Biechttopic 4
+88
Kaat
Serena
Prosecco
ExpressoB
Muis
Viva
VeryCherry
Polly
*Troela*
Dani
Rouge
Twellie
Siem
Roodkapje
ellibre
Lenthe
bolus26
Tabbert
Sorella
Rovine
Poisongirl
Julia
studiebol
girli
Parisienne
Jasmine
MADDIE
Caresses
Erin
Gigi_
Tania
Pompoen
Bolleke
slaatje
Jerry
Marsy28
Cheesegirl
Atelier Madame
CCC
Coco
Caroow
nina
frolic
woezel
Pussycat
Rumble
luenca
Blond
SoGood
Highway
Paper Crown
Toet
TGR
Nora
Kat1980
Makamba
RYW
Stuiterbal
Kaboutertje
Mamsie
Minx
Liz
Pien
Snoes
Lejow
Rush
Zininzon
Susan
May
Monte
Zora
Jordana
Shisha
litllejoy
Ibbeltje
Marin
mzcharlotte
Sterre
Darius
Caro
Merai
Curious
SuperGrover
Ella
Sweety
Esperanza
blondje1313
Lady4
92 plaatsers
Pagina 31 van 40
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Re: Biechttopic 4
Ieder zijn keuze, maar ik kan me er wel lichtelijk over opwinden. 'Oh nee, nu even niet, over een jaartje wel.'
Als het krijgen van dit kindje nou echt totaal onmogelijk zou zijn... Maar dat is het niet.
Maar nogmaals, ieder zijn keuze. Ik hoop dat biechtje er zelf achter staat.
Als het krijgen van dit kindje nou echt totaal onmogelijk zou zijn... Maar dat is het niet.
Maar nogmaals, ieder zijn keuze. Ik hoop dat biechtje er zelf achter staat.
Gast- Gast
Susan schreef:Tuinstoel schreef:Goh, dat daar PM's worden over worden gestuurd. Ik heb ook wel eens mijn vermoedens, maar stuur nooit een PM om niemand te beledigen.
Het kan toch dat er alleen is gevraagd of zij het was, zonder belediging erbij?
Ik bedoelde eigenlijk meer in het algemeen dat dit niet zo leuk over kan komen als je wordt aangezien voor iemand die je niet bent. Ik had het zelf ook niet zo leuk gevonden hebben als mensen hadden gedacht dat ik dit biechtje was.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb ook wel eens PMs gehad of een biecht van mij was. Boeiend.
Ik dacht ook direct aan Razz haha.
Ik dacht ook direct aan Razz haha.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Maar Razz studeert toch niet meer?
En ik zie haar ook niet als iemand die er maar over zou nadenken over wel of niet weghalen.
Dus nee, ik dacht niet aan haar..
En op zich maakt t ook niet uit wie t is...
En ik zie haar ook niet als iemand die er maar over zou nadenken over wel of niet weghalen.
Dus nee, ik dacht niet aan haar..
En op zich maakt t ook niet uit wie t is...
Gast- Gast
Ik dacht wel even aan Razz, maar alleen bij het eerste berichtje, niet toen ze over weghalen begon. Maar sowieso was ik al tot de conclusie gekomen dat het Razz niet was, want zij zit inderdaad niet op school en haar kindje is al groter.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk dat er veel meiden zullen zijn die nu denken....als ik nu zwanger zou zijn...maar goed, ieder zijn keus natuurlijk. Ik ben het verder wel eens met de rest dat jullie best een rationele beslissing hebben gemaakt. Ik zou er toch nog even goed over nadenken samen. Een leven afbreken doe je niet zomaar, ongeacht of het nou uitkomt of niet. En als jullie er over ongeveer een jaar toch al voor willen gaan....
Hoe zit het met je studieschuld dan, als je er over een jaar wel voor kunt gaan, is je studieschuld op dit punt dan niet bijna afgelost?
Ik wens je in ieder geval veel sterkte met deze moeilijke beslissing.
Hoe zit het met je studieschuld dan, als je er over een jaar wel voor kunt gaan, is je studieschuld op dit punt dan niet bijna afgelost?
Ik wens je in ieder geval veel sterkte met deze moeilijke beslissing.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Vast niet. Ik weet niet alle in's en out's van de mama`s.PrinsesBo schreef:Maar Razz studeert toch niet meer?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Toen ik zwanger werd woonden mijn vriend en ik nog in een garage en waren beiden nog schoolgaand. Nooit eraan gewijfeld om het kindje weg te laten halen. Het jaar dat de baby geboren is, is alles uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht gekomen. Niet altijd even makkelijk. Maar het was het allemaal waard.
Ik vind het ook nogal makkelijk gedacht om binnen zo'n korte tijd te beslissen om een baby weg te laten halen.
Ik vind het ook nogal makkelijk gedacht om binnen zo'n korte tijd te beslissen om een baby weg te laten halen.
Gast- Gast
Weet je, een kind is geen accessoire dat je kunt kopen en dan weer kunt terugbrengen. Ik ben tegen abortus, maar goed, wij hebben die wet nu eenmaal in Nederland. Helaas is Biechtje nu een voorbeeld van het feit dat er óók te makkelijk mee omgesprongen wordt.
Biechtje, ik hoop dat je je laat informeren over de vele mogelijkheden. Hopelijk heb je een goede arts die je een spiegel voorhoudt. Want je kunt wel je kop in het zand steken, maar dat kun je niet je hele leven blijven doen. Ooit zul je boven moeten komen drijven. Ik wens je heel veel sterkte bij jullie beslissing.
Biechtje, ik hoop dat je je laat informeren over de vele mogelijkheden. Hopelijk heb je een goede arts die je een spiegel voorhoudt. Want je kunt wel je kop in het zand steken, maar dat kun je niet je hele leven blijven doen. Ooit zul je boven moeten komen drijven. Ik wens je heel veel sterkte bij jullie beslissing.
Gast- Gast
Nee precies. Ik ken Razz persoonlijk en ik denk ook niet dat ze haar kindje weg zou laten halen (maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet!)Susan schreef:Ik dacht wel even aan Razz, maar alleen bij het eerste berichtje, niet toen ze over weghalen begon. Maar sowieso was ik al tot de conclusie gekomen dat het Razz niet was, want zij zit inderdaad niet op school en haar kindje is al groter.
Gast- Gast
Ik heb een vermoeden wie dit is. Maar het is niet belangrijk wie het is.
Biechtje, ik heb zelf een abortus gehad, voor mij was dat de beste beslissing. Ik was te jong, te fout vriendje en mijn situatie was geenzins vergelijkbaar met de jouwe. Ik heb nooit een moment spijt gehad dat ik dat heb gedaan, maar dat komt omdat ik mezelf niet hoefde te overtuigen dat ik het anders had moeten doen. In jouw situatie (al een kind, je bent samen met de vader, jullie hebben een huis) zou ik toch echt heel erg goed gaan nadenken. Het spijt me maar ik vind dat je te makkelijk denkt over abortus.
Biechtje, ik heb zelf een abortus gehad, voor mij was dat de beste beslissing. Ik was te jong, te fout vriendje en mijn situatie was geenzins vergelijkbaar met de jouwe. Ik heb nooit een moment spijt gehad dat ik dat heb gedaan, maar dat komt omdat ik mezelf niet hoefde te overtuigen dat ik het anders had moeten doen. In jouw situatie (al een kind, je bent samen met de vader, jullie hebben een huis) zou ik toch echt heel erg goed gaan nadenken. Het spijt me maar ik vind dat je te makkelijk denkt over abortus.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:Ik heb een vermoeden wie dit is. Maar het is niet belangrijk wie het is.
Vooral ook omdat ze eerst zegt dat het ook wel heel leuk is.
Gast- Gast
2CKC2 schreef:Ik heb een vermoeden wie dit is. Maar het is niet belangrijk wie het is.
Mee eens. Zeker ook omdat het over een jaar welkom zou zijn. Welke beren op de weg zijn nou zó enorm dat ze niet in negen maanden opgelost kunnen worden, of dat het een echt onleefbare situatie zou opleveren...
Gast- Gast
Jawel ik studeer nog (en ik werk). Nog een week hoop ik want dat is mijn examen Maar ik zou het idd niet weg laten halen. We hebben er nu wel geen ruimte voor maar daar zouden we best een noodoplossing voor kunnen creeren als ik zwanger zou raken
Gast- Gast
Wow wat een harde reacties hier! Daar schrik ik eerder van dan de keuze van Biechtje. Dat lijkt me haar keuze en hoewel het snel is, neem ik ook aan dat ze daar van te voren ook wel aan hadden gedacht.
Ik neem ook m'n voorzorgsmaatregelen maar mocht ik door de anticonceptie heen zwanger raken, neem ik ook een abortus. Ik neem die pil om die reden, om niet zwanger te worden, dus als dat toch gebeurt, wil ik dat niet. Dat hebben m'n vriend en ik uitgebreid van te voren besproken. Zelfs al is m'n kinderwens gigantisch. Natuurlijk valt overal een mouw aan te passen maar nee, als ik nu zwanger zou zijn, zou ik ook die keuze maken. Terwijl ik het over een jaar alweer een andere situatie vind die ik dan wel wil herzien misschien.
Dus in dat opzicht snap ik Biechtje best.
Vind het best erg om te lezen dan mensen daar zo over kunnen vallen, over andermans keuze. Heel empathisch om mee te leven hoor, maar het oordeel is wel heel hard direct.
Ik neem ook m'n voorzorgsmaatregelen maar mocht ik door de anticonceptie heen zwanger raken, neem ik ook een abortus. Ik neem die pil om die reden, om niet zwanger te worden, dus als dat toch gebeurt, wil ik dat niet. Dat hebben m'n vriend en ik uitgebreid van te voren besproken. Zelfs al is m'n kinderwens gigantisch. Natuurlijk valt overal een mouw aan te passen maar nee, als ik nu zwanger zou zijn, zou ik ook die keuze maken. Terwijl ik het over een jaar alweer een andere situatie vind die ik dan wel wil herzien misschien.
Vind het best erg om te lezen dan mensen daar zo over kunnen vallen, over andermans keuze. Heel empathisch om mee te leven hoor, maar het oordeel is wel heel hard direct.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Maar ze is niet aan de pil omdat ze een kinderwens voor de nabije toekomst heeft. Dat is voor mijn gevoel toch heel anders dan jouw situatie; jij wilt écht écht écht geen kind op dit moment en doet daarom ALLES om dat te voorkomen, mocht het dan alsnog fout gaan kies je voor abortus. Als je eigenlijk aan de pil was maar je er nu voor kiest om op condooms te vertrouwen omdat je over niet al te lange tijd wél zwanger wilt worden, dan is dat anders dan 'er misschien over een jaar klaar voor zijn'.
Het is haar eigen keuze, maar ik vind de reacties echt niet heel hard of zo.
Het is haar eigen keuze, maar ik vind de reacties echt niet heel hard of zo.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik vind het een belachelijke keuze, meer heb ik er niet over te zeggen. Wat ik er van denk is al gezegd.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Marin schreef:Wow wat een harde reacties hier! Daar schrik ik eerder van dan de keuze van Biechtje. Dat lijkt me haar keuze en hoewel het snel is, neem ik ook aan dat ze daar van te voren ook wel aan hadden gedacht.
Voor mij komt het niet door de keuze an sich maar wel door haar eerste posts waarin ze schrijft dat het leuk zou zijn als ze zwanger zou zijn, het zou alleen niet uitkomen. En dan ineens springt ze naar abortus? Ik heb zelf in de situatie gezeten van ongeplande zwangerschap en ken de emoties dus ook, en ik zal absoluut niet iemands keuze daarin afkeuren. Het gaat me puur om dít Biechtje, dat eerst schrijft dat het leuk zou zijn en ze met de pil is gestopt om volgend jaar een kindje te krijgen en vervolgens kiest ze voor abortus. Hoe verantwoord je dat dan tegenover jezelf als je volgend jaar een ander kindje wil/krijgt? Hoe leef je met die keuze dat je een kindje had kunnen hebben dat niet gepland was en de omstandigheden waren niet ideaal, maar je had het wel kunnen bieden wat het nodig heeft? Dat snap ik niet aan dit verhaal.
Gast- Gast
Marin, jij zou een abortus plegen als blijkt dat je nu zwanger bent terwijl je het over een jaar wel zou willen en nu ook nog eens een enorme kinderwens hebt? Mag ik dat raar vinden? Je draagt een kind, een leven, in je. Dat haal je toch niet zo maar even weg terwijl je een grote kinderwens hebt en het volgend jaar wel zou kunnen? Eerlijk gezegd vraag ik me dan een beetje af of je de waarde wel ziet van zoiets kostbaars.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Marin, jij zou een abortus plegen als blijkt dat je nu zwanger bent terwijl je het over een jaar wel zou willen en nu ook nog eens een enorme kinderwens hebt? Mag ik dat raar vinden? Je draagt een kind, een leven, in je. Dat haal je toch niet zo maar even weg terwijl je een grote kinderwens hebt en het volgend jaar wel zou kunnen? Eerlijk gezegd vraag ik me dan een beetje af of je de waarde wel ziet van zoiets kostbaars.
Idd, het gaat wel over een mensenleven in je..
Ik weet dat veel mensen een baby van 8 a 9 weken zien als een klompje cellen, maar voor mij voelde dat absoluut niet zo. Ik was nog nooit zwanger geweest en ik wist meteen al dat ik het niet zou kunnen weghalen. Wij zaten in een hele andere situatie dan Biechtje, ik was 20 en werkeloos en we woonden in een studentenkot.
Ik weet dat het niet eerlijk is maar ik kan me best opwinden over de beslissing van Biechtje, zeker omdat ik het zelf heb meegemaakt ongepland zwanger te zijn en omdat ik weet dat het echt wel goed kan komen dan. Als ik nu kijk naar mijn ventje dan had ik dat voor geen goud willen missen. En Biechtje heeft zelf al een kindje, een huis, een stabiele relatie...nee ik kan het niet begrijpen....
Gast- Gast
Zelda schreef:Jolicious schreef:Marin, jij zou een abortus plegen als blijkt dat je nu zwanger bent terwijl je het over een jaar wel zou willen en nu ook nog eens een enorme kinderwens hebt? Mag ik dat raar vinden? Je draagt een kind, een leven, in je. Dat haal je toch niet zo maar even weg terwijl je een grote kinderwens hebt en het volgend jaar wel zou kunnen? Eerlijk gezegd vraag ik me dan een beetje af of je de waarde wel ziet van zoiets kostbaars.
Ik weet dat veel mensen een baby van 8 a 9 weken zien als een klompje cellen, maar voor mij voelde dat absoluut niet zo. Ik was nog nooit zwanger geweest en ik wist meteen al dat ik het niet zou kunnen weghalen. Wij zaten in een hele andere situatie dan Biechtje, ik was 20 en werkeloos en we woonden in een studentenkot.
Ik weet dat het niet eerlijk is maar ik kan me best opwinden over de beslissing van Biechtje, zeker omdat ik het zelf heb meegemaakt ongepland zwanger te zijn en omdat ik weet dat het echt wel goed kan komen dan. Als ik nu kijk naar mijn ventje dan had ik dat voor geen goud willen missen. En Biechtje heeft zelf al een kindje, een huis, een stabiele relatie...nee ik kan het niet begrijpen....
meer dan eens met bovenstaande!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Zelda schreef:Jolicious schreef:Marin, jij zou een abortus plegen als blijkt dat je nu zwanger bent terwijl je het over een jaar wel zou willen en nu ook nog eens een enorme kinderwens hebt? Mag ik dat raar vinden? Je draagt een kind, een leven, in je. Dat haal je toch niet zo maar even weg terwijl je een grote kinderwens hebt en het volgend jaar wel zou kunnen? Eerlijk gezegd vraag ik me dan een beetje af of je de waarde wel ziet van zoiets kostbaars.
meer dan eens met bovenstaande!
+1: met 8 a 9 weken is het al zo veel meer dan een klompje cellen. Met 11 weken is dat 'klompje cellen' uiterlijk gewoon bijna af!
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jolicious schreef:Marin, jij zou een abortus plegen als blijkt dat je nu zwanger bent terwijl je het over een jaar wel zou willen en nu ook nog eens een enorme kinderwens hebt? Mag ik dat raar vinden? Je draagt een kind, een leven, in je. Dat haal je toch niet zo maar even weg terwijl je een grote kinderwens hebt en het volgend jaar wel zou kunnen? Eerlijk gezegd vraag ik me dan een beetje af of je de waarde wel ziet van zoiets kostbaars.
Inderdaad, ik snap dat ook niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pfff, vind het echt heftig wat hier gebeurd...
Ik wil niet oordelen over iemands eigen keuzes, tenslotte moet een kind wel de liefde kunnen krijgen die hij verdient, maar ik vraag me echt af of biechtje snapt waar ze het over heeft... en hoe bijzonder het is..
Ik wil niet oordelen over iemands eigen keuzes, tenslotte moet een kind wel de liefde kunnen krijgen die hij verdient, maar ik vraag me echt af of biechtje snapt waar ze het over heeft... en hoe bijzonder het is..
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
We gaan nu toch niet weer die discussie krijgen he..
Ik weet niet of ik voor of tegen abortus ben, maar kan Marin wel begrijpen.
Dit blijft een discussie zonder eind, want er zijn altijd mensen ABSOLUUT tegen en mensen die voor zijn, en daar is gewoon geen gulden middenweg in te vinden.
Ik weet niet of ik voor of tegen abortus ben, maar kan Marin wel begrijpen.
Dit blijft een discussie zonder eind, want er zijn altijd mensen ABSOLUUT tegen en mensen die voor zijn, en daar is gewoon geen gulden middenweg in te vinden.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Pagina 31 van 40
Permissies van dit forum: