel is 5 kg en daarna eventueel nog 5.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Rebecca ma 2 apr 2012 - 4:31

Dolcis_ schreef:Schiet aardig op met je kilo's rebecca! Doe je er verder ook erg veel moeite voor?

Ik ga 2x in de week sporten (aquarobics en baantjes trekken), maar dat deed ik al vanaf augustus. Ik let heel erg op wat ik eet, 's avonds in principe niks meer, tenzij ik zo'n trek heb en laat op een paar uitzonderingen na (eens in de zoveel weken ofzo) alle lekkers staan. Mijn vriend is ook bezig met afvallen, dus lekkers hebben we gewoon niet in huis, dat scheelt wel heel veel moet ik zeggen!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 4:34

MissD schreef:

Pippa; Morgen proefles Aquarobics? Volgens mij is dat best intensief zo in het water.

Rups; Ik heb ooit jaren geleden Sonja Bakker gedaan, maar vond dat ik veel te veel moest eten (viel wel af maar helaas tijdelijk. Mijn tante heeft het ook gedaan en die is blijvend afgevallen... ik ben denk ik weer iets te veel gaan snoepen).

Ja, ik ben benieuwd hoe intensief het is. Boven water zal het teveel pijn doen voor me, dus hoop dat onder wat beter is! Ik volg Sonja Bakker en zit nu in mijn tweede week. Hoezo vind je het teveel? Als je kcal uitrekent zit je vrij laag.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 5:25

Ik heb ook Sonja Bakker gedaan, denk 2 jaar geleden. Aardig wat afgevallen, op een gegeven moment woog ik 10 kg minder dan nu. Maar helaas kwam het er ook weer snel aan, dus SB is geen oplossing voor mij helaas..

Ik heb vandaag een goede dag gelukkig Very Happy

O: Magere yoghurt met muesli
T: Appel en mineola
L: 2 boterhammen kaas en rauwkost
T: Mueslireepje
D: Sperziebonen en zalmfilet
T: Magere kwark

Vraag me wel af of dit te weinig is.. Zal straks eens de calorieen tellen.

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 2 apr 2012 - 5:33

Ik heb 5 jaar geleden ook Sonja Bakker gedaan, 15 kg mee afgevallen Very Happy

Ik ben vandaag begonnen, maar ik was eigenlijk al iets langer bezig met gezonder eten en meer bewegen. Helaas heeft dat nog niet geleid tot gewichtsafname.
Mijn lijstje van vandaag:
O: bakje magere yoghurt met lijnzaad
T: grapefruit
L: twee maisboterhammen, 1 met 30+ kaas en 1 met gebraden fricandeau, 1 glas halfvolle melk.
T: banaan, droge Matze
D: veel spinazie met half eitje, tartaar met een maisboterham.

Nu een pepermuntje. Vanavond nog een appel, meer niet.

Ik fiets trouwens ongeveer 4 keer per week naar mijn werk, een uur beweging per dag dus. Daarnaast sport ik 1 keer in de week (ongeveer anderhalf uur fitness).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Blond ma 2 apr 2012 - 5:35

Oh en ik heb een calorieën teller app op mijn iPhone gezet, dan houd ik het zelf even bij.

Morgen zou ik trouwens uit eten gaan, maar ik voel me niet top, dus ik weet niet of ik ga. En we hadden afgesproken bij de pizzeria, dus het zou niet zo heel erg zijn om af te zeggen :P
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 5:46

Welke app heb je precies _Chance? Ik heb er nu ook één maar die werkt niet zo goed.. Heb wel een Blackberry :P Vanaf donderdag gelukkig Iphone Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 2 apr 2012 - 5:55

Calorieteller van Fatsecret! Weet niet op die het op een BB doet, maar vanaf donderdag kan je hem op je iPhone zetten smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 6:20

Mag ik ook nog meedoen? Ik wil graag ongeveer 10 kilo kwijtraken (en daarna kijken of er nog meer afmoet). Ik begin morgen en wil graag twee keer per week sporten en normaal eten (dus niet meer snoepen).

Gast
Gast

Bericht  applestar ma 2 apr 2012 - 6:31

Hello!

Mijn eerste echt dag zit er bijna op! Het is eigenlijk goed verlopen maar wat vond ik het weer wennen om echt streng bezig te zijn zeg! Ik heb echt momenten gehad waarop ik iets lekkers wilde pakken. Gelukkig had ik mijn collega's ingelicht en wisten die mij om te praten haha. Flink wennen dus!
Hopelijk went het snel!
Heel de dag aan de groene thee gezeten en men, wat ben ik vaak wezen plassen vandaag! Alles voor een gezond gewicht Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 4 827601

Hopelijk komen er alleen maar goede dagen aanGezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 4 166342

Mijn eetlijstje:

Ont: Special k ontbijtgranen met 100 ml melk
td: 2 kiwi's, 5 glazen groene thee
Lun: 2 bruine boterhammen met kipfilet en kaas ( tosties van gemaakt ) en een coup a soep kip en een glas water
td: appel, banaan, en 6 glazen groene thee
Av: Tartaartje, rode kool en 1,5 aardappel en glas water

En dan mag ik straks nog een bakje yoghurt

Ben op het moment echt heel erg zoekende vanwege mijn darmen. Dat gaat namelijk ik vlagen goed en minder goed. De ene keer kan ik zo 3 maanden nergens last van hebben en het andere moment juist weer heel veel.
Helaas heb ik nu weer erg last. Ik heb er wel medicijnen voor maar de artsen zien liever dat ik deze max. 2 weken achter elkaar gebruik maar ik slik deze nu alweer bijna dagelijks een maand lang. Ook niet goed!

Dus als iemand nog tips heeft!
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  ekiaam87 ma 2 apr 2012 - 7:12

Voor het lijstje: ik wil afvallen 5 kilo, 1e doel 2.5 , 2e doel nogmaals 2.5
Start zondag 1 april

Ik heb zondag 2x een half uur gespind vanwege Villa Joep spinningmarathon.
Vanmiddag wel 3 paaseitjes op & mag straks van mezelf nog een muffin (gebakken door oma smile I love you )

Maar wel lekker en redelijk verantwoord gegeten, gebakken aardappeltjes (uit de oven) en roerbakgroente van IGLO & 2 paashaas burgers (wel gepaneerd)
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002

Bericht  applestar ma 2 apr 2012 - 7:25

Zo, mijn bakje yoghurt heb ik weer op!

Heb net ook buikspieroefeningen gedaan. ik wil het proberen elke avond te doen als ik niet gesport heb!
Hopelijk geeft het een goed resultaat:-)
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  VanillaRose ma 2 apr 2012 - 8:13

MissD schreef:
Vanillarose; Wat "werkt" precies uit het boek?

Het is niet zozeer het boek dat werkt dan wel het logisch denken wat je er door in ziet.Want in het boek staat gewoon logisch dat je moet bewegen en gezond eten en weinig snoepen(kort samengevat). Je word gemotiveerd door het lezen om betere keuzes in eten te maken en door de tips die erin staan ga je ook inderdaad zo denken. En ik heb ook een calorieën app die me helpt met keuzes maken, dan check ik even of wat ik wil eten ook uitkomt in het aantal calorieën. En als ik boven de 1200 calorieën zit kies ik voor andere dingen zodat ik er weer onder kom.
Zo kan ik in principe zelf kiezen waar ik trek in heb die dag en hoef je jezelf minder dingen te ontzeggen zodat je het langer volhoud.

Mijn menu vandaag was:
O: optimel kwark 200 gr.
t: appel
L: 2 boterhammen met rookvlees en sandwichspread, een appel en een opkikker.
t: plak ontbijtkoek
A: spinazie met een kipschnitzel en 1 halve aardappel, beetje vanillevla toe.
t: snack a jack rijstwafel en een knäckebröd met 20+ smeerkaas omdat ik nog calorieën over had.

Ik wil er niet teveel onder zitten omdat ik niet in de spaarstand wil raken dus wil wel aan de 1200 calorieën komen op een dag.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 8:36

Ik heb een redelijke dag gehad. Mijn probleem is echt het drinken. Ik drink te weinig, dus daar moet ik morgen extra opletten. Vanavond heb ik lekker getennist. Ik ben net thuis en lekker moe.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 8:39

Ik heb hongerrr! Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 4 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 8:45

Niet eten (of iets gezonds)!

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 2 apr 2012 - 8:45

Ik ook. Net een appel op, maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 8:50

Ik ga zo nog even wat wasgoed strijken en daarna maar slapen, want ''Slanke mensen slapen veel en vaak; gemiddeld 2 uur meer dan dikke mensen''. Tsja, het schijnt bewezen te zijn..

Gast
Gast

Bericht  Curious ma 2 apr 2012 - 8:53

Een goede dag qua eten, en geen snaaidrang gehad (en dat terwijl ik dat wel verwacht had na allerlei emoties vandaagGezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 4 394967 )

O: breaker Breakfast met banaan en aardbei
L: 5 volkoren crackers, zonder beleg. Tomaten Creme cup a soup
T: peperkoekreep met 30% minder suiker
D: zwitserse aardappelschotel en 200gr erwtjes en worteltjes.
T: kipfilet (100gram)

Genoeg gedronken (denk 1 liter thee, 1 liter cola light, 1 liter water).

@amazonnia, volhouden!! je kunt het!!Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 4 561177
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Curious ma 2 apr 2012 - 8:54

Amazzonia schreef:Ik ga zo nog even wat wasgoed strijken en daarna maar slapen, want ''Slanke mensen slapen veel en vaak; gemiddeld 2 uur meer dan dikke mensen''. Tsja, het schijnt bewezen te zijn..

dat zal best kloppen, zo hebben ze 2 uur minder om te snaaien!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 9:58

Pff ik zit al de hele dag op mijn werk en ik vind het vooral zo 's avonds zo lastig om niet even ergens een snoepje te scoren! Gelukkig heb ik mij in weten te houden en alleen na mijn avondeten een klein kannetje water leeggedronken. Trots op mezelf! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Lilypie ma 2 apr 2012 - 10:12

Ah dus toch verschillende verhalen over Sonja bakker.
Ik ga het ieder geval gewoon proberen(moet de boeken nog binnen krijgen).
Ik denk idd als je daarna weer gaat snoepen zit het er zo weer aan, maar goed dat is ook nniet de bedoeling he haha!
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: