Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn er hier mensen met ADD?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  Kaboutertje do 3 jan 2013 - 11:03

Ik heb al gezocht maar kan alleen ADHDtopics vinden, vandaar een nieuwe.

Zijn er mensen die dit hebben? Heb je er veel last van in het dagelijks leven? Heb je het laten testen? En als je er wat ook kwijt wil mag dat ook smile.

Ik ben al een tijd hierover aan het lezen en heb het vermoeden dat ik dit ook heb. Zit erover te denken om het te laten testen. Aan de ene kan denk ik, wat heeft het voor nut als je het weet? Aan de andere lijkt het me wel "rustgevend" als je weet dat het ergens aan ligt.

Tips en adviezen zijn welkom!
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Re: Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  Toet do 3 jan 2013 - 12:20

Ik weet niet zeker of ik het heb, kan me er wel erg in vinden en mijn psych is er van overtuigd dat ik ADD heb maar ik wil me niet laten testen. Gewoon, omdat ik geen stempel wil en prima functioneer zoals ik nu ben, met de kennis die ik erover heb en omdat ik heb geleerd hoe ik me mezelf om moet gaan zegmaar. Mocht er ooit een dag komen dat dat niet meer zo is dan kan ik me altijd nog laten testen.

Ik kan nu prima leven met hoe ik ben omdat ik therapie heb gehad en veel handvatten heb gehad van hulpverleners en uit boeken. Het enige vervelende is overprikkeld raken (daar kan ik niet zo veel aan doen) en dat het soms toch wel invloed heeft op voornamelijk mijn opleiding.

Waarom denk je dat jij ADD hebt?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Re: Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  Kaboutertje do 3 jan 2013 - 23:23

Ik heb constante onrust in mijn lichaam en hoofd. Ik ben rommelig en dat geldt ook voor mijn huis en administratie. Ik vind het erg lastig om vrienden, relatie, werk, studie, en huishouden te combineren. Als ik veel gepland heb krijg ik daar stress van. Ik heb stemmingswisselingen en kom soms ongeïnteresseerd over. Mijn concentratie is matig, ik kan bijvoorbeeld moeilijk tv kijken zonder weer op te staan, iets te doen naast het tv kijken. Beetje lastig uit te leggen..
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Re: Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  Toet do 3 jan 2013 - 23:37

Die dingen zijn voor mij erg herkenbaar en ik heb nog wel wat meer vage kenmerken die typerend zijn voor ADD. De 'valkuil' hierin is wel dat heel veel jongeren zich in de kenmerken van ADD herkennen. Als je voelt dat het voor jou nodig is en rust geeft zou ik gewoon eens contact opnemen met je huisarts.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Re: Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  Huppekee vr 4 jan 2013 - 0:04

Ik herken die dingen ook wel. Heb vooral last van m'n slechte concentratie en in grote groepen mensen. Vind het erg moeilijk om op een verjaardag een gesprek te volgen omdat ik 'alles tegelijk hoor' (als jullie snappen wat ik bedoel :P)
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Re: Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  Toet vr 4 jan 2013 - 0:13

Ja dat heb ik ook! Ik kan echt gék worden als er twee mensen tegelijk praten.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Re: Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  SuzieQ vr 4 jan 2013 - 4:33

Ik heb het ook. Ik heb bij een psycholoog een test gedaan en daar kwam uit dat ik waarschijnlijk ADD heb. Er is niet zoiets als een bloedtest ofzo, dus toen is er besloten te kijken of het zou verbeteren als ik ritalin ging gebruiken. Dat scheelde best veel, maar het lukte me niet om elke dag die 4 tabletten in te nemen. Ik ben toen een tijd gestopt. Maar ik merkte dat ik weer veel last kreeg van de stress op mijn werk, en dat ik weer heel druk in mijn hoofd werd. Dan komt er niks meer uit mijn vingers.

Ook alles tegelijk horen heb ik veel last van. Soms gaat het heel goed, soms word ik helemaal gek. Ben ik bv in een kroeg en dan komt alles tegelijk veel te hard binnen. De muziek, de lichten, het gepraat, de geuren, de beweging (en al helemaal als het druk is en iedereen loopt te duwen).

Ik zit er nu aan te denken om over te stappen op Concerta. Maar dat wordt niet vergoed door mijn verzekering en het kost iets van 60 a 70 euro per maand en dat heb ik niet helaas. Ik probeer nu wel mijn ritalin in te nemen, meestal lukt het om er 2 a 3 per dag te nemen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Re: Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  Kaboutertje vr 4 jan 2013 - 4:46

Ik ga komende week toch nog naar de huisarts voor iets anders dus dan kan ik dit gelijk aankaarten. Vind het soms wel lastig om daarmee om te gaan.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Re: Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  TukTuk vr 4 jan 2013 - 4:52

SuzieQ schreef:Ik heb het ook. Ik heb bij een psycholoog een test gedaan en daar kwam uit dat ik waarschijnlijk ADD heb. Er is niet zoiets als een bloedtest ofzo, dus toen is er besloten te kijken of het zou verbeteren als ik ritalin ging gebruiken. Dat scheelde best veel, maar het lukte me niet om elke dag die 4 tabletten in te nemen. Ik ben toen een tijd gestopt. Maar ik merkte dat ik weer veel last kreeg van de stress op mijn werk, en dat ik weer heel druk in mijn hoofd werd. Dan komt er niks meer uit mijn vingers.

Ook alles tegelijk horen heb ik veel last van. Soms gaat het heel goed, soms word ik helemaal gek. Ben ik bv in een kroeg en dan komt alles tegelijk veel te hard binnen. De muziek, de lichten, het gepraat, de geuren, de beweging (en al helemaal als het druk is en iedereen loopt te duwen).

Ik zit er nu aan te denken om over te stappen op Concerta. Maar dat wordt niet vergoed door mijn verzekering en het kost iets van 60 a 70 euro per maand en dat heb ik niet helaas. Ik probeer nu wel mijn ritalin in te nemen, meestal lukt het om er 2 a 3 per dag te nemen.

Je zou even op google kunnen zoeken op de regenbook apotheek, en dan op methylfenidaat retard. Dit is de goedkope variant van Concerta, en deze wordt wel volledig vergoed door de verzekering.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Re: Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  Kaboutertje zo 6 jan 2013 - 2:48

Hebben jullie nog tips? Of handvaten over hoe daarmee om te gaan?
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Re: Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  TukTuk zo 6 jan 2013 - 2:52

Om even op je vraag te beantwoorden, wat voor nut het heeft om het wel of niet te laten testen: Dan kan je er iets aan doen. Zolang je niet weet of je ADD/ADHD hebt (Ik bleek ADHD te hebben ondanks dat ik eerder verwachtte, als ik het zou hebben dat het ADD zou zijn, maar ik heb dus ook die lichamelijke onrust, en schijnbaar als je ouder wordt, verminderd dat hele hypere wel, maar is lichamelijke onrust dus nog wel een "kenmerk" zeg maar)

Omdat ik nu de diagnose heb, kan ik gerichte hulp krijgen, medicatie etc. Het heeft echt een hoop veranderd voor mij, in positieve zin.

Ik heb me uiteindelijk laten testen omdat ik vast liep, vooral wat betreft studie (Eigenlijk met alles wel, maar mijn studie was de hoofdreden dat ik me heb laten testen, omdat ik daarmee echt niet wilde stoppen).

Als van jezelf vermoed dat je ADD/ADHD hebt, maar je kan er prima mee leven en je wilt sowieso ook geen medicatie, tja dan kan je jezelf afvragen of testen dan een meerwaarde gaat hebben.
Maar dat is een afweging die jezelf moet maken. Ik heb ook wel genoeg gelezen op internet er over, maar ik merk dat persoonlijke begeleiding voor mij toch beter werkt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier mensen met ADD? Empty Re: Zijn er hier mensen met ADD?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum