Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

+23
Stuiterbal
FruttiTutti
Rush
Atelier Madame
Parisienne
Angela_1986
Lejow
RioolSpook
*Troela*
Aziraphale
InweCulnamo
Fayebella
Toet
Polly
Susan
Mamsie
Inge
Roza
Cupcake
VeryCherry
Mermaid
TGR
Antibes
27 plaatsers

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Antibes di 14 feb 2012 - 10:04

Speciaal ter ere van Bazinga, wil ik graag dit nieuwe topic openen.

Zij vond het namelijk een dermate belangrijk onderwerp dat ze dit graag aansneed in een topic waar iemand OP DAT MOMENT wellicht in een suicide-poging betrokken werd. En ook wilde ze dit graag nog even rechtstreeks tegen Leaf benoemen, dus het zat haar vast heel hoog. Aangezien Bazinga altijd zo'n enorm lief en betrokken forummer is naar iedereen, wil ik haar graag de kans geven om het hier uitgebreid over te hebben.

Dus bij deze wil ik er graag een nieuwe discussie over starten. Het niet geconfronteerd willen worden met de (gedachten over) suicide van een bekende, getuigt niet van egoisme bij de depressieve persoon, maar van egoisme (en gebrek aan empathie, social skills en tact) bij de betrokkene.

Een of oneens?


Overigens, Bazinga? Wat bedoelde je met "en met mij anderen"? Een van je twaalf andere persoonlijkheden of lopen er nog meer misselijke EN schijnheilige mensen rond hier? Ach laat ook maar, zowel jouw andere persoonlijkheden als eventuele kandidaten zijn het noemen niet waard.


Laatst aangepast door Antibes op di 14 feb 2012 - 10:07; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  TGR di 14 feb 2012 - 10:07

Mensen maken altijd keuzes die goed uitpakken voor hun eigen wensen. Je vindt dus of alles egoïstisch of niets.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:07

Nogmaals, het doet verschrikkelijk veel pijn, maar ik heb liever dat papa zijn vrijheid heeft dan hier ongelukkig bleef zijn voor ons...dus nee, niet egoistisch. Overleven is je eerste instinct, dat kunnen negeren is juist heel dapper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:09

Ik denk dat afstand nemen van een suïcidaal persoon een stukje angst is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Antibes di 14 feb 2012 - 10:09

Oh, mochten er trouwens nicknames gecencureerd moeten worden, dan zal ik dat morgen met alle liefde doen. laughcry Ik ga nu zo slapen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:10

Ik blijf bij mijn mening, ik vind het niet laf en egoïstisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:11

Oh nee hoor, laat alles maar lekker staan, I don't care. En wat ik tegen Leaf bedoelde, ga ik niet verder uitleggen hier. Da's verwijderd, jij rakelt het nu op. Ik wil 't niet op 't forum gooien, die reactie was ook uit een opwelling en is nu weg.

Heel volwassen trouwens, dit topic, dat wel smile Noem me maar egoistisch, judge me. Ik vind zelfmoord egoistisch, hate me for it. Misschien is 't vrijheid voor degene die er nu vanaf is, maar voor de nabestaanden is 't vast een feestje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:11

Ondanks dat mijn haren echt overeind gingen staan van Bazinga dr opmerkingen, denk ik niet dat het verstandig is op zo'n manier een discussie te starten. Pak het dan gewoon bij het onderwerp, want een aantal dingen doen er niet echt toe..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:12

Het stukje "en anderen met mij" heb ik inderdaad ook een aantal keer over gelezen. Dat is misschien nog wel, uit de hele discussie, waar ik het meeste over val. Waarom houd je het niet bij jezelf als je zulke harde uitspraken doet.

Ik vind het een flinke trap richting Leaf, zo'n toevoeging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Mermaid di 14 feb 2012 - 10:12

Ik denk dat depressies die leiden tot zelfmoord heel moeilijk te begrijpen zijn en daarom vind ik het veel te moeilijk oordelen of het egoïstisch is of niet. Tuurlijk komt het op 'gezonde' mensen heel egoïstisch over als iemand gezond is, kinderen heeft of weet ik veel wat voor redenen anderen zien om voor te lezen, er voor kiest om niet te willen leven. Ik denk zelf dat het vooral een soort verlies van de realiteit is, zo erg er van overtuigd zijn dat anderen ook beter af zijn als jij er niet meer bent..
Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat zelfmoord egoïstisch is, wanhopig dat eerder.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:12

Eens..... Ik ben ook wel eens heel boos geweest op mijn moeder nadat ze een poging had gedaan. En ik heb me ook heel erg in de steek gelaten gevoeld. Maar zij heeft me uit kunnen leggen wat er door je heen gaat als je op dat punt komt.
En ik mag alleen maar hopen dat ik nooit op dat punt zal komen want het lijkt me ondraaglijk en ik kan me heel goed voorstellen dat je dan niet bezig bent met het verdriet dat daarna komt.

Dat je iemand koste wat het kost in leven wil houden is begrijpelijk maar wel egoïstisch en het is zeker egoistiscch dat je er niet mee lastig gevallen wil worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  VeryCherry di 14 feb 2012 - 10:13

Maar niemand zegt toch ook dat het voor de nabestaanden een feestje is? Ik vind het niet laf en egoïstisch.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Antibes di 14 feb 2012 - 10:13

Daarom, die toevoeging is gewoon laf en aangezien Bazinga blijkbaar geen problemen heeft met dit topic (en Leaf ook niet), laat ik het lekker in zijn huidige context staan. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:13

Als een naaste van mij naar me toe kwam
om te vertellen dat hij of zij zelfmoordgedachten heeft, zou het niet eens in me opkomen om het egoïstisch te noemen. Kan me ook moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:14

Bazinga schreef:Oh nee hoor, laat alles maar lekker staan, I don't care. En wat ik tegen Leaf bedoelde, ga ik niet verder uitleggen hier. Da's verwijderd, jij rakelt het nu op. Ik wil 't niet op 't forum gooien, die reactie was ook uit een opwelling en is nu weg.

Heel volwassen trouwens, dit topic, dat wel Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! 561177 Noem me maar egoistisch, judge me. Ik vind zelfmoord egoistisch, hate me for it. Misschien is 't vrijheid voor degene die er nu vanaf is, maar voor de nabestaanden is 't vast een feestje.
Zoals ik je net ook al vroeg.. waar blijft de persoon zelf in jouw verhaal. Je hebt het alleen over de achterblijvers.

Je kunt van een persoon die het zwaar heeft en echt echt echt geen plezier meer heeft in zijn leven, toch niet verwachten dat hij blijft tot het einde, alleen voor anderen? Dat zou toch juist egoistisch zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Cupcake di 14 feb 2012 - 10:14

Nou nou antibes...

Alhoewel de reactie in het desbetreffende topic misschien
niet heel passend was blaas je het hier wel enorm op zeg!
Ieder heeft zijn eigen mening en kijk op dingen, en die moet je in hun waarde
laten.

Iets met van een mug een olifant maken...
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:14

Ik weet niet of dit een serieus topic is, waarin serieuze reacties op hun plaats zijn. Maar een familielid van mij heeft zelfmoord gepleegd. Ondanks alle ellende kon ik op dat moment alleen alleen maar respect opbrengen voor zijn keuze. Ik zag het absoluut niet als egoïstisch, ongeacht de ellende en verdriet die het met zich meebracht. Daarvoor waren zijn eigen ellende en verdriet te overweldigend denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:15

Jolicious schreef:Als een naaste van mij naar me toe kwam
om te vertellen dat hij of zij zelfmoordgedachten heeft, zou het niet eens in me opkomen om het egoïstisch te noemen. Kan me ook moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen..
Die zijn er wel. Maar dat is m.i een behoorlijk gebrek aan inlevingsvermogen, een andere reden kan ik niet bedenken waarom je zelfmoord egoïstisch zou noemen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:15

Antibes schreef:Daarom, die toevoeging is gewoon laf en aangezien Bazinga blijkbaar geen problemen heeft met dit topic (en Leaf ook niet), laat ik het lekker in zijn huidige context staan. =)

Gut, ik ben blij dat je zo content bent met jezelf en je topic. Enjoy, ik ga me niet meer verdedigen, gelukkig wonen we in Nederland en ben ik vrij om zelfmoord egoistisch te vinden.

En hee! Jullie mogen mij egoistisch vinden, omdat ik iemand die zelfmoord pleegt, egoistisch vind. Great world, isn't it?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Roza di 14 feb 2012 - 10:17

Ik denk dat veel mensen die roepen dat ze zelfmoord plegen, om aandacht vragen. Maar niet aandacht omdat ze zielig gevonden willen worden, maar aandacht omdat ze echt hulp nodig hebben. Ik denk ook dat iedereen die roept zelfmoord te willen plegen er wel echt eens over nadenkt (doen we dat niet allemaal wel eens trouwens?) alleen is de 1 er serieuzer 1 dan de ander.

En hoe hard het ook klinkt, hoeveel pijn het ook doet, hoeveel ik het er waarschijnlijk niet mee eens ben. Als iemand zelfmoord oprecht als zijn 'bevrijding' ziet, de beste uitweg etc., dan moet diegene dat doen. Want wie ben ik om te zeggen dat het niet mag? Ik vind deze mensen niet egoïstisch. Helemaal niet.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:17

En wat ik in het andere topic ook al vroeg, is het dan ook egoïstisch en laf om in voor euthanasie te gaan in de terminale fase van kanker?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:17

Ik snap je hardheid niet zo Bazinga. Ik dacht dat jij en Leaf vriendinnen waren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Roza di 14 feb 2012 - 10:17

Oh en Leaf; check je facebook. Heb je een berichtje gestuurd..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 10:18

Cupcake schreef:Nou nou antibes...

Alhoewel de reactie in het desbetreffende topic misschien
niet heel passend was blaas je het hier wel enorm op zeg!
Ieder heeft zijn eigen mening en kijk op dingen, en die moet je in hun waarde
laten.

Iets met van een mug een olifant maken...
Daar ben ik het niet mee eens. Prima dat iedereen zijn mening heeft, maar je kan hem ook op een respectvollere manier brengen. Dat is niet wat bazinga deed of ook maar probeerde. Over iemand in zijn waarde laten gesproken.

Maar zoals Antibes al schreef is Bazinga inderdaad wel vaker sociaal onhandig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  VeryCherry di 14 feb 2012 - 10:18

Gut, ik vind het altijd zo'n enorme dooddoener om te zeggen dat we in een vrij land wonen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist! Empty Re: Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum