Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan?

+12
moepie
Mamsie
Susan
holaagirl
Tsjip
Darius
Liadan
Tania
Ayla
Annemie
Lejow
Printje
16 plaatsers

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan? - Pagina 5 Empty Re: Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan?

Bericht  moepie zo 19 feb 2012 - 9:41

Liadan schreef:Moepie, wij werken met Puk en Ko.

Dat schijnt wel een leuk programma te zijn. Bevalt het je ?
Wij werken met Peuterplein. Vind het wel echt wennen hoor!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan? - Pagina 5 Empty Re: Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan?

Bericht  Liadan zo 19 feb 2012 - 9:43

Printje schreef:Liadan dan is het inderdaad gewoon een Jenaplanschool. Mag ik vragen waarom je voor het Jenaplanonderwijs kiest? Want ik weet al dat het geweldig is maar ben benieuwd wat jou daarin aantrekt.
In de eerste plaats de sfeer op de school, wij hadden er allebei een goed gevoel over en Yara voelde zich er ook meteen thuis.
Verder de vieringen, de gemengde klassen (1/2, 3/4/5, 6/7/Cool, zelf je werk plannen, manier van lesgeven, manier van omgaan met kinderen, ouderparticipatie en nog meer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 9:44

Printje schreef:
Mamsie schreef:
Eucalypta schreef:Hier een montessori school, geen kleutercito en geen cijfers Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan? - Pagina 5 561177 wel een rapport, naar geen cijfers. Heel relaxed Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan? - Pagina 5 561177

Hier ook geen cijfers trouwens. De Cito wordt hier wel afgenomen maar er wordt niet zwaar op gekeken, het blijft een moment opname. Het dagelijks gedrag is veel belangrijker.

Hier hetzelfde, we hechten niet veel waarde aan de toetsen maar wanneer een kind bijv een D scoort moet je wel een soort plan van aanpak maken om het kindje te helpen en soms krijgt het ook extra begeleiding van de intern begeleidster.

Een kind dat een D scoort, zou die normaal ook al niet uitgevallen/opgevallen zijn? Heeft ie cito écht nut, behalve dat alles officieel geregistreerd staat?

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 19 feb 2012 - 9:44

Printje schreef:
Mamsie schreef:
Eucalypta schreef:Hier een montessori school, geen kleutercito en geen cijfers Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan? - Pagina 5 561177 wel een rapport, naar geen cijfers. Heel relaxed Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan? - Pagina 5 561177

Hier ook geen cijfers trouwens. De Cito wordt hier wel afgenomen maar er wordt niet zwaar op gekeken, het blijft een moment opname. Het dagelijks gedrag is veel belangrijker.

Hier hetzelfde, we hechten niet veel waarde aan de toetsen maar wanneer een kind bijv een D scoort moet je wel een soort plan van aanpak maken om het kindje te helpen en soms krijgt het ook extra begeleiding van de intern begeleidster.

Ja juist maar vaak is dat zelf dan ook al door de leerkracht opgemerkt. Mijn oudste had moeite met lezen toen heeft hij meteen intern bijles gehad en loopt nu gelijk met de rest. Ook ben ik van mening dat ze in groep 3 en 8 sowieso ervaren leraren moeten plaatsen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan zo 19 feb 2012 - 9:44

moepie schreef:

Ja dat bevalt goed, we zijn er 4 jaar geleden mee begonnen dus wij zijn er inmiddels wel aan gewend. Zijn jullie pas net begonnen met Peuterplein?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 9:45

Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Mamsie schreef:

Een kind dat een D scoort, zou die normaal ook al niet uitgevallen/opgevallen zijn? Heeft ie cito écht nut, behalve dat alles officieel geregistreerd staat?

Jawel een kind dat een D scoort krijgt bij mij sowieso al extra begeleiding, vaak tenminste. Omdat hij/zij ook opvalt tijdens de dagelijkse werklesjes. Ik vind een cito weinig nut hebben, het 'fijne' ervan is dat je nogmaals ziet welke rekenbegrippen zij bijv. wel/niet al begrijpen wanener je deze dus op het platte vlak vraagt. Wij werken met kleuters het liefste nog ruimtelijk en bekijken dan of zij de begrippen beheersen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 9:47

dus eigenlijk heeft de cito weinig toegevoegde waarde, buiten het feit dat alles zwart op wit staat (wat ik vooral als nadeel zie) niet, mits je ervaren leerkrachten hebt, zoals mamsie aangeeft?

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 9:49

Rejoy. schreef:dus eigenlijk heeft de cito weinig toegevoegde waarde, buiten het feit dat alles zwart op wit staat (wat ik vooral als nadeel zie) niet, mits je ervaren leerkrachten hebt, zoals mamsie aangeeft?

Klopt, als lerares ben ik continue bezig met bijv. de rekenbegrippen ik heb er geen toets voor nodig om te bekijken of ze het wel/niet beheersen. Het is voor mij echt ter controle.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie zo 19 feb 2012 - 9:52

Ik vind idd dat het weinig toegevoegde waarde heeft behalve dat er wel duidelijk wordt op welke soort werkjes het kind nog moet oefenen.
Bijv op welke onderdeel van rekenen of taal. Moet het kind het syntetiseren nog meer oefenen of de cijfers. De Cito word hier gebruik als check.

Laatst aangepast door Mamsie op zo 19 feb 2012 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 9:54

wáárom wil de overheid dan in vredesnaam al die controle (zoekt een poppetje dat van verontwaardiging achterover slaat)

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 9:55

Rejoy. schreef:wáárom wil de overheid dan in vredesnaam al die controle (zoekt een poppetje dat van verontwaardiging achterover slaat)

tsja dat vraag ik mezelf al jaaaaaaaren af. Ze willen prestaties!!! Alle kindjes een a dat is wat telt bij de inspectie, (bij wijze van)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 9:58

en dat begint eigenlijk al op het CB, ze willen vooral zien hoe kinderen presteren.

Gast
Gast

Bericht  moepie zo 19 feb 2012 - 10:02

Liadan schreef:
moepie schreef:

Ja dat bevalt goed, we zijn er 4 jaar geleden mee begonnen dus wij zijn er inmiddels wel aan gewend. Zijn jullie pas net begonnen met Peuterplein?

Ja sinds kort, alles is dus nieuw. Maar die in die cursus wordt Peuterplein ook meegenomen. Dat is dus wel heel fijn.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 10:03

Inderdaad Rejoy, mede daardoor heb ik ook zo'n vreselijke hekel aan het cb. Ons mannetje doet het volgens hun altijd bovengemiddeld maar dat vind ikge woon kul. Tuurlijk leuk om te horen maar ik heb liever dat ze gewoon alleen naar hem kijken ipv die vreselijke vergelijkingen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie zo 19 feb 2012 - 10:03

Rejoy. schreef:en dat begint eigenlijk al op het CB, ze willen vooral zien hoe kinderen presteren.
Dat is ook weer CB afhankelijk heb ik gemerkt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 10:16

Mamsie schreef:
Rejoy. schreef:en dat begint eigenlijk al op het CB, ze willen vooral zien hoe kinderen presteren.

daar heb ik geen idee van. Ik heb ( negatieve) ervaring met maar één CB, één van de redenen dat ik alleen nog op bezoek ga bij de arts voor de medische controles

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 10:20

Rejoy. schreef:
Mamsie schreef:

daar heb ik geen idee van. Ik heb ( negatieve) ervaring met maar één CB, één van de redenen dat ik alleen nog op bezoek ga bij de arts voor de medische controles

Mee eens, maar de andere controles ga jij gewoon niet dus? Ik moet nu bijna voor de 2 jaar afspraak maar volgens mij is dat gewoon een 'standaard' afspraak dat hij mag opzitten en kunstjes doen...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 10:22

Printje schreef:
Rejoy. schreef:
Mamsie schreef:

Mee eens, maar de andere controles ga jij gewoon niet dus? Ik moet nu bijna voor de 2 jaar afspraak maar volgens mij is dat gewoon een 'standaard' afspraak dat hij mag opzitten en kunstjes doen...

onze tweede beeb wordt rond de tweede verjaardag van onze dochter geboren, als ik met dat kindje naar de 6 weken afspraak ga (heupcontrole e.d.), combineer ik dat direct met de 2-jarigen afspraak, dan ben ik er toch. Hoop dat het ze lukt, twee afspraken achter elkaar plannen Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan? - Pagina 5 394967

naar de 18 mnd controle ga ik niet, dat is bij de wijk en dat vind ik vrij weinig toegevoegde waarde hebben. Als ze het over een 'hij' hebben als jij daar met je dochter zit, hebben ze dúidelijk het dossier niet ingelezen.

Laatst aangepast door Rejoy. op zo 19 feb 2012 - 10:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 10:23

Maar anders Rejoy? Zou je hem anders 'gewoon' overslaan?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 10:25

Printje schreef:Maar anders Rejoy? Zou je hem anders 'gewoon' overslaan?

ik weet niet precies wat die controle in houdt, maar ik denk dat ik 'm anders geskipt had ja. De ogentest rond het derde jaar wil ik wel doen en verder heb je weinig belangrijke dingen bij die controle's naar mijn idee. Met de tweede beeb ga ik ook heel selectief naar de controle's kijken.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 10:26

Rejoy. schreef:
Printje schreef:Maar anders Rejoy? Zou je hem anders 'gewoon' overslaan?

ik weet niet precies wat die controle in houdt, maar ik denk dat ik 'm anders geskipt had ja. De ogentest rond het derde jaar wil ik wel doen en verder heb je weinig belangrijke dingen bij die controle's naar mijn idee. Met de tweede beeb ga ik ook heel selectief naar de controle's kijken.

Zoals ik van vriendinnen begrijp is het idd even kunstjes laten zien door kindlief. Zit daar eigenlijk helemaal niet op te wachten omdat ik zelf ook wel kan zien dan meneer het allemaal prima doet, hoef vanuit daar geen bevestiging daarin te hebben. Het enigste wat ik wil weten is zijn gewicht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 10:30

voor zijn gewicht kun je ook wel naar het inloopspreekuur toch? Of als je zelf een goede weegschaal hebt, thuis wegen. Door mijn opleiding weet ik vrij veel over de ontwikkeling van kinderen af (jij ook neem ik aan), dus ik heb wel door als ze een afwijkende ontwikkeling laat zien en weet dan wel waar ik aan de bel moet trekken. Adviezen over opvoeding e.d. geloof ik allemaal wel, dat past toch niet in ons straatje. Medische controle's als heupjes en ogen vind ik dan wel weer belangrijk, omdat ik daar weinig zicht op heb. Verder staat me tegen dat alle informatie nog jááááren opgeslagen is en praktisch iedereen (oké overdreven) daarbij kan.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 10:32

Hierin sta ik precies hetzelfde als dat je omschrijft Rejoy. Ik heb zelf meer dan voldoende ervaring met jonge kinderen om eventuele bijzonderheden te zien bij hem. Die adviezen hoef ik idd ook niet hahaha.

Mmmm misschien dat ik het dan toch maar laat schieten, kun je dat daar dan zomaar zeggen eigenlijk? En dat ik hem idd gewoon zelf nog eens weeg en meet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 10:33

jawel hoor, CB-bezoekjes zijn niet verplicht. Er zal vast iets over geschreven worden in het dossier, maar dat kan me vrij weinig schelen.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 19 feb 2012 - 10:34

Rejoy. schreef:
Hoop dat het ze lukt, twee afspraken achter elkaar plannen Prestatiemaatschappij, wat vinden jullie ervan? - Pagina 5 394967

Wij hadden voor Ezra heel vaak een dubbele afspraak, soms nog met een afspraak voor Yrsa ervoor of erna, dus drie afspraken achter elkaar. Lukte prima.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: