Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie?

+3
Happydobby
Annemie
Clapperdie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Wat vinden jullie?

Bericht  Clapperdie ma 6 jun 2011 - 6:44

Ik kwam dit filmpje tegen op internet... Zouden jullie dit doen als je zoon/dochter dit graag wil?

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Annemie ma 6 jun 2011 - 6:49

OH ja dit heb ik eens op tv gezien, nou ik zou dat nooit doen, moet er nu al niet aan denken dat mijn zoontje nu nog aan de borst zou drinken, laat staan als hij nog ouder is. (hij is nu bijna 1)
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 6:50

ik zal er wel even raar van staan kijken als ik een moeder een 8-jarige zou zien voeden, maar ik vind het idee van dat het kind aangeeft dat het wil stoppen met bv echt heel mooi. Ik weet niet of ik het zou doen, een kind moet zich op den duur wel los maken van de ouders en ik vraag me af of een kind van 8 jaar dat nog borstvoeding krijgt dit wel voldoende doet, of dit wel binnen de 'normale' ontwikkeling valt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Happydobby ma 6 jun 2011 - 6:51

Ehhh jeetje, nou nee niet dus.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 6:52

Ik vind het een moeilijk punt... wanneer is een kind te oud om BV te krijgen. Hier in Nederland zijn we sowieso al weinig gewend wat betreft BV denk ik soms (vaak als je 6 maanden gevoed hebt word verwacht dat je wel gaat stoppen).... en ook ik zou zeer vreemd staan kijken mocht ik dit zien. Mijn keuze zou het ook absoluut niet zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Susan ma 6 jun 2011 - 6:57

Ik denk dat het in onze cultuur heel onpraktisch is en op den duur ook wel erg zwaar om zo lang door te gaan met borstvoeding geven, maar ik vind het niet schokkend of zo. Net als BeeGee denk ik dat een kind in Nederland al heel snel te oud wordt gevonden om aan de borst te drinken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 7:01

Ik vind het er nogal vreemd uit zien, maar dat is meer cultureel bepaald dan dat ik het echt schokkend vind. Maar ik zou dat zelf nooit willen. Het hele eerste levensjaar, of korter, en niet langer dan dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 7:04

Ik vind het helemaal niks.

Ik vind dat het best wat langer mag dan 6 maanden, maar ik vind het iets voor baby's, niet voor grote kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 7:06

Ik vind het raar... En niet zozeer omdat je het nooit ziet, maar het is niet volgens "de natuur". Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Tania ma 6 jun 2011 - 7:10

Nee, ik vind dat wel erg lang. De grens zou voor mij toch wel zijn als ze naar school gaan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 7:11

Ik vind dit verre van smakelijk om te zien. Voor mij is het ook echt niet zo dat er met een half jaar gestopt moet worden met borstvoeding, tot een of twee jaar vind ik volledig normaal, maar dit niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Liadan ma 6 jun 2011 - 7:57

Ik heb dit een keer op televisie gezien en vind het niet schokkend.
Ik vind het wel heel mooi om een kind zelf te laten stoppen met borstvoeding, dat heb ik zelf ook gedaan en het voelde heel natuurlijk. Ik hoop dat ik dat dit keer weer zo kan doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 7:59

Liadan schreef:Ik heb dit een keer op televisie gezien en vind het niet schokkend.
Ik vind het wel heel mooi om een kind zelf te laten stoppen met borstvoeding, dat heb ik zelf ook gedaan en het voelde heel natuurlijk. Ik hoop dat ik dat dit keer weer zo kan doen.

Ja dat is mooi, maar 8 jaar.. Vind ik wel erg ver gaan als ik eerlijk ben.
Tot 1.5 a 2 jaar oke..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Lejow ma 6 jun 2011 - 8:00

Ik vind dit niets
Ik heb dan ook echt helemaal niets noppes nada met borstvoeding...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:01

Lize schreef:
Liadan schreef:Ik heb dit een keer op televisie gezien en vind het niet schokkend.
Ik vind het wel heel mooi om een kind zelf te laten stoppen met borstvoeding, dat heb ik zelf ook gedaan en het voelde heel natuurlijk. Ik hoop dat ik dat dit keer weer zo kan doen.

Ja dat is mooi, maar 8 jaar.. Vind ik wel erg ver gaan als ik eerlijk ben.
Tot 1.5 a 2 jaar oke..

waarom vind je het erg ver gaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Susan ma 6 jun 2011 - 8:03

Tja, ik heb Ezra 27 maanden borstvoeding gegeven en Yrsa krijgt het nu al ruim 19 maanden, ik weet maar al te goed dat heel veel mensen dat te lang vinden, inclusief mijn eigen ouders, maar ik heb me daar nooit iets van aangetrokken, ik maak zelf wel uit wat ik een goed moment vind om te stoppen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:03

Dromertje schreef:
Lize schreef:
Liadan schreef:Ik heb dit een keer op televisie gezien en vind het niet schokkend.
Ik vind het wel heel mooi om een kind zelf te laten stoppen met borstvoeding, dat heb ik zelf ook gedaan en het voelde heel natuurlijk. Ik hoop dat ik dat dit keer weer zo kan doen.

Ja dat is mooi, maar 8 jaar.. Vind ik wel erg ver gaan als ik eerlijk ben.
Tot 1.5 a 2 jaar oke..

waarom vind je het erg ver gaan?

Ik denk dat dat gewoon iets is wat mij als persoon niet aan staat. Misschien wel omdat we in een cultuur leven waar het 'apart' is. Maar ik heb altijd gezegd geen borstvoeding te gaan geven smile Van dat idee ben ik helemaal terug gekomen. Dus wie weet dat ik mijn kind wel tot zn 10e ga voeden Rolling Eyes Ik heb nu zelf geen kinderen, dus weet niet hoe het op dat moment is. Maar als ik dit nu zie.. dan zeg ik dat ik t ver vind gaan.. Helemaal niet mijn ding zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:08

Lize schreef:
Dromertje schreef:
Lize schreef:
Liadan schreef:Ik heb dit een keer op televisie gezien en vind het niet schokkend.
Ik vind het wel heel mooi om een kind zelf te laten stoppen met borstvoeding, dat heb ik zelf ook gedaan en het voelde heel natuurlijk. Ik hoop dat ik dat dit keer weer zo kan doen.

Ja dat is mooi, maar 8 jaar.. Vind ik wel erg ver gaan als ik eerlijk ben.
Tot 1.5 a 2 jaar oke..

waarom vind je het erg ver gaan?

Ik denk dat dat gewoon iets is wat mij als persoon niet aan staat. Misschien wel omdat we in een cultuur leven waar het 'apart' is. Maar ik heb altijd gezegd geen borstvoeding te gaan geven smile Van dat idee ben ik helemaal terug gekomen. Dus wie weet dat ik mijn kind wel tot zn 10e ga voeden Rolling Eyes Ik heb nu zelf geen kinderen, dus weet niet hoe het op dat moment is. Maar als ik dit nu zie.. dan zeg ik dat ik t ver vind gaan.. Helemaal niet mijn ding zeg maar.

ik snap nooit zo goed waarom mensen vinden dat borstvoeding tot een bepaalde leeftijd geven te ver vinden gaan (en dan doel ik met name op borstvoedin na het eerste/tweede levensjaar), omdat borstvoeding zoiets natuurlijks is. De natuur heeft het zo geregeld dat de moeder nog voeding heeft, ik vind het juist tegennatuurlijk om te stoppen als het kind nog borstvoeding wil (no offence tegen moeders die KV geven, dat doe ik zelf namelijk ook).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 8 jaar ook wel extreem vind, maar meer om eerder genoemde reden, is het voor de sociaal-emotionele ontwikkeling wel goed om zo lang borstvoeding te krijgen? Ik kan alleen ook geen leeftijd geven waar die grens dan ligt, maar 8 jaar vind ik in dat opzicht niet zo gezond klinken. Een kind van 3 dat nog borstvoeding krijgt daarintegen wel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:09

Susan schreef:Tja, ik heb Ezra 27 maanden borstvoeding gegeven en Yrsa krijgt het nu al ruim 19 maanden, ik weet maar al te goed dat heel veel mensen dat te lang vinden, inclusief mijn eigen ouders, maar ik heb me daar nooit iets van aangetrokken, ik maak zelf wel uit wat ik een goed moment vind om te stoppen.
Ik heb hier alleen maar respect voor, als je zolang zelf kan en wil voeden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:09

Dromertje, ik bedoel hetzelfde als jou.. Alleen jij zegt het een stuk mooier smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie?  Empty Re: Wat vinden jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum