Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

+14
Arwyn
minoessepoes
TGR
Arcade
Lotus
Catwoman79
Blond
ZoeteWitteWijn
SoGood
Blueschick
Happy
Phileine
Susan
Merai
18 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 2:14

Ik keek net een programma 'lekker dik' op uitzending gemist. Daar gaat het vooral om het modebeeld en het beeld dat mensen hebben van dikke mensen. Er worden speciale feesten georganiseerd voor dikke mensen en er zijn mannen die alleen maar vallen op vrouwen die zwaar overgewicht hebben. In de beschrijving van het programma staat uiteindelijk de vraag of het niet allemaal show is en ze niet liever slank zouden zijn. Vandaar mijn stelling:

Alle dikke mensen zouden liever slank zijn.
Mee eens of niet mee eens? En waarom?

Ik vind het een lastige kwestie maar ben het er wel mee eens, al is het alleen maar om het heersende schoonheidsideaal en het feit dat je wanneer je dik bent al snel als lui gezien wordt. Wanneer je (vol)slank bent word je voor mijn gevoel meer serieus genomen in onze maatschappij.


Laatst aangepast door Merai op wo 5 jan 2011 - 2:43; in totaal 1 keer bewerkt
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:18

Wat toevallig ik heb dat programma ook net zitten kijken!! Ik denk dat het uitmaakt hoe je ''dik zijn'' formuleert. Ik denk wel dat 99% van de mensen die écht serieus overgewicht hebben liever wat dunner zouden willen zijn. Maar dan niet dun, dun, maar gewoon een gezond gewicht, waardoor hun lichaam beter in proportie is, activiteiten makkelijker worden en de gezondheid verbetert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Susan wo 5 jan 2011 - 2:21

Ligt er denk ik aan wat je onder dik verstaat en wat je onder dun verstaat. Ik denk dat niemand echt overgewicht wil hebben, maar ik denk ook niet dat iedereen maat 36 wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Phileine wo 5 jan 2011 - 2:22

Ik denk dat er weinig mensen zijn die écht tevreden zijn met een dikker figuur. Je kunt overgewicht accepteren, maar ik denk dat iedereen het liefste een gezond gewicht wil. Ik ben ook te zwaar, heb het geaccepteerd en vind mezelf er prima en leuk uitzien, maar ik wil toch afvallen. Puur omdat ik gezondheidsrisico's loop door overgewicht, er een kans is dat ik minder makkelijk zwanger kan worden en ik mezelf ook mooier vind als ik minder weeg. Ik hoef niet slank te zijn, maar ik zou het toch wel heel fijn vinden om in alle winkels te kunnen shoppen. Een maat M/38 lijkt mij ideaal.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:22

sommige dikke mensen zeggen dat ze tevreden en gelukkig zijn zo en geen zin hebben om te lijnen. Dat ze zichzelf zo hebben geacepteerd. Maar toch denk ik dat wanneer je ze een pil geeft waardoor ze in één dag en voor altijd een gezond gewicht hebben, ze die wel in zouden nemen.

Ik heb het idee dat ze het alleen maar zeggen zodat ze er zelf in gaan geloven. Omdat het ze niet lukt om af te vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Happy wo 5 jan 2011 - 2:25

Afgelopen zondag zag ik bij Life4you nog "vollere" dames die blij met hunzelf waren.
Ieders voor zich, Ik geloof ook best dat mensen lekker in hun vel kunnen zitten.
Maar zoals Smikkell zegt, als ze eenmaal vernomen hebben hoe het voelt om niet al die kilo's mee te sjouwen dan praten ze wel anders.
En dat is ook wat ik persoonlijk wel eens denk, Sommige mensen hebben wel errug veel "bagage", dat lijkt me ongelovelijk zwaar.


Laatst aangepast door Happy op wo 5 jan 2011 - 2:26; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typo)

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 2:25

Smikkell schreef:sommige dikke mensen zeggen dat ze tevreden en gelukkig zijn zo en geen zin hebben om te lijnen. Dat ze zichzelf zo hebben geacepteerd. Maar toch denk ik dat wanneer je ze een pil geeft waardoor ze in één dag en voor altijd een gezond gewicht hebben, ze die wel in zouden nemen.

Ik heb het idee dat ze het alleen maar zeggen zodat ze er zelf in gaan geloven. Omdat het ze niet lukt om af te vallen.

Ja dat idee heb ik ook een beetje, zolang je maar hard genoeg roept dat je nergens last van hebt hoef je je niet kwetsbaar op te stellen.

Susan, ik definieer dik hier als overgewicht (= bmi > 25) en slank als een gezond gewicht (= bmi 20 - 25). Beetje zwart-wit maar dan is het duidelijk.


Laatst aangepast door Merai op wo 5 jan 2011 - 2:43; in totaal 1 keer bewerkt
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:28

Merai schreef:
Smikkell schreef:sommige dikke mensen zeggen dat ze tevreden en gelukkig zijn zo en geen zin hebben om te lijnen. Dat ze zichzelf zo hebben geacepteerd. Maar toch denk ik dat wanneer je ze een pil geeft waardoor ze in één dag en voor altijd een gezond gewicht hebben, ze die wel in zouden nemen.

Ik heb het idee dat ze het alleen maar zeggen zodat ze er zelf in gaan geloven. Omdat het ze niet lukt om af te vallen.

Ja dat idee heb ik ook een beetje, zolang je maar hard genoeg roept dat je nergens last van hebt hoef je je niet kwetsbaar op te stellen.

Susan, ik definieer dik hier als overgewicht (= bmi > 25) en dun als een gezond gewicht (= bmi 20 - 25). Beetje zwart-wit maar dan is het duidelijk.

Ik vind 'dun' best een negatief woord. Ik zou tussen de 20-25 eerder classificeren als 'normaal'. Ondergewicht is dun.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Blueschick wo 5 jan 2011 - 2:28

Ik ben dus heel dik geweest(110 kg bij 1,73m) maar had nooit de behoefte om af te vallen.Mijn ouders en zusje hadden beide stevig overgewicht en ik was niet anders gewend zeg maar. Toen ik 16 was kwam er een ommekeer,ik wilde ook leuke kleding,paste alleen nog mannenbroeken en toen zag ik ook pas hoe dik ik eigenlijk was. Toen ben ik over 5 jaar tijd bijna 50 kg afgevallen. En nu ben ik 28 en weeg 65 kilo(redelijk stabiel gewicht sinds mijn 22e)!! Ik dacht dus altijd dat ik tevreden was met mezelf maar nu ik weet hoe ik me ook kan voelen wil ik echt geen kg meer erbij. Ik kan me niet eens meer voorstellen dat ik me toen goed voelde....
Blueschick
Blueschick
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 307
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:30

Blueschick schreef:Ik ben dus heel dik geweest(110 kg bij 1,73m) maar had nooit de behoefte om af te vallen.Mijn ouders en zusje hadden beide stevig overgewicht en ik was niet anders gewend zeg maar. Toen ik 16 was kwam er een ommekeer,ik wilde ook leuke kleding,paste alleen nog mannenbroeken en toen zag ik ook pas hoe dik ik eigenlijk was. Toen ben ik over 5 jaar tijd bijna 50 kg afgevallen. En nu ben ik 28 en weeg 65 kilo(redelijk stabiel gewicht sinds mijn 22e)!! Ik dacht dus altijd dat ik tevreden was met mezelf maar nu ik weet hoe ik me ook kan voelen wil ik echt geen kg meer erbij. Ik kan me niet eens meer voorstellen dat ik me toen goed voelde....

Wauw wat knap dat je zoveel bent afgevallen! En ook dat je het nu zo stabiel weet vast te houden op een gezond gewicht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:34

Noa schreef:


Ik vind 'dun' best een negatief woord. Ik zou tussen de 20-25 eerder classificeren als 'normaal'. Ondergewicht is dun.
Inderdaad.. Je zou beter de stelling kunnen nemen als 'Mensen met overgewicht zouden liever allemaal wat slanker zijn'..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 2:42

_Donnaa schreef:
Noa schreef:


Ik vind 'dun' best een negatief woord. Ik zou tussen de 20-25 eerder classificeren als 'normaal'. Ondergewicht is dun.
Inderdaad.. Je zou beter de stelling kunnen nemen als 'Mensen met overgewicht zouden liever allemaal wat slanker zijn'..

Jullie hebben gelijk, dat bedoelde ik ook met dat het zwart-wit was. In plaats van dun had ik beter het woord slank kunnen gebruiken, ik zal het aanpassen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:47

Ik heb een BMI van 26 en ik vind mezelf dus niet dik. Maar goed, zoals je al zei: zwart-wit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:51

Ik geloof best dat mensen die te dik zijn goed in hun vel kunnen zitten, en tevreden zijn met hoe ze eruit zien. Ik kan me dan wel weer voorstellen dat ze af zouden willen vallen vanwege de gezondheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 3:02

Darcy schreef:Ik heb een BMI van 26 en ik vind mezelf dus niet dik. Maar goed, zoals je al zei: zwart-wit.

Ik zit zelf ook rond de 27-28 en zou mezelf eerder volslank dan dik noemen, maarja, ik heb de richtlijnen niet bedacht Wink. In het programma noemde iemand op een gegeven moment een bmi boven de 30 als overgewicht maar dan ga je de richtlijnen dus aanpassen aan het feit dat we gemiddeld zwaarder zijn dan vroeger.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  SoGood wo 5 jan 2011 - 3:36

Jeetje, ik heb ook dat filmpje gezien. Dat model 1.77 met taille-omvang van 66 en dan nog te dik voor de modellenwereld.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 3:41

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Tara-lynnStelling: Alle dikke mensen willen slank zijn 500x_tara_lynn6Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Slide_5623_76284_large

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 3:45

Smikkel, wil je de volgende keer mijn naaktfoto`s gewoon voor je houden? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  ZoeteWitteWijn wo 5 jan 2011 - 4:17

Smikkell schreef:sommige dikke mensen zeggen dat ze tevreden en gelukkig zijn zo en geen zin hebben om te lijnen. Dat ze zichzelf zo hebben geacepteerd. Maar toch denk ik dat wanneer je ze een pil geeft waardoor ze in één dag en voor altijd een gezond gewicht hebben, ze die wel in zouden nemen.

Ik heb het idee dat ze het alleen maar zeggen zodat ze er zelf in gaan geloven. Omdat het ze niet lukt om af te vallen.

Ik heb zin om heel hard "Duhhhh" te roepen. Bij deze.
Stel: je bent ontevreden over je neus, maar je accepteert hem wel (je gaat er niet over zitten janken), maar je zou een pilletje kunnen nemen zodat je neus mooier wordt, dan zou je dat ook niet afslaan.
Of je zou een pilletje kunnen nemen dat je veel geld hebt. Dan zou je dat toch ook doen?

Je ziet er anders uit, dan kun je maar net zo goed lekker er het beste van maken. Ik vind het zo vreselijk irritant worden en word er moe van. Waarom wordt er geen programma gemaakt over mensen met rare vingers, groen haar of een kutstem. Als we toch met hokjes bezig zijn.
Dit soort dingen maakt "anders zijn" (vreselijke benaming mi) niet gemakkelijker hoor.
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 4:22

Ik geloof gewoon niet dat ze er echt vrede mee hebben. Ze hebben zich er bij neergelegd, omdat het ze niet lukt om slank te worden-blijven. Maar dat ze zichzelf echt fijn voelen zo, dat geloof ik niet. Het gaat niet alleen om hoe je er uit ziet. Ook lichamelijk is het toch veel fijner om slank en fit te zijn. Het is gezonder en het kost minder energie. Ik geloof best dat niet iedereen maatje 36 wil en uiterlijk is niet voor iedereen (even) belangrijk. Maar gezondheid toch wel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 4:29

Sogood schreef:Jeetje, ik heb ook dat filmpje gezien. Dat model 1.77 met taille-omvang van 66 en dan nog te dik voor de modellenwereld.

Bizar he! Dat hij ook begint over hoeveel frisdrank ze drinkt en hoeveel ze snoept, die meid is hartstikke slank! Sterker nog, ik vind haar zelfs nog aan de dunne kant maar dat is mijn eigen voorkeur.

@ ZWW: Waarom mag je het er niet over hebben? Kennelijk leeft het bij veel mensen (en ook bij jou, anders zou je er niet zo op reageren). Het hoeft toch niet in de doofpot gestopt te worden?
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  ZoeteWitteWijn wo 5 jan 2011 - 4:30

Smikkell schreef:Ik geloof gewoon niet dat ze er echt vrede mee hebben. Ze hebben zich er bij neergelegd, omdat het ze niet lukt om slank te worden-blijven. Maar dat ze zichzelf echt fijn voelen zo, dat geloof ik niet. Het gaat niet alleen om hoe je er uit ziet. Ook lichamelijk is het toch veel fijner om slank en fit te zijn. Het is gezonder en het kost minder energie. Ik geloof best dat niet iedereen maatje 36 wil en uiterlijk is niet voor iedereen (even) belangrijk. Maar gezondheid toch wel?

Natuurlijk heb je er geen vrede mee. Je lijf doet pijn, je maakt je zorgen om je gezondheid, mensen veroordelen je altijd, je moet altijd de 'gezellige dikkerd' zijn, je wordt uitgescholden, kleding zit niet mooi.
Maar wat moet je dan? Je kunt er niet altijd iets aan doen dat je er 'zo uitziet'. Daarom heb ik zoveel moeite met dit soort programma's. Het lokt (m.i. onnodige) discussies uit, kan mensen onbedoeld kwetsen en als je 'dik' bent, ben je dus anders, want anders wordt er geen programma over gemaakt. Zó de nadruk op iemand's lijf leggen, dáár heb ik moeite mee.
Natuurlijk heb je mensen die zich volproppen, maar daar zit vaak een psychologische oorzaak achter. Het is meer dan wat je ziet, en ik zou het fijn vinden als mensen dáár naar kijken.
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 4:31

ZoeteWitteWijn schreef:
Smikkell schreef:sommige dikke mensen zeggen dat ze tevreden en gelukkig zijn zo en geen zin hebben om te lijnen. Dat ze zichzelf zo hebben geacepteerd. Maar toch denk ik dat wanneer je ze een pil geeft waardoor ze in één dag en voor altijd een gezond gewicht hebben, ze die wel in zouden nemen.

Ik heb het idee dat ze het alleen maar zeggen zodat ze er zelf in gaan geloven. Omdat het ze niet lukt om af te vallen.

Ik heb zin om heel hard "Duhhhh" te roepen. Bij deze.
Stel: je bent ontevreden over je neus, maar je accepteert hem wel (je gaat er niet over zitten janken), maar je zou een pilletje kunnen nemen zodat je neus mooier wordt, dan zou je dat ook niet afslaan.
Of je zou een pilletje kunnen nemen dat je veel geld hebt. Dan zou je dat toch ook doen?

Je ziet er anders uit, dan kun je maar net zo goed lekker er het beste van maken. Ik vind het zo vreselijk irritant worden en word er moe van. Waarom wordt er geen programma gemaakt over mensen met rare vingers, groen haar of een kutstem. Als we toch met hokjes bezig zijn.Dit soort dingen maakt "anders zijn" (vreselijke benaming mi) niet gemakkelijker hoor.
Dat zijn uiterlijke kenmerken en hebben niets te maken met je gezondheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  ZoeteWitteWijn wo 5 jan 2011 - 4:33

Smikkell schreef:
ZoeteWitteWijn schreef:
Smikkell schreef:sommige dikke mensen zeggen dat ze tevreden en gelukkig zijn zo en geen zin hebben om te lijnen. Dat ze zichzelf zo hebben geacepteerd. Maar toch denk ik dat wanneer je ze een pil geeft waardoor ze in één dag en voor altijd een gezond gewicht hebben, ze die wel in zouden nemen.

Ik heb het idee dat ze het alleen maar zeggen zodat ze er zelf in gaan geloven. Omdat het ze niet lukt om af te vallen.

Ik heb zin om heel hard "Duhhhh" te roepen. Bij deze.
Stel: je bent ontevreden over je neus, maar je accepteert hem wel (je gaat er niet over zitten janken), maar je zou een pilletje kunnen nemen zodat je neus mooier wordt, dan zou je dat ook niet afslaan.
Of je zou een pilletje kunnen nemen dat je veel geld hebt. Dan zou je dat toch ook doen?

Je ziet er anders uit, dan kun je maar net zo goed lekker er het beste van maken. Ik vind het zo vreselijk irritant worden en word er moe van. Waarom wordt er geen programma gemaakt over mensen met rare vingers, groen haar of een kutstem. Als we toch met hokjes bezig zijn.Dit soort dingen maakt "anders zijn" (vreselijke benaming mi) niet gemakkelijker hoor.
Dat zijn uiterlijke kenmerken en hebben niets te maken met je gezondheid.

Nee, okee. Je hebt gelijk. Maar jij koppelt overgewicht nu automatisch aan ongezond zijn. Hoeft niet per se.

Nou hee. Laten we dan een programma maken over rokende mensen.
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 4:34

ZoeteWitteWijn schreef:
Smikkell schreef:Ik geloof gewoon niet dat ze er echt vrede mee hebben. Ze hebben zich er bij neergelegd, omdat het ze niet lukt om slank te worden-blijven. Maar dat ze zichzelf echt fijn voelen zo, dat geloof ik niet. Het gaat niet alleen om hoe je er uit ziet. Ook lichamelijk is het toch veel fijner om slank en fit te zijn. Het is gezonder en het kost minder energie. Ik geloof best dat niet iedereen maatje 36 wil en uiterlijk is niet voor iedereen (even) belangrijk. Maar gezondheid toch wel?

Natuurlijk heb je er geen vrede mee. Je lijf doet pijn, je maakt je zorgen om je gezondheid, mensen veroordelen je altijd, je moet altijd de 'gezellige dikkerd' zijn, je wordt uitgescholden, kleding zit niet mooi.
Maar wat moet je dan? Je kunt er niet altijd iets aan doen dat je er 'zo uitziet'. Daarom heb ik zoveel moeite met dit soort programma's. Het lokt (m.i. onnodige) discussies uit, kan mensen onbedoeld kwetsen en als je 'dik' bent, ben je dus anders, want anders wordt er geen programma over gemaakt. Zó de nadruk op iemand's lijf leggen, dáár heb ik moeite mee.
Natuurlijk heb je mensen die zich volproppen, maar daar zit vaak een psychologische oorzaak achter. Het is meer dan wat je ziet, en ik zou het fijn vinden als mensen dáár naar kijken.
Maar ik lees nergens dat deze mensen alleen dik zijn door hun eigen schuld of door eten. Het gaat er om of ze echt gelukkig zijn (zoals ze zeggen) of dat ze, als ze echt de keus hadden, toch liever slank zouden willen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum