Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

+23
Stuiterbal
FruttiTutti
Rush
Atelier Madame
Parisienne
Angela_1986
Lejow
RioolSpook
*Troela*
Aziraphale
InweCulnamo
Fayebella
Toet
Polly
Susan
Mamsie
Inge
Roza
Cupcake
VeryCherry
Mermaid
TGR
Antibes
27 plaatsers

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 6 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:06

Inge schreef:En dat is ook nooit bazinga haar intentie geweest, daar ben ik van overtuigd!
Ik niet.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 6 Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  TGR di 14 feb 2012 - 11:06

Zelda schreef:TGR, het valt me op dat je heel lief en meelevend bent vandaag. Dat ben ik niet echt van je gewend Very Happy
En dit is een compliment hè..

Dank je wel!

Ik ben altijd lief, ik heb gewoon meer tijd vandaag om er ook hier wat meer werk van te maken ipv kort en bondig semi-grappige of pesterige opmerkingen te maken. Ik ben verder vaak wat botter, scherper en directer in mijn formuleringen als ik zeg wat ik vind.

De tijd dat ik alleen maar naar en gemeen was ligt wel achter me. Ook al is Zusje ergens nog steeds bang dat ik vroeg of laat haar iets ga flikken laughcry

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:07

Ik vind het altijd wel wat zeggen dat als zélfs de achtergebleven nabestaanden zeggen dat ze de zelfmoord van het slachtoffer (want dat is het uiteindelijk) niet egoïstisch vinden.

Gast
Gast

Bericht  RioolSpook di 14 feb 2012 - 11:07

Wat wordt er hier moeilijk gedaan? Zelfmoord plegen is toch ook gewoon een egoistische daad. Op dat moment is die persoon alleen met zichzelf en zijn/haar pijn bezig en niet met de nabestaanden. Want die worden ook meegesleept in die pijn nadat die persoon zelf er vanaf is. Ik vind dat dus behoorlijk egoistisch.

Maar wat is er mis met een beetje egoisme? Ik vind niet dat iemand voor altijd in pijn hoeft te lijden alleen om andere personen te plezieren.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes di 14 feb 2012 - 11:07

TGR schreef:
Antibes schreef:
Bazinga schreef:Ik vind mezelf niet geweldig, maar ik ben wél goed geweest, voor Leaf, tijdens die 'vriendschap', echt vriendschap was 't niet eens, want ik had medelijden met d'r en wilde d'r helpen, omdat ze zelf altijd aangaf, weinig te hebben aan d'r moeder. Ik had medelijden en kon 't goed met d'r vinden. Als ze me nodig had, hielp ik, of 't nou financieel was, of weer 's ruzie met d'r vriend, telkens weer.

En ik bedoel 't niet om mezelf een veer in de reet te steken, maar ik walg van 't feit dat ik nu opeens héél anders word neergezet, dan hoe 't allemaal werkelijk is gegaan.

Maar goed, blijf lekker struikelen over alles wat ik zeg, ik weet voor mezelf hoe 't zit en ik heb dit nooit zo op 't forum willen gooien, anders had ik 't wel eerder gedaan.

Nee Bazinga, jij bent nooit goed geweest voor Leaf. Jij hebt gebruik gemaakt van haar en haar vriendschap en vertrouwen. Jij was geen steun voor haar op de momenten dat zij het nodig had, maar als jij de behoefte had om je eigen ego te laten strelen. Al jouw betrokkenheid hier op het forum was een heerlijk momentje van aandacht.

Steek jezelf vooral een veer in je eigen reet, want van niemand anders zul je hem krijgen. Een oprechte vriendschap om jezelf belangrijk te voelen is niet "goed zijn voor iemand".

En houd nu alsjeblieft heleMAAL op over dat jij het niet op het forum wilde knallen. Leaf heeft al tig suggesties van jou genegeerd, ik inmiddels ook al een heel aantal en nu is het gewoon klaar. Jij bent geen slachtoffer.

Antibes, jij kent, lijkt mij, alleen de versie van Leaf. Die is ook gekleurd, net zoals de versie van Bazinga. Ik snap dat je het op wilt nemen voor je vriendin, maar dat resulteert in nog meer woede, frustratie en moeite doen voor een situatie die eigenlijk nu wel klaar zou moeten zijn.

Ik hoop dat je een fijne vriendin bent voor Leaf en dat jullie wel respectvol en vriendelijk tegen elkaar blijven ook al zouden jullie wegen scheiden op een gegeven moment.

Mwoah, ik heb het hele verhaal al veel langer meegekregen. Inderdaad vast in een gekleurde versie via Leaf. Maar ik kreeg enige tijd terug ook out of the blue ontzétten begripvolle whatsapp-jes van Bazinga n.a.v. iets over mijn depressie op het forum. Dit gaat niet puur alleen om het voor Leaf opnemen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:08

TGR schreef:
Zelda schreef:TGR, het valt me op dat je heel lief en meelevend bent vandaag. Dat ben ik niet echt van je gewend Very Happy

Dank je wel!

Ik ben altijd lief, ik heb gewoon meer tijd vandaag om er ook hier wat meer werk van te maken ipv kort en bondig semi-grappige of pesterige opmerkingen te maken. Ik ben verder vaak wat botter, scherper en directer in mijn formuleringen als ik zeg wat ik vind.

De tijd dat ik alleen maar naar en gemeen was ligt wel achter me. Ook al is Zusje ergens nog steeds bang dat ik vroeg of laat haar iets ga flikken laughcry
Ik was altijd een beetje 'bang' van je, ik kan je niet zo goed peilen ofzo...
Wat een opluchting dat jij ook gewoon vriendelijk en lief kan zijn :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:09

Moet je nagaan hoe je je moet voelen als je er toch voor kiest uit het leven te stappen, ondanks dat je weet wat een verdriet je de achterblijvers aan doet. Hoe zwaar je het moet hebben als je zelfs je (kleine) kinderen achter kunt laten. Ik vind het moeilijk om zo'n keus egoisme te noemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:10

Jolicious schreef:Ik vind het altijd wel wat zeggen dat als zélfs de achtergebleven nabestaanden zeggen dat ze de zelfmoord van het slachtoffer (want dat is het uiteindelijk) niet egoïstisch vinden.
Eens.

Gast
Gast

Bericht  TGR di 14 feb 2012 - 11:10

Zelda schreef:
TGR schreef:

Dank je wel!

Zonde, Eucalypta is veel enger dan ik.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Polly di 14 feb 2012 - 11:11

Smikkell schreef:Moet je nagaan hoe je je moet voelen als je er toch voor kiest uit het leven te stappen, ondanks dat je weet wat een verdriet je de achterblijvers aan doet. Hoe zwaar je het moet hebben als je zelfs je (kleine) kinderen achter kunt laten. Ik vind het moeilijk om zo'n keus egoisme te noemen.

Inderdaad.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Polly di 14 feb 2012 - 11:11

TGR schreef:
Zelda schreef:
TGR schreef:

Dank je wel!

De tijd dat ik alleen maar naar en gemeen was ligt wel achter me. Ook al is Zusje ergens nog steeds bang dat ik vroeg of laat haar iets ga flikken Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! - Pagina 6 394967

Jij bent ook best eng hoor.

Nou ja, eng? Euc is niet erger dan jij in ieder geval.

Laatst aangepast door Polly op di 14 feb 2012 - 11:12; in totaal 2 keer bewerkt
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:12

SP, je gaat denk geen antwoord krijgen. Jammer, je stelt interessante vragen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 14 feb 2012 - 11:12

Zowaar ben ik het eens eens met TGR smile

Antibes, jij schijnt volgens mij nogal precies te weten hoe de vork in de steel zit.
Ik vind echt dat er nu te ver gegaan wordt tegen Bazinga.
Zoals er al meerder gezegd hebben, een verhaal heeft 2 kanten en iedereen kleurt een verhaal altijd in zijn of haar voordeel. Maar om nou met z'n allen tegen Bazinga te gaan kutviolen, lijkt me ook niet echt eerlijk.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Mamsie di 14 feb 2012 - 11:13

TGR schreef:
Zelda schreef:
TGR schreef:

Dank je wel!

Whahha dat is een heks!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow di 14 feb 2012 - 11:13

Antibes schreef:
TGR schreef:
Antibes schreef:
Bazinga schreef:Ik vind mezelf niet geweldig, maar ik ben wél goed geweest, voor Leaf, tijdens die 'vriendschap', echt vriendschap was 't niet eens, want ik had medelijden met d'r en wilde d'r helpen, omdat ze zelf altijd aangaf, weinig te hebben aan d'r moeder. Ik had medelijden en kon 't goed met d'r vinden. Als ze me nodig had, hielp ik, of 't nou financieel was, of weer 's ruzie met d'r vriend, telkens weer.

En ik bedoel 't niet om mezelf een veer in de reet te steken, maar ik walg van 't feit dat ik nu opeens héél anders word neergezet, dan hoe 't allemaal werkelijk is gegaan.

Maar goed, blijf lekker struikelen over alles wat ik zeg, ik weet voor mezelf hoe 't zit en ik heb dit nooit zo op 't forum willen gooien, anders had ik 't wel eerder gedaan.

Nee Bazinga, jij bent nooit goed geweest voor Leaf. Jij hebt gebruik gemaakt van haar en haar vriendschap en vertrouwen. Jij was geen steun voor haar op de momenten dat zij het nodig had, maar als jij de behoefte had om je eigen ego te laten strelen. Al jouw betrokkenheid hier op het forum was een heerlijk momentje van aandacht.

Steek jezelf vooral een veer in je eigen reet, want van niemand anders zul je hem krijgen. Een oprechte vriendschap om jezelf belangrijk te voelen is niet "goed zijn voor iemand".

En houd nu alsjeblieft heleMAAL op over dat jij het niet op het forum wilde knallen. Leaf heeft al tig suggesties van jou genegeerd, ik inmiddels ook al een heel aantal en nu is het gewoon klaar. Jij bent geen slachtoffer.

Antibes, jij kent, lijkt mij, alleen de versie van Leaf. Die is ook gekleurd, net zoals de versie van Bazinga. Ik snap dat je het op wilt nemen voor je vriendin, maar dat resulteert in nog meer woede, frustratie en moeite doen voor een situatie die eigenlijk nu wel klaar zou moeten zijn.

Ik hoop dat je een fijne vriendin bent voor Leaf en dat jullie wel respectvol en vriendelijk tegen elkaar blijven ook al zouden jullie wegen scheiden op een gegeven moment.

Mwoah, ik heb het hele verhaal al veel langer meegekregen. Inderdaad vast in een gekleurde versie via Leaf. Maar ik kreeg enige tijd terug ook out of the blue ontzétten begripvolle whatsapp-jes van Bazinga n.a.v. iets over mijn depressie op het forum. Dit gaat niet puur alleen om het voor Leaf opnemen.

Wow, wat een HEKS is Bazinga!! Hoe kan ze, een begripvolle whatsapp sturen, jeetje, wat lelijk zeg..

Rolling Eyes Rolling Eyes

*Edit* Ze toonde ook interesse in B.. Oh jeetje, moet ik me nu zorgen maken?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:15

Lejow schreef:Zowaar ben ik het eens eens met TGR smile

Antibes, jij schijnt volgens mij nogal precies te weten hoe de vork in de steel zit.
Ik vind echt dat er nu te ver gegaan wordt tegen Bazinga.
Zoals er al meerder gezegd hebben, een verhaal heeft 2 kanten en iedereen kleurt een verhaal altijd in zijn of haar voordeel. Maar om nou met z'n allen tegen Bazinga te gaan kutviolen, lijkt me ook niet echt eerlijk.
Ik dacht eigenlijk dat die discussie nu klaar was. Neem aan dat je ook Bazinga haar reacties hebt gelezen. Die kunnen toch ook niet echt door de beugel.

Een verhaal heeft twee kanten. Waar. Maar gezien andere discussies, posts, topics, gedragingen van Bazinga de afgelopen maanden/jaren herken ik haar wel in het verhaal van Leaf en Antibes. Dat weeg ik zelf ook mee in de vraag wat waar is en wat niet.

Gast
Gast

Bericht  TGR di 14 feb 2012 - 11:16

RioolSpook schreef:Wat wordt er hier moeilijk gedaan? Zelfmoord plegen is toch ook gewoon een egoistische daad. Op dat moment is die persoon alleen met zichzelf en zijn/haar pijn bezig en niet met de nabestaanden. Want die worden ook meegesleept in die pijn nadat die persoon zelf er vanaf is. Ik vind dat dus behoorlijk egoistisch.

Maar wat is er mis met een beetje egoisme? Ik vind niet dat iemand voor altijd in pijn hoeft te lijden alleen om andere personen te plezieren.

Wat ik al zei, iedere daad kun je op twee manieren bekijken: als egoïstisch of niet als egoïstisch.

Je kunt zeggen:
- Wat egoïstisch dat die persoon zelfmoord heeft gepleegd en de nabestaanden zoveel verdriet heeft gedaan.
- Wat egoïstisch dat de nabestaanden vinden dat deze man/vrouw geen recht had op deze keuze.

- Wat egoïstisch dat de nabestaanden hebben voorkomen dat deze doodongelukkige man/vrouw zelfmoord heeft gepleegd.
- Wat egoïstisch dat deze man/vrouw nog leeft alleen maar op zijn/haar familie geen verdriet te doen.

Iedereen doet altijd iets met een reden die hij/zij het best acht. Dat is dus óf altijd egoïstisch óf niet.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:17

Lejow schreef:
Wow, wat een HEKS is Bazinga!! Hoe kan ze, een begripvolle whatsapp sturen, jeetje, wat lelijk zeg..

Rolling Eyes Rolling Eyes

*Edit* Ze toonde ook interesse in B.. Oh jeetje, moet ik me nu zorgen maken?
Dat is een andere discussie, maar ja daar heb ik wel een mening over. Valt me inderdaad op dat Bazinga altijd aanwezig is bij personen in bepaalde situaties met bepaald gedrag. Daar heb ik ondertussen mijn vraagtekens bij. Maar mag dat dan allemaal in een Bazinga topic.

Ik wil hier verder met het onderwerp uit de OP

Gast
Gast

Bericht  Antibes di 14 feb 2012 - 11:17

@ Lejow:

In de context dat ik haar verder helemaal niet ken, nooit spreek en niet bevriend met haar ben.

EN ze alleen mijn nummer heeft (niet van mij) omdat ze destijds toen ze nog bevriend was met Leaf een verrassingsfeest wilde organiseren en me daar verder nooit meer op benaderd heeft, behalve toen terwijl er dus een topic was.

Tjah, dat onderschrijft voor mij wel het hele verhaal dat ik afgelopen jaar van Leaf heb meegekregen qua Bazinga's honger naar andermans leed.

En nu is het voor mij bedtijd.

Laatst aangepast door Antibes op di 14 feb 2012 - 11:20; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:18

Smikkell schreef:SP, je gaat denk geen antwoord krijgen. Jammer, je stelt interessante vragen.

Ik vrees het ook.....
De mensen die ik ken deden geen pogingen om er zelf beter van te worden maar deden dit veelal vanuit de overtuiging dat de omgeving en ook de nabestaanden er mee gered zou worden.
Je moet je maar eens proberen voor te stellen dat je doodsangsten uitstaat en dus letterlijk bang voor de dood maar het toch moet doen.

Of dat je de rest van je leven wordt opgesloten, simpelweg omdat de omgeving vind dat je niet dood,mag gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:19

Antibes schreef:@ Lejow:

In de context dat ik haar verder helemaal niet ken, nooit spreek en niet bevriend met haar ben.

EN ze alleen mijn nummer heeft (niet van mij) omdat ze destijds toen ze nog bevriend was met Leaf een verrassingsfeest wilde organiseren en me daar verder nooit meer op benaderd heeft, behalve toen terwijl er dus een topic was.

Tjah, dat onderschrijft voor mij wel het hele verhaal dat ik afgelopen van Leaf heb meegekregen qua Bazinga's honger naar andermans leed. En nu is het voor mij bedtijd.
Zie mijn post hier boven.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:19

Sunprincess schreef:
Smikkell schreef:SP, je gaat denk geen antwoord krijgen. Jammer, je stelt interessante vragen.

Ik vrees het ook.....
De mensen die ik ken deden geen pogingen om er zelf beter van te worden maar deden dit veelal vanuit de overtuiging dat de omgeving en ook de nabestaanden er mee gered zou worden.
Je moet je maar eens proberen voor te stellen dat je doodsangsten uitstaat en dus letterlijk bang voor de dood maar het toch moet doen.

Of dat je de rest van je leven wordt opgesloten, simpelweg omdat de omgeving vind dat je niet dood,mag gaan.
Heel verdrietig vind ik dat.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie di 14 feb 2012 - 11:20

Mwua ik vind dat je het forum niet moet vergelijken met het echte leven. Hier reageer je soms anders. Ik zou ook uithalen als ik van mening zou zijn dat mijn bedoelingen als slecht worden gezien. Ook al is dat niet netjes maar dat wil niet Zeggen dat haar intensies eerst niet goed waren. ( ik ken verder heel de situatie niet ) maar hoe iemand hier reageerd wil niet altijd gelijk staan aan het regeren in het dagelijkse leven.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  *Troela* di 14 feb 2012 - 11:20

Ondragelijk lijden door een ziekte als bijv kanker kan er over worden gegaan op euthanasie. Ondragelijk lijden door een psychische ziekte niet, dus neemt degene het in eigen handen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Lejow di 14 feb 2012 - 11:20

Ok, ik ben niet helder genoeg om bovenstaande reacties goed te kunnen lezen Laughing Sleep

Ook hier bedtijd geloof ik nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: