Biechttopic 4
+88
Kaat
Serena
Prosecco
ExpressoB
Muis
Viva
VeryCherry
Polly
*Troela*
Dani
Rouge
Twellie
Siem
Roodkapje
ellibre
Lenthe
bolus26
Tabbert
Sorella
Rovine
Poisongirl
Julia
studiebol
girli
Parisienne
Jasmine
MADDIE
Caresses
Erin
Gigi_
Tania
Pompoen
Bolleke
slaatje
Jerry
Marsy28
Cheesegirl
Atelier Madame
CCC
Coco
Caroow
nina
frolic
woezel
Pussycat
Rumble
luenca
Blond
SoGood
Highway
Paper Crown
Toet
TGR
Nora
Kat1980
Makamba
RYW
Stuiterbal
Kaboutertje
Mamsie
Minx
Liz
Pien
Snoes
Lejow
Rush
Zininzon
Susan
May
Monte
Zora
Jordana
Shisha
litllejoy
Ibbeltje
Marin
mzcharlotte
Sterre
Darius
Caro
Merai
Curious
SuperGrover
Ella
Sweety
Esperanza
blondje1313
Lady4
92 plaatsers
Pagina 27 van 40
Pagina 27 van 40 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40
Re: Biechttopic 4
Biechtje, heb je een kinderwens?
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
2CKC2 schreef:Jolicious schreef:Biechtje, je zal maar besmet zijn.. Een Ivf behandeling kost wel iétsje meer dan €150..
Per poging zo'n €5000.- en maar te zwijgen van alle bezoeken naar het ziekenhuis, de frustratie en alle onderzoeken.
Exactly..
Gast- Gast
Een vriendin van mij heeft het trouwens ook gehad. Ze hoorde maanden later pas dat ze besmet was met chlamydia. Was hij 'vergeten' te vertellen. Zij heeft nu wel angst om verminderd vruchtbaar te zijn, ze heeft een hele sterke kinderwens..
Gast- Gast
De thuistest is helaas lang niet zo betrouwbaar als een "normale" soa-test.
Een consult van de huisarts valt niet onder het eigen risico, de soa-test (onderzoekskosten) echter wel. Deze rekening kan flink oplopen. Als je het precies wil weten moet je even contact opnemen met je zorgverzekeraar.
Bij de GGD kun je tegenwoordig alleen nog maar terecht als je tot een risicogroep behoort (mensen met wisselende contacten, prostituees, homoseksuele mannen, jongeren onder de 25 en mensen die uit gebieden (landen/regio's) komen waar veel soa's en hiv voorkomen).
Ik zou je op het hart willen drukken om ondanks je bezwaren toch naar de huisarts te gaan. Je kunt hem eventueel vragen om alleen op chlamydia te laten testen, dat drukt de kosten enigszins. Maar als je dan toch een test doet, zou ik gewoon een volledige test doen. Ik begrijp dat de kosten vervelend zijn, maar je loopt nu eenmaal een risico wanneer je onveilige seks hebt.
Een consult van de huisarts valt niet onder het eigen risico, de soa-test (onderzoekskosten) echter wel. Deze rekening kan flink oplopen. Als je het precies wil weten moet je even contact opnemen met je zorgverzekeraar.
Bij de GGD kun je tegenwoordig alleen nog maar terecht als je tot een risicogroep behoort (mensen met wisselende contacten, prostituees, homoseksuele mannen, jongeren onder de 25 en mensen die uit gebieden (landen/regio's) komen waar veel soa's en hiv voorkomen).
Ik zou je op het hart willen drukken om ondanks je bezwaren toch naar de huisarts te gaan. Je kunt hem eventueel vragen om alleen op chlamydia te laten testen, dat drukt de kosten enigszins. Maar als je dan toch een test doet, zou ik gewoon een volledige test doen. Ik begrijp dat de kosten vervelend zijn, maar je loopt nu eenmaal een risico wanneer je onveilige seks hebt.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
We zijn inmiddels 4 uur verder. Je gaat ons toch niet vertellen dat je nou nog steeds twijfelt om je te laten testen he?
Je weet wat de risico's zijn? Heb alsjeblieft die euro's er voor over, die ben je na 3 maanden wel weer vergeten.
Als je chlamydia hebt en je laat je niet op tijd behandelen ben je langer onderweg.
Je weet wat de risico's zijn? Heb alsjeblieft die euro's er voor over, die ben je na 3 maanden wel weer vergeten.
Als je chlamydia hebt en je laat je niet op tijd behandelen ben je langer onderweg.
Gast- Gast
Biechtje01 schreef:Huisarts is eigen risico, net gebeld.. Ik ben 25, hoeveel betaal ik dan bij de GGD (soa-poli amsterdam)?
De man in kwestie zegt zelf dat het zeer waarschijnlijk van iemand na mij is aangezien het al 4/5 maanden geleden is tussen ons en hij daarna nog met andere vrouwen naar bed is geweest..
Ik vind 150 euro dan best veel geld terwijl ik t misschien ergens anders wel vergoed krijg.. plus t feit dat de kans zeer klein is. Hij is altijd eerlijk tegen me geweest, wilde mij alleen zelf die keuze laten maken.
Voor chlamydia hoef je alleen 1 uitstrijkje te maken. Ik heb toen twee verschillende uitstrijkjes gehad en ook nog een bloedtest en was 150 euro kwijt. Denk dus dat je een stuk minder kwijt zult zijn. Het lijkt me hoe dan ook zijn geld waard eerlijk gezegd!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Biechtje zit blijkbaar liever op haar geld, dan dat ze werkelijk actie onderneemt wbt haar gezondheid en vruchtbaarheid... Ik had niet eens nagedacht over het geld, en had me meteen laten testen... maar goed, wie ben ik?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
chococupcake schreef:Biechtje zit blijkbaar liever op haar geld, dan dat ze werkelijk actie onderneemt wbt haar gezondheid en vruchtbaarheid... Ik had niet eens nagedacht over het geld, en had me meteen laten testen... maar goed, wie ben ik?
Nou, ik zou dat bijvoorbeeld op dit moment ook niet kunnen betalen. Maar ik zou het dan toch doen en die rekening komt toch later, dus wanneer ik wel geld heb er voor weg leggen. Ik heb ook wel eens een half jaar de fysiotherapeut uitgesteld omdat ik er simpelweg geen geld voor had. Dus ik snap het argument wel, maar in het geval van chlamydia zou ik zelf dat risico nooit willen nemen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
chococupcake schreef:Biechtje zit blijkbaar liever op haar geld, dan dat ze werkelijk actie onderneemt wbt haar gezondheid en vruchtbaarheid... Ik had niet eens nagedacht over het geld, en had me meteen laten testen... maar goed, wie ben ik?
+1
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Marin schreef:chococupcake schreef:Biechtje zit blijkbaar liever op haar geld, dan dat ze werkelijk actie onderneemt wbt haar gezondheid en vruchtbaarheid... Ik had niet eens nagedacht over het geld, en had me meteen laten testen... maar goed, wie ben ik?
Nou, ik zou dat bijvoorbeeld op dit moment ook niet kunnen betalen. Maar ik zou het dan toch doen en die rekening komt toch later, dus wanneer ik wel geld heb er voor weg leggen. Ik heb ook wel eens een half jaar de fysiotherapeut uitgesteld omdat ik er simpelweg geen geld voor had. Dus ik snap het argument wel, maar in het geval van chlamydia zou ik zelf dat risico nooit willen nemen.
Precies, ik zou dan ook even de rekening doorschuiven.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Marin schreef:chococupcake schreef:Biechtje zit blijkbaar liever op haar geld, dan dat ze werkelijk actie onderneemt wbt haar gezondheid en vruchtbaarheid... Ik had niet eens nagedacht over het geld, en had me meteen laten testen... maar goed, wie ben ik?
Eens, je weet niet eens of ze geld hééft om op te zitten. Daarbij heeft ze ook nog niet gereageerd, dus we weten helemaal niet of ze het gaat doen of niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Het bedrag hoeft niet in 1 keer betaald te worden. Kan ook wel met een betalingsregeling.
Gast- Gast
Snap ik wel, maar 'zit liever op haar geld' klinkt zo negatief, alsof ze krenterig is, terwijl ze misschien wel de eindjes aan elkaar moet knopen en zo haar redenen heeft om elke uitgave goed af te wegen.
Susan- Lady Post-a-lot
Nou echt al zou ik het geld totaal niet hebben, dan nog zou ik het doen. Die rekening komt later wel en anders zou ik proberen het ergens te lenen(als het geld er nooit komt, maar dat lijkt me niet erg logisch). Mijn vruchtbaarheid zou echt voor een paar euro's meer gaan. Het zijn geen honderen euro's.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Susan schreef:Snap ik wel, maar 'zit liever op haar geld' klinkt zo negatief, alsof ze krenterig is, terwijl ze misschien wel de eindjes aan elkaar moet knopen en zo haar redenen heeft om elke uitgave goed af te wegen.
Precies, daar kan je niet over oordelen.
Adviseren dat het wel heel erg slim is om die test te gaan doen, en dat de financiën zich later wel oplossen, kan wel.
Marin- Lady Post-a-lot
Even ter verdediging van Biechtje, ik heb ooit iets vergelijkbaars meegemaakt en toen van een professional te horen gekregen dat er in de situatie zoals ik die vertelde geen noodzaak was om me te laten testen. Zó idioot is haar vraag nou ook weer niet.
Desalniettemin zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen, dat wel.
Desalniettemin zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen, dat wel.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja idd. Beter het zekere van het onzekere nemen. Daarom zei ik ook, het bedrag hoeft ook niet in 1x. Scheelt weer een beetje.
Gast- Gast
+1Susan schreef:Marin schreef:chococupcake schreef:Biechtje zit blijkbaar liever op haar geld, dan dat ze werkelijk actie onderneemt wbt haar gezondheid en vruchtbaarheid... Ik had niet eens nagedacht over het geld, en had me meteen laten testen... maar goed, wie ben ik?
Eens, je weet niet eens of ze geld hééft om op te zitten. Daarbij heeft ze ook nog niet gereageerd, dus we weten helemaal niet of ze het gaat doen of niet.
Gast- Gast
Hele dag weg geweest, lees alles nu pas.. Reageer even snel vanuit auto voordat ik ga rijden. Maar de vraag is totaal niet óf ik ga testen maar wanneer.
De kans is nihil, als ik dan over 2 weken wanneer ik tijd heb gratis kan testen ipv nu 150 euro moet betalen dan doe ik t liever over 2 weken. Wilde alleen weten welke mogelijkheden er zijn buiten de huisarts voordat ik halsoverkop daar heen ga terwijl ik een dag later gratis in t ziekenhuis terecht kan. Als ik afgelopen week met hem naar bed was geweest dan was ik zeker direct gegaan, dan was de kans enorm reëel..
Bedankt voor alle adviezen, no worries, lijkt me logisch dat ik even een testje doe..
De kans is nihil, als ik dan over 2 weken wanneer ik tijd heb gratis kan testen ipv nu 150 euro moet betalen dan doe ik t liever over 2 weken. Wilde alleen weten welke mogelijkheden er zijn buiten de huisarts voordat ik halsoverkop daar heen ga terwijl ik een dag later gratis in t ziekenhuis terecht kan. Als ik afgelopen week met hem naar bed was geweest dan was ik zeker direct gegaan, dan was de kans enorm reëel..
Bedankt voor alle adviezen, no worries, lijkt me logisch dat ik even een testje doe..
Gast- Gast
Zojuist met de soa-poli van Amsterdam gebeld en die vertelden mij dat het testen bij hen gratis is. Die poli zit op kwartiertje van m'n werk dus ik ga daar volgende week vóór mijn werk wel even heen. Zij vertelden mij ook dat een week verschil in testen niet heel veel kwaad kan dus ik neem hun advies aan.
Nogmaals bedankt voor alle tips!
Nogmaals bedankt voor alle tips!
Gast- Gast
Goed zo, verstandige beslissing en nog gratis ook, dus ideaal. Succes volgende week!
Marin- Lady Post-a-lot
Biechtje01 schreef:Jullie advies nodig. Ben 4 maanden geleden onbeschermd met een jongen naar bed geweest en kreeg gister een sms dat hij chlamydia heeft.
Ik heb tijdens mijn periode met hem een test gedaan.. had niets (hij ook niet) en 2 weken later nog 1 keer seks gehad, hij zegt dat hij tussendoor met niemand anders naar bed is geweest maar waarschuwt me nu toch.
Door omstandigheden kan ik even geen vrij krijgen van werk en huisarts (waar ik voor mn werk terecht kan) is 220 eigen risico.. wat zouden jullie doen?
Weet niet waar je woont maar een SOA test bij een SOApoli is gewoon hartstikke gratis .. word niet gecommuniceerd met je zorgverzekeraar en is anoniem. In Den Haag zit er iig 1 bij het Westeinde ziekenhuis en heb je inloopochtenden. Zorg dat je optijd bent er mogen er 10/15 per ochtend naar binnen.
Oh ik zie nu al je update lekker snel met lezen ben ik! : goed dat je gaat ! maar zorg ook daar dat je optijd bent ! Ze laten dus maar een aantal mensen toe per inloopochtend ( of je moet op afspraak).
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Fijn dat je daar gratis terecht kan.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Een hele goede vriend heeft van de één op de andere dag een punt achter onze vriendschap gezet. Reden, hij is verliefd op me. Het zit zo diep bij hem dat de enige optie voor hem de vriendschap beeindigen is. Ik ben er kapot van, ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het zonder hem is.
Hij weet dat hij nooit kans bij mij maakt, ik hou van hem als vriend, maar niet als partner o.i.d.
Sinds mijn man en ik een kindje hebben gekregen zijn zijn gevoelens voor mij alleen maar sterker geworden en kan hij het gewoon niet meer handelen. Ik had zijn vrouw en de moeder van zijn kinderen moeten worden, hij kan het niet langer aanzien dat dat niet gaat gebeuren.
Alle contacten zijn verbroken en ik mis hem, ik mis hem heel erg!
Ik heb hem nog een aantal keer geprobeerd te bellen, maar hij neemt gewoon niet op.
Voor nu kan ik alleen maar zijn besluit accepteren en respecteren, maar damn, wat doet dat pijn!
Hij weet dat hij nooit kans bij mij maakt, ik hou van hem als vriend, maar niet als partner o.i.d.
Sinds mijn man en ik een kindje hebben gekregen zijn zijn gevoelens voor mij alleen maar sterker geworden en kan hij het gewoon niet meer handelen. Ik had zijn vrouw en de moeder van zijn kinderen moeten worden, hij kan het niet langer aanzien dat dat niet gaat gebeuren.
Alle contacten zijn verbroken en ik mis hem, ik mis hem heel erg!
Ik heb hem nog een aantal keer geprobeerd te bellen, maar hij neemt gewoon niet op.
Voor nu kan ik alleen maar zijn besluit accepteren en respecteren, maar damn, wat doet dat pijn!
Gast- Gast
Pagina 27 van 40 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40
Pagina 27 van 40
Permissies van dit forum: