Heb jij mensen gekend die zelfmoord hebben gepleegd?
+47
Highway
joyce0606
Bliss
Parisienne
Jeanette
TwistedAngel
Filoria
nina
Burn
Toet
Eris
Angela_1986
Coco
Phileine
Lovely
Zora
Tazz
meisjesmama
Lady Starstruck
Bosjesvrouw
Jordana
Droopy28
Shisha
Buddha88
Roodkapje
Rush
Merai
Supertalentje
Fayebella
Salander
SarahKey
Lotus
Catwoman79
sanne-84
Sugarfall
Silver
Roxi3
Koffieleut
SuperGrover
Minx
RioolSpook
pitbullgup
Lady4
VeryCherry
Rovine
Lenthe
TGR
51 plaatsers
Pagina 1 van 6
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Heb jij mensen gekend die zelfmoord hebben gepleegd?
Dit door het topic "wat heeft het meeste indruk op je gemaakt". En dan niet van die ver weg verhalen, maar echt van dichtbij (hoe moeilijk ook)
Ik ken niemand.
Ik ken niemand.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Heb jij mensen gekend die zelfmoord hebben gepleegd?
Ja, mijn neef heeft een poging gedaan. Net niet gelukt, maar scheelde maar heel erg weinig.
Het is niet onder woorden te brengen wat er dan door je heen gaat, als je dat hoort. Het is alsof de grond onder je wordt weggeslagen.
Het is niet onder woorden te brengen wat er dan door je heen gaat, als je dat hoort. Het is alsof de grond onder je wordt weggeslagen.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10
Ja. En het was gruwelijk en ik zal het nooit meer vergeten.
Gast- Gast
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, een paar keer
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, toen ik 16 was pleegde een jongen waar ik zeer close mee was zelfmoord. Ik sla mezelf nog wel eens voor mijn kop dat ik de overduidelijke signalen niet door had.
Gast- Gast
Ja, een neef van mij heeft zelfmoord gepleegd. Ik vind dat mijn tante en nicht er geweldig goed mee omgaan, ik heb heel veel respect voor hen.
De reden dat het mij zo geraakt heeft is dat mijn neef net zou oud is/was als mijn jongste broer. Op het moment dat het gebeurde, was mijn broer ook zwaar depressieef en waren we vaak als hij 's avonds maar niet thuis kwam, bang dat hij het ook zou doen.
Daarom heeft de zelfmoord van mijn neef mij zo aangegrepen. Hij was nog zo jong en had nog een heel leven voor zich kunnen hebben...
De reden dat het mij zo geraakt heeft is dat mijn neef net zou oud is/was als mijn jongste broer. Op het moment dat het gebeurde, was mijn broer ook zwaar depressieef en waren we vaak als hij 's avonds maar niet thuis kwam, bang dat hij het ook zou doen.
Daarom heeft de zelfmoord van mijn neef mij zo aangegrepen. Hij was nog zo jong en had nog een heel leven voor zich kunnen hebben...
Gast- Gast
M'n moeder heeft een poging gedaan, niet gelukt. Ze is gevonden door m'n vader.
Gast- Gast
De vader van een van mijn beste vriendinnen, hem heb ik echter nooit gekend. Daarnaast een 'vriend' uit mijn pubertijd, hij is een paar jaar geleden voor de trein gesprongen. En nog een kennis uit mijn pubertijd. En een arts met wie ik samengewerkt heb.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ja een klant die ik altijd thuis knipte is vorig jaar voor de trein gesprongen. Hoop dat zij eindelijk rust heeft maar haar man heeft het er nog steeds erg moeilijk mee.
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Mijn moeder heeft meerdere pogingen gedaan. Bij de laatste poging, van enkele maanden geleden, hebben mijn broer en ik haar gevonden.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Ik ken wel mensen die een poging gedaan hebben, waarbij het mislukt is.
Maar ik ken ook mensen die vrienden hebben verloren aan zelfmoord.
Maar ik ken ook mensen die vrienden hebben verloren aan zelfmoord.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Een van mijn beste vriendinnen, 2 meisjes waarmee ik opgenomen ben geweest en mijn neef. Als in "geslaagde" suicides.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Ja dus...Mijn vader. Zijn neef en nicht hebben ook zelfmoord gepleegd, maar hen heb ik niet gekend.
Gast- Gast
Een goede vriend van mijn vader... Hij heeft zichzelf opgehangen...
Koffieleut- Prater
- Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11
Mijn Docent Engels op de middelbare school, ik word nog steeds emotioneel als ik daar aan denk. Mijn nichtje heeft 2 keer een poging gedaan.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Meerdere keren helaas...
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of jullie het idee hebben dat er een taboe rust op zelfmoord? Als ik het vertel, schrikken veel mensen ontzettend, en natuurlijk kan ik me dat voorstellen...Laatst had de vader van een vriendin van een collega zelfmoord gepleegd en zij durfde dus bijvoorbeeld niet eens tegen vriendinnen te zeggen dat haar vader zelfmoord had gepleegd. Ze hielden het op een hartstilstand. Dat in combinatie met de grote schrik die ik vaak op de gezichten van mensen zie, vraag ik me echt af of er nog een taboe op rust vinden jullie?
(Ik weet dat dit echt even een zijtak is in het topic maar om nou zelf een topic te openen daar wordt de lijst ook niet vrolijker van haha)
(Ik weet dat dit echt even een zijtak is in het topic maar om nou zelf een topic te openen daar wordt de lijst ook niet vrolijker van haha)
Gast- Gast
Ja, twee keer. Waren allebei een klasgenootje op de middelbare school.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Ja, maar ik heb geen idee waarom._Leaf_ schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of jullie het idee hebben dat er een taboe rust op zelfmoord?
Gast- Gast
Op zoveel dingen rust nog een taboe. Onderwerpen waar mensen ongemakkelijk van worden zoals zelfmoord en alcoholisme.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
_Leaf_ schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of jullie het idee hebben dat er een taboe rust op zelfmoord? Als ik het vertel, schrikken veel mensen ontzettend, en natuurlijk kan ik me dat voorstellen...Laatst had de vader van een vriendin van een collega zelfmoord gepleegd en zij durfde dus bijvoorbeeld niet eens tegen vriendinnen te zeggen dat haar vader zelfmoord had gepleegd. Ze hielden het op een hartstilstand. Dat in combinatie met de grote schrik die ik vaak op de gezichten van mensen zie, vraag ik me echt af of er nog een taboe op rust vinden jullie?
ik denk het wel. mensen kunnen makkelijker zeggen dat ze bijv kanker hebben, dan dat ze depressief zijn (alsof ze dan voor 'gek' verklaard kunnen worden. en ik denk dat in de meeste gevallen depressief en zelfmoord wel met elkaar samenhangen, dus denk dat er een soort van schaamte hangt omtrent zelfmoord?!?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik maakte het mee dat sommige mensen heel erg veroordelend waren. We hadden het aan moeten zien komen, we hadden hulp moeten zoeken, we hadden iets moeten doen. Dat komt keihard aan dan. Daarom kan ik me voorstellen dat mensen zich schamen omdat ze misschien zelf ook al met een schuldgevoel zitten.
De mensen die dat deden zou ik nog steeds graag een stevige klap verkopen, ook al is het al een aantal jaar geleden.
De mensen die dat deden zou ik nog steeds graag een stevige klap verkopen, ook al is het al een aantal jaar geleden.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Mensen zijn inderdaad veroordelend als het om zelfmoord gaat. Ze vinden het vaak laf, je valt er anderen mee lastig etc. Dat zijn de geluiden die ik vaak hoor.
Gast- Gast
Mijn biologische moeder heeft nu al een keer of 8 een poging tot zelfmoord gedaan.
Elke keer weer net niet helemaal ....
Elke keer weer net niet helemaal ....
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!
» Hebben meer mensen dit?
» Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?
» Voor de mensen die MWD/SPH doen/hebben gedaan
» Voor de mensen die de bruiloft klein hebben gehouden.
» Hebben meer mensen dit?
» Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?
» Voor de mensen die MWD/SPH doen/hebben gedaan
» Voor de mensen die de bruiloft klein hebben gehouden.
Pagina 1 van 6
Permissies van dit forum: