Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: Als je slank bent mag je niet

+10
Caresses
Caro
Phileine
Baby Cake
sanne-84
Arwyn
Gizmo
Susan
TukTuk
Jerry
14 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: Als je slank bent mag je niet Empty Stelling: Als je slank bent mag je niet

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 7:53

Als je slank bent mag je niet klagen over 'vetjes'.

Ik krijg sterk de indruk dat als je slank bent, je niet mag klagen over vet wat je hebt.
Ik ben sinds kort vrij slank geworden. Maar op mijn bovenbenen zit een plekje wat echt gewoon een bultje vet is. Van die zadeltjes lijken het wel.
Dus ik vertel dat ik die vetkwabjes daar weg wil trainen. Krijg ik gelijk een berg commentaar dat ik al zo slank ben en niet verder moet af vallen. En dat ik niet zo moet zeuren. :shock: Wánt ik ben al zo dun en ben straks vel over been.

Nou ja. Ik begrijp dat mijn vetpercentage lager is als dat van iemand die wat dikker is. Maar ik werd hier best wat kribbig van.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Als je slank bent mag je niet Empty Re: Stelling: Als je slank bent mag je niet

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 7:55

Diezelfde discussie hadden we vorige week toch ook nog in het Action rokjes topic?

Ik ben het er ook niet mee eens.

Gast
Gast

Stelling: Als je slank bent mag je niet Empty Re: Stelling: Als je slank bent mag je niet

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 7:58

Tuurlijk mag iedereen klagen!
Alleen sommige dingen kunnen op iemand anders wel heel anders overkomen.
Mijn zus bijvoorbeeld is heel slank, heeft geen vetjes oid, en ik heb vaak een discussie met haar dat wanneer zij mij gaat vertellen hoe dik ze is, en hoeveel vet ze heeft, ik daar toch wel boos/ verdrietig om word want als zij zichzelf al zo dik vindt, wat zal ze dan wel niet van mij vinden?

En ik weet dat dit meer te maken heeft met mijn gevoel en hoe het op mij overkomt, want het staat natuurlijk los van elkaar.

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 8 maa 2011 - 7:59

Dolcis_ schreef:Als je slank bent mag je niet klagen over 'vetjes'.

Ik krijg sterk de indruk dat als je slank bent, je niet mag klagen over vet wat je hebt.
Ik ben sinds kort vrij slank geworden. Maar op mijn bovenbenen zit een plekje wat echt gewoon een bultje vet is. Van die zadeltjes lijken het wel.
Dus ik vertel dat ik die vetkwabjes daar weg wil trainen. Krijg ik gelijk een berg commentaar dat ik al zo slank ben en niet verder moet af vallen. En dat ik niet zo moet zeuren. :shock: Wánt ik ben al zo dun en ben straks vel over been.

Nou ja. Ik begrijp dat mijn vetpercentage lager is als dat van iemand die wat dikker is. Maar ik werd hier best wat kribbig van.

Hoe doe je dat?! :shock: Wink

Ik ken je probleem wel. Ik ben niet overdreven zwaar (1.75m en 64 kilo), maar heb wel altijd een buikje. Dit vind ik niet mooi en wil ik graag kwijt. Maar als ik hier met bv collega's over praat, zeggen ze dat ik hartstikke slank ben en niet moet klagen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk di 8 maa 2011 - 8:03

Princess schreef:Tuurlijk mag iedereen klagen!
Mijn zus bijvoorbeeld is heel slank, heeft geen vetjes oid, en ik heb vaak een discussie met haar dat wanneer zij mij gaat vertellen hoe dik ze is, en hoeveel vet ze heeft, ik daar toch wel boos/ verdrietig om word want als zij zichzelf al zo dik vindt, wat zal ze dan wel niet van mij vinden?

En ik weet dat dit meer te maken heeft met mijn gevoel en hoe het op mij overkomt, want het staat natuurlijk los van elkaar.

+1!

Plus dat het regelmatig gebeurd dat super slanke meiden zeggen "oh ik ben zooooo dik" , alleen maar omdat ze dan willen horen dat ze écht wel slank zijn.. Rolling Eyes
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 8:10

AngelNyn schreef:

+1!

Plus dat het regelmatig gebeurd dat super slanke meiden zeggen "oh ik ben zooooo dik" , alleen maar omdat ze dan willen horen dat ze écht wel slank zijn.. Rolling Eyes

Huh? Zoals wie bijvoorbeeld?

Gast
Gast

Bericht  Susan di 8 maa 2011 - 8:11

Iedereen mag klagen, maar ik vind het persoonlijk nogal tactloos om dat te doen tegen iemand die veel dikker is dan jij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gizmo di 8 maa 2011 - 8:13

Susan schreef:Iedereen mag klagen, maar ik vind het persoonlijk nogal tactloos om dat te doen tegen iemand die veel dikker is dan jij.

Eens.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Arwyn di 8 maa 2011 - 8:18

Ik vind dat je best mag zeggen dat je een 'probleemgebied' hebt waar je aan wil werken en waar je voor wil gaan sporten. Persoonlijk zou ik dan alleen niet echt een voorstander zijn van echt af willen vallen, ivm eventueel ondergewicht. Een vriendin van mij heeft maatje 36 en ik 42 en zij klaagt altijd over haar dikke bovenbenen. Ik zie dat dus echt totaal niet, maar blijkbaar moet ze er een grotere maat broek voor kopen, die verder dus te wijd is. Tsja, dan mag je er echt wel even van balen natuurlijk!
Vind het dan alleen zoals bovenstaanden zeggen niet zo tactisch om te gaan zeuren dat je oh zo dik bent terwijl degene tegen wie je het zegt 3 maten groter heeft.. Dan ga ik me dus écht dik voelen!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 8:25

Ik kan me best voorstellen dat iemand die dikker is zich ergert aan iemand die heel dun is en zegt dat ze vet is. Hangt ook beetje af van de manier waarop het gezegd wordt, en de mate. Wanneer iemand keer op keer wil horen dat ze echt wel dun is "ooooh ik ben hier echt te dik voor hoor, oooh ik zie er niet uit, ik ben veeel te dik", kan ik me voorstellen dat dat irriteert, en het kan lullig overkomen op degene die wel wat dikker is.

Maar desondanks kunnen dunnere mensen ook vetjes hebben, en ik vind dat ze wel het 'recht' hebben om te mogen klagen daarover. Het is echt onzin dat ze dan maar hun mond moeten houden, want zij hebben geen recht van spreken, want zij zijn dun.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 8 maa 2011 - 8:26

Giacomo schreef:
AngelNyn schreef:

+1!

Ja niemand van hier ofzo, maar gewoon in het algemeen, op school bijvoorbeeld, of in winkels of noem maar op. Dat ze dus naar complimentjes zitten te vissen.

Verder ben ik het met Susan eens, dat het nogal tactloos is om te doen als er iemand bij is die duidelijk "dikker" is..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  sanne-84 di 8 maa 2011 - 8:30

het is natuurlijk ook een beetje hóe iemand iets zegt, je hoort vaak wel op een toon of het gemeend is, of dat ze het zeggen omdat ze idd willen horen hoe slank ze zijn.
ook ik krijg het wel eens te horen. ben zelf 1.72 en weeg 62-63 kilo, maar vind zelf dak nog een buikje heb. zal ook nooit zeggen dat ik te dik ben, maar wel dak aant opletten ben met eten omdat ik een buikje heb. reacties zijn dan vaak och das niet waar, maar kleren kunnen veel verhullen denk ik dan;)
maar goed, gaat nmi wat degene zegt en hoe.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 8:32

Heel veel meiden zien zichzelf ook anders dan ze zijn he, dat heeft er ook mee te maken.
En mijn voorbeeld net met mijn zus heeft meer te maken met hoe mijn zus zichzelf ziet en hoe ik mezelf zie.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 8:37

Susan schreef:Iedereen mag klagen, maar ik vind het persoonlijk nogal tactloos om dat te doen tegen iemand die veel dikker is dan jij.

Ik zei het niet tegen iemand die dikker is dan mij. Ik zei het tegen mijn schoonouders die zelf ook altijd gezond eten,leven sporten en dieëten.

Ik kan me best voor stellen dat als iemand wat dikker is dat het gewoon niet fijn is als een slank iemand 'klaagt' over een vetje. Ik klaag verder niet over mijn omvang. Ik ben er trots op. heb er tijd en veel energie in gestoken om dit figuur te krijgen. Alleen dat ene plekje zit me niet zo lekker. Dat wil ik nog gaan trainen.
En soms heb ik dagen dat ik baal van mijn hele lijf, maar dat zijn momenten met mezelf. Die ik niet aan ieders neus hang.

En het stomme is, ik vind andere vrouwen die wat voller zijn juist altijd mooi.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 10:06

Gizmo schreef:

Eens.

Ook helemaal mee eens. Zelf zou ik ook nog 2 kilo willen afvallen, dat hou ik mooi voor me omdat ik weet dat ik raar aangekeken ga worden als ik dit tegen sommige mensen zou vertellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 10:46

Het gaat mij meer om hoe dit gebracht wordt idd. Ik kan er zelf slecht tegen dat m'n moeder het geheel wil overrulen als ik zeg dat ik me ergens niet fijn in voel, omdat ik mezelf dan ervaar als een stuk voller dan in een ander kledingstuk. Zij ziet namelijk iets anders dan wat ik zelf op dat moment zie en beiden weten we niet van elkaar hoe we naar mijn lichaam kijken. Toch zou ik het ook behoorlijk idioot van mezelf vinden als ik in de winkel van een familielid (grote maten kledingwinkel) uitgebreid zou gaan vertellen hoe zeer ik baal dat ik een reet heb als een bouwkeet in een bepaalde broek (bij wijze van spreken). Dat komt domweg niet over als je zelf maat 34 hebt en je in een winkel staat waar alles begint vanaf maat 42 tot maat 60.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 10:57

Ik ben het er mee eens. Het is eigenlijk nooit goed. Ben je in de ogen van anderen iets te vol dan ben je weer te dik en moet je afvallen, ben je slank en wil je afvallen dan is het ineens ongezond. Voor de meesten ben ik al vrij slank, maar toch zie ik in de spiegel een buikje, een onderkin en vetjes. Wij vrouwen mogen ook eens een keertje zeuren.

Gast
Gast

Bericht  Baby Cake di 8 maa 2011 - 11:26

als je slank bent heb je toch geen vet Rolling Eyes ?

Baby Cake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 26
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 11:34

[quote="AngelNyn"]
Giacomo schreef:
AngelNyn schreef:

+1!

Ja niemand van hier ofzo, maar gewoon in het algemeen, op school bijvoorbeeld, of in winkels of noem maar op. Dat ze dus naar complimentjes zitten te vissen.

Verder ben ik het met Susan eens, dat het nogal tactloos is om te doen als er iemand bij is die duidelijk "dikker" is..[/quote]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als ik weet dat die persoon graag kilo's kwijt wil zal ik niet over mijn gewicht gaan zeuren. Maar ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die 'dikker' zijn maar het allemaal wel best vinden. Dan heb ik er eerlijk gezegt geen problemen mee om te zeggen dat ik wat kwijt zou willen bijv.

Als ik het over gewichtsverlies heb kijk ik ook puur naar mijzelf. Het kan mij eigenlijk niet schelen hoe dik of dun iemand anders is. Ik snap wel dat mensen het snel op zichzelf betrekken "wat zal ze dan wel niet van mij benen vinden etc".. Maar eerlijk gezegt valt dat mij helemaal niet op. Ik zou mijn gezeur op of over mijn lichaam nooit op iemand anders projecteren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 11:58

Baby Cake schreef:als je slank bent heb je toch geen vet Rolling Eyes ?

Wrong. Ik ben slank en heb wel vet. Ik denk dat daar dit topic uit is ontstaan of mede door is ontstaan ( zie topic "ik wil ook een action rokje").

Je hebt ook vollere vrouwen die prachtig in verhouding zijn, ik ben dat helaas niet. Maar ik ben wel slank. En ik heb vetjes/een bol buikje. Kan dus best hoor Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 12:05

Ja natuurlijk kan dat, Tea.
Wat ik in het andere topic ook al zei. Op de middelbare school was ik echt teensy tiny met maat 34 of 36, maar stond wel bekend om m'n buikje.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 12:07

Marin schreef:Ja natuurlijk kan dat, Tea.
Wat ik in het andere topic ook al zei. Op de middelbare school was ik echt teensy tiny met maat 34 of 36, maar stond wel bekend om m'n buikje.

Yup, dat dus. En wat is nou perfectie?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 12:09

Haha ja smile

Nou ja en wat ik dan dus irritant vind, is dat je blijkbaar met zo'n figuur niet mag zeggen dat je vetjes hebt, omdat je die zogenaamd niet kan hebben. Natuurlijk kan dat wel.

Je hoeft het niet van de daken te schreeuwen en constant om bevestiging te vragen, maar natuurlijk kan dat, en heb je ook recht van klagen. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 12:17

Iedereen mag klagen over vetjes. Allen zullen vetjes hebben en in het ene geval zijn het echt vetjes en in het andere geval vetten. Tja, ik kan even geen ander woord voor vetjes vinden. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 13:16

Wie een schokkende foto wil van dat vet....? Ik PM hem graag :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: