Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan?
+12
moepie
Mamsie
Susan
holaagirl
Tsjip
Darius
Liadan
Tania
Ayla
Annemie
Lejow
Printje
16 plaatsers
Pagina 3 van 9
Pagina 3 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan?
Liadan schreef:En dan nog een vraagje dat misschien wel in dit topic past.
Iemand zei pas tegen mij dat mijn dochter in principe nog maar 1,5 jaar kleutert omdat ze op 27 december is geboren. Een jaar langer kleuteren is 'doubleren' en daar zouden scholen niet blij mee zijn? (niet dat mij dat iets uit zou maken als het beter is voor mijn dochter).
In hoeverre klopt dit?
Bij ons op school onzin.
Ze komt binnen in de instroomgroep (wel gewoon in een groep 1/2). Doet het jaar erna groep 1, en het jaar daarna groep 2.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan schreef:Oke, duidelijk.Darius schreef:Liadan schreef:Is de eerste CITO in groep 1 of in groep 2?
Er is een m1, die wordt meestal in januari afgenomen, en een e1, in juni. Bij jongste kleuters die altijd op hun eigen moment instromen, is het vaak wat onduidelijk wanneer zij de toets moeten afnemen.
En weer iets op mijn lijstje met vragen voor het orienterend gesprek dat we over 1 of 2 maanden krijgen.
Jullie meisje is van januari? Dan zou ze bij ons op school niet meedoen met de cito omdat ze dan officieel in groep 0 zit bij ons. Het schooljaar daarop zit ze in groep 1 en wordt ze getoetst.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Iemand zei pas tegen mij dat mijn dochter in principe nog maar 1,5 jaar kleutert omdat ze op 27 december is geboren. Een jaar langer kleuteren is 'doubleren' en daar zouden scholen niet blij mee zijn? (niet dat mij dat iets uit zou maken als het beter is voor mijn dochter).
In hoeverre klopt dit?
Dat klopt helemaal.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Kijk, dat is ook weer goed om te horen. 1,5 jaar kleuteren lijkt me zo kort, dan zijn ze nog zo klein in groep 3.Lejow schreef:Liadan schreef:En dan nog een vraagje dat misschien wel in dit topic past.
In hoeverre klopt dit?
Bij ons op school onzin.
Ze komt binnen in de instroomgroep (wel gewoon in een groep 1/2). Doet het jaar erna groep 1, en het jaar daarna groep 2.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Groep 0 bestaat officieel niet meer.
Darius- Ratel
In hoeverre klopt dit?
Dit klopt, de 'grens' is tegenwoordig 1 januari. Alle kindjes die daarvoor op school komenn zitten officieel in groep 1, maar in de praktijk is dus 99% van deze kinderen daar helemaal niet aan toe en hou ik ze, na die 1,5 jaar kleuteren, mits ze het natuurlijk echt aan zouden kunnen maar de meeste kindjes zijn daar echt nog niet aan toe en blijven een jaartje bij mij.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja, nou raak ik in de war hè, jullie spreken elkaar tegen .
Liadan- Ratel
Is schoolafhankelijk Liadan!
En ook wel kind afhankelijk trouwens.
Lejow- Lady Post-a-lot
Darius schreef:Groep 0 bestaat officieel niet meer.
Klopt maar toch blijf ik ze voor mezelf zo noemen, dekinderen in de klas hebben per 'groep' een naam maar ze werken op hun eigen niveau dus die namen gebruik ik niet zoveel.
Printje- Lady Post-a-lot
Darius schreef:Groep 0 bestaat officieel niet meer.
En toch hebben wij hem bij ons op school. Om verwarring bij ouders te voorkomen.
Kom je na een bepaalde datum (weet nou even niet meer welke er gesteld is) binnen, zit je in groep 0. Al noemen wij hem de instroom, omdat nul zo als niets klinkt.
Lejow- Lady Post-a-lot
Liadan schreef:Ja, nou raak ik in de war hè, jullie spreken elkaar tegen .
Ik denk dat Darius het meer heeft over het belang van de school en Printje meer over het belang van het kind. Het één sluit het ander niet uit, het kan zijn dat een juf een kind nog een jaar langer in groep 2 houdt, maar dat de school er niet blij mee is als dat te vaak gebeurt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ok, komt ook weer op mijn lijstje .Lejow schreef:Is schoolafhankelijk Liadan!
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Ja, nou raak ik in de war hè, jullie spreken elkaar tegen .
Klopt hoor. Ik ben het helemaal eens met printje en lejow over de praktijk. Maar in theorie zit het allemaal anders in elkaar. En dat zeg ik met zekerheid, ik heb nl regelmatig contact met inspectie ivm mijn werk.
Darius- Ratel
Ik kom wat achteraan kakken ivm met forummen op telefoon.
Darius- Ratel
Susan schreef:Liadan schreef:Ja, nou raak ik in de war hè, jullie spreken elkaar tegen .
Ik denk dat Darius het meer heeft over het belang van de school en Printje meer over het belang van het kind. Het één sluit het ander niet uit, het kan zijn dat een juf een kind nog een jaar langer in groep 2 houdt, maar dat de school er niet blij mee is als dat te vaak gebeurt.
Dit klopt precies Susan, een school kan 'erop aangekeken' worden als er erg veel kinderen gedoubleerd hebben. Officieel moet een kind zijn schoolloopbaan in 8 jaar afgerond hebben en sommige kinderen komen dan anders dus op meer uit. Maar daar kijk ik persoonlijk echt niet naar idd, ik kijk naar het kind en kan precies verantwoorden waarom ik ze toch nog in groep 2 laat en dan is het prima.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Susan schreef:Liadan schreef:Ja, nou raak ik in de war hè, jullie spreken elkaar tegen .
Dit klopt precies Susan, een school kan 'erop aangekeken' worden als er erg veel kinderen gedoubleerd hebben. Officieel moet een kind zijn schoolloopbaan in 8 jaar afgerond hebben en sommige kinderen komen dan anders dus op meer uit. Maar daar kijk ik persoonlijk echt niet naar idd, ik kijk naar het kind en kan precies verantwoorden waarom ik ze toch nog in groep 2 laat en dan is het prima.
Eensch
Lejow- Lady Post-a-lot
Dan ben ik wel benieuwd in hoeverre er 'druk' wordt uitgeoefend om een kind toch over te laten gaan van groep 2 naar groep 3. Want ik neem aan dat het om het prijskaartje gaat om kleuters z.s.m. te laten doorstromen naar groep 3?Darius schreef:Liadan schreef:Ja, nou raak ik in de war hè, jullie spreken elkaar tegen .
Klopt hoor. Ik ben het helemaal eens met printje en lejow over de praktijk. Maar in theorie zit het allemaal anders in elkaar. En dat zeg ik met zekerheid, ik heb nl regelmatig contact met inspectie ivm mijn werk.
Liadan- Ratel
Hier hetzelfde en ik forum toch echt gewoon op mijn laptop .Darius schreef:Ik kom wat achteraan kakken ivm met forummen op telefoon.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Dan ben ik wel benieuwd in hoeverre er 'druk' wordt uitgeoefend om een kind toch over te laten gaan van groep 2 naar groep 3. Want ik neem aan dat het om het prijskaartje gaat om kleuters z.s.m. te laten doorstromen naar groep 3?Darius schreef:Liadan schreef:Ja, nou raak ik in de war hè, jullie spreken elkaar tegen .
Ja, of om de statistieken van de school, op het gebied van doubleren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Lejow schreef:Darius schreef:Groep 0 bestaat officieel niet meer.
En toch hebben wij hem bij ons op school. Om verwarring bij ouders te voorkomen.
Kom je na een bepaalde datum (weet nou even niet meer welke er gesteld is) binnen, zit je in groep 0. Al noemen wij hem de instroom, omdat nul zo als niets klinkt.
Ik ben ook voorstander van instroom, heb ik jaren geleden ook gedraaid. Geen gezeur met toetsen en rapporten, heerlijk!!
Darius- Ratel
Ja, dat ook nog natuurlijk.Susan schreef:Liadan schreef:Dan ben ik wel benieuwd in hoeverre er 'druk' wordt uitgeoefend om een kind toch over te laten gaan van groep 2 naar groep 3. Want ik neem aan dat het om het prijskaartje gaat om kleuters z.s.m. te laten doorstromen naar groep 3?Darius schreef:Liadan schreef:Ja, nou raak ik in de war hè, jullie spreken elkaar tegen .
Ja, of om de statistieken van de school, op het gebied van doubleren.
Liadan- Ratel
Alles draait om geld liadan..... En groepsindelingen, aantal zorglln, passend onderwijs. Wellicht moeten ouders ook gaan staken op 6 maart!
Darius- Ratel
Darius schreef:Alles draait om geld liadan..... En groepsindelingen, aantal zorglln, passend onderwijs. Wellicht moeten ouders ook gaan staken op 6 maart!
Inderdaad!! Gaan jullie ook staken?
Printje- Lady Post-a-lot
Ja, alles draait om geld. Maar als ik Printje en Lejow zo hoor, dan kijken zij hier dus niet naar bij het laten 'doubleren' van een kleuter.
Printje en Lejow, horen jullie het dan niet terug als de meeste kinderen van tussen okt. en dec. langer kleuteren?
Printje en Lejow, horen jullie het dan niet terug als de meeste kinderen van tussen okt. en dec. langer kleuteren?
Liadan- Ratel
Printje schreef:Darius schreef:Alles draait om geld liadan..... En groepsindelingen, aantal zorglln, passend onderwijs. Wellicht moeten ouders ook gaan staken op 6 maart!
Inderdaad!! Gaan jullie ook staken?
Dat hangt van mijn afspraken die dag af. De lln die ik lesgeef zijn enorm de dupe als ik niet kom, dat is heel zielig.
Darius- Ratel
Pagina 3 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Geneesmiddelenonderzoek: wat vinden jullie ervan?
» Wat vinden jullie?
» wat vinden jullie van...
» Wat vinden jullie hiervan?
» Wat vinden jullie?
» Wat vinden jullie?
» wat vinden jullie van...
» Wat vinden jullie hiervan?
» Wat vinden jullie?
Pagina 3 van 9
Permissies van dit forum: