Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

je schuldig voelen

+9
PapillonRose
Annie24
loesje
SarahKey
duckie
Susan
Annemie
TukTuk
missy.
13 plaatsers

Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty je schuldig voelen

Bericht  missy. wo 5 okt 2011 - 7:02

Op dit moment hebben wij het niet heel breed. We hoeven niet elk dubbeltje om te draaien, maar we moeten er wel op letten. En nou voel ik mij zo schuldig tov onze dochter. Heb het gevoel dat ik haar nu niet het beste kan geven. Ik wou graag wat nieuw speelgoed voor haar halen oa een babygym, nu had ik een hele mooie houten gezien van 50 euro. Op dit moment is dat eigenlijk te duur. Nu heb ik gister wat 2e hands speelgoed gekocht, ze is er helemaal blij mee, vind het echt heel leuk. En toch voel ik mij schuldig. Sad
Herkenbaar voor iemand?
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 7:04

Nee, totaal niet herkenbaar.

Dit is echt geen reden om je schuldig te voelen hoor meid! Je kleine meid maakt het echt niets uit of het 2ehands is of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  TukTuk wo 5 okt 2011 - 7:07

Mijn ouders hadden het vroeger ook niet breed thuis dus kregen wij ook echt niet allemaal nieuw speelgoed etc, nou ik ben er niet slechter van geworden hoor! Kinderen merken dat echt niet, dus geen zorgen over maken!

Liever dat je haar gewoon alle liefde kan geven, dan dat je krampachtig alle dubbeltjes om moet draaien omdat je nieuw speelgoed voor haar koopt. Daar heeft ze toch ook niks aan? smile Dus niet schuldig voelen!!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Annemie wo 5 okt 2011 - 7:20

Mijn zoontje heeft heel veel tweede hands speelgoed, op een paar dingen na en dat vind hij helemaal niet erg, je kindje is nog te jong om dat te begrijpen, ik zou me echt niet schuldig voelen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 7:23

Inderdaad, je moet jezelf niet schuldig voelen. En al helemaal niet om tweedehands speelgoed, waarom zou je jezelf daarom schuldig moeten voelen ? Al hebben wij misschien wel het geld voor nieuw speelgoed, dan koop ik het nog vaak niet. Meestal kijk ik wat rond op marktplaats, daar kan je echt leuk en heel goedkoop speelgoed vandaag halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Susan wo 5 okt 2011 - 7:26

Yrsa krijgt ook een tweedehands poppenhuis voor haar verjaardag. Het ziet er nog helemaal als nieuw uit en in de winkel kost het 240 euro, waarom zou ik dat ervoor betalen als ik het voor veel minder kan krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  missy. wo 5 okt 2011 - 7:41

Jullie hebben wel gelijk. Ze merkt er nu nog niets van, en wat ze nu heeft vind ze erg leuk. Heb ook meer 2e hands spullen en dat maakt mij niet uit.
Het komt misschien ook wel omdat ik mijn school nog niet af heb, en ik had allang klaar moeten zijn. Hierdoor werk ik niet en heb dus geen inkomsten, als ik dit wel heb zou het allemaal veel makkelijker gaan.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 8:04

Ik koop vaak tweedehands speelgoed voor mijn dochter en het schuldgevoel is hier 0,0. Een kindje wil toch gewoon lekker spelen en zal wel de laatste zijn om zich druk te maken waar het vandaan komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  duckie wo 5 okt 2011 - 8:18

ik heb laatst op de rommelmarkt voor iets van 12 euro ofzo heel veel speelgoed gekocht... en ben nu ook op MP aan het neuzen voor leuk speelgoed van Little people enzo... idd als Suzan al zegt waarom meer betalen als je het ook voor minder kunt krijgen... ik vind het ook gewoon leuk om zo rond te neuzen en koopjes tegen te komen zeg maar...
zo koop ik ook wel kleertjes voor mn dochter via MP ofzo
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  SarahKey wo 5 okt 2011 - 8:42

Ik zou me ook niet schuldig voelen, als je kind er plezier mee heeft waarom zo duur.

Wij kregen vroeger alleen met sinterklaas en verjaardag speelgoed.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 8:47

Onze kinderen hebben ook heel veel tweedehands speelgoed. Gewoonweg omdat ik speelgoed heel duur vind, het vaak sneuvelt of kwijtraakt en ik er gewoon liever minder geld aan uitgeef.

Maar jouw schuldgevoel komt volgens mij niet uit het feit dat het tweedehands is maar doordat het voor jou gevoel, jouw schuld is dat je het nu uberhaubt niet duur kunt kopen. Ik kan het me wel voorstellen maar je hoeft je echt niet schuldig te voelen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  loesje wo 5 okt 2011 - 8:53

Ik koop vaak tweedehands speelgoed voor mijn zoontje en het schuldgevoel is hier 0,0. Een kindje wil toch gewoon lekker spelen en zal wel de laatste zijn om zich druk te maken waar het vandaan komt.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Annie24 wo 5 okt 2011 - 8:55

Wij hebben niets te klagen wbt de centjes, maar ik heb afgelopen maandag voor Y. ook gewoon een loopwagentje via marktplaats gekocht hoor! Dat ding kost in de winkel ruim 35 euro en nu had ik 'm voor 10 euro. Thuis schoongemaakt en hij is weer als nieuw. Y. ziet toch niet of het nu bij de Bart Smit vandaan komt of dat ik het via marktplaats heb gehaald.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  PapillonRose wo 5 okt 2011 - 9:02

Twellie schreef:Ik koop vaak tweedehands speelgoed voor mijn dochter en het schuldgevoel is hier 0,0. Een kindje wil toch gewoon lekker spelen en zal wel de laatste zijn om zich druk te maken waar het vandaan komt.
+1
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 9:06

Het was erger geweest als je je dochter echt niks kon bieden en niet eens luiers of eten kon kopen. Nu hoef je je echt niet schuldig te voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Susan wo 5 okt 2011 - 9:35

Mijn vader koopt bijna alles op Marktplaats. Hij kan het zich ook prima veroorloven om die spullen nieuw te kopen, mar hij vindt dat gewoon zonde van zijn geld. Voor de kinderen heeft hij ook veel tweedehands gekocht, een blokkenkar, een set met blokken, een boerderij, een speelhuisje, een step, van alles eigenlijk, maar dat is allemaal prima.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Parisienne wo 5 okt 2011 - 9:36

Je hoeft je inderdaad niet schuldig te voelen hoor, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.. dat snap ik! Ik koop zelf eigenlijk alleen bijna maar nieuw speelgoed of ze krijgt van anderen alleen maar nieuw speelgoed cadeau, maar tweedehands speelgoed van bijv. een nichtje vind ik ook totaal niet erg en heeft N. ook. Als wij er het geld niet voor zouden hebben zou ik ook gewoon op zoek gaan naar tweedehands speelgoed. Is niks mis mee! Heb een tijdje terug een Babywalker van V-tech via MP gekocht.. zag er netjes uit, deed het nog prima (licht en geluid) en het is hier een groot succes!

En vaak vermaken kinderen zich ook met huishoudelijke spullen (potten, pannen, pollepels, mandjes, oude telefoons, oude portemonnee gevuld met oude pasjes, lege cd/dvd hoesjes, etc.). N. vindt het nu helemaal geweldig om mijn tas leeg te halen en kan hier uren zoet mee zijn, vooral mijn portemonnee leeghalen en weer volstoppen is een succes. Ze hebben weinig nodig om tevreden of zelfs gelukkig te zijn hoor!

Zou gewoon lekker MP en wat rommelmarkten afstruinen.. genoeg mooi en leuk tweedehands speelgoed te vinden!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 9:41

Annie24 schreef:Wij hebben niets te klagen wbt de centjes, maar ik heb afgelopen maandag voor Y. ook gewoon een loopwagentje via marktplaats gekocht hoor! Dat ding kost in de winkel ruim 35 euro en nu had ik 'm voor 10 euro. Thuis schoongemaakt en hij is weer als nieuw. Y. ziet toch niet of het nu bij de Bart Smit vandaan komt of dat ik het via marktplaats heb gehaald.

Heb je ;m bij mij opgehaald ofzo? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  PapillonRose wo 5 okt 2011 - 10:45

Ik kan trouwens ook best nieuw speelgoed betalen. Alleen heb ik het er niet altijd voor over. Ik redeneer een beetje als een shopaholic :P Ik vind veel speelgoed leuk voor A., maar echt alles nieuw kopen dat gaat 'm niet worden. En sommige dingen zijn gewoon belachelijk duur.

Zo wilde ik een leuke ballenbaan die maarliefst 50 euro kost. Terwijl ze al heel veel speelgoed heeft en dit meer extra zou zijn (zoals nog meer Embarassed ). Dus als ik die dan voor 12,50 op marktplaats kan vinden neem ik die, zo kan ik van hetzelfde budget meer speelgoed kopen Embarassed Het is hier dus een beetje van beiden, sommige dingen koop ik nieuw en andere tweedehands. Vooral als het belachelijk duur is of het zoveelste speeltje in onze speelgoedwinkel in wording dan wordt het tweedehands gekocht.

Voor kindjes maakt het niks uit volgens mij, als ze maar fijn kunnen spelen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 19:53

Ik koop nooit duur speelgoed, of het moet echt helemaal geweldig zijn. Mijn kind speelt net zo goed met tweedehands speelgoed hoor. Speelgoed is gewoon big business, daar gooien de handelaars gerust een paar centen extra bij op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Bruintje Beer wo 5 okt 2011 - 20:00

SarahKey schreef:
Wij kregen vroeger alleen met sinterklaas en verjaardag speelgoed.

Nou wij hebben niks te klagen wat betreft inkomen maar hier krijgen ze alleen maar met kerst, sinterklaas en hun verjaardag speelgoed.
Ze hebben eigenlijk genoeg speelgoed.

Maar je moet je niet schuldig voelen 2ehands is toch ook goed. Ze zal er niet minder mee spelen toch.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Rush wo 5 okt 2011 - 20:03

Je moet je echt niet schuldig voelen!

Mijn ouders hebben het nooit breed gehad en als kind ben ik nooit op vakantie geweest. Laatst kwam m`n moeder er ineens mee dat ze zich daar erg schuldig over voelde en of ik dat nooit erg gevonden heb.

En om eerlijk te zijn? Nee, ik ben nooit echt op vakantie geweest, dus ik mis het ook echt niet. En speelgoed en kleding kreeg ik heel veel van m`n oudere nichtjes, maar ik heb dat nooit erg gevonden hoor. Vond het juist wel cool dat ik dat kreeg! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 20:13

Storm schreef:Het was erger geweest als je je dochter echt niks kon bieden en niet eens luiers of eten kon kopen. Nu hoef je je echt niet schuldig te voelen.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  frolic do 6 okt 2011 - 1:33

Mijn complete inboedel is 2ehands , mijn kleren veelal 2e hands , de kleren van mijn kinderen vaak 2e hands .. en vóóral het speelgoed 2e hands :o

Koop heel vaak op kinderkleding en speelgoedbeurzen , maar ook rommelmarkten etc etc .. ook hebben we hier een hele kring wat met elkaar ruilt , kleding voor onszelf , voor de kinderen , speelgoed en geloof me daar zitten ook de "hogere" inkomens bij.

Ik zou het me misschien kunnen veroorloven om alles nieuw te kopen , maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt , nu koop ik regelmatig iets voor ze , bijvoorbeeld een vrijwel nieuw speelkeukentje met een berg extra's erbij van de rommelmarkt voor 5 euro .. waarom er in vredesnaam 50 voor geven ?

dus nee zou mme niet schuldig voelen Very Happy

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

je schuldig voelen Empty Re: je schuldig voelen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum