Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!
+23
Stuiterbal
FruttiTutti
Rush
Atelier Madame
Parisienne
Angela_1986
Lejow
RioolSpook
*Troela*
Aziraphale
InweCulnamo
Fayebella
Toet
Polly
Susan
Mamsie
Inge
Roza
Cupcake
VeryCherry
Mermaid
TGR
Antibes
27 plaatsers
Pagina 5 van 8
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!
Jaa laten we lekker vallen over 't feit dat ik in mijn woede een bedeltje achterlijk noem...
Pff ik vind 't allang weer best joh, Leaf, jij bent geheel onschuldig, k ben een egoistisch monster dat graag stookt etc etc. Bovendien ben ik kinderachtig en kortzichtig en moet ik blijkbaar nog meer shit meemaken om wat meer inlevend te zijn.
Dus;
Iemand die zelfmoord egoistisch vindt, is egoistisch?
Oneens. Wie nog meer?
Pff ik vind 't allang weer best joh, Leaf, jij bent geheel onschuldig, k ben een egoistisch monster dat graag stookt etc etc. Bovendien ben ik kinderachtig en kortzichtig en moet ik blijkbaar nog meer shit meemaken om wat meer inlevend te zijn.
Dus;
Iemand die zelfmoord egoistisch vindt, is egoistisch?
Oneens. Wie nog meer?
Gast- Gast
Iemand die helder kan denken, die berooft zichzelf, denk ik, niet van het leven. Ik denk echt dat je heel erg in de war moet zijn, heel diep moet zijn gegaan, heel veel pijn moet hebben (gehad), wil je zo'n keus maken.
Ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die wel denken aan hun omgeving voor ze zo'n keus maken. Maar als je je als last voelt, als je al jaren ziek bent, dan wil je juist je omgeving verlichten. Dan wil je die ruimte niet meer innemen en dat verdriet je omgeving niet meer aandoen. Dat vind ik niet handelen uit egoisme..
Ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die wel denken aan hun omgeving voor ze zo'n keus maken. Maar als je je als last voelt, als je al jaren ziek bent, dan wil je juist je omgeving verlichten. Dan wil je die ruimte niet meer innemen en dat verdriet je omgeving niet meer aandoen. Dat vind ik niet handelen uit egoisme..
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:
En jij moet oppassen wat en hoe je iets zegt tegen iemand en wat je allemaal loslaat over jezelf. Je kwetsbaar opstellen en mensen in vertrouwen nemen is prima, maar soms zeg je misschien meer dan goed voor je is tegen de mensen die zich daar geen houding bij weten te geven.
Laatst aangepast door TGR op di 14 feb 2012 - 10:56; in totaal 1 keer bewerkt
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Daarom! Elk verhaal heeft 2 kanten! Heb best wat dingen meegekregen via de pinggroup en zoals Bazinga wordt afgeschilderd hier is niet terecht!
Ze zullen beide fouten gemaakt hebben, bazinga heeft op het forum dingen gezegd die niet oke zijn, maar dit is niet de manier om het uit te vechten
Ze zullen beide fouten gemaakt hebben, bazinga heeft op het forum dingen gezegd die niet oke zijn, maar dit is niet de manier om het uit te vechten
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
TGR schreef:_Leaf_ schreef:Niemand suggereert hier dat je verliefd op mij was, wel typisch dat je dat blijft herhalen. Jij houdt er meerdere waarheden op na, onder andere over je geaardheid. En over de band met je vader.
En jij moet oppassen wat en hoe je iets zegt tegen iemand en wat je allemaal loslaat over jezelf. Je kwetsbaar opstellen en mensen in vertrouwen nemen is prima, maar soms zeg je misschien meer dan goed voor je is tegen de mensen die zich daar geen houding bij weten te geven.
Dat vind ik een hele goede tip TGR.
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Kan dit topic niet beter gesloten worden? Dit heeft toch geen enkele zin zo.
InweCulnamo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 234
Punten : 315
Registratiedatum : 17-11-10
Smikkell schreef:Iemand die helder kan denken, die berooft zichzelf, denk ik, niet van het leven. Ik denk echt dat je heel erg in de war moet zijn, heel diep moet zijn gegaan, heel veel pijn moet hebben (gehad), wil je zo'n keus maken.
Maar 't verdriet dat je nabestaanden dan aandoet? Degene die je vindt etc? Die moeten doorleven met 't gemis en vaak ook nog met een hoop vragen en nog meer pijn.
Gast- Gast
Bazinga schreef:Ik vind mezelf niet geweldig, maar ik ben wél goed geweest, voor Leaf, tijdens die 'vriendschap', echt vriendschap was 't niet eens, want ik had medelijden met d'r en wilde d'r helpen, omdat ze zelf altijd aangaf, weinig te hebben aan d'r moeder. Ik had medelijden en kon 't goed met d'r vinden. Als ze me nodig had, hielp ik, of 't nou financieel was, of weer 's ruzie met d'r vriend, telkens weer.
En ik bedoel 't niet om mezelf een veer in de reet te steken, maar ik walg van 't feit dat ik nu opeens héél anders word neergezet, dan hoe 't allemaal werkelijk is gegaan.
Maar goed, blijf lekker struikelen over alles wat ik zeg, ik weet voor mezelf hoe 't zit en ik heb dit nooit zo op 't forum willen gooien, anders had ik 't wel eerder gedaan.
Nee Bazinga, jij bent nooit goed geweest voor Leaf. Jij hebt gebruik gemaakt van haar en haar vriendschap en vertrouwen. Jij was geen steun voor haar op de momenten dat zij het nodig had, maar als jij de behoefte had om je eigen ego te laten strelen. Al jouw betrokkenheid hier op het forum was een heerlijk momentje van aandacht.
Steek jezelf vooral een veer in je eigen reet, want van niemand anders zul je hem krijgen. Een oprechte vriendschap om jezelf belangrijk te voelen is niet "goed zijn voor iemand".
En houd nu alsjeblieft heleMAAL op over dat jij het niet op het forum wilde knallen. Leaf heeft al tig suggesties van jou genegeerd, ik inmiddels ook al een heel aantal en nu is het gewoon klaar. Jij bent geen slachtoffer.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ook prima Roza, het zal mij een worst wezen maar het lijkt me niet zo'n rare beredenatie als je het in dit topic zet.
Ik vind het maar een kansloze discussie geworden, in de OP is toch al duidelijk wat de werkelijke intentie van dit topic is? Verder eens met mamsie 2 ruzie 2 schuld. Nu wordt er vanalles geroepen, mensen worden daar in meegetrokken en ik weet niet of dat wel zo eerlijk is.
Ik vind het maar een kansloze discussie geworden, in de OP is toch al duidelijk wat de werkelijke intentie van dit topic is? Verder eens met mamsie 2 ruzie 2 schuld. Nu wordt er vanalles geroepen, mensen worden daar in meegetrokken en ik weet niet of dat wel zo eerlijk is.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
TGR schreef:_Leaf_ schreef:
Eens. Harde les geweest.
Kun je mijn quote er even uithalen? Ik vind t wel mooi geweest zo.
Gast- Gast
Misschien moet dit topic maar gesloten worden? Mensen laten zich meeslepen (ja ik ook), dit gaat immers om Bazinga en Leaf. Dit gaan ons eigenlijk allemaal niets aan.
Dit topic overnieuw openen, maar dan om écht over het onderwerp zelfmoord te praten, is misschien een beter idee..
Dit topic overnieuw openen, maar dan om écht over het onderwerp zelfmoord te praten, is misschien een beter idee..
Roza- Kletskop
Ik vind het een vervelend topic en het lijkt me zinnig dat dit weg wordt gehaald. Hier ga je niet uitkomen op deze manier en is dit forum niet voor bedoeld.
Dan kunnen Bazinga en Leaf het er nog zo mee eens zijn dat dit topic er is, er wordt hier met een berg privé informatie gesmeten en beide forummers zijn erg herkenbaar.
Dan kunnen Bazinga en Leaf het er nog zo mee eens zijn dat dit topic er is, er wordt hier met een berg privé informatie gesmeten en beide forummers zijn erg herkenbaar.
Laatst aangepast door Aziraphale op di 14 feb 2012 - 10:55; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Echt, Bazinga, je maakt het met elke post alleen maar erger. In elke post wordt alleen maar steeds meer duidelijk wat jouw intenties waren en dat je alleen naar en vanuit jezelf kijkt.Bazinga schreef:Ik vind mezelf niet geweldig, maar ik ben wél goed geweest, voor Leaf, tijdens die 'vriendschap', echt vriendschap was 't niet eens, want ik had medelijden met d'r en wilde d'r helpen, omdat ze zelf altijd aangaf, weinig te hebben aan d'r moeder. Ik had medelijden en kon 't goed met d'r vinden. Als ze me nodig had, hielp ik, of 't nou financieel was, of weer 's ruzie met d'r vriend, telkens weer.
En ik bedoel 't niet om mezelf een veer in de reet te steken, maar ik walg van 't feit dat ik nu opeens héél anders word neergezet, dan hoe 't allemaal werkelijk is gegaan.
Maar goed, blijf lekker struikelen over alles wat ik zeg, ik weet voor mezelf hoe 't zit en ik heb dit nooit zo op 't forum willen gooien, anders had ik 't wel eerder gedaan.
Inhoudelijk ga je nergens op in. Jammer. Ik ben juist benieuwd naar je onderbouwing. Antibes stelde je, net als ik, een aantal serieuze vragen. Jij gebruikt dit topic alleen maar om je gal te spuwen naar en over Leaf. Dat maakt de verdenkingen over je eerdere reacties alleen maar aannemelijker.
Gast- Gast
Nee, laat maar lekker staan. Ik vind 't prima, als de waarheid erin gezegd wordt, is er toch niks aan de hand?
Gast- Gast
Waarom? We kunnen toch gewoon verder gaan nu. Een discussie wordt er niet beter op als je hem drie keer opnieuw moet voeren. Of wil je je eigen aandeel liever weg hebben nu deze kritiek krijgt?Roza schreef:Misschien moet dit topic maar gesloten worden? Mensen laten zich meeslepen (ja ik ook), dit gaat immers om Bazinga en Leaf. Dit gaan ons eigenlijk allemaal niets aan.
Gast- Gast
Roza schreef:Smikkell schreef:Maar wel over leestekens beginnen Dát is discussieren op niveau.Roza schreef:Jolee schreef:Precies mijn punt op de eerste pagina...dit is naar. Maar goed, lekker met z'n allen blijven F5-en en doortrappen. Gezellig.
Ook +1.
Dat was niet als onderdeel van discussie bedoelt.
Beetje flauw om te gaan zeuren over spelfouten als je zelf ook niet perfect Nederlands schrijft.
Laatst aangepast door Polly op di 14 feb 2012 - 20:39; in totaal 1 keer bewerkt
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Smikkell schreef:Waarom? We kunnen toch gewoon verder gaan nu. Een discussie wordt er niet beter op als je hem drie keer opnieuw moet voeren. Of wil je je eigen aandeel liever weg hebben nu deze kritiek krijgt?Roza schreef:Misschien moet dit topic maar gesloten worden? Mensen laten zich meeslepen (ja ik ook), dit gaat immers om Bazinga en Leaf. Dit gaan ons eigenlijk allemaal niets aan.
Nee hoor, het gaat me niet om mij. Ik sta achter iéder woord wat ik hier gezegd heb. Maar deze discussie hoort hier gewoon niet.
Roza- Kletskop
Smikkell schreef:Iemand die helder kan denken, die berooft zichzelf, denk ik, niet van het leven. Ik denk echt dat je heel erg in de war moet zijn, heel diep moet zijn gegaan, heel veel pijn moet hebben (gehad), wil je zo'n keus maken.
Helemaal mee eens. De gedachte om jezelf het leven te ontnemen stop je niet zomaar weg. Als je dat al een lange tijd hebt zal het ( zonder hulp) zover komen dat je het daadwerkelijk doet. Mensen die zeggen dat ze het gaan doen of die gedachte hebben, geven naar mijn idee echt een noodkreet naar hun omgeving om hulp en steun te krijgen. ( uitgezonderd dus de mensen die het zeggen om iets voor elkaar te krijgen). Voor de omgeving denk ik extra lastig omdat het de keus van die persoon zelf is geweest (ook al is die keus gemaakt omdat diegene het echt zo voelt en denkt) en niet door ongeluk/ziekte etc.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Antibes schreef:Bazinga schreef:Ik vind mezelf niet geweldig, maar ik ben wél goed geweest, voor Leaf, tijdens die 'vriendschap', echt vriendschap was 't niet eens, want ik had medelijden met d'r en wilde d'r helpen, omdat ze zelf altijd aangaf, weinig te hebben aan d'r moeder. Ik had medelijden en kon 't goed met d'r vinden. Als ze me nodig had, hielp ik, of 't nou financieel was, of weer 's ruzie met d'r vriend, telkens weer.
Nee Bazinga, jij bent nooit goed geweest voor Leaf. Jij hebt gebruik gemaakt van haar en haar vriendschap en vertrouwen. Jij was geen steun voor haar op de momenten dat zij het nodig had, maar als jij de behoefte had om je eigen ego te laten strelen. Al jouw betrokkenheid hier op het forum was een heerlijk momentje van aandacht.
Steek jezelf vooral een veer in je eigen reet, want van niemand anders zul je hem krijgen. Een oprechte vriendschap om jezelf belangrijk te voelen is niet "goed zijn voor iemand".
En houd nu alsjeblieft heleMAAL op over dat jij het niet op het forum wilde knallen. Leaf heeft al tig suggesties van jou genegeerd, ik inmiddels ook al een heel aantal en nu is het gewoon klaar. Jij bent geen slachtoffer.
Antibes, jij kent, lijkt mij, alleen de versie van Leaf. Die is ook gekleurd, net zoals de versie van Bazinga. Ik snap dat je het op wilt nemen voor je vriendin, maar dat resulteert in nog meer woede, frustratie en moeite doen voor een situatie die eigenlijk nu wel klaar zou moeten zijn.
Ik hoop dat je een fijne vriendin bent voor Leaf en dat jullie wel respectvol en vriendelijk tegen elkaar blijven ook al zouden jullie wegen scheiden op een gegeven moment.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Bazinga schreef:Smikkell schreef:Iemand die helder kan denken, die berooft zichzelf, denk ik, niet van het leven. Ik denk echt dat je heel erg in de war moet zijn, heel diep moet zijn gegaan, heel veel pijn moet hebben (gehad), wil je zo'n keus maken.
Maar 't verdriet dat je nabestaanden dan aandoet? Degene die je vindt etc? Die moeten doorleven met 't gemis en vaak ook nog met een hoop vragen en nog meer pijn.
Ik vroeg het al eerder, maar iemand die in de psychiatrie is uitbehandeld, waar geen verbetering meer mogelijk is. Moet die maar de rest van zijn leven in de separeer wachten tot zij. Hart het begeeft?of iemand die zelfmoord pleegt in een psychose, vanuit de overtuiging dat anders de wereld vergaat?
Gast- Gast
TGR, het valt me op dat je heel lief en meelevend bent vandaag. Dat ben ik niet echt van je gewend
En dit is een compliment hè..
En dit is een compliment hè..
Gast- Gast
Weegt dat op tegen de pijn die de persoon zelf heeft. Daarnaast denk ik dat er ook achterblijvers zijn die het fijn vinden dat hun geliefde nu rust heeft. Die hebben zo iemand meestal al zo lang, zo hard zien vechten. Denk dat weinig mensen in zo'n situatie nog verwachten van zo iemand dat ze maar gewoon in leven blijven en de hele rit uitzitten, omdat het anders zo lastig en pijnlijk wordt.Bazinga schreef:Smikkell schreef:Iemand die helder kan denken, die berooft zichzelf, denk ik, niet van het leven. Ik denk echt dat je heel erg in de war moet zijn, heel diep moet zijn gegaan, heel veel pijn moet hebben (gehad), wil je zo'n keus maken.
Vaak ben je zo iemand al een tijdje 'kwijt', voor deze echt uit het leven stapt.
Ja, iemand van het spoor rapen is niet fijn. Een geliefde dood aantreffen is niet fijn. Iemand verliezen is niet fijn. Allemaal waar! Iemand zo zien lijden is ook niet fijn.
Gast- Gast
Bazinga schreef:Smikkell schreef:Iemand die helder kan denken, die berooft zichzelf, denk ik, niet van het leven. Ik denk echt dat je heel erg in de war moet zijn, heel diep moet zijn gegaan, heel veel pijn moet hebben (gehad), wil je zo'n keus maken.
Ik denk serieus dat mensen die het echt doen, wel weten dat er verdriet is en gemis. Maar dat het leven echt niet meer te dragen is en ze daarom er een eind aan maken.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Serieus. Iemand steunen tijdens het verlies van haar vader en iets organiseren om deze persoon bij te staan, dat doe je toch niet met het idee daat waardering voor te krijgen en een status te behalen?TGR schreef:Bazinga schreef:VeryCherry schreef:Laag hoor, om het nu een achterlijk bedeltje te noemen, voor Leaf heeft het heel veel waarde.
Ze hád die andere bedel al!! Die bedel die ze van 't forum kreeg hád ze al, ze wilde nog een andere en trut die ik was, wilde ik helpen, dus nam ik contact op met haar vriendinnen. Blijkbaar wordt dat nu als iets 'geks' gezien, zou ik verliefd zijn op haar :s en daarom aanpappen met meiden die ik niet ken. Dat kan allemaal gezegd worden, terwijl 't niet zo is en als ik iets zeg, ben ik de bitch?
Ik vind 't prima. ik heb gewoon geleerd dat Leaf er meerdere waarheden op na lijkt te houden en 't verhaaltje afdraait, die haar 't beste uitkomt.
For the record; ik heb 't nu niet over d'r vader en zijn overlijden, puur de hele nasleep na onze zogenaamde vriendschap.
Wat maakt het uit dat ze die bedel al had? Als jij vindt dat je meer moeite hebt gedaan en te weinig waardering hebt gekregen voor je moeite, dan is dat jouw probleem. Dan had je waarschijnlijk meer verwachtingen van Leaf dan ze waar kon/wilde maken (op dat moment)
Ik zie alleen maar dat je gewoon nog ff wil horen hoe geweldig je was en hoeveel je over had voor Leaf en dat je baalt dat je niet op handen bent gedragen door iemand die net haar vader is verloren aan zelfmoord.
Of het nu achteraf wel of geen vriendschap bleek te zijn, de dingen waar je haar mee hebt gekwetst en keer op keer blijft herhalen in verschillende jasjes, dat is erg kwalijk.
Je kan wel de gebeten hond uithangen, maar je bent een beetje een sulletje
Gast- Gast
En dat is ook nooit bazinga haar intentie geweest, daar ben ik van overtuigd!
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Heb jij mensen gekend die zelfmoord hebben gepleegd?
» Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?
» Zijn hier mensen uit de verpleging die
» Zijn er nog/al mensen wakker?
» Zijn er hier mensen met ADD?
» Ken jij mensen die alleen zijn met kerst?
» Zijn hier mensen uit de verpleging die
» Zijn er nog/al mensen wakker?
» Zijn er hier mensen met ADD?
Pagina 5 van 8
Permissies van dit forum: