Stelling: overgewicht heb je aan jezelf te danken.
+10
MAS
Pompoen
loura
Susan
Lynn_
Schaapke
TGR
Monte
Minx
Stuiterbal
14 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Stelling: overgewicht heb je aan jezelf te danken.
TGR schreef:Impliceer je nu dat ondergewicht altijd anorexia is?Punk'd schreef:тыквашка schreef:Punk'd schreef:Smikkell schreef:Ik heb trouwens helemaal niet het idee dat er voor het een meer begrip is dan het ander
Daarbij hebben alle anorexia patienten psychisch wel ergens een probleem met zichzelf. Niet alle mensen met overgewicht hebben dat. Daarom denk ik dat het lijkt alsof anorexia meer begrip krijgt dan overgewicht.
Eh maar nu meet je scheef. Mensen met anorexia hebben een geestelijk probleem, mensen met overgewicht niet persé.
Dan moet je mensen met ondergewicht vergelijken met mensen met overgewicht denk ik. Of mensen met Anorexia en mensen met BED, maar je kunt mensen met anorexia niet vergelijken met mensen met overgewicht.
Ja ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat veel mensen zo denken.
Ondergewicht = altijd anorexia = altijd psychisch
Overgewicht = Komt soms door medicijnen, soms door teveel eten, of soms psychisch = niet altijd psychisch.
Daarom denk ik dat er meer begrip getoond wordt voor mensen met anorexia dan mensen die overgewicht hebben. (met of zonder psychische grondslag).
Nee, lezen
Gast- Gast
June schreef:Niet iedereen met ondergewicht heeft anorexia hoor.
Ik geloof gewoon niet dat mensen 'zomaar' te dik zijn. Mensen zitten toch ook niet heel de dag expres lusteloos op de bank te veel te eten? Alleen maar uit luiheid? Daar word je toch niet gelukkig van?
Door het voedsel wat ze eten (wat je eigenlijk geen voedsel kan noemen omdat het niks goeds doet voor je lijf), kan het zijn dat ze juist lusteloos worden, dan maar zak chips erbij en goh wat gek ze krijgen nog steeds geen energie en blijven lusteloos op de bank hangen.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Blijkbaar.TGR schreef:Impliceer je nu dat ondergewicht altijd anorexia is?Punk'd schreef:тыквашка schreef:Punk'd schreef:Smikkell schreef:Ik heb trouwens helemaal niet het idee dat er voor het een meer begrip is dan het ander
Daarbij hebben alle anorexia patienten psychisch wel ergens een probleem met zichzelf. Niet alle mensen met overgewicht hebben dat. Daarom denk ik dat het lijkt alsof anorexia meer begrip krijgt dan overgewicht.
Eh maar nu meet je scheef. Mensen met anorexia hebben een geestelijk probleem, mensen met overgewicht niet persé.
Dan moet je mensen met ondergewicht vergelijken met mensen met overgewicht denk ik. Of mensen met Anorexia en mensen met BED, maar je kunt mensen met anorexia niet vergelijken met mensen met overgewicht.
Ja ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat veel mensen zo denken.
Ondergewicht = altijd anorexia = altijd psychisch
Overgewicht = Komt soms door medicijnen, soms door teveel eten, of soms psychisch = niet altijd psychisch.
Daarom denk ik dat er meer begrip getoond wordt voor mensen met anorexia dan mensen die overgewicht hebben. (met of zonder psychische grondslag).
Gast- Gast
Caresses schreef:June schreef:Niet iedereen met ondergewicht heeft anorexia hoor.
Ik geloof gewoon niet dat mensen 'zomaar' te dik zijn. Mensen zitten toch ook niet heel de dag expres lusteloos op de bank te veel te eten? Alleen maar uit luiheid? Daar word je toch niet gelukkig van?
Door het voedsel wat ze eten (wat je eigenlijk geen voedsel kan noemen omdat het niks goeds doet voor je lijf), kan het zijn dat ze juist lusteloos worden, dan maar zak chips erbij en goh wat gek ze krijgen nog steeds geen energie en blijven lusteloos op de bank hangen.
Ja, het is een vicieuze cirkel waar je in terechtkomt. Maar ik denk niet dat het voor niets gebeurt.
Gast- Gast
Punk'd schreef:
Nee, lezen
Ik lees het toch ook echt zo!
Gast- Gast
Ik heb ook niet het idee dat men zo denkt. Ik ervaar het niet zo dat bij elke dun, mager persoon aan anorexia wordt gedacht.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Punk'd schreef:Smikkell schreef:Ik heb trouwens helemaal niet het idee dat er voor het een meer begrip is dan het ander
Ook niet mee eens. Ik denk dat een aantal mensen die willen toegeven dat ze problemen hebben met hun gewicht. Omdat ze met het toegeven ook het probleem erkennen.
Als je ze een pil zou geven waardoor ze de volgende ochtend slank zouden zijn, denk ik dat ze die nemen. Ook zij die heel hard roepen hun gewicht en lichaam prima te vinden.
Heb ook wel gehoord dat mensen best graag slank zouden willen zijn, maar het eten zo lekker (lees: verslavend) vinden, dat ze het er niet voor over hebben om dat op te geven.
Sorry maar ik noem dat gewoon gemakzucht. Ik geloof echt dat er een psychische grondslag kan zijn in bepaalde gevallen, maar als je het lekkere eten graag wilt blijven eten en dat niet wilt opgeven dan is dat een weloverwogen keuze die je zelf maakt.
Je wilt wel slank worden maar je wilt je huidige situatie/leven er niet voor opgeven.
Gast- Gast
June schreef:Punk'd schreef:
Nee, lezen
Ik lees het toch ook echt zo!
Ik bedoel dat ik denk dat heeel veel mensen (mensen die maar gewoon roepen ) denken dat ondergewicht altijd anorexia is.. Want mensen die dun zijn eten niet... en mensen die dik zijn eten wel.
Wel eten is makkelijker dan niet eten.. dus anorexia krijgt meer begrip.
Maar hee dat denk ik niet! Ik denk dat veel makkelijk denkende mensen dit er vaak uitgooien.
Gast- Gast
June schreef:
Ja, het is een vicieuze cirkel waar je in terechtkomt. Maar ik denk niet dat het voor niets gebeurt.
Dat denk ik in een aantal gevallen ook niet.Al ben ik van mening dat het bij velen wel het geval is. Als ik naar mijzelf kijk dan at ik vroeger ook altijd erg ongezond, ik had ook heel weinig energie en hing maar wat op de bank (zonder aanleiding).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik geef dat voorbeeld omdat je toch zou denken dat mensen die heel hard roepen geen problemen te hebben met hun lichaam en gewicht, die pil dan ook niet zouden nemen. Je bent toch immers tevreden.Punk'd schreef:Smikkell schreef:Punk'd schreef:Smikkell schreef:Ik heb trouwens helemaal niet het idee dat er voor het een meer begrip is dan het ander
Ook niet mee eens. Ik denk dat een aantal mensen die willen toegeven dat ze problemen hebben met hun gewicht. Omdat ze met het toegeven ook het probleem erkennen.
Als je ze een pil zou geven waardoor ze de volgende ochtend slank zouden zijn, denk ik dat ze die nemen. Ook zij die heel hard roepen hun gewicht en lichaam prima te vinden.
Heb ook wel gehoord dat mensen best graag slank zouden willen zijn, maar het eten zo lekker (lees: verslavend) vinden, dat ze het er niet voor over hebben om dat op te geven.
Sorry maar ik noem dat gewoon gemakzucht. Ik geloof echt dat er een psychische grondslag kan zijn in bepaalde gevallen, maar als je het lekkere eten graag wilt blijven eten en dat niet wilt opgeven dan is dat een weloverwogen keuze die je zelf maakt.
Je wilt wel slank worden maar je wilt je huidige situatie/leven er niet voor opgeven.
Op therapie waren er mensen die zeiden dat ze hun gewicht prima vonden en er geen probleem mee hadden. Maar toen ik het voorbeeld van die pil gaf, zeiden ze wel allemaal dat ze hem zouden nemen. Dan ben je dus wel liever slank.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik geef dat voorbeeld omdat je toch zou denken dat mensen die heel hard roepen geen problemen te hebben met hun lichaam en gewicht, die pil dan ook niet zouden nemen. Je bent toch immers tevreden.Punk'd schreef:Smikkell schreef:Punk'd schreef:Smikkell schreef:Ik heb trouwens helemaal niet het idee dat er voor het een meer begrip is dan het ander
Op therapie waren er mensen die zeiden dat ze hun gewicht prima vonden en er geen probleem mee hadden. Maar toen ik het voorbeeld van die pil gaf, zeiden ze wel allemaal dat ze hem zouden nemen. Dan ben je dus wel liever slank.
Als ik nu een pil zou kunnen nemen dat ik morgen 5 kg lichter zou zijn zou ik die ook nemen. Heb ik nu ook een eetprobleem/psychich probleem met mijn lichaam of gewicht?
Gast- Gast
Ik vind bijvoorbeeld ook dat mensen heel veel vooroordelen hebben over mensen die een maagverkleining ondergaan, dat het de makkelijkste weg is en dat je 'maar' gewoon discipline moet hebben en moet afvallen. Terwijl ik er juist heel veel bewondering voor heb. Het is een heel zware operatie, je moet echt cold turkey afkicken van je eetverslaving en je zult de rest van je leven op dieet zijn, om nog maar te zwijgen over het risico op klachten of voedingsmiddelen die je niet meer kunt verdragen. Ik erger me altijd rot aan mensen die dat afdoen als makkelijk.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Punk'd schreef:
Als ik nu een pil zou kunnen nemen dat ik morgen 5 kg lichter zou zijn zou ik die ook nemen. Heb ik nu ook een eetprobleem/psychich probleem met mijn lichaam of gewicht?
Eerlijk? Ik denk niet dat je een eetprobleem hebt, maar ik vind je vaak wel een beetje geobsedeerd met slank en afgetraind zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik vind bijvoorbeeld ook dat mensen heel veel vooroordelen hebben over mensen die een maagverkleining ondergaan, dat het de makkelijkste weg is en dat je 'maar' gewoon discipline moet hebben en moet afvallen. Terwijl ik er juist heel veel bewondering voor heb. Het is een heel zware operatie, je moet echt cold turkey afkicken van je eetverslaving en je zult de rest van je leven op dieet zijn, om nog maar te zwijgen over het risico op klachten of voedingsmiddelen die je niet meer kunt verdragen. Ik erger me altijd rot aan mensen die dat afdoen als makkelijk.
Daar heb ik ook veel respect voor. Vooral omdat zij hun 'eetleven' drastisch willen veranderen en gezond willen worden.
Gast- Gast
Susan schreef:Punk'd schreef:
Eerlijk? Ik denk niet dat je een eetprobleem hebt, maar ik vind je vaak wel een beetje geobsedeerd met slank en afgetraind zijn.
Haha dat geef ik ook toe. Ik ben veel meer bezig met slank/afgetraind zijn dan mijn omgeving. Maar ik ben er open en eerlijk over tegen famillie, vrienden en de rest van mijn omgeving.
Ik zou het gevaarlijk vinden als ik het zou verzwijgen en stiekem zou gaan sporten, minder eten etc.
Gast- Gast
Susan schreef:Ik vind bijvoorbeeld ook dat mensen heel veel vooroordelen hebben over mensen die een maagverkleining ondergaan, dat het de makkelijkste weg is en dat je 'maar' gewoon discipline moet hebben en moet afvallen. Terwijl ik er juist heel veel bewondering voor heb. Het is een heel zware operatie, je moet echt cold turkey afkicken van je eetverslaving en je zult de rest van je leven op dieet zijn, om nog maar te zwijgen over het risico op klachten of voedingsmiddelen die je niet meer kunt verdragen. Ik erger me altijd rot aan mensen die dat afdoen als makkelijk.
Ik vind het geen gezonde oplossing, maar ik ben het met je eens dat het absoluut niet gemakkelijk is. Bovendien is het vaak een gezondere oplossing dan 100 kilo overgewicht. Het is zo gemakkelijk om te roepen dat mensen de discipline op moeten brengen, dat gaat niet altijd. Bovendien is ook niet iedereen met dezelfde hoeveelheid discipline geboren. Daar wil ik niet mee zeggen dat iemand zich daar de rest van zijn leven achter mag verschuilen, maar zoiets overwinnen is extreem moeilijk.
Caresses: Waarom ben je gestopt met dat patroon dan?
Gast- Gast
Dat is toch heel iets anders? Mensen die zwaar overgewicht hebben de keus geven of ze een gezond gewicht willen hebben vind ik iets anders dan iemand met een gezond gewicht die er nof vijf kilo af wil hebben. Daarnaast gaat het niet over het afvallen, maar de vraag of mensen écht tevreden zijn met hun overgewicht.Punk'd schreef:Smikkell schreef:Ik geef dat voorbeeld omdat je toch zou denken dat mensen die heel hard roepen geen problemen te hebben met hun lichaam en gewicht, die pil dan ook niet zouden nemen. Je bent toch immers tevreden.Punk'd schreef:Smikkell schreef:Punk'd schreef:Smikkell schreef:Ik heb trouwens helemaal niet het idee dat er voor het een meer begrip is dan het ander
Gast- Gast
Punk'd schreef:Susan schreef:Punk'd schreef:
Haha dat geef ik ook toe. Ik ben veel meer bezig met slank/afgetraind zijn dan mijn omgeving. Maar ik ben er open en eerlijk over tegen famillie, vrienden en de rest van mijn omgeving.
Ik zou het gevaarlijk vinden als ik het zou verzwijgen en stiekem zou gaan sporten, minder eten etc.
Is dat zo? Is iets pas een probleem als je het stiekem doet? Gezond eten en veel sporten wordt toch gezien als 'goed'. Als dat je leven gaat beheersen valt het minder op dan wanneer je ineens zes zakken chips per dag eet.
Gast- Gast
Word je er nu dan wel eens op aangesproken door je omgeving? Laat ik het zo zeggen, zou je nu een reden hebben om er stiekem over te doen? Ik denk dat je dat pas gaat doen als je bang bent dat je omgeving gaat ingrijpen en je gaat dwarsbomen in je lijn/sportgedrag.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef: Ik denk dat je dat pas gaat doen als je bang bent dat je omgeving gaat ingrijpen en je gaat dwarsbomen in je lijn/sportgedrag.
Dat denk ik ook en dat gebeurt minder snel denk ik, omdat het op een bepaalde manier gezond is.
Gast- Gast
June schreef:Susan schreef:Ik vind bijvoorbeeld ook dat mensen heel veel vooroordelen hebben over mensen die een maagverkleining ondergaan, dat het de makkelijkste weg is en dat je 'maar' gewoon discipline moet hebben en moet afvallen. Terwijl ik er juist heel veel bewondering voor heb. Het is een heel zware operatie, je moet echt cold turkey afkicken van je eetverslaving en je zult de rest van je leven op dieet zijn, om nog maar te zwijgen over het risico op klachten of voedingsmiddelen die je niet meer kunt verdragen. Ik erger me altijd rot aan mensen die dat afdoen als makkelijk.
Ik vind het geen gezonde oplossing, maar ik ben het met je eens dat het absoluut niet gemakkelijk is. Bovendien is het vaak een gezondere oplossing dan 100 kilo overgewicht. Het is zo gemakkelijk om te roepen dat mensen de discipline op moeten brengen, dat gaat niet altijd. Bovendien is ook niet iedereen met dezelfde hoeveelheid discipline geboren. Daar wil ik niet mee zeggen dat iemand zich daar de rest van zijn leven achter mag verschuilen, maar zoiets overwinnen is extreem moeilijk.
Daar ben ik het mee eens.
Het is alleen jammer dat bijna niemand zegt.. He klote ik val maar niet af.. maar ik weet hoe het komt.. ik kan niet van het lekkers afblijven, ik vind het moeilijk om te gaan sporten.. Het is koud buiten ik ga liever niet naar buiten etc.
Waarom zou dat erger zijn dan een of ander 'smoesje'. Ik heb juist meer respect voor mensen die gewoon zeggen waar het op staat. Het lukt mij niet.
Gast- Gast
Ik wil er ook nog wel een docu ingooien over mensen die een maagverkleining hebben gehad en bij wie dat totaal niets heeft opgelost hoor. Die geen begeleiding hebben gehad of dat niet nodig vonden. Die nog steeds maaltijden van de Mc D naar binnen proppen, hun maar weer hebben uitgerekt, toch verslaafd bleven aan eten, een tweede operatie hebben ondergaan etc.June schreef:Susan schreef:Ik vind bijvoorbeeld ook dat mensen heel veel vooroordelen hebben over mensen die een maagverkleining ondergaan, dat het de makkelijkste weg is en dat je 'maar' gewoon discipline moet hebben en moet afvallen. Terwijl ik er juist heel veel bewondering voor heb. Het is een heel zware operatie, je moet echt cold turkey afkicken van je eetverslaving en je zult de rest van je leven op dieet zijn, om nog maar te zwijgen over het risico op klachten of voedingsmiddelen die je niet meer kunt verdragen. Ik erger me altijd rot aan mensen die dat afdoen als makkelijk.
Gast- Gast
Aanvulling: of dat je je schaamt, maar veel sporten en heel strak zijn wordt over het algemeen in deze maatschappij gezien als iets goeds, dus ik denk dat je dat niet snel zult hebben. Ook niet als het ooit wel ongezond zou worden. Niet dat ik hiermee wil beweren dat dat gaat gebeuren trouwens, daar heb ik geen zicht op verder.
Laatst aangepast door Susan op wo 15 feb 2012 - 6:01; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Er zijn ook mensen die heel eerlijk en open zijn over wanneer en hoeveel coke zij gebruiken.
Gast- Gast
Smik: een maagverkleining zonder begeleiding lijkt me sowieso niet echt een goede optie. Verder wil ik al helemaal niet zeggen dat het in alle gevallen een goed idee is.
Punk'd: toegeven dat het niet lukt, is eigenlijk toegeven dat je verslaafd bent. Hoeveel verslaafden ken jij die dat toegeven? Bovendien denk ik dat veel mensen dezelfde smoesjes aan zichzelf verkopen als aan de buitenwereld.
Punk'd: toegeven dat het niet lukt, is eigenlijk toegeven dat je verslaafd bent. Hoeveel verslaafden ken jij die dat toegeven? Bovendien denk ik dat veel mensen dezelfde smoesjes aan zichzelf verkopen als aan de buitenwereld.
Gast- Gast
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Stelling: overgewicht en verzekeringspremie
» Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand
» Ik heb overgewicht..
» Vriend met overgewicht....
» zwanger en overgewicht
» Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand
» Ik heb overgewicht..
» Vriend met overgewicht....
» zwanger en overgewicht