Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

+4
Lejow
SleepingBeauty
Angela_1986
Caribbeanlover
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Caribbeanlover za 22 dec 2012 - 22:56

Mijn oma heeft een vriendin en zij heeft 1 dochter die 2 kleinkinderen heeft en die alle 3 niks om haar geven.

Als die vriendin van mijn oma B. cadeautjes had gekocht voor hun verjaardagen ed, dan kwamen ze alleen langs om het op te halen en verder nooit.

Een keer met kerst vroeg mijn moeder aan mijn broertje en mij of het goed was als B. met kerst bij ons kon komen omdat ze anders alleen thuis zou zijn. Dat vonden wij prima en dus heeft ze toch nog een beetje kerst kunnen vieren.

Vroeger toen mijn moeder en haar broers/zus jonger waren hadden mijn oma en opa nl ook zo'n vriendin/kennis. Aan de kinderen is toen hetzelfde gevraagd en ze hadden allemaal nee gezegd. Mijn moeder heeft daar spijt van gehad en toen ons die vraag werdt gesteldt werdt zij er natuurlijk aan herinnerd.

Ze waren toen jong, maar ik ben blij dat ik wel ja heb gezegd iig.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Angela_1986 za 22 dec 2012 - 23:07

Caribbeanlover schreef:Mijn oma heeft een vriendin en zij heeft 1 dochter die 2 kleinkinderen heeft en die alle 3 niks om haar geven.

Als die vriendin van mijn oma B. cadeautjes had gekocht voor hun verjaardagen ed, dan kwamen ze alleen langs om het op te halen en verder nooit.

Een keer met kerst vroeg mijn moeder aan mijn broertje en mij of het goed was als B. met kerst bij ons kon komen omdat ze anders alleen thuis zou zijn. Dat vonden wij prima en dus heeft ze toch nog een beetje kerst kunnen vieren.

Vroeger toen mijn moeder en haar broers/zus jonger waren hadden mijn oma en opa nl ook zo'n vriendin/kennis. Aan de kinderen is toen hetzelfde gevraagd en ze hadden allemaal nee gezegd. Mijn moeder heeft daar spijt van gehad en toen ons die vraag werdt gesteldt werdt zij er natuurlijk aan herinnerd.

Ze waren toen jong, maar ik ben blij dat ik wel ja heb gezegd iig.

Heb je dat die (klein)kinderen ooit horen zeggen of is dit jouw interpretatie van het feit dat ze met kerst/nooit naar hun moeder/oma gaan?

***

Het klinkt altijd wel zielig als iemand met kerst alleen zit maar aan de andere kant probeer ik de laatste jaren te denken dat het, zoals dit jaar, maar gewoon een dinsdag en woensdag is. Waarom moeten we persé op die dagen met zijn allen bij elkaar zijn, eten alsof we al in geen maanden te eten hebben gehad (bij wijze van), waarom móet het dan gezellig zijn? Als je er over nadenkt is het eigenlijk maar raar...
Natuurlijk vind ik het ook fijn om met mijn familie te zijn in deze dagen en dat ga ik dus ook één dag doen. De andere dag had ik tot gister nog geen plannen en toen heb ik toch maar gevraagd of ik bij mijn oma zou komen eten zodat zij ook niet alleen zit maar voor mezelf had ik het nog niet eens zo heel erg gevonden, dan had ik er een 'gewone' vrije dag van gemaakt.

Het is natuurlijk wel erg voor iemand die alleen zit terwijl hij/zij dat zelf niet wil... En dan is zo'n oplossing als die jouw oma aanbiedt aan haar vriendin erg lief! Maar ik denk dat diegene daar buiten de kerst dan ook last van hebben, ook eenzaam zullen zijn, hopelijk zijn er dan óók mensen die aan hen denken! smile


Laatst aangepast door Angela_1986 op zo 23 dec 2012 - 22:45; in totaal 1 keer bewerkt
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  SleepingBeauty za 22 dec 2012 - 23:13

ik ken wel mensen die met kerst alleen zijn en dat heeft mn met de familie / netwerk te maken Familie dat is weggeavallen klein netwerk. Ken de mensen mn van mijn werk. Ik ga ze zelf niet uitnodigen, maar gebeurt wel dat clienten elkaar meenemen naar huis.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Caribbeanlover za 22 dec 2012 - 23:14

Ik ken ze niet dus waarom zou ik dat moete vragen?

Die vriendin van mijn oma wel en die liegt niet. Waarom moeten sommigen altijd maar bewijzen hebben?!

Ben het wel met je eens dat zij anders ook vaak eenzaam is. Ook waarom men met kerst ineens wel met elkaar gaat eten, alleen omdat het zogenaamd ''hoort''.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Gast za 22 dec 2012 - 23:18

Ik ken meerdere mensen die alleen zijn met Kerst.
Zeker op de plek waar ik nu ben. En dan kun je zeggen dat ze nu dan niet alleen zijn, maar er zijn hier mensen die niet eens een Kerstkaartje of iets krijgen en de enige reden dat ze niet letterlijk alleen zijn is dan nu hun verblijf hier...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Lejow za 22 dec 2012 - 23:20

Omdat een verhaal altijd twee kanten heeft en mensen er nogal een handje van hebben om een verhaal zo te brengen dat het voor hen voordelig uitpakt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Parisienne za 22 dec 2012 - 23:22

*


Laatst aangepast door Parisienne op wo 26 dec 2012 - 11:10; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Angela_1986 za 22 dec 2012 - 23:34

Caribbeanlover schreef:Ik ken ze niet dus waarom zou ik dat moete vragen?

Die vriendin van mijn oma wel en die liegt niet. Waarom moeten sommigen altijd maar bewijzen hebben?!

Ben het wel met je eens dat zij anders ook vaak eenzaam is. Ook waarom men met kerst ineens wel met elkaar gaat eten, alleen omdat het zogenaamd ''hoort''.

Ten eerste moet jij helemaal niets, ik vroeg het alleen maar. Ik hoef ook geen bewijzen te hebben, ik wil je alleen maar aangeven dat, zoals Lejow ook zegt, een verhaal altijd twee kanten heeft en mensen dit graag in hun voordeel vertellen.

***


Laatst aangepast door Angela_1986 op zo 23 dec 2012 - 22:45; in totaal 1 keer bewerkt
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Gast za 22 dec 2012 - 23:39

Mijn beide oma's zijn minimaal de halve Kerst alleen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Gast za 22 dec 2012 - 23:50

Ik was trouwens vorig jaar tweede Kerstdag helemaal alleen, maar zo voor een jaartje vond ik dat best lekker. Ik had voor mezelf allemaal lekker dingen in huis gehaald, lekker kerstdinertje voor mezelf. Enige jammere was dat ik er die dag achter kwam dat mijn (toen nog) man uitgerekend op tweede Kerstdag het lef had om zijn nieuwe vriendin te introduceren bij zijn familie, en samen met haar bij hun Kerst ging vieren (toen we dus officieel zelfs nog getrouwd waren), maargoed, eigenlijk vind ik dat achteraf alleen maar een trieste actie van hem en heb ik me prima vermaakt in m'n eentje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Gast zo 23 dec 2012 - 2:26

Ja vorig jaar de buurman/kennis van mijn moeder. Die heeft gezellig Eerste Kerstdag bij ons gevierd. En gister besloten dat de vriend van mijn vriend gezellig Tweede Kerstdag bij ons komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Arwyn zo 23 dec 2012 - 2:30

Ik werk in een verzorgingshuis en daar zijn best veel mensen alleen met Kerst.
Hoe en waarom, geen idee, maar na 6 jaar zie je wel een beetje wie wel regelmatig en wie nauwelijks visite krijgt.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Blond zo 23 dec 2012 - 7:06

Ik heb ook in een verzorgingstehuis gewerkt en daar waren best wat mensen 'alleen' (als in, ze kregen geen bezoek van familie/vrienden).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Floor zo 23 dec 2012 - 7:09

Blond schreef:Ik heb ook in een verzorgingstehuis gewerkt en daar waren best wat mensen 'alleen' (als in, ze kregen geen bezoek van familie/vrienden).

Ik heb ook best veel contact met mensen in een verzorgingstehuis, genoeg zijn er alleen met kerst maar dat is vaak genoeg ook eigen keus (zoals bij mijn oma)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Caribbeanlover zo 23 dec 2012 - 10:05

Ik ga het deze kerst even vragen hoe het zit met die vriendin van mijn oma, alhoewel ik mijn oma niet zie weet mijn moeder het misschien. Ben het er niet mee eens, een verhaal hoef echt niet altijd 2 kanten te hebben. Stel als die vriendin hun altijd heeft uitgenodigd ed en dat zij zonder reden ineens niet meer kwamen, dan heeft het 1 kant dus zijn zij fout.

Heeft jouw opa met de andere kleinkids wel contact? Wat is er met jullie gebeurd tussen hem? Als jij vind dat een verhaal 2 kanten heeft, dan heb jij denk ik ook wel schuld en is het niet allen je opa's fout.

Krijg je geen spijt mocht hij er niet meer zijn dat jullie het nooit hebben bijgelegd? Het is een standaard vraag die ik toch stel.

Die oma waar je het over hebt, is dat zijn vrouw? Waarom nodigt jouw oom zijn eigen moeder nooit uit? Dat je oma niks vraagt dat snap ik wel, je nodigt jezelf niet gauw uit nl. Maar ze zou zelf ook wel eens wat kunnen regelen ipv dat anderen dat altijd doen. Ik houd daar niet van, mensen die van alles willen zoals nu kerst vieren en zelf niks/nooit wat regelen en anderen ervoor gebruiken.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op ma 24 dec 2012 - 6:55; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Caribbeanlover zo 23 dec 2012 - 10:06

PinkCoelho schreef:Ik ken meerdere mensen die alleen zijn met Kerst.
Zeker op de plek waar ik nu ben. En dan kun je zeggen dat ze nu dan niet alleen zijn, maar er zijn hier mensen die niet eens een Kerstkaartje of iets krijgen en de enige reden dat ze niet letterlijk alleen zijn is dan nu hun verblijf hier...

Waar ben je momenteel dan? Wat voor verblijf bedoel je?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Caribbeanlover zo 23 dec 2012 - 10:08

Lennox schreef:Ik was trouwens vorig jaar tweede Kerstdag helemaal alleen, maar zo voor een jaartje vond ik dat best lekker. Ik had voor mezelf allemaal lekker dingen in huis gehaald, lekker kerstdinertje voor mezelf. Enige jammere was dat ik er die dag achter kwam dat mijn (toen nog) man uitgerekend op tweede Kerstdag het lef had om zijn nieuwe vriendin te introduceren bij zijn familie, en samen met haar bij hun Kerst ging vieren (toen we dus officieel zelfs nog getrouwd waren), maargoed, eigenlijk vind ik dat achteraf alleen maar een trieste actie van hem en heb ik me prima vermaakt in m'n eentje.

Wat een eikel zeg die ex van je lijkt me verschrikkelijk en ik vind het heel sneu voor je. Wat denkt die lul wel niet?! Heb/had je nog contact met zijn ouders? Hoe kwam je erachter dat zijn nieuwe liefde daar was met kerst?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Caribbeanlover zo 23 dec 2012 - 10:09

Blond schreef:Ik heb ook in een verzorgingstehuis gewerkt en daar waren best wat mensen 'alleen' (als in, ze kregen geen bezoek van familie/vrienden).

Hadden ze die dan wel?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Caribbeanlover zo 23 dec 2012 - 10:10

Floor schreef:
Blond schreef:Ik heb ook in een verzorgingstehuis gewerkt en daar waren best wat mensen 'alleen' (als in, ze kregen geen bezoek van familie/vrienden).

Ik heb ook best veel contact met mensen in een verzorgingstehuis, genoeg zijn er alleen met kerst maar dat is vaak genoeg ook eigen keus (zoals bij mijn oma)

Nou ben ik erg benieuwd. Vertel!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Angela_1986 zo 23 dec 2012 - 10:29

Caribbeanlover schreef:
Angela_1986 schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik ken ze niet dus waarom zou ik dat moete vragen?

Die vriendin van mijn oma wel en die liegt niet. Waarom moeten sommigen altijd maar bewijzen hebben?!

Ben het wel met je eens dat zij anders ook vaak eenzaam is. Ook waarom men met kerst ineens wel met elkaar gaat eten, alleen omdat het zogenaamd ''hoort''.

Ten eerste moet jij helemaal niets, ik vroeg het alleen maar. Ik hoef ook geen bewijzen te hebben, ik wil je alleen maar aangeven dat, zoals Lejow ook zegt, een verhaal altijd twee kanten heeft en mensen dit graag in hun voordeel vertellen.

***

Ik ga het deze kerst even vragen hoe het zit met die vriendin van mijn oma, alhoewel ik mijn oma niet zie weet mijn moeder het misschien. Ben het er niet mee eens, een verhaal hoef echt niet altijd 2 kanten te hebben. Stel als die vriendin hun altijd heeft uitgenodigd ed en dat zij zonder reden ineens niet meer kwamen, dan heeft het 1 kant dus zijn zij fout.

Heeft jouw opa met de andere kleinkids wel contact? Wat is er met jullie gebeurd tussen hem? Als jij vind dat een verhaal 2 kanten heeft, dan heb jij denk ik ook wel schuld en is het niet allen je opa's fout.

Krijg je geen spijt mocht hij er niet meer zijn dat jullie het nooit hebben bijgelegd? Het is een standaard vraag die ik toch stel.

Die oma waar je het over hebt, is dat zijn vrouw? Waarom nodigt jouw oom zijn eigen moeder nooit uit? Dat je oma niks vraagt dat snap ik wel, je nodigt jezelf niet gauw uit nl. Maar ze zou zelf ook wel eens wat kunnen regelen ipv dat anderen dat altijd doen. Ik houd daar niet van, mensen die van alles willen zoals nu kerst vieren en zelf niks/nooit wat regelen en anderen ervoor gebruiken.

Ik ben van mening dat een verhaal hoe dan ook altijd twee kanten heeft maar goed, jij denkt daar dus anders over, dat mag.

***


Laatst aangepast door Angela_1986 op zo 23 dec 2012 - 22:44; in totaal 1 keer bewerkt
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Gast zo 23 dec 2012 - 12:37

Caribbeanlover schreef:
Lennox schreef:Ik was trouwens vorig jaar tweede Kerstdag helemaal alleen, maar zo voor een jaartje vond ik dat best lekker. Ik had voor mezelf allemaal lekker dingen in huis gehaald, lekker kerstdinertje voor mezelf. Enige jammere was dat ik er die dag achter kwam dat mijn (toen nog) man uitgerekend op tweede Kerstdag het lef had om zijn nieuwe vriendin te introduceren bij zijn familie, en samen met haar bij hun Kerst ging vieren (toen we dus officieel zelfs nog getrouwd waren), maargoed, eigenlijk vind ik dat achteraf alleen maar een trieste actie van hem en heb ik me prima vermaakt in m'n eentje.

Wat een eikel zeg die ex van je lijkt me verschrikkelijk en ik vind het heel sneu voor je. Wat denkt die lul wel niet?! Heb/had je nog contact met zijn ouders? Hoe kwam je erachter dat zijn nieuwe liefde daar was met kerst?
Omdat ik ze zelf ernaartoe heb zien rijden. Heb niet echt contact meer met zijn ouders, heb ze nog wel op FB en dit jaar kerstkaarten over en weer gestuurd. Met zijn zus nog wel contact. Ach, zo'n lul is het niet. Als partner soms wel, als ex absoluut niet. Ik denk ook dat dat deels kwam omdat hij ook niet wist wat hij met de situatie aan moest, en daardoor verkeerde keuzes maakte. Spreek hem niet vaak meer maar over de dingen die we moeten bespreken kunnen we goed praten en overleggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Caribbeanlover zo 23 dec 2012 - 21:47

Wel vervelend zeg. Wat vonden zijn ouders ervan dat hij vreemd is gegaan en haar meenam met kerst?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Blond ma 24 dec 2012 - 5:14

Caribbeanlover schreef:
Blond schreef:Ik heb ook in een verzorgingstehuis gewerkt en daar waren best wat mensen 'alleen' (als in, ze kregen geen bezoek van familie/vrienden).

Hadden ze die dan wel?

Soms wel en soms niet.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Gast ma 24 dec 2012 - 11:16

Caribbeanlover schreef:Wel vervelend zeg. Wat vonden zijn ouders ervan dat hij vreemd is gegaan en haar meenam met kerst?
Geen idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Gast ma 24 dec 2012 - 12:13

Caribbeanlover schreef:
PinkCoelho schreef:Ik ken meerdere mensen die alleen zijn met Kerst.
Zeker op de plek waar ik nu ben. En dan kun je zeggen dat ze nu dan niet alleen zijn, maar er zijn hier mensen die niet eens een Kerstkaartje of iets krijgen en de enige reden dat ze niet letterlijk alleen zijn is dan nu hun verblijf hier...

Waar ben je momenteel dan? Wat voor verblijf bedoel je?

Ik zit in opname. We zijn momenteel met twintig mensen ongeveer en ik denk dat er vanavond vijf mensen bezoek kregen en vijf ergens naartoe waren... Dus ongeveer tien die hier maar zaten. Het personeel is aardig, daar niet van... maar... het is toch best triestig

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ken jij mensen die alleen zijn met kerst? Empty Re: Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum