Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

+9
Antibes
Susan
Jasmine
Suus
mickey
Lilou
Zora
TukTuk
Niekske
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Niekske ma 24 okt 2011 - 23:40

Zijn er meiden hier die toevallig ook vanaf 1 januari 2012 moeten gaan terugbetalen? Hebben jullie ook al de brief thuis gekregen over de oude en de nieuwe regels en dat je moet kiezen hoe je wil terug betalen? Ik vind het maar onduidelijk, in die brief staan de regels niet eens! En omdat ik nu net samenwoon, heb ik ineens dus officieel een partner en dat heeft ook gevolgen voor het terugbetalen. Hoe gaan jullie het doen?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  TukTuk ma 24 okt 2011 - 23:50

Is dat met het samenwonen niet alleen als je ook fiscaal partners bent of getrouwd bent ofzo? Dat je met iemand samenwoont betekend niet automatisch dat je partners bent dus lijkt me stug dat de ib groep dat zomaar mag aanmerken als het hebben van een partner..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Zora di 25 okt 2011 - 0:01

Ik moet ook gaan terugbetalen per januari. Ik heb daar wel een aantal brieven over gekregen, maar niks over een nieuwe regeling o.i.d.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Lilou di 25 okt 2011 - 0:06

Vriend en ik moeten ook per januari 2012 beginnen met terugbetalen Sad . We hebben inderdaad allebei de brief gekregen over de oude en nieuwe regels, snapte er ook niets van dus ik moet er nog maar eens naar gaan kijken. Sowieso hebben wij een draagkrachtmeting aangevraagd, allereerst omdat wij op het salaris van vriend leven (ik ben al hele tijd op zoek naar werk maar wil allemaal niet zo vlotten, verkeerde regio, verkeerde richting, ziekte etc). Wij zijn fiscaal partners en hebben een samenlevingscontract vanwege ons koophuis, maar naar mijn weten had ik ook anders wel het salaris van mijn vriend mee moeten laten wegen. Je kunt er voor kiezen om dat niet te doen (tante doet dat ook), maar voor elke maand dat je dat niet doet komt er een maand langer terugbetalen bij. Als jij dus 5 jaar lang je partner niet mee laat rekenen, moet je ook 5 jaar langer terugbetalen.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  mickey di 25 okt 2011 - 0:08

Ik heb die brief ook gehad.
Zoals ik het begreep, wordt bij de nieuwe regels het inkomen van je partner mee geteld, of je dat nou wilt of niet, en betaal je dus een bedrag op basis van het gezamelijke inkomen. Bij de oude regels mag je kiezen of het inkomen van je partner meegeteld moet worden.
Ook staat er in die brief dat je mag kiezen tussen de oude en de nieuwe regels. Als je via de nieuwe regels wilt doen, moet je de antwoordbrief terugsturen. Als je via de oude regelt wilt betalen, hoef je niks te doen.
Ik ga via de oude regels terug betalen. Als ik het inkomen van mijn vriend mee laat tellen, moet ik veel meer betalen per maand, terwijl ik zelf over een week geen werk meer heb. Gelukkig heb ik geen hele hoge schuld, ik moet dan ook het minimumbedrag betalen en ben dan met een jaar of 4 klaar.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  TukTuk di 25 okt 2011 - 0:16

Weet iemand hoe dat zit als je al aan het afbetalen bent en daarna pas bent gaan samenwonen? I
Omdat iemand het er over had dat je dubbel zo lang moet aflossen als je het inkomen niet laat mee tellen? Mijn vriend betaald nu sinds 3 jaar af maar we wonen sinds een jaar samen en zijn aflossingsbedrag is dus niet gebasseerd op beide inkomens..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Suus di 25 okt 2011 - 0:18

Ik moet ook terugbetalen vanaf 1 januari 2012, maar weet nog helemaal niks over nieuwe en oude regels. Ik heb alleen een brief gekregen (drie weken terug) met de hoogte van mijn schuld en de mededeling dat ik vanaf januari moet terugbetalen. Ik weet dus nog niks over de hoogte van de afbetaling. Jullie al wel? Vond het zo raar dat dat er niet bij staat.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 0:25

AngelNyn schreef:Weet iemand hoe dat zit als je al aan het afbetalen bent en daarna pas bent gaan samenwonen? I
Omdat iemand het er over had dat je dubbel zo lang moet aflossen als je het inkomen niet laat mee tellen? Mijn vriend betaald nu sinds 3 jaar af maar we wonen sinds een jaar samen en zijn aflossingsbedrag is dus niet gebasseerd op beide inkomens..
Dat is volgens mij alleen zo als je draagkrachtmeting hebt aangevraagd. Als jullie allebei gewoon het bedrag betalen wat in eerste instantie door de IBG is vastgesteld is er niets aan de hand (en dat bedrag is sowieso zo berekend dat je je hele schuld binnen 15 jaar hebt afbetaald).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Lilou di 25 okt 2011 - 0:29

Suus, dan zou ik er even achteraan gaan. Wij hebben al een hele tijd geleden een keer een brief gehad met de hoogte van studieschuld en het maandbedrag. Nu kregen we beiden weer twee aparte brieven. Eentje met de hoogte studieschuld en het te betalen maandbedrag. En een brief over de nieuwe en oude regels.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Lilou di 25 okt 2011 - 0:30

Je hebt gelijk freakielief! Dat was ik even vergeten, omdat wij dus een draagkrachtmeting hebben aangevraagd ;-).
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Jasmine di 25 okt 2011 - 0:53

Heb die brieven ook gehad. Als ik het goed heb, mag je, als je per 1 januari moet terug betalen, kiezen of je dat volgens de oude of nieuwe regels wilt doen.

Oude regels houden in:
- Als je het inkomen van je partner meerekent: 15 jaar naar draagkracht terugbetalen
- Als je het inkomen van je partner niet meerekent: 30 jaar naar draagkracht terugbetalen

Ik kies ervoor om het inkomen van mijn man niet mee te rekenen. Zelf zit ik door omstandigheden nl. al twee jaar thuis. Hierdoor heb ik zelf geen draagkracht. Zelfs als ik wel weer aan het werk kom, is mijn loon dusdanig laag, dat ik daar geen draagkracht op heb. Zodra ik het inkomen van mijn man meetel, hebben we wel die draagkracht. Dus ik mag kiezen: 15 jaar lang wél betalen, of 30 jaar lang niets betalen.

Dat lijkt me niet zo moeilijk kiezen dus. Heb me dan ook niet verdiept in de nieuwe regels, want die vind ik totaal niet relevant.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Suus di 25 okt 2011 - 0:54

Lilou schreef:Suus, dan zou ik er even achteraan gaan. Wij hebben al een hele tijd geleden een keer een brief gehad met de hoogte van studieschuld en het maandbedrag. Nu kregen we beiden weer twee aparte brieven. Eentje met de hoogte studieschuld en het te betalen maandbedrag. En een brief over de nieuwe en oude regels.
Oh, echt? Dan ga ik er inderdaad maar eens achteraan, ben ook wel benieuwd wat ik mag gaan betalen...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  TukTuk di 25 okt 2011 - 0:56

Yasmine schreef:Heb die brieven ook gehad. Als ik het goed heb, mag je, als je per 1 januari moet terug betalen, kiezen of je dat volgens de oude of nieuwe regels wilt doen.

Oude regels houden in:
- Als je het inkomen van je partner meerekent: 15 jaar naar draagkracht terugbetalen
- Als je het inkomen van je partner niet meerekent: 30 jaar naar draagkracht terugbetalen

Ik kies ervoor om het inkomen van mijn man niet mee te rekenen. Zelf zit ik door omstandigheden nl. al twee jaar thuis. Hierdoor heb ik zelf geen draagkracht. Zelfs als ik wel weer aan het werk kom, is mijn loon dusdanig laag, dat ik daar geen draagkracht op heb. Zodra ik het inkomen van mijn man meetel, hebben we wel die draagkracht. Dus ik mag kiezen: 15 jaar lang wél betalen, of 30 jaar lang niets betalen.

Dat lijkt me niet zo moeilijk kiezen dus. Heb me dan ook niet verdiept in de nieuwe regels, want die vind ik totaal niet relevant.
lijkt me stug dat je helemaal niks hoeft te betalen.. Tot welk inkomen houden ze aan dat je geen draagkracht hebt dan?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Susan di 25 okt 2011 - 1:02

AngelNyn schreef:
Yasmine schreef:Heb die brieven ook gehad. Als ik het goed heb, mag je, als je per 1 januari moet terug betalen, kiezen of je dat volgens de oude of nieuwe regels wilt doen.

Oude regels houden in:
- Als je het inkomen van je partner meerekent: 15 jaar naar draagkracht terugbetalen
- Als je het inkomen van je partner niet meerekent: 30 jaar naar draagkracht terugbetalen

Ik kies ervoor om het inkomen van mijn man niet mee te rekenen. Zelf zit ik door omstandigheden nl. al twee jaar thuis. Hierdoor heb ik zelf geen draagkracht. Zelfs als ik wel weer aan het werk kom, is mijn loon dusdanig laag, dat ik daar geen draagkracht op heb. Zodra ik het inkomen van mijn man meetel, hebben we wel die draagkracht. Dus ik mag kiezen: 15 jaar lang wél betalen, of 30 jaar lang niets betalen.

Dat lijkt me niet zo moeilijk kiezen dus. Heb me dan ook niet verdiept in de nieuwe regels, want die vind ik totaal niet relevant.
lijkt me stug dat je helemaal niks hoeft te betalen.. Tot welk inkomen houden ze aan dat je geen draagkracht hebt dan?

Het lijkt mij dat ze zelf wel het beste weet of ze wel of niet iets terug moet betalen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Antibes di 25 okt 2011 - 1:02

Heb je dan helemaal geen vooruitzicht om in die dertig jaar nog een inkomen te gaan krijgen dan?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Susan di 25 okt 2011 - 1:05

Als ik ervoor kies om het inkomen van mijn man niet mee te laten tellen dan zou ik waarschijnlijk ook niks of vrijwel niks hoeven te betalen, maar ik wil gewoon van die studieschuld af. Ik kan me voorstellen dat het anders is als je het als gezin zo krap hebt dat je het echt niet kunt missen, maar zolang ik het wel kan missen betaal ik het liever nu dan dat ik over tig jaar nog met die hele schuld zit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Jasmine di 25 okt 2011 - 1:22

Vind het zelf ook best wel apart dat ik dan 30 jaar niets hoef te betalen, maar hebben hier al een bevestiging over binnen. Deze bevestiging gaat bovendien over mijn inkomen in 2009. Dat jaar heb ik nog wel grotendeels 32 uur per week gewerkt, maar zelfs op dat inkomen heb ik nog geen draagkracht. Ik ga geen bedragen noemen, maar mocht ik ooit nog een inkomen krijgen, dan zal dit per maand zeker niet meer zijn dan voorheen.

Zoals het er nu voor staat, is werken nog niet haalbaar. Weet natuurlijk niet hoe het er over 10 of 15 jaar voorstaat, maar neem gerust van mij aan dat ik niet voor mijn lol thuis zit.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Niekske di 25 okt 2011 - 1:32

Thanks voor jullie reacties! Ik heb zelf ook nog even wat research gedaan. Volgens duo heb je al officieel een partner als je samenwoont en een gezamelijke huishouding voert. Dus hoewel we geen samenlevingscontract of iets hebben, zijn mijn vriend en ik volgens hen wel partners. Ik wil hem er eigenlijk helemaal buiten laten. Als ik straks bijvoorbeeld geen baan heb (en ik ben al een tijdje aan het denken om te stoppen bij mijn huidige baan) gaan ze mijn schuld bij hem terugvragen en dat zie ik niet zitten. In mijn geval kan ik dus eigenlijk alleen voor het oude systeem kiezen, want bij het nieuwe ben je blijkbaar verplicht het inkomen van je partner mee te rekenen.

Het is bij mij wel zo dat het maandelijkse bedrag dat voor mij is vastgesteld (dus op basis van mijn schuld en dat die in 15 jaar terugbetaald moet zijn) lager is dan de draagkracht van onze inkomens. Het is ook lager dan de draagkracht van mijn inkomen alleen. Dus dan zou het eigenlijk niet zoveel uitmaken wat ik kies toch? Behalve als ik dan ook echt zonder baan zou komen te zitten... pff lastig!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 1:53

De dames die per januari 2012 moeten terugbetalen, waneer zijn jullie afgestudeerd? Januari 2010 of juni/juli 2010? Ik heb nog geen brief gehad namelijk.

Edit: Oh laat maar laughcry Ik heb me een jaar vergist, ik dacht dat ik dit jaar januari moest beginnen met terugbetalen.. Maar dat is dus januari 2013, aangezien ik juli 2010 ben geslaagd.

Wanneer u moet beginnen met terugbetalen is afhankelijk van het moment dat uw recht op studiefinanciering eindigt. De terugbetalingsperiode begint op 1 januari daaropvolgend. De terugbetalingsperiode begint met een aanloopfase van twee jaar. Twee jaar later start de daadwerkelijke aflosfase.

Voorbeeld
U hebt tot 31 augustus 2009 recht op studiefinanciering. Op 1 januari daaropvolgend, 1 januari 2010, begint voor u de aanloopfase. Tijdens de aanloopfase mag u wel terugbetalen, maar het hoeft niet. Het kan voordelig voor u zijn om alvast te beginnen met terugbetalen, omdat u dan minder rente hoeft te betalen.
Twee jaar later, op 1 januari 2012, begint voor u de aflosfase. Vanaf dat moment bent u verplicht om het voor u vastgestelde maandbedrag te betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Jasmine di 25 okt 2011 - 1:56

Ik ben niet binnen de gestelde termijn afgestudeerd.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Zora di 25 okt 2011 - 2:24

Nou, heb de brief ook gekregen. Vanavond die rekenhulp maar even invullen. Vind dit soort dingen altijd zo moeilijk! Zou nu mijn vriend wel mee kunnen rekenen, maar over 2 jaar moet hij ook zelf gaan terugbetalen... hmmmm.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  TukTuk di 25 okt 2011 - 6:00

Susan schreef:
AngelNyn schreef:
Yasmine schreef:Heb die brieven ook gehad. Als ik het goed heb, mag je, als je per 1 januari moet terug betalen, kiezen of je dat volgens de oude of nieuwe regels wilt doen.

Oude regels houden in:
- Als je het inkomen van je partner meerekent: 15 jaar naar draagkracht terugbetalen
- Als je het inkomen van je partner niet meerekent: 30 jaar naar draagkracht terugbetalen

Ik kies ervoor om het inkomen van mijn man niet mee te rekenen. Zelf zit ik door omstandigheden nl. al twee jaar thuis. Hierdoor heb ik zelf geen draagkracht. Zelfs als ik wel weer aan het werk kom, is mijn loon dusdanig laag, dat ik daar geen draagkracht op heb. Zodra ik het inkomen van mijn man meetel, hebben we wel die draagkracht. Dus ik mag kiezen: 15 jaar lang wél betalen, of 30 jaar lang niets betalen.

Dat lijkt me niet zo moeilijk kiezen dus. Heb me dan ook niet verdiept in de nieuwe regels, want die vind ik totaal niet relevant.
lijkt me stug dat je helemaal niks hoeft te betalen.. Tot welk inkomen houden ze aan dat je geen draagkracht hebt dan?

Het lijkt mij dat ze zelf wel het beste weet of ze wel of niet iets terug moet betalen.

Dat de ibgroep nu berekend heeft dat ze niks hoeft terug te betalen, betekend niet dat dat altijd zo is. Ze berekenen het ieder jaar opnieuw, en daar doelde ik dus op. Die grens ligt echt niet super hoog van het wel of niet terug betalen, anders zou een heel groot gedeelte van de mensen niks hoeven terug betalen, lekker makkelijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Susan di 25 okt 2011 - 6:09

Misschien zit ze nu wel ruim onder de grens waardoor de kans erg klein is dat ze moet gaan betalen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Jasmine di 25 okt 2011 - 9:45

Was het maar zo makkelijk AN... Zou ook liever gewoon aan het werk kunnen, maar voorlopig is dat nog niet aan de orde.

Vandaar dat ik al jaren onder die grens zit en daar ook nog wel even zal zitten.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Kruidkoek wo 26 okt 2011 - 0:48

Huh, dus jij hoeft 30 jaar niet te betalen en daarna beginnen? Of hoef je na 30 jaar ook niet te betalen?
Ik moest wel gewoon gaan afbetalen in januari 2010 en dat is 92,94 per maand, dat bedrag is vastgesteld op mijn schuld en de 15 jaar waarin ik het afbetaald moet hebben. Toen ik moest beginnen met afbetalen was ik net begonnen met een deeltijdstudie en had ik minimum loon, ik heb uitstel aangevraagd maar dat werd afgewezen.

Vraag me dus af hoe dat bij jou gegaan is? Dus of je pas over 30 jaar moet gaan afbetalen of helemaal niet meer?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012 Empty Re: Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum