Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

+23
Stuiterbal
FruttiTutti
Rush
Atelier Madame
Parisienne
Angela_1986
Lejow
RioolSpook
*Troela*
Aziraphale
InweCulnamo
Fayebella
Toet
Polly
Susan
Mamsie
Inge
Roza
Cupcake
VeryCherry
Mermaid
TGR
Antibes
27 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Antibes di 14 feb 2012 - 10:18

Bazinga schreef:Heel volwassen trouwens, dit topic, dat wel smile Noem me maar egoistisch, judge me. Ik vind zelfmoord egoistisch, hate me for it. Misschien is 't vrijheid voor degene die er nu vanaf is, maar voor de nabestaanden is 't vast een feestje.

Dit is wel even wat anders dan je net zei hè. Net zei je dat het om hulp vragen op zo'n moment egoistisch was, omdat het jou een hartverzakking bezorgt en je daar niet op zit te wachten.

Nu doe je net alsof je het beste voor hebt met de nabestaanden, dat was niet het topic. Iedereen weet dat het een hel is voor degenen die achterblijven.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  TGR di 14 feb 2012 - 10:18

Bazinga, ik meende dat jij zulke dikke maatjes was met Leaf en dat je zelfs ieder bericht over de vermissing van haar vader voor haar op dit forum hebt gezet.

Is jouw interesse in haar (verdriet) dan gewoon een spelletje geweest om populair en interessant te doen of is er iets gebeurd waardoor je ruzie met haar hebt en doe nu gewoon erg je best om haar te kwetsen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:19

Zelda schreef:
Jolicious schreef:Als een naaste van mij naar me toe kwam
om te vertellen dat hij of zij zelfmoordgedachten heeft, zou het niet eens in me opkomen om het egoïstisch te noemen. Kan me ook moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen..
Die zijn er wel. Maar dat is m.i een behoorlijk gebrek aan inlevingsvermogen, een andere reden kan ik niet bedenken waarom je zelfmoord egoïstisch zou noemen...

Ik ook niet. Misschien (gelukkig) nooit zulke gevoelens gehad?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:20

Jolicious schreef:Ik snap je hardheid niet zo Bazinga. Ik dacht dat jij en Leaf vriendinnen waren?
Niet meer! Vroeg me al even af of Bazinga daarom zo hard was. Heb al vaker dubbelzinnige opmerkingen over Leaf van haar gelezen namelijk de laatste tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Antibes di 14 feb 2012 - 10:20

Jolicious schreef:Ik snap je hardheid niet zo Bazinga. Ik dacht dat jij en Leaf vriendinnen waren?

Waren ja, sinds ze dat niet meer zijn is dit al valse, schijnheilige sneer nummer zoveel die ik ben tegengekomen en aangezien deze ver over het randje gaat, vind ik dat ze daar best even op aangesproken mag worden.

En aangezien Bazinga en Leaf dit topic prima vinden, lijkt dit me een interessante discussie. Ik ben namelijk erg benieuwd naar Bazinga's onderbouwing van het standpunt "op het moment van suicide een ander bellen en die een hartverzakking bezorgen is egoistisch". Lijkt me reuze fascinerend wat daar aan argumenten achter zitten. =)


Laatst aangepast door Antibes op di 14 feb 2012 - 10:21; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Roza di 14 feb 2012 - 10:20

Bazinga schreef:Oh nee hoor, laat alles maar lekker staan, I don't care. En wat ik tegen Leaf bedoelde, ga ik niet verder uitleggen hier. Da's verwijderd, jij rakelt het nu op. Ik wil 't niet op 't forum gooien, die reactie was ook uit een opwelling en is nu weg.

Heel volwassen trouwens, dit topic, dat wel smile Noem me maar egoistisch, judge me. Ik vind zelfmoord egoistisch, hate me for it. Misschien is 't vrijheid voor degene die er nu vanaf is, maar voor de nabestaanden is 't vast een feestje.

Nee, jij bent lekker volwassen nu? Echt Bazinga.. Wij zijn geen vriendinnen, dat is algemeen bekend. Maar dit? Dit had ik écht niet van jou verwacht. Na alles wat jij voor Leaf gedaan hebt. Nee echt, was dan vanaf het begin eerlijk tegenover Leaf geweest en had niet zo meegeleefd. Had niet gedaan alsof jij het heel erg vind, had geen bedel gekocht, had dan minder/niets gedaan. Leaf heeft al pijn genoeg dat ze haar vader voor altijd kwijt is en dan flik jij ook nog dit allemaal? Er zal vast meer spelen tussen jullie als alleen dit, maar echt. Hoe kún je? Bah bah bah.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Inge di 14 feb 2012 - 10:20

Heb alleen Bazinga haar 1e reactie gelezen eboniet de rest van de discussie, dus mijn reactie is puur gebaseerd op de 1e reactie

Bazinga gaf toch aan het egoïstisch te vinden als iemand jou liet weten zelfmoord te plegen omdat jij dan met een schuldgevoel komt te zitten!
?
Of had ik het verkeerd gelezen?
Of het een toegevoegde waarde op het topic had misschien niet, gezien de onzekerheid waar to en vriend in zitten, maar de topictitel was wel "wat zou jij doen"
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:20

TGR schreef:Bazinga, ik meende dat jij zulke dikke maatjes was met Leaf en dat je zelfs ieder bericht over de vermissing van haar vader voor haar op dit forum hebt gezet.

Is jouw interesse in haar (verdriet) dan gewoon een spelletje geweest om populair en interessant te doen of is er iets gebeurd waardoor je ruzie met haar hebt en doe nu gewoon erg je best om haar te kwetsen.

Precies wat ik me ook af vraag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:20

TGR schreef:Bazinga, ik meende dat jij zulke dikke maatjes was met Leaf en dat je zelfs ieder bericht over de vermissing van haar vader voor haar op dit forum hebt gezet.

Is jouw interesse in haar (verdriet) dan gewoon een spelletje geweest om populair en interessant te doen of is er iets gebeurd waardoor je ruzie met haar hebt en doe nu gewoon erg je best om haar te kwetsen.
Zo, fijn dat jij uitspreekt wat ik denk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Roza di 14 feb 2012 - 10:21

Smikkell schreef:Het stukje "en anderen met mij" heb ik inderdaad ook een aantal keer over gelezen. Dat is misschien nog wel, uit de hele discussie, waar ik het meeste over val. Waarom houd je het niet bij jezelf als je zulke harde uitspraken doet.

Ik vind het een flinke trap richting Leaf, zo'n toevoeging.

Dat is iets wat ik 'vroeger' ook altijd deed. Samen sta je sterker dan alleen. En is er geen iemand weer je 'samen' mee kunt doen, dan verzin je die er toch gewoon bij?

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:21

Jolicious schreef:Ik snap je hardheid niet zo Bazinga. Ik dacht dat jij en Leaf vriendinnen waren?

Dat is al een tijdje over, de hele trap na snap ik dan ook niet bepaald....

Gelukkig laat een situatie als deze zien wie je echte vrienden zijn, daar ben ik dan wel weer heel hard in geworden.

Gelezen Roza, heel lief. Reageer straks eventjes.

Oh en over de nabestaanden, ik ben de nabestaande. Eens met Minneke verder. Mijn pijn zal nooit tegen zijn pijn opwegen. Soms is het ook voor mij goed om me dat weer eens te beseffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:22

Ik vind zelfmoord niet egoïstisch. Diegene kiest er meestal voor, om zichzelf én anderen niet meer in de weg te zitten.

Ik vind mensen die dreigen met zelfmoord in sommige gevallen wél egoïstisch, omdat het in veel van die gevallen een vorm van aandacht trekken is. Dit roep ik niet zomaar, ik heb het in mijn omgeving meegemaakt.

Lastig en moeilijk onderwerp, dit. Het leidt altijd tot discussie en je moet érg op je woorden letten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:22

Roza schreef:
Smikkell schreef:Het stukje "en anderen met mij" heb ik inderdaad ook een aantal keer over gelezen. Dat is misschien nog wel, uit de hele discussie, waar ik het meeste over val. Waarom houd je het niet bij jezelf als je zulke harde uitspraken doet.

Ik vind het een flinke trap richting Leaf, zo'n toevoeging.

Dat is iets wat ik 'vroeger' ook altijd deed. Samen sta je sterker dan alleen. En is er geen iemand weer je 'samen' mee kunt doen, dan verzin je die er toch gewoon bij?
Er was laatst nog iemand die dat deed hier op het forum. Uiteindelijk bleken de anderen niet te bestaan Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 394967

En al bestaan ze wel. Al zijn er mensen die achter Leaf om harder zijn geweest dan ze zich uitlaten. Moet dat dan, zo, in deze discussie gemeld worden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:22

Ja, maar gaat dit topic dan over de breuk tussen Leaf en Bazinga wat hier op het witte doek wordt geshowd, of over de kern van het onderwerp? Op deze manier komen er alleen maar meer sneren denk ik.

Edit; laat maar, je hebt je post aangepast en bent benieuwd naar Bazinga haar argumenten.


Laatst aangepast door Jolee op di 14 feb 2012 - 10:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Mamsie di 14 feb 2012 - 10:22

Feitelijk gezien is het ook een egoïstische keuze. Mensen die zelfmoord plegen zijn echt ver "heen" en dat is ook het tragische er aan. Vaak denken zij echt dat ze er andere een "plezier" mee doen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Antibes di 14 feb 2012 - 10:24

Zelda schreef:
Jolicious schreef:Als een naaste van mij naar me toe kwam
om te vertellen dat hij of zij zelfmoordgedachten heeft, zou het niet eens in me opkomen om het egoïstisch te noemen. Kan me ook moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen..
Die zijn er wel. Maar dat is m.i een behoorlijk gebrek aan inlevingsvermogen, een andere reden kan ik niet bedenken waarom je zelfmoord egoïstisch zou noemen...

Inderdaad een gebrek aan empathie. Of een gigantisch gebrek aan social skills waardoor je niet snapt dat je sommige dingen gewoon voor je moet houden, zeker in bijzijn van anderen die je daar 100% zeker héél erg mee kwetst. Of gewoon een dermate egoistische persoonlijkheid dat je zelf niet een meer doorhebt dat je dat bent, en gewoon een ander egoistisch noemt als die jou belemmert.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:25

Mamsie schreef:Feitelijk gezien is het ook een egoïstische keuze. Mensen die zelfmoord plegen zijn echt ver "heen" en dat is ook het tragische er aan. Vaak denken zij echt dat ze er andere een "plezier" mee doen.

Maar dan is het dus juist geen egoïstische daad te noemen, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Antibes di 14 feb 2012 - 10:26

Cupcake schreef:Nou nou antibes...

Alhoewel de reactie in het desbetreffende topic misschien
niet heel passend was blaas je het hier wel enorm op zeg!
Ieder heeft zijn eigen mening en kijk op dingen, en die moet je in hun waarde
laten.

Iets met van een mug een olifant maken...

Nee hoor, naast de niet-passendheid van de reactie, was hij ook enorm laf (heel snel weer verwijderen) en achterbaks (door er zogenaamde, niet genoemde anderen in te betrekken). Ik blaas niets op, ik maak gewoon een doorstart van de openbaring in zijn originele proporties.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:26

Youandi schreef:Ik vind zelfmoord niet egoïstisch. Diegene kiest er meestal voor, om zichzelf én anderen niet meer in de weg te zitten.

Ik vind mensen die dreigen met zelfmoord in sommige gevallen wél egoïstisch, omdat het in veel van die gevallen een vorm van aandacht trekken is. Dit roep ik niet zomaar, ik heb het in mijn omgeving meegemaakt.

Lastig en moeilijk onderwerp, dit. Het leidt altijd tot discussie en je moet érg op je woorden letten.
Niet iedereen die het roept, berooft zich ook werkelijk van het leven. Maar ik denk dat er wel degelijk iets aan de hand is als mensen het roepen. Het is een schreeuw om hulp. Die hulp heb je niet harder nodig wanneer je het echt van plan bent. Deze mensen hebben wat mij betreft evenveel recht op die hulp en aandacht. Het is misschien niet de meest handige manier om hulp te vragen, dat ben ik met je eens, maar ook dat vind ik niet egoistisch. Je moet echt wel in de war zijn en het zwaar hebben, wil je dit gedrag vertonen.

Er is vast ook nog een kleine groep die het roept om dingen voor elkaar te krijgen. Mensen die dreigen zichzelf iets aan te doen als hun partner weggaat etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:27

Ga nou verder niet heel Leaf en haar verhaal erbij halen, want ik wil geen shit op 't forum slingeren.

Ik blijf erbij; als iemand bélt, om zijn zelfmoord aan te kondigen, om op die manier afscheid te nemen, dát vind ik egoistisch. Brengt me op 't punt dat ik zelfmoord egoistisch vind. Misschien heb ik weinig inlevingsvermogen, zou kunnen, maar vooralsnog vind ik 't egoistisch, omdat je zoveel pijn en verdriet achterlaat.

Ja, mijn ervaring was, dat ik een hartverzakking kreeg, na zo'n soort telefoontje en ik werd onzettend boos op diegene, ik had er ook geen begrip voor en ik kan nog steeds bar weinig begrip opbrengen voor mensen die zelfmoord plegen. Egoistisch van me hè? Ja dat gebeurt wel 's.

Again; ga niet heel 't Leaf en haar verhaal erbij halen; er was ooit een vriendschap ja, met een nadruk op wás. Ik ga me er verder niet over uitlaten.

Hate me for it, vind me maar egoistisch; als iemand een gezin achterlaat, vind ik 't egoistisch, sorry voor degene die (ook, overigens, ik weet hoe 't is) iemand verloren hebben aan zelfmoord, maar zo voel ik 't.

Oh en euthanasie als je weet dat je niet meer zult genezen en een langzame dood zult sterven door kanker bijv, vind ik anders. En da's vast heel onvolwassen van me, heel dom en heel kortzichtig, omdat zo te zien, maar again; zo zie ik 't.

Anders nog?


Laatst aangepast door Bazinga op di 14 feb 2012 - 10:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:27

TGR schreef:Bazinga, ik meende dat jij zulke dikke maatjes was met Leaf en dat je zelfs ieder bericht over de vermissing van haar vader voor haar op dit forum hebt gezet.

Is jouw interesse in haar (verdriet) dan gewoon een spelletje geweest om populair en interessant te doen of is er iets gebeurd waardoor je ruzie met haar hebt en doe nu gewoon erg je best om haar te kwetsen.

Ik vermoed helaas dat dit waar is. Ik was depressief toen ik Bazinga leerde kennen en zij wierp zich op als de redder in nood. Toen ik, ondanks de dood van mijn vader, me weer bij elkaar raapte en mezelf weer werd, liet ik me niet meer 'ziek' praten en raakte zij de grip op mij kwijt, iets wat ze absoluut niet wilde. Geen gezonde vriendschap.

Ze probeerde ook nog mijn vriend en mij uitelkaar te drijven door met hem ruzie te zoeken via de ping.

Haar conclusie was uiteindelijk dat ik zwak ben en in macht sta van mijn vriend en daarom wilde ze geen contact meer met me. Soit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:28

Overigens plaats ik dit nu alleen maar ter info, ook bij mij is de grens bereikt, ik kan heel volwassen doen en lees makkelijk over veel dingen heen, maar zo laag te werk gaan....nee, ik ben heel blij dat wij geen vriendinnen meer zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Antibes di 14 feb 2012 - 10:29

Smikkell schreef:
TGR schreef:Bazinga, ik meende dat jij zulke dikke maatjes was met Leaf en dat je zelfs ieder bericht over de vermissing van haar vader voor haar op dit forum hebt gezet.

Is jouw interesse in haar (verdriet) dan gewoon een spelletje geweest om populair en interessant te doen of is er iets gebeurd waardoor je ruzie met haar hebt en doe nu gewoon erg je best om haar te kwetsen.
Zo, fijn dat jij uitspreekt wat ik denk.

Inderdaad. En eigenlijk denk ik én een spelletje én een fanatieke poging tot kwetsen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:29

Heftig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:29

Zucht... Leaf, ik vind dit zo'n interessante draai die jij aan dit hele verhaal hebt gegeven...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 2 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum