Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

+14
Arwyn
minoessepoes
TGR
Arcade
Lotus
Catwoman79
Blond
ZoeteWitteWijn
SoGood
Blueschick
Happy
Phileine
Susan
Merai
18 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Blond do 6 jan 2011 - 1:29

Maar met die maten is het ook maar net hoe je vind dat je kleding moet zitten. De één doet maat 40 aan en dan zit het losjes, terwijl een ander zich erin perst en waar het knoertstrak zit..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 2:36

_Chance schreef:Maar met die maten is het ook maar net hoe je vind dat je kleding moet zitten. De één doet maat 40 aan en dan zit het losjes, terwijl een ander zich erin perst en waar het knoertstrak zit..
Dit wou ik net zeggen... Ik heb een vriendin en die is zeker 15 kilo zwaarder dan mij en draagt maar 1 maatje groter dan mij. Ik draag rokjes bijvoorbeeld zo dat ze niet tekenen op mijn lichaam maar haar rokjes zitten gewoon veel strakker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Phileine do 6 jan 2011 - 3:14

Catwoman79 schreef:
Vilein schreef:
Catwoman79 schreef:Ik sta er altijd versteld van als er mensen zijn die iemand met maat 44 al "dik" noemen. Ik zou er een moord voor doen om maat 44 te hebben. Momenteel zit ik in maat 48/50. Ik heb zwaar overgewicht. Mijn BMI is 32.
Helaas heb ik al van alles geprobeerd, vaak val ik ook wel af, maar het komt er vaak dubbel en dwars weer aan na verloop van tijd.


Wat kan dat dan verschillen in maten! Ik heb een BMI van 36,6 en heb maat XL/44 van kleding! Niet van broeken overigens, daar kijk ik al jaren niet meer naar Mad

Ik ben 1,81 lang en 106 kilo.

Ik ben een stuk kleiner, 1.65 maar en weeg nu 99,7 kilo.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Phileine do 6 jan 2011 - 3:17

Purple schreef:
_Chance schreef:Maar met die maten is het ook maar net hoe je vind dat je kleding moet zitten. De één doet maat 40 aan en dan zit het losjes, terwijl een ander zich erin perst en waar het knoertstrak zit..
Dit wou ik net zeggen... Ik heb een vriendin en die is zeker 15 kilo zwaarder dan mij en draagt maar 1 maatje groter dan mij. Ik draag rokjes bijvoorbeeld zo dat ze niet tekenen op mijn lichaam maar haar rokjes zitten gewoon veel strakker.

Ik draag kleding juist ook heel losjes, absoluut niet strak. Koop liever een maatje te groot dan een maat te klein. Maar het verschilt natuurlijk ook weer per merk en winkel, bij H&M heb ik van jurkjes 46 nodig en bij Esprit is een 44 perfect.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 3:21

Inderdaad Vilein, in een maatje groter lijk je meestal slanker. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 3:32

Ik denk dat de stelling voor zeker 80% van de mensen met overgewicht (en dan heb ik het voor het gemak over de BMI richtlijnen, waar ik eigenlijk op tegen ben) op gaat.

Niet enkel vanwege gezondheidsredenen, want vaak heb je de klachten pas als het al behoorlijk 'aan de late kant' is om in te grijpen, maar bv vanwege het feit dat leuke, niet oudbollige kleding vaak niet verder gaat dan de 'standaardmaten'. Maar ook de druk van de maatschappij. Het voortdurende gepraat, commentaar en gefluister als je dan eens naar de Mac gaat of een ijsje eet op straat.

Persoonlijk, ik ken niemand die zonder operatieve ingreep zoveel is afgevallen als ik, als ik van te voren had geweten hoe het zou verlopen en hoe ik me na het afvallen zou voelen, weet ik niet of ik het nogmaals (zo) zou doen. Het is best leuk om gewoon naar H&M of Esprit ofzo te kunnen, in plaats van naar een soort kampeerwinkel (mt 60-62) maar laten we het vooral niet idealiseren.

De opmerking over de foto's van die vrouw en dat het 'vies' is als ze zit, vind ik kwetsend en vernederend trouwens..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 3:38

Purple schreef:Inderdaad Vilein, in een maatje groter lijk je meestal slanker. smile
Inderdaad.. Eerder deed ik wel eens moeite om in 40 te passen, maar dan krijg je van die vetrollen over de broek enzo.. Nu pak ik gewoon 42 als dat nodig is en dan lijk ik veel slanker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 3:38

Dolores schreef:
De opmerking over de foto's van die vrouw en dat het 'vies' is als ze zit, vind ik kwetsend en vernederend trouwens..
Mee eens..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Phileine do 6 jan 2011 - 3:50

_Donnaa schreef:
Dolores schreef:
De opmerking over de foto's van die vrouw en dat het 'vies' is als ze zit, vind ik kwetsend en vernederend trouwens..
Mee eens..

Vind ik ook. Ik kan er best inkomen dat je bij het zien van de foto's zoiets hebt van, op dat gewicht wil ik nooit komen. Maar vies? Nee, ik vind het eerlijk gezegd een hele mooie vrouw.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Phileine do 6 jan 2011 - 3:51

_Donnaa schreef:
Purple schreef:Inderdaad Vilein, in een maatje groter lijk je meestal slanker. smile
Inderdaad.. Eerder deed ik wel eens moeite om in 40 te passen, maar dan krijg je van die vetrollen over de broek enzo.. Nu pak ik gewoon 42 als dat nodig is en dan lijk ik veel slanker!

Inderdaad. Ik pas soms jurkjes of rokken die 'net aan' zitten. Dan pak ik liever een maatje groter en het slankt inderdaad ook af!
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Blond do 6 jan 2011 - 4:37

Vilein schreef:
_Donnaa schreef:
Purple schreef:Inderdaad Vilein, in een maatje groter lijk je meestal slanker. smile
Inderdaad.. Eerder deed ik wel eens moeite om in 40 te passen, maar dan krijg je van die vetrollen over de broek enzo.. Nu pak ik gewoon 42 als dat nodig is en dan lijk ik veel slanker!

Inderdaad. Ik pas soms jurkjes of rokken die 'net aan' zitten. Dan pak ik liever een maatje groter en het slankt inderdaad ook af!

Maar te groot is ook niet mooi, dan slobbert het om je heen en steeds je broek ophijsen is ook geen gezicht.

Ik heb een moeder die me altijd in een maat groter praatte (vroeger tenminste).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 4:39

Vilein schreef:
_Donnaa schreef:
Dolores schreef:
De opmerking over de foto's van die vrouw en dat het 'vies' is als ze zit, vind ik kwetsend en vernederend trouwens..
Mee eens..

Vind ik ook. Ik kan er best inkomen dat je bij het zien van de foto's zoiets hebt van, op dat gewicht wil ik nooit komen. Maar vies? Nee, ik vind het eerlijk gezegd een hele mooie vrouw.
Ik wou dat mijn rolletjes zo strak waren Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Blond do 6 jan 2011 - 4:40

_Donnaa schreef:
Vilein schreef:
_Donnaa schreef:
Dolores schreef:
De opmerking over de foto's van die vrouw en dat het 'vies' is als ze zit, vind ik kwetsend en vernederend trouwens..
Mee eens..

Vind ik ook. Ik kan er best inkomen dat je bij het zien van de foto's zoiets hebt van, op dat gewicht wil ik nooit komen. Maar vies? Nee, ik vind het eerlijk gezegd een hele mooie vrouw.
Ik wou dat mijn rolletjes zo strak waren Embarassed

Wat is er strak aan haar rolletjes dan?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 4:44

_Chance schreef:
_Donnaa schreef:
Vilein schreef:
_Donnaa schreef:
Dolores schreef:
De opmerking over de foto's van die vrouw en dat het 'vies' is als ze zit, vind ik kwetsend en vernederend trouwens..
Mee eens..

Vind ik ook. Ik kan er best inkomen dat je bij het zien van de foto's zoiets hebt van, op dat gewicht wil ik nooit komen. Maar vies? Nee, ik vind het eerlijk gezegd een hele mooie vrouw.
Ik wou dat mijn rolletjes zo strak waren Embarassed

Wat is er strak aan haar rolletjes dan?
Nou, zij zit behoorlijk strak in haar vel.. Bij genoeg anderen flubbert het alle kanten uit.. Maar wellicht zal photoshop daar ook een handje aan geholpen hebben..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 5:15

Die vrouw op de foto's vind ik heel mooi om te zien. Ik vind haar ook echt niet overdreven dik en vind het al helemaal niet 'vies'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Phileine do 6 jan 2011 - 7:09

_Chance schreef:
Vilein schreef:
_Donnaa schreef:
Purple schreef:Inderdaad Vilein, in een maatje groter lijk je meestal slanker. smile
Inderdaad.. Eerder deed ik wel eens moeite om in 40 te passen, maar dan krijg je van die vetrollen over de broek enzo.. Nu pak ik gewoon 42 als dat nodig is en dan lijk ik veel slanker!

Inderdaad. Ik pas soms jurkjes of rokken die 'net aan' zitten. Dan pak ik liever een maatje groter en het slankt inderdaad ook af!

Maar te groot is ook niet mooi, dan slobbert het om je heen en steeds je broek ophijsen is ook geen gezicht.

Ik heb een moeder die me altijd in een maat groter praatte (vroeger tenminste).

Nee, klopt, té groot is zeker niet mooi en dat kan juist weer dikker maken. Dus...gewoon een beetje daar tussen in Wink
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 7:13

Catwoman79 schreef:Ik sta er altijd versteld van als er mensen zijn die iemand met maat 44 al "dik" noemen. Ik zou er een moord voor doen om maat 44 te hebben. Momenteel zit ik in maat 48/50. Ik heb zwaar overgewicht. Mijn BMI is 32.
Helaas heb ik al van alles geprobeerd, vaak val ik ook wel af, maar het komt er vaak dubbel en dwars weer aan na verloop van tijd.

Als ik kijk naar sommige meiden die maat 34/36 hebben vind ik het net lopende lijken, maar goed, dat komt ook omdat die vaak 3 keer in mij passen. Ik denk dat je als dunner iemand heel anders kijkt naar dikke mensen. Net zoals dikkere mensen heel anders naar dunne mensen kijken.
Ondanks mijn ongezonde gewicht, mankeer ik niets. Mijn cholesterol is net als iemand die wel de "goeie" BMI heeft. Mijn bloeddruk en hartslag zijn als een topsporter. Diabetes heb ik niet, ik zit eerder nog aan de lage kant met mijn bloedsuikers.
Dus dik zijn betekend niet altijd ongezond zijn.


Nou dan moet je toch eens beter gaan kijken. Er zijn genoeg vrouwen met maat 36 die een mooi figuur hebben hoor! Inclusief rondingen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 10:01

Noa schreef:
Catwoman79 schreef:Ik sta er altijd versteld van als er mensen zijn die iemand met maat 44 al "dik" noemen. Ik zou er een moord voor doen om maat 44 te hebben. Momenteel zit ik in maat 48/50. Ik heb zwaar overgewicht. Mijn BMI is 32.
Helaas heb ik al van alles geprobeerd, vaak val ik ook wel af, maar het komt er vaak dubbel en dwars weer aan na verloop van tijd.

Als ik kijk naar sommige meiden die maat 34/36 hebben vind ik het net lopende lijken, maar goed, dat komt ook omdat die vaak 3 keer in mij passen. Ik denk dat je als dunner iemand heel anders kijkt naar dikke mensen. Net zoals dikkere mensen heel anders naar dunne mensen kijken.
Ondanks mijn ongezonde gewicht, mankeer ik niets. Mijn cholesterol is net als iemand die wel de "goeie" BMI heeft. Mijn bloeddruk en hartslag zijn als een topsporter. Diabetes heb ik niet, ik zit eerder nog aan de lage kant met mijn bloedsuikers.
Dus dik zijn betekend niet altijd ongezond zijn.


Nou dan moet je toch eens beter gaan kijken. Er zijn genoeg vrouwen met maat 36 die een mooi figuur hebben hoor! Inclusief rondingen!

Nee dát is aardig om te zegeen. Over het woord dik en vet vallen mensen, maar je mag slankere vrouwen wel lopende lijken noemen. Ja ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  nisavi do 6 jan 2011 - 10:15

Jen_ schreef:
Noa schreef:
Catwoman79 schreef:Ik sta er altijd versteld van als er mensen zijn die iemand met maat 44 al "dik" noemen. Ik zou er een moord voor doen om maat 44 te hebben. Momenteel zit ik in maat 48/50. Ik heb zwaar overgewicht. Mijn BMI is 32.
Helaas heb ik al van alles geprobeerd, vaak val ik ook wel af, maar het komt er vaak dubbel en dwars weer aan na verloop van tijd.

Als ik kijk naar sommige meiden die maat 34/36 hebben vind ik het net lopende lijken, maar goed, dat komt ook omdat die vaak 3 keer in mij passen. Ik denk dat je als dunner iemand heel anders kijkt naar dikke mensen. Net zoals dikkere mensen heel anders naar dunne mensen kijken.
Ondanks mijn ongezonde gewicht, mankeer ik niets. Mijn cholesterol is net als iemand die wel de "goeie" BMI heeft. Mijn bloeddruk en hartslag zijn als een topsporter. Diabetes heb ik niet, ik zit eerder nog aan de lage kant met mijn bloedsuikers.
Dus dik zijn betekend niet altijd ongezond zijn.


Nou dan moet je toch eens beter gaan kijken. Er zijn genoeg vrouwen met maat 36 die een mooi figuur hebben hoor! Inclusief rondingen!

Nee dát is aardig om te zegeen. Over het woord dik en vet vallen mensen, maar je mag slankere vrouwen wel lopende lijken noemen. Ja ja.

Grappig om te zien dat zo'n discussie als deze regelmatig terugkomt. De één denkt dat over "dikke" mensen maar alles wordt gezegd en niets over slankere mensen en de ander denkt weer precies andersom.

Het is toch gewoon zo dat er over alle soorten mensen wel gepraat wordt en ook in de negatieve zin, dus waarom wordt er toch elke keer een soort strijd van gemaakt.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  nisavi do 6 jan 2011 - 10:18

Oh en de vrouw op die foto vond ik niet vies. Best een mooie vrouw, krijg er geen nare gevoelens als vies of walgelijk bij.

Vind persoonlijk slankere vrouwen mooier eruit zien, niet te slank overigens. Maar gewoon "normaal" (wat ik normaal vind). Maar heb niet snel dat ik iemand vies eruit vind zien omdat diegene voller of slanker is.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 10:19

In mijn ogen ben ik ontzettend dik. Ik wil dan ook niets liever dan slank zijn. En dan niet slank, maar slank a la Jen. Zij heeft een ontzettend mooi figuur. In het verleden heb ik gezegd dat ze niet meer moet afvallen en daar blijf ik bij, want ik vind het figuur wat ze nu heeft prachtig staan. (Destijds heb ik mij volgens mij zeer ongelukkig uitgedrukt, toen ik hetzelfde bedoelde als wat ik net tikte.)

In dat opzicht ben ik het dus eens met de stelling. Als ik persoonlijk en alleen naar mezelf kijk.

Maar er schijnen ook vrouwen te zijn die het "fijner" vinden om "dik" door het leven te gaan. Ik heb een collega, 150 kg schoon aan de haak, bij een lengte van 1.70 cm en zij zegt:"Ik vind eten te lekker om slank door het leven te gaan. Dit ben ik. Je hoeft me niet aan te kijken". Als ik haar vraag of ze het anders zou willen dan zegt ze:"Ja, maar daarvoor houd ik gewoon teveel van lekker eten. Dus ik heb het geaccepteerd dat ik dik ben, ook al ben ik vroeger heel erg dun geweest. Het is zoals het is. En als ik mijn lekkere hap niet wil laten staan, dan is dit het resultaat".

Maar je hebt gewoon ook vrouwen die het gewoon geweldig vinden om iets gezetter te zijn. Waarom is mij een raadsel. Maar als zij het geweldig vinden, dan vind ik het geweldig voor hen! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 10:32

Maar Isa, ze roept dat ze het eten zo belangrijk vindt. Niet dat ze het fijn vindt om dik te zijn. Als zij zou kunnen eten wat ze nu doet en daarnaast slank zou kunnen zijn, zou ze daar voor kiezen. Het lukt haar simpelweg niet om dat eten te laten staan. Maar dat neemt niet weg dat ze niet liever gewoon slank (en gezond) zou willen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 10:39

Smikkell schreef:Maar Isa, ze roept dat ze het eten zo belangrijk vindt. Niet dat ze het fijn vindt om dik te zijn. Als zij zou kunnen eten wat ze nu doet en daarnaast slank zou kunnen zijn, zou ze daar voor kiezen. Het lukt haar simpelweg niet om dat eten te laten staan. Maar dat neemt niet weg dat ze niet liever gewoon slank (en gezond) zou willen zijn.

Wellicht. Qua gevoel wil ik dat ook in het midden laten. Ik kan namelijk niet voor mijn collega bepalen wat zij voelt en hoe zij sommige uitspraken bedoelt. Ik weet alleen dat ze het niet erg vindt om dik te zijn, omdat dit als oorzaak lekker eten heeft en zij liever lekker eet dan slank is. (Volgens mij had ik fijner tussen aanhalingstekens geplaatst, alzijnde dat ik niet kan weten of ze het echt fijn vindt, maar dat ze er geen problemen van maakt en nooit een poging tot dieten zal doen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 10:42

Isa: toch geloof ik het niet. Ik hou bijvoorbeeld ook echt ontzettend van eten, maar ik prop me niet vol. Dan geniet je er namelijk niet meer van.. En ook als je alleen van de vette, zoute en zoete happen kan genieten zit er iets niet goed, vis en noten bijvoorbeeld zijn echt heeeerlijk, daar kun je ook prima van genieten... Als je smaakpapillen goed ontwikkelt zijn, tenminste...

Op een bepaald moment kun je het alleen nog maar gezellig hebben wanneer je erbij eet... die gezelligheid zou eigenlijk uit jezelf moeten komen en uit het contact met de mensen om je heen, niet uit die bitterballen... Zolang je die link niet kan ontkoppelen blijft het moeilijk om af te vallen denk ik... Het is echt net een verslaving..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 10:49

Noa schreef:Isa: toch geloof ik het niet. Ik hou bijvoorbeeld ook echt ontzettend van eten, maar ik prop me niet vol. Dan geniet je er namelijk niet meer van.. En ook als je alleen van de vette, zoute en zoete happen kan genieten zit er iets niet goed, vis en noten bijvoorbeeld zijn echt heeeerlijk, daar kun je ook prima van genieten... Als je smaakpapillen goed ontwikkelt zijn, tenminste...

Op een bepaald moment kun je het alleen nog maar gezellig hebben wanneer je erbij eet... die gezelligheid zou eigenlijk uit jezelf moeten komen en uit het contact met de mensen om je heen, niet uit die bitterballen... Zolang je die link niet kan ontkoppelen blijft het moeilijk om af te vallen denk ik... Het is echt net een verslaving..

Ik geloof ook dat ze een bepaalde associatie heeft bij eten. Net als iemand die op een verjaardag moet drinken. Een soort van gezelligheid.

Op het werk zit ze het ene koekje na het andere koekje te vermalen, zoals ik niet anders doe dan thee drinken en 'stiekem' een croissant verpulver achter mijn bureau uit verveling.

Maar het verschil met anderen en mijn collega is toch wel duidelijk dat mijn collega heeft geaccepteerd dat ze dik is, dat dit niet door een ernstige ziekte komt, maar dat ze gewoon lekker eet en wil blijven eten. In dat opzicht denk ik dan dat je eigen grenzen verlegd en eten boven gewicht stelt.

Persoonlijk zou ik het niet kunnen, maar ik kan wel respect opbrengen voor iemand met deze gedachte. Het is een verslaving, maar wel een verslaving welke ze deelt met iedereen die het maar wil zien. Ze incasseerd en deelt uit. Al krijgen we nooit een koekje van haar. :P

Het is een hele lieve vrouw en ik zou haar nooit bestoken met feiten dat dik zijn ontzettend ongezond is. Ze zegt zelf ook, ik leef liever jaren korter met lekker eten dan dat ik jaren moet leven zonder eten. Het is een keuze, welke ik in deze moet accepteren en ik enkel als "fijn voor haar" kan bestempelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 4 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum