Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriend met overgewicht....

+12
Lynn_
Shisha
Susan
loura
Inge
Rovine
Paper Crown
Rumble
Suusje
Antibes
girli
JD
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Vriend met overgewicht....

Bericht  JD zo 31 jul 2011 - 10:56

Mijn riend heeft flink overgewicht, en het irritante is....dat ik merk dat ik me er zelf steeds meer aan begin te storen, en mensen om mij heen ook.

Steeds meer mensen maken tegen mij opmerkingen over zijn gewicht, wat ik dan weer vervelend vind....want sja, het is mijn vriend, ik hou van hem, maar als ik met hem op het strand loopt....schaam ik me ergens ook een beetje.

Hij is 1.78 en weegt nu 110 kilo, echt flink te zwaar dus.
Hij sport niet, heeft wel een abbonement op de sportschool, maar gaat gewoon niet.
Ik werk 5 dagen per week overdag, en hij werkt in de horeca dus is overdag thuis, tijd genoeg om te sporten.

Hij werkt van 16.30 tot 01.00, dus zijn probleem ligt ook grotendeels bij zijn ritme.
Na een dag werken heeft ie om 01.00 uur natuurlijk honger....en dan wordt het snel shoarma ofzo...

Als we ui eten gaan besteld hij rustig 2 gerechten, fruit eet hij helemaal niet, groente amper...

Wat ik gewoon vervelend vind, is dat mensen tegen mij gaan zeggen dat hij te dik is. Laatst zei iemand zelfs dat het ook mijn verantwoordelijkheid is, maar wat kan ik er verder aan doen?

Ik haal niks lekkers in huis, er ligt een fruitschaal vol fruit, bruin brood in de vriezer... maar dan komt ie thuis na het tanken met 2 zakken m&m's....

Vind het eigenlijk erg van mezelf dat ik merk dat ik me voor hem begin te schamen, en dat ik het zelf eigenlijk ook gewoon niet mooi meer vind. Dit veranderd natuurlijk niks aan mijn gevoelens voor hem, ik hou gewoon van hem, maar toch...

wie herkent dit? wat kan ik er nou aan doen om te zorgen dat ie in shape komt?
Uiteindelijk moet hij zelf gemotiveerd zijn, anders kan ik er verder ook weinig aan doen toch?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 10:57

Weet hij dat jij dat vindt, en dat anderen zo over hem denken? Vindt hij zichzelf ook (te) dik?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  girli zo 31 jul 2011 - 11:01

Pippa schreef:Weet hij dat jij dat vindt, en dat anderen zo over hem denken? Vindt hij zichzelf ook (te) dik?
+ 1

Zolang hij het zelf niet wilt, kan je doen wat je wilt maar gaat het niet lukken. Afvallen moet je voor jezelf doen, niet voor anderen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 11:05

Je kan hem wellicht wel stimuleren door samen te gaan sporten, of samen op de fiets dingen te gaan doen, en er iig met avondeten voor te zorgen dat er kleine(re) porties zijn, en dat het gezond is? Maar als hij zichzelf niet (te) dik vindt, kun je vrij weinig doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  JD zo 31 jul 2011 - 11:05

ja hij weet dat ik het vind, en weet ook zeker dat anderen zo over hem praten.
Hij beseft zelf ook heel goed dat hij te dik is, en zit er ook wel mee, maar op de een of andere manier neemt hij de stap maar niet om er ook echt iets aan te doen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  JD zo 31 jul 2011 - 11:07

Pippa schreef:Je kan hem wellicht wel stimuleren door samen te gaan sporten, of samen op de fiets dingen te gaan doen, en er iig met avondeten voor te zorgen dat er kleine(re) porties zijn, en dat het gezond is? Maar als hij zichzelf niet (te) dik vindt, kun je vrij weinig doen.

sja dat samen spsorten lijkt me echt een goed idee, alleen hebben wij helaas maar 1 avond in de week samen vrij. Dat is dan ook meteen de enige keer dat we elkaar zien in de week....en hoe graag ik ook wil dat ie afvalt, op die ene vrije avond in de week zit ik toch liever saampjes op de bank...

wat zn avondeten betreft, daar heb ik helaas weinig zicht op. Hij eet op zijn werk, en daar ben ik dus niet bij....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  girli zo 31 jul 2011 - 11:08

Je zou ook kunnen kijken naar redenen van het overgewicht. Overgewicht heeft vaak een oorzaak.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  JD zo 31 jul 2011 - 11:10

hij is altijd wel stevig geweest en het is ook wel zijn bouw, maar een jaar terug was ie nog 85 kilo....dus in een jaar tijd 20 kg!

de enige oorzaak die ik kan bedenken is gebrek aan ritme....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 11:10

Ik snap sowieso nooit zo goed dat andere mensen dat dan tegen jou gaan zeggen. Ik bedoel, mijn vriend wordt kaal, en dan gaan mensen tegen mij zeggen: 'Goh, jouw vriend wordt al kaal he?' wat moet je daar dan op zeggen? Dat je wel op zoekt gaat naar een behaarder exemplaar? Ik vind dat zo stom altijd...

Tot zover mijn frustratie haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  girli zo 31 jul 2011 - 11:15

*Marietje* schreef:hij is altijd wel stevig geweest en het is ook wel zijn bouw, maar een jaar terug was ie nog 85 kilo....dus in een jaar tijd 20 kg!

de enige oorzaak die ik kan bedenken is gebrek aan ritme....
Misschien speelt er bij hem wel iets. 20 kg is behoorlijk wat (vind ik).
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Antibes zo 31 jul 2011 - 11:17

Inderdaad, voor 20 kg in een jaar moet je ECHT veel (vr)eten! Ik heb tijdens mijn depressie mbv eetbuien en maanden hele dagen in bed liggen 15 kg per jaar gehaald. Als hij nog gewoon functioneert, moet hij dus wel écht heel veel eten om 20 kg aan te komen. Ik denk ook dat er dan wellicht wel iets meer is dan slecht ritme..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  girli zo 31 jul 2011 - 11:17

_Leaf_ schreef:Ik snap sowieso nooit zo goed dat andere mensen dat dan tegen jou gaan zeggen. Ik bedoel, mijn vriend wordt kaal, en dan gaan mensen tegen mij zeggen: 'Goh, jouw vriend wordt al kaal he?' wat moet je daar dan op zeggen? Dat je wel op zoekt gaat naar een behaarder exemplaar? Ik vind dat zo stom altijd...

Tot zover mijn frustratie haha.
+ 1
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  JD zo 31 jul 2011 - 11:27

ik vind t ook vervelend dat andere mensen mij erop gaan aanspreken. wat moet ik er nou aan doen? sja ik kan gezonde dingen in huis halen, maar uiteindelijk is hij degene die er iets aan moet doen...

wat voor oorzaken kunnen er nog meer zijn dan? ik heb echt geen idee.... we zijn happy met elkaar, er is niet opeens iets veranderd in de situatie, wel een nieuw huis samen....maar geen stress ofzo...? Ik heb echt geen idee in welke hoek ik het moet zoeken.

ik denk zelf dat het deels gemakzucht is, en gewoon geen drive om er wat aan te doen....

ik weet gewoon niet hoe ik hem verder kan stimuleren om af te vallen... wil er ook niet over door blíjven gaan, en hem een minderwaardigheidscomplex aan praten ofzo
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Antibes zo 31 jul 2011 - 11:33

Nee dat is lastig inderdaad en als hij zich al rot voelt en wellicht eetbuien en een eetprobleem heeft, dan zal focus vanuit zijn relatie wellicht ook niet goed aankomen. Ik weet het niet.. No
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Suusje zo 31 jul 2011 - 19:00

Mijn vriend heeft ook overgewicht. Bij de Achmea Healtchcenter is hij nu aan het sporten. Daar kun je eerst een cursus doen van 10 weken. Veel begeleiding en ze checken ook of je komt omdat je een speciaal inlogsysteem hebt. Hierdoor is hij wel redelijk gemotiveerd om iedere week te gaan. Misschien is dat ook wat voor je vriend?

Suusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 69
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Rumble zo 31 jul 2011 - 21:21

Ik vind het ergens wel raar dat mensen dat tegen jou zeggen en dat het ook jouw verantwoordelijkheid is. Jij haalt al gezonden dingen in huis maar als hij zelf de slechte dingen koopt (m&m's na het tanken) dan kun je daar toch niks tegen doen.
Is een diëtiste niet wat?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Paper Crown zo 31 jul 2011 - 21:41

Het is gewoon een volwassen vent dus best raar dat mensen dat tegen je zeggen.. mijn man is 1.76cm en dan zeggen mensen ook altijd tegen mij, woh.. wat is je man klein.. haha.. Dan zeg ik altijd. Oh ja vind je? Haha.. zijn ze gelijk stil.

Maar probeer eens als hij thuiskomt een bordje gezond eten voor hem te hebben klaarstaan die hij in 1x in de magnetron kan doen. Dingen die vullend zijn, rijst.. kip en groente.. als je toch voor jezelf kookt, kan je gewoon wat meer koken voor hem.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Rovine zo 31 jul 2011 - 21:47

Mijn vriend werkt(e) ook wel eens tot 's avonds laat. Ik kook dan meestal het dubbele van wat ik zelf mee zou nemen en dat neemt hij dan de volgende dag mee naar zijn werk of eet het dezelfde avond nog op. Als hij slecht gegeten heeft gaat dat bordje aardappels er om 11 uur ook nog wel in bij hem.

Overigens hoef ik er bij mijn vriend verder geen groente in te proppen, dat doet hij uit zichzelf wel, denk juist dat ik de moeilijke eter ben van ons tweetjes.

Maar ik heb de indruk dat het bij de vriend van Marietje vooral gemakzucht is. Shoarma halen is minder moeite dan een bord pasta koken. Bovendien moet je ook echt afkicken van suiker en vet. Ik snoepte heel veel toen ik nog alleen woonde, als ik dan bij mijn vriend was had ik soms een enorme suikerdrang. Nu ik samenwoon komt snoep er nog zelden en en heb ik ook die drang niet meer om suiker te MOETEN eten.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Inge zo 31 jul 2011 - 22:00

Lastig, met die werktijden van hem kan ik mij voorstellen dat hij rond die tijd lekkere en makkelijke trekt heeft.
Het belangrijkste is dat hij zelf de keuze maakt om af te vallen, dat kan niemand anders van hem verwachten.
Maar misschien idd wat CKC zegt, dat er een gezondere maaltijd voor hem klaar staat als hij thuis komt

_Leaf_ schreef:Ik snap sowieso nooit zo goed dat andere mensen dat dan tegen jou gaan zeggen. Ik bedoel, mijn vriend wordt kaal, en dan gaan mensen tegen mij zeggen: 'Goh, jouw vriend wordt al kaal he?' wat moet je daar dan op zeggen? Dat je wel op zoekt gaat naar een behaarder exemplaar? Ik vind dat zo stom altijd...

Tot zover mijn frustratie haha.
Dit herken ik :-D Hier precies hetzelfde...
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  loura zo 31 jul 2011 - 22:57

Ik denk dat als hij zelf niet wilt dat je er op dit moment weinig aan kunt doen. Pas als hij er open voor staat en inziet dat hij te dik is, dat hij dan pas actie onderneemt. Want als je zelf niet wilt gaat het ook niet lukken. Hij weet hoe jij erover denkt en anderen en waarschijnlijk is hij zelf ook niet happy maar ja nu die stap nog.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Susan ma 1 aug 2011 - 0:06

Ik vind het heel onbeschoft dat mensen daar ongevraagd over beginnen tegen jou en ik vind het nergens op slaan dat het jouw verantwoordelijkheid zou zijn. Kom op zeg, je bent zijn moeder niet.

Ik denk dat je niet veel meer kan doen dan je nu doet. Hij is nou eenmaal volwassen, hij heeft de beschikking over zijn eigen lichaam en over zijn eigen geld en als hij ondanks alle moeite die jij doet toch snoep en ongezond eten koopt dan kun je hem moeilijk tegenhouden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Shisha ma 1 aug 2011 - 0:10

Ik word ook altijd moe van die reacties. Mijn vriend is behoorlijk mager maar eet als een bouwvakker dus daar ligt het niet aan. Ik krijg regelmatig reacties van, goh je vriend is zo dun, je moet je vriend wat meer te eten geven (?), etc.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 0:29

Shisha schreef:Ik word ook altijd moe van die reacties. Mijn vriend is behoorlijk mager maar eet als een bouwvakker dus daar ligt het niet aan. Ik krijg regelmatig reacties van, goh je vriend is zo dun, je moet je vriend wat meer te eten geven (?), etc.

Dit herken ik ook ja!
Heel vervelend Marietje, maar het enige wat je kunt doen is de verantwoordelijkheid leggen waar die hoort, namelijk bij je vriend. Hij moet willen veranderen, hij moet willen afvallen, anders gaat het niet lukken. Wanneer hij het wil, kun je natuurlijk wel vierkant achter hem staan en hem steunen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 0:59

Wat mij wel vervelend lijkt, wat marietje ook aangeeft is dat er een schaamtegevoel naar bovenkomt als mensen over haar vriends overgewicht beginnen. Het wordt daardoor ook wel een beetje haar 'probleem' want zij schaamt zich liever ook niet voor haar vriend.

Weet je vriend trouwens dat je die gedachtes wel eens hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Lynn_ ma 1 aug 2011 - 1:06

Wat vervelend... Ik weet de gouden tip helaas ook niet... Je zou misschien gezonde maaltijden in kunnen vriezen zodat hij naar zijn werk gewoon een bakje mee kan nemen? Dat in combinatie met voldoende beweging zal al een hoop helpen. Maar zoals je zelf al zegt: hij moet het doen. En ik heb het gevoel dat die 'knop' nog niet om is bij jouw vriend.

Veel succes & sterkte ermee. Ik hoop dat je tot een werkende oplossing kunt komen.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend met overgewicht.... Empty Re: Vriend met overgewicht....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum