Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

+16
marjoleinnn
Jeanette
RYW
Vanilla Queen
sonly
Minx
girli
Toet
TukTuk
SuperGrover
silly-one
Blond
Spring
Caresses
Lejow
TGR
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  TGR za 29 okt 2011 - 22:11

Ben je het eens of oneens?

Ik ben het eens.

De meeste (grote) supermarkten hebben al een eigen concern waar drank wordt verkocht. Vaak zit zo'n winkel praktisch in de supermarkt of net er buiten (Gall&Gall hoort bij AH, DirkIII bij Dirk van der Broek enz). Het is in zo'n winkel gemakkelijker om het personeel te trainen op leeftijdscontroles. In een supermarkt is dat toch lastiger.

Ook maak je de drempel hoger voor mensen om drank te kopen omdat je doelgericht alcohol gaat halen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Lejow za 29 okt 2011 - 22:17

TGR, ik ben het zowaar een keer met je eens!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Caresses za 29 okt 2011 - 22:19

Oneens. Er zijn genoeg supermarkten waar geen slijterij in de omgeving is. Dan is het wel zo handig dat als je één biertje wil of een wijntje, dat je dat in de supermarkt kan halen.


Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Spring za 29 okt 2011 - 22:21

Voor mij hoeft dat niet. Maar ik snap je punt wel.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Blond za 29 okt 2011 - 22:24

Oneens, er zijn niet altijd slijterijen in de buurt. Bijvoorbeeld in kleine dorpjes op de Veluwe waar ze bij wijze van alleen ee kleine buurtsuper hebben.

Wat ik beter zou vinden, als alle soorten alcohol apart verkocht zouden kunnen worden, een soort shop in shop. Met ouder, en beter getraind personeel om te letten op leeftijd en dergelijke.

Aan de andere kant, toen wij 15 waren wilden we toch ook wel eens een fles Smirnoff Ice kopen?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 22:26

Ik snap je punt, maar ik ben een luie consument, dus ik vind dat onhandig. Daar komt nog bij dat de Gall & Gall in de buurt toch echt maar tot zes uur open is en ook pas rond half 10 opent en dat zijn voor mij geen tijden waarop ik naar de supermarkt ga. Oh en het is ook nog veel duurder vaak, dus daar word ik ook niet heel gelukkig van. Al zou ik er wel begrip voor hebben als het ingevoerd werd, maar dan moet alles wel echt tot later open zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 22:33

Oneens. Ik woon in een klein dorp waar we een kleine supermarkt hebben. Er zit geen slijter in de buurt, dus waar moet ik dan mijn drank halen? Ik vind het wel makkelijk als dat gewoon in de supermarkt kan.

Al begrijp ik je wel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 22:35

_Chance schreef:Oneens, er zijn niet altijd slijterijen in de buurt. Bijvoorbeeld in kleine dorpjes op de Veluwe waar ze bij wijze van alleen ee kleine buurtsuper hebben.

Wat ik beter zou vinden, als alle soorten alcohol apart verkocht zouden kunnen worden, een soort shop in shop. Met ouder, en beter getraind personeel om te letten op leeftijd en dergelijke.

Aan de andere kant, toen wij 15 waren wilden we toch ook wel eens een fles Smirnoff Ice kopen?

Ik kan je uit ervaring vertellen dat die twee niet altijd perse samengaan Wink.

Anyway, van mij mag het ook uit de winkel. Hier heeft de Hoogvliet een aparte slijterij bij de winkel zitten maar in de winkel zelf kun je ook nog het een en ander kopen. Van mij mag het er allemaal uit, het is tenslotte allemaal alcohol. Ik vind dat gewoon niet thuis horen bij de supermarkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  silly-one za 29 okt 2011 - 22:37

Laat dan de supermarkten een aparte ruimte reserveren met een eigen kassa waar mensen hun drank kunnen hallen. Alle drank dus ook bier en wijn. Doordat het een aparte kassa is kan je daar bewust mensen neerzetten die getraind worden voor de leeftijdscontrole en wat te doen als mensen moeilijk gaan doen. Op deze manier hou je indirect de alcohol wel in de supermarkt, maar wordt het toch lastiger voor jongeren om het te halen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 22:56

Nee, niet eens. Waar anders moet ik dat lekkere wijntje halen * bij het eten als ik klaar ben met mijn werk en de slijterij is al dicht?

*uiteraard als ik niet zwanger ben Wink*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  TGR za 29 okt 2011 - 23:01

Ik denk dat het in de toekomst gewoon verboden wordt om reclame te maken voor alcohol. Net zoals het verboden is om reclame te maken voor tabak. (Helaas wordt er daardoor wel weer meer gerookt in films).

Sigaretten kun je ook niet zomaar uit een schap plukken, daar moet je om vragen of ze met een age key uit een automaat plukken. Bemoeilijk het maar een beetje, dan wordt het ook minder aantrekkelijk.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 23:03

TGR schreef:Ik denk dat het in de toekomst gewoon verboden wordt om reclame te maken voor alcohol. Net zoals het verboden is om reclame te maken voor tabak. (Helaas wordt er daardoor wel weer meer gerookt in films).

Sigaretten kun je ook niet zomaar uit een schap plukken, daar moet je om vragen of ze met een age key uit een automaat plukken. Bemoeilijk het maar een beetje, dan wordt het ook minder aantrekkelijk.
Ik weet niet maar er is voor mij geen enkele drempel om om sigaretten te vragen. Drank net zo min. Maar je kunt het wel beter controleren omdat je nadrukkelijker let op de persoon die om drank vraagt. Van mij mag het maar ik denk niet dat het veel veranderd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 23:07

silly-one schreef:Laat dan de supermarkten een aparte ruimte reserveren met een eigen kassa waar mensen hun drank kunnen hallen. Alle drank dus ook bier en wijn. Doordat het een aparte kassa is kan je daar bewust mensen neerzetten die getraind worden voor de leeftijdscontrole en wat te doen als mensen moeilijk gaan doen. Op deze manier hou je indirect de alcohol wel in de supermarkt, maar wordt het toch lastiger voor jongeren om het te halen.

+1 dit zie je in het buitenland ook vaak (vooral bij de sterke(re) dranken). Je moet daar dan altijd je ID bewijs laten zien, wat je ook koopt. Vind ik een goede regel.

Alcohol volledig verbieden in een supermarkt ben ik het niet mee eens. Onze AH heeft geen slijter in de buurt, dan moet ik compleet de andere kant op. En soms wil je nog snel een fles wijn halen omdat je net te kort komt (en dan is het handig dat de AH tot 22u open is!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 23:12

Ik ben het wel met je eens. Als je te jong bent is de drempel om een slijterij in te stappen hoger dan dat je het bij een supermarkt probeert.

Verder of leeftijd schatten zijn ze in beiden slecht. want ik moet sinds ik 24 ben ineens overal mijn legitimatie laten zien als ik drank wil. Zelfs als mijn kleine vent van 3 erbij is. Dus denk niet dat dat verschil maakt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  SuperGrover za 29 okt 2011 - 23:53

Oneens. Het is onpraktisch, aangezien lang niet alle supermarkten een slijterij hebben. En ik mag toch hopen dat de kassamiepjes ook in de supermarkt in staat zijn om naar een ID-kaart te vragen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  TukTuk za 29 okt 2011 - 23:56

Oneens, omdat slijterijen vaak eerder sluiten dan supermarkten, is erg onhandig dus. Maar wel de leeftijd omhoog voor de verkoop en strengere controles! Gewoon standaard legitimeren bijvoorbeeld bij het kopen van drank.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Toet zo 30 okt 2011 - 0:30

Eens, maar dan zoals silly-one uitlegt. Dat elke supermarkt waar géén slijterij in de buurt zit een aparte ruimte in de winkel hiervoor krijgt. Vind het ook een goede dat gewoon iedereen zich moet legitimeren.

Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  girli zo 30 okt 2011 - 0:31

Dolcis_ schreef:Verder of leeftijd schatten zijn ze in beiden slecht. want ik moet sinds ik 24 ben ineens overal mijn legitimatie laten zien als ik drank wil. Zelfs als mijn kleine vent van 3 erbij is. Dus denk niet dat dat verschil maakt
Dat je een kindje bij je hebt, zegt niets over je leeftijd.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Toet zo 30 okt 2011 - 0:33

SuperGrover schreef:Oneens. Het is onpraktisch, aangezien lang niet alle supermarkten een slijterij hebben. En ik mag toch hopen dat de kassamiepjes ook in de supermarkt in staat zijn om naar een ID-kaart te vragen.

Dat is dus niet voor ieder kassamiepje even makkelijk. Je moet best stevig in je schoenen staan om de procedure bij iedere klant juist te volgen. Ik heb dat in de praktijk vaak genoeg gezien. Jonge meisjes achter de kassa die er heel veel moeite mee hadden maar ook volwassen vrouwen, omdat ze de leeftijd moeilijk in kunnen schatten. En ja, ik heb het zelf ook wel eens lastig gevonden. Daarbij gaat het er ook om dat de kassamiep weet hoe ze moet handelen (en ook dúrft) als de klant lastig is, niet accepteerd dat hij/zij het niet meekrijgt etc.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 0:33

girli schreef:
Dolcis_ schreef:Verder of leeftijd schatten zijn ze in beiden slecht. want ik moet sinds ik 24 ben ineens overal mijn legitimatie laten zien als ik drank wil. Zelfs als mijn kleine vent van 3 erbij is. Dus denk niet dat dat verschil maakt
Dat je een kindje bij je hebt, zegt niets over je leeftijd.

Nou ja als je een kind van 3 bij je hebt die mama tegen je zegt, dan lijkt het mij dat ik geen 16 meer ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 0:53

Ik ben het eens, vanwege de controle die je er dan op hebt. Buiten comtrole op jongeren, heb je dan ook meer zicht op mensen die de controle (dreigen te) verliezen. Daarnaast zal het iets makkelijk zijn om de controle weer terug te krijgen aangezien je dan gewoon je boodschappen kunt doen donder dat je het drankpad door hoeft.

Er wordt veel gedronken en Nederland en het is mi te eenvoudig verkrijgbaar en heel anoniem verkrijgbaar. Ze mogen van mij die drempel wel een stukje verhogen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Spring zo 30 okt 2011 - 0:57

TGR schreef:Ik denk dat het in de toekomst gewoon verboden wordt om reclame te maken voor alcohol. Net zoals het verboden is om reclame te maken voor tabak. (Helaas wordt er daardoor wel weer meer gerookt in films).

Sigaretten kun je ook niet zomaar uit een schap plukken, daar moet je om vragen of ze met een age key uit een automaat plukken. Bemoeilijk het maar een beetje, dan wordt het ook minder aantrekkelijk.

Heb jij daar voor jezelf behoefte aan dan?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  girli zo 30 okt 2011 - 1:03

Dolcis_ schreef:
girli schreef:
Dolcis_ schreef:Verder of leeftijd schatten zijn ze in beiden slecht. want ik moet sinds ik 24 ben ineens overal mijn legitimatie laten zien als ik drank wil. Zelfs als mijn kleine vent van 3 erbij is. Dus denk niet dat dat verschil maakt
Dat je een kindje bij je hebt, zegt niets over je leeftijd.
Nou ja als je een kind van 3 bij je hebt die mama tegen je zegt, dan lijkt het mij dat ik geen 16 meer ben.
Dan nog is het mogelijk dat je niet oud genoeg bent. Bovendien moet je als cassière het zekere voor het onzekere nemen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Minx zo 30 okt 2011 - 1:10

Maar pak je daarmee het probleem aan?? Ik denk dat de controle om hoog moet. Dat is het grootste probleem. Daarbij mag je in Nederland al vanaf je 16e drinken. Ben nu 23 en toen ik 16 was voelde ik me al heel oud. Ik mocht officieel drinken.
Deed het toen nog niet vaak maar dat lag meer aan mij. Denk dat het en en moet zijn. Als ik het zag toen ik in noorwegen was. Daar is alcohol een stuk moeilijker te verkrijgen. De huisgenootjes van een vriendin van mij waren Noors, daar hebben wij een heel gesprek over drank mee gehad. Zij vonden het heel bijzonder hoe makkelijk het bij ons te verkrijgen is. Daarbij snapten ze ook niet dat wij soms naar 2 drankjes stopten. Want als je het toch had moest je er toch goed gebruik van maken. Denk dat je dan andere problemen krijgt. Daarom is het denk ik ook zo'n moeilijk probleem. Ben het er alleen wel mee eens dat ze het wel moeilijker mogen maken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 1:15

Ik begrijp je punt, maar ben het toch oneens. Uit praktische overwegingen. Nu kun je mooi in één gang al je boodschappen in huis halen. Als zo'n kassameisje je langs laat gaan en je bent tóch onder de 18 of 16, dan moeten ze ander personeel uitkiezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum