Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe schuldig is een minnares?

+34
Marin
Merai
Rush
SarahKey
Herfstblaadjes
Lady4
Caro
girli
Bliss
Bolleke
RYW
Phileine
piene1983
Susan
Sugarfall
Toet
xxDila
mzcharlotte
Angela_1986
Lynn_
Muurvlindertje
JD
CCC
minoessepoes
Tania
Inge
Benthe
Niekske
Paper Crown
tuttebel
TukTuk
Ibbeltje
SoGood
Monte
38 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  minoessepoes do 19 jan 2012 - 5:03

In eerste plaats vind ik de verantwoordelijkheid wel bij de man liggen, hij is degene met de relatie en hij zou simpelweg niet vreemd horen te gaan. Het is zijn relatie en zijn verantwoordelijkheid(uitgaande van het woord minares)

Vreemdgaan maakt zoveel meer kapot dan alleen een relatie, ook het zelfvertrouwen en vertrouwen is vaak behoorlijk aangetast bij degene die bedrogen is, niet alleen in de relatie waarbinnen die persoon bedrogen is maar ook daarna, bovendien wordt er ook zoveel verdriet mee gedaan als het uitkomt.

Maar als minares zijnde ben je ook zeker niet heilig, ik veroordeel het wel minder, de verantwoordelijkheid ligt inderdaad minder bij de minares, maar je kan ook je eigen verantwoordelijkheid nemen en een ander niet aandoen wat je zelf ook niet aangedaan zou willen worden.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 5:05

Mijn vriend had eerst ook een relatie en daar heeft hij al vrij snel (binnen een week) een eind aan gemaakt toen wij elkaar leerden kennen, er is ook niet zoveel gebeurd behalve een kus, maar toch ben ik er ook "zo één". En ik ben er niet trots op wat ik heb gedaan en heb het daar ook een tijd moeilijk mee gehad, maar toch vind ik niet dat ik er slecht aan heb gedaan. Hij heeft mij meteen duidelijk gemaakt dat dat zijn keuze was dus dat hij daar de verantwoordelijkheid voor draagt. Maar misschien is het anders omdat hij meteen zei dat hij er een eind aan ging maken met haar en voor mij koos, maar goed dat zeggen wel meer mannen en lang niet iedereen doet dat haha. Daarom heb ik wel altijd afstand bewaard, eerst zien en dan geloven.

Mijn ex heeft ook iets met iemand anders gekregen tijdens mij en ik kon haar niet uitstaan, maar niet omdat ze met hem ging terwijl hij met mij was.. Dat begreep ik ergens wel, als je verliefd op iemand bent doe je gekke dingen. Ik kon haar niet uitstaan omdat ze blijkbaar leuker was dan ik of beter bij hem paste maar ik heb haar eigenlijk geen moment kwalijk genomen dat ze dat deed terwijl hij met mij was. Dat heb ik hém wel kwalijk genomen, want dat is toch zijn verantwoordelijkheid? Nu neem ik hem overigens niets meer kwalijk en ben ik blij dat we niet meer samen zijn want anders was ik nu niet gelukkig geweest (met mijn huidige vriend haha), zo gaan die dingen. Maar goed ik weet dat er veel mensen zijn die er anders over denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 5:07

minoessepoes schreef:Maar als minares zijnde ben je ook zeker niet heilig, ik veroordeel het wel minder, de verantwoordelijkheid ligt inderdaad minder bij de minares, maar je kan ook je eigen verantwoordelijkheid nemen en een ander niet aandoen wat je zelf ook niet aangedaan zou willen worden.

Maar dat is misschien dan ook meteen mijn "probleem", ik vind niet dat die andere vrouw mij dat dan aan doet, tenzij het een vriendin is, dan vind ik het wat anders. Ik vind dat mijn vriend er dan voor kiest mij dat aan te doen. De minnares is ook zeker niet heilig nee, maar toch vind ik dat anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  CCC do 19 jan 2012 - 5:09

Inge schreef:
2CKC2 schreef:Hm. Nee, ik vind dat je als minares niet schuldig bent. Dat is hij, jij bent niet verantwoordelijk voor wat hij doet in zijn relatie. Hij is er zelf bij.
Ik vind het wel behoorlijk laag als je als vrouw sex wil hebben met een vreemdganger, ik zou mezelf daar te goed voor voelen.

+1
Het is de verantwoordelijkheid van de man. Maar moet zeggen dat ik niet begrijp waarom vrouwen iets beginnen met een man die al bezet is. Maar goed misschien is dit weer zo'n typisch iets waarover je pas kan oordelen als je zelf in de situatie zit

Hier ben ik het mee eens, maar ik denk inderdaad dat het lastig is te oordelen als je niet in zo'n situatie zit.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  SoGood do 19 jan 2012 - 5:21

.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Monte do 19 jan 2012 - 5:27

Sogood schreef:.
Zo jij maakt je punt Laughing
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  JD do 19 jan 2012 - 5:29

ik vind een "minnares" schuldig als zij de vriendin van degene waarmee ze vreemdgaat ook kent.
Zo is mijn vriend vreemdgegaan met een meisje dieik heel goed kende, die gewoon doodleuk met mij zat te praten en op mijn verjaardag kwam, terwijl ze dus een affaire met hem had.... en ja, in dat geval vind ik haar net zo schuldig.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Muurvlindertje do 19 jan 2012 - 5:31

JaneDoe schreef:ik vind een "minnares" schuldig als zij de vriendin van degene waarmee ze vreemdgaat ook kent.
Zo is mijn vriend vreemdgegaan met een meisje dieik heel goed kende, die gewoon doodleuk met mij zat te praten en op mijn verjaardag kwam, terwijl ze dus een affaire met hem had.... en ja, in dat geval vind ik haar net zo schuldig.

Komt ze nog op je verjaardag? Hoe heb je je vriend kunnen vergeven? Hadden ze echt een affaire?
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  CCC do 19 jan 2012 - 5:32

Ik zou dat meer los zien JaneDoe... Natuurlijk is het achterbaks wat ze heeft gedaan, maar hoe fout is zij werkelijk als het zijn verantwoordelijkheid is? Maar goed, ik heb nooit in deze situatie gezeten dus miss. dat ik er daarom makkelijker over denk...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Lynn_ do 19 jan 2012 - 5:33

2CKC2 schreef:Hm. Nee, ik vind dat je als minares niet schuldig bent. Dat is hij, jij bent niet verantwoordelijk voor wat hij doet in zijn relatie. Hij is er zelf bij.
Ik vind het wel behoorlijk laag als je als vrouw sex wil hebben met een vreemdganger, ik zou mezelf daar te goed voor voelen.
+1 Al moet ik er wel bij zeggen dat ik de meid waar mijn ex mee vreemd ging niet kan luchten of zien!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  JD do 19 jan 2012 - 5:36

Muurvlindertje schreef:
JaneDoe schreef:ik vind een "minnares" schuldig als zij de vriendin van degene waarmee ze vreemdgaat ook kent.
Zo is mijn vriend vreemdgegaan met een meisje dieik heel goed kende, die gewoon doodleuk met mij zat te praten en op mijn verjaardag kwam, terwijl ze dus een affaire met hem had.... en ja, in dat geval vind ik haar net zo schuldig.

Komt ze nog op je verjaardag? Hoe heb je je vriend kunnen vergeven? Hadden ze echt een affaire?

haha nee ze komt uiteraard niet meer op mijn verjaardag, het contact is over.
ja ze hadden een affaire, althans....ik vind het een affaire als het meer dan 1malig is, en dit was 3x, vespreid over een jaar.
en ja mijn vriend kunnen gegeven; dat is heel erg moeilijk uit te leggen. Het heeft ontzettend veel tijd en energie gekost.

@CCC, ik kan dat absoluut niet los zien van elkaar. had liever gehad dat ie met iemand had gedaan die ik niet kende, nu voelcde het alsof ik dubbel bedrogen werd zeg maar....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 5:39

Wow JaneDoe, wat heftig. Heb je echt het gevoel alsof je Je vriend helemaal hebt vergeven of neem je het hem ergens nog wel kwalijk?
Ik weet niet of ik verder met mijn vriend zou willen in zo'n geval, zeker niet als het 3x gebeurd is...mijn God, ik weet niet of ik hem ooit nog zou vertrouwen. Zoiets heeft zo'n enorme impact op je relatie...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 5:41

Jandoe, maar je hebt je vriendin dus zwaarder gestraft (en/of meer kwalijk genomen) dan je vriend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 5:44

Smikkell schreef:Jandoe, maar je hebt je vriendin dus zwaarder gestraft (en/of meer kwalijk genomen) dan je vriend?
Ja dit is ook iets wat ik vreemd vind, ze zijn allebei net zo fout geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Angela_1986 do 19 jan 2012 - 5:47

Inge schreef:
2CKC2 schreef:Hm. Nee, ik vind dat je als minares niet schuldig bent. Dat is hij, jij bent niet verantwoordelijk voor wat hij doet in zijn relatie. Hij is er zelf bij.
Ik vind het wel behoorlijk laag als je als vrouw sex wil hebben met een vreemdganger, ik zou mezelf daar te goed voor voelen.

+1
Het is de verantwoordelijkheid van de man. Maar moet zeggen dat ik niet begrijp waarom vrouwen iets beginnen met een man die al bezet is. Maar goed misschien is dit weer zo'n typisch iets waarover je pas kan oordelen als je zelf in de situatie zit

Dit had ik 1,5 jaar geleden ook gezegd maar wat Inge zegt is zó waar; als je in de situatie zit is het heel anders! Voor de duidelijkheid; ik ben nog nooit het bed ingedoken met 'n bezette man maar ik ken wel 'n man die getrouwd is maar waar ik zo'n ongelooflijke zwak voor heb dat ik geen garanties meer durf te geven... Ik ben altijd heel erg anti vreemdgaan geweest en had mijn mening ook wel klaar over vrouwen die zich met een bezette man in lieten.
Totdat diegene dus in mijn leven kwam... En nee, ik ben daar niet trots op, absoluut niet! Maar het is, zoals Eucalypta zegt, een strijd tussen je verstand en gevoel. En dat dus al zonder dat er 'iets' is gebeurd...
Ondanks mijn gevoel ben ik er ook nog héél erg lang van overtuigd geweest dat mijn verstand me op tijd tot de orde zou roepen, mocht er zich een dergelijke situatie voor doen. Maar ondertussen ben ik daar niet meer zo overtuigd van.

Er zullen vast ook wel vrouwen zijn die er op kicken, zoals eerder benoemd wordt. Maar écht niet iedere vrouw heeft dat hoor, ik stond echt niet op 'n morgen op met het idee 'en nu ga ik eens even op zoek naar 'n getrouwde vent'. Het overkomt je, hoe cliché dat ook klinkt...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  mzcharlotte do 19 jan 2012 - 6:37

Ik wíst niet dat ik de minnares was. Een bezette man zou voor mij wel een dealbreaker zijn. Naast dat ik het rot vind, kan ik me ook heel erg vinden in CKC's reactie: ik ben daar te goed voor om met een vreemdganger het bed in te duiken. Dat was wel even een lamp-momentje Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 827601
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 7:17

In mijn geval is zij even schuldig, want zij had/heeft ook een relatie. Al merk ik wel dat ik op haar niet half zo boos ben als op mijn man, maar ik word dan weer wel missleijk als ik haar foto voorbij zie komen op facebook. Zo stond ze laatst tussen de 'people you might know'.

Maargoed, over het algemeen vind ik dat de minnares net zo fout is als de vreemdgaande man, als ze tenminste weet dat de man vreemd gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  xxDila do 19 jan 2012 - 7:26

chococupcake schreef:
Inge schreef:
2CKC2 schreef:Hm. Nee, ik vind dat je als minares niet schuldig bent. Dat is hij, jij bent niet verantwoordelijk voor wat hij doet in zijn relatie. Hij is er zelf bij.
Ik vind het wel behoorlijk laag als je als vrouw sex wil hebben met een vreemdganger, ik zou mezelf daar te goed voor voelen.

+1
Het is de verantwoordelijkheid van de man. Maar moet zeggen dat ik niet begrijp waarom vrouwen iets beginnen met een man die al bezet is. Maar goed misschien is dit weer zo'n typisch iets waarover je pas kan oordelen als je zelf in de situatie zit

Hier ben ik het mee eens, maar ik denk inderdaad dat het lastig is te oordelen als je niet in zo'n situatie zit.

+1
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  JD do 19 jan 2012 - 7:31

Smikkell schreef:Jandoe, maar je hebt je vriendin dus zwaarder gestraft (en/of meer kwalijk genomen) dan je vriend?

zij was geen vriendin, maar een collega van hem. ze kwam op verjaardagen bij ons omdat ik haar via zijn werk kende en goed met haar kon opschieten, maar een vriendin was het absoluut niet.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 7:40

Ik vind haar niet de boosdoener en niet schuldig maar ik vind wel dat je enige verantwoordelijkheid moet hebben. Dan heb ik het even over 'als je haar niet zou kennen' en als je weet dat hij een vriendin heeft.

Soms is het heel makkelijk te zeggen dat je er met je poten vanaf moet blijven... Ik ben ook geen heilige in dit verhaal, heb ook weleens wat gedaan met een bezette man maar dat is echt geen kwestie geweest van 'ik verleid hem ff en trek hem mijn bed in'. Daar gingen jaren overheen, constant weer die spanning, ik probeerde vaak het contact te verbreken maar hij zoekt me dan toch weer op. Op het moment dat ik zelf een vriend heb kan ik hem prima weerstaan maar als ik vrijgezel ben vind ik dat toch lastig.

Er is een moment geweest waarin ik er achter kwam dat zijn leven toch al zo'n zooitje is dat ik me er ook niet schuldig meer over kon voelen. Ik ben uiteindelijk (na jaren tegenhouden) dan toch met hem naar bed geweest. Maar ik ga niet zitten wachten of hopen dat hij voor mij kiest. Dan zou ik mezelf echt in de maling nemen. En dit hele verhaal klinkt wellicht heel simpel, zo simpel ligt het niet. Eigenlijk is het een heel triest verhaal en dat zeg ik niet om hem de hand boven zijn hoofd te houden. Hij weet dondersgoed zelf ook dat hij fout bezig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Toet do 19 jan 2012 - 7:52

Ik verbaas me weer over een aantal reacties. Waarom zou de minares net zo schuldig zijn? Ik zie dat niet zo. Eens met CKC dus, hij is verantwoordelijk voor zijn relatie, niet zij. Het wordt inderdaad wél een ander verhaal als de minares de vriendin in kwestie ook kent.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Sugarfall do 19 jan 2012 - 7:53

Ik vind de vrouw niet perse schuldig, het is zijn relatie, hij heeft een verantwoordelijkheid naar haar toe. Neemt niet weg dat ik het van heel weinig zelfrespect vind getuigen, als je seks hebt, of een relatie begint met een getrouwde man. Als je jezelf leuk genoeg vind, dan heb je daar toch helemaal geen zin in?
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Ibbeltje do 19 jan 2012 - 7:54

Bij mij is het gewoon dat ik mij niet kan voorstellen dat je met een man wat kan hebben (op welke manier dan ook) waarvan je weet dat deze een relatie heeft en deze van niks weet.

En idd misschien moet je het meemaken.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 7:56

Maar niet elke situatie is 't zelfde toch? Ik ben ook wel 's de 'andere vrouw' geweest (nouja, meisje, ik was 19) maar ik vond mezelf niet triest of zo dat ik met 'm 't bed in dook, ondanks zijn relatie. Ik vond 'm leuk/aantrekkelijk etc en heb 't geprobeerd; hij ging er op in en sja.. Ik heb niks met dat andere meisje te maken gehad, 't deed me ook vrij weinig, wat zij er van zou vinden etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 7:59

Sugarfall schreef:Ik vind de vrouw niet perse schuldig, het is zijn relatie, hij heeft een verantwoordelijkheid naar haar toe. Neemt niet weg dat ik het van heel weinig zelfrespect vind getuigen, als je seks hebt, of een relatie begint met een getrouwde man. Als je jezelf leuk genoeg vind, dan heb je daar toch helemaal geen zin in?

Maar is dat het ook niet gewoon meestal? Vrouwen die dan die man zo leuk vinden en hopen dat hij toch wel voor hun kiest... Blijven wachten op iets dat niet komt. Onzeker zijn, blijven hopen... Het is niet altijd maar zo dat het om kutwijven gaat die er op zinnen een relatie willens en wetens kapot te krijgen natuurlijk. Ik heb in ieder geval nooit een relatie kapot willen maken. Het begon als een vriendschap, we waren beide 'alleen' door omstandigheden en brachten gewoon te veel tijd samen door. Zo groeide er iets wat nooit had mogen groeien want hij had/ heeft een vriendin. Ik heb nooit gedacht dat hij het uit zou maken met haar, dat was gewoon niet mogelijk vanwege omstandigheden. Daarom heb ik het ook constant weg proberen te duwen. Ik weet nog goed hoe gek ik af en toe van mezelf werd. Ik was echt verliefd op hem. Ik heb daar toen eens een topic over gepost. Let wel, ik had niets met hem gedaan, ik was verliefd op hem en wist niet wat ik er mee aan moest. Ik werd me toch uitgescholden voor alles wat vies en lelijk was, niet normaal. Alsof ik dit allemaal op mezelf had afgeroepen en met voorbedachte rade had gedaan... Ik stond toen blijkbaar wel sterk genoeg in mijn schoenen om hem te weerstaan. Hij heeft inmiddels namelijk wel een 2e vriendin en ik ben maar wat blij dat ik dat niet ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schuldig is een minnares? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schuldig is een minnares?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum