Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

+14
Arwyn
minoessepoes
TGR
Arcade
Lotus
Catwoman79
Blond
ZoeteWitteWijn
SoGood
Blueschick
Happy
Phileine
Susan
Merai
18 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 4:34

Over rokende mensen wordt ook heel veel gesproken in de media.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 4:35

En overgewicht is en blijft ongezond. Slecht voor je organen en je gewrichten.

Edit: verhoogde bloeddruk en cholosterol, suikerziekte, Astma, longemfyseem, slaap-apneu syndroom.


Laatst aangepast door Smikkell op wo 5 jan 2011 - 4:49; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  ZoeteWitteWijn wo 5 jan 2011 - 4:36

Smikkell schreef:En overgewicht is en blijft ongezond. Slecht voor je organen en je gewrichten.

Ik ontken dat ook niet. Tuurlijk wil je dan slank zijn, het ís ook eng. Maar je kunt er niet altijd wat aan doen. Maar TO had het over uiterlijk vertoon.
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 4:37

ZoeteWitteWijn schreef:
Nee, okee. Je hebt gelijk. Maar jij koppelt overgewicht nu automatisch aan ongezond zijn. Hoeft niet per se. .

overgewicht IS ongezond. Dat betekent niet dat iemand heel ongezond leeft, maar het is gewoon niet goed voor je om overgewicht te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 4:41

Voor een dun iemand is het ook niet gezond om de hele dag op de bank te hangen, niet te bewegen, veel suikers, vet en zout te eten. Maar we zien het nu los van het eten. Het gaat om de extra kilo's zelf. Waar ze dan ook vandaan komen.

Het is ongezond om overgewicht te hebben. Er zitten veel gezondheidsrisico's aan vast. Niet ieder mens met overgewicht krijgt ze, maar de kans dat je er last van krijgt met overgewicht is vele malen groter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 4:42

ZoeteWitteWijn schreef:
Smikkell schreef:En overgewicht is en blijft ongezond. Slecht voor je organen en je gewrichten.

Ik ontken dat ook niet. Tuurlijk wil je dan slank zijn, het ís ook eng. Maar je kunt er niet altijd wat aan doen. Maar TO had het over uiterlijk vertoon.

Het gaat mij zeer zeker niet om het uiterlijk vertoon! Het gaat mij om de vraag of mensen die dik zijn en zeggen dat het ze niet uitmaakt écht vrede hebben met hun gewicht. De stelling is daarop gebaseerd. Uiteraard besef ik (en door mijn verleden als geen ander) dat er veel meer achter zit.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  ZoeteWitteWijn wo 5 jan 2011 - 4:43

Merai schreef:

Het gaat mij zeer zeker niet om het uiterlijk vertoon! Het gaat mij om de vraag of mensen die dik zijn en zeggen dat het ze niet uitmaakt écht vrede hebben met hun gewicht. De stelling is daarop gebaseerd. Uiteraard besef ik (en door mijn verleden als geen ander) dat er veel meer achter zit.

Als je maar het hardst gilt dat je niet bang bent, ga je er vanzelf in geloven.
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 4:44

Het gaat niet alleen om uiterlijk vertoon. De mensen die roepen dat ze er vrede mee hebben, hebben dus ook vrede met de ongemakken en de risico's die er aan vast zitten. Vrede met hoe anderen tegen ze aan kijken. Ik geloof dat niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 4:45

ZoeteWitteWijn schreef:
Smikkell schreef:Ik geloof gewoon niet dat ze er echt vrede mee hebben. Ze hebben zich er bij neergelegd, omdat het ze niet lukt om slank te worden-blijven. Maar dat ze zichzelf echt fijn voelen zo, dat geloof ik niet. Het gaat niet alleen om hoe je er uit ziet. Ook lichamelijk is het toch veel fijner om slank en fit te zijn. Het is gezonder en het kost minder energie. Ik geloof best dat niet iedereen maatje 36 wil en uiterlijk is niet voor iedereen (even) belangrijk. Maar gezondheid toch wel?

Natuurlijk heb je er geen vrede mee. Je lijf doet pijn, je maakt je zorgen om je gezondheid, mensen veroordelen je altijd, je moet altijd de 'gezellige dikkerd' zijn, je wordt uitgescholden, kleding zit niet mooi.
Maar wat moet je dan? Je kunt er niet altijd iets aan doen dat je er 'zo uitziet'. Daarom heb ik zoveel moeite met dit soort programma's. Het lokt (m.i. onnodige) discussies uit, kan mensen onbedoeld kwetsen en als je 'dik' bent, ben je dus anders, want anders wordt er geen programma over gemaakt. Zó de nadruk op iemand's lijf leggen, dáár heb ik moeite mee.
Natuurlijk heb je mensen die zich volproppen, maar daar zit vaak een psychologische oorzaak achter. Het is meer dan wat je ziet, en ik zou het fijn vinden als mensen dáár naar kijken.

ZWW, misschien zou je het programma eens moeten bekijken. Het is juist een programma dat pleit voor (acceptatie van) dik zijn. De gezondheidsrisico's zijn het grootste probleem en dat ís ook een serieus probleem.
Daarnaast, ja, er worden ook shows gemaakt over stoppen met roken, mensen met groen haar of met kromme vingers, het is maar net waar jij aandacht voor hebt en gevoelig voor bent.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 4:48

ZoeteWitteWijn schreef:
Merai schreef:

Het gaat mij zeer zeker niet om het uiterlijk vertoon! Het gaat mij om de vraag of mensen die dik zijn en zeggen dat het ze niet uitmaakt écht vrede hebben met hun gewicht. De stelling is daarop gebaseerd. Uiteraard besef ik (en door mijn verleden als geen ander) dat er veel meer achter zit.

Als je maar het hardst gilt dat je niet bang bent, ga je er vanzelf in geloven.

Die laatste zin komt van jou dus? Ik begrijp wel hoe het werkt maar ik vraag me af waarom er niet gewoon gezegd kan worden dat je ervan baalt dat je te zwaar bent. Ik wil ook graag nog wat kilo's kwijt, het zit me niet heel erg dwars maar ik zou me dan net wat beter voelen. Daar maak ik geen geheim van, niet naar mijn omgeving én niet naar mezelf. Dat is toch de enige manier om er echt wat aan te doen?
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  ZoeteWitteWijn wo 5 jan 2011 - 4:50

Merai schreef:
ZoeteWitteWijn schreef:
Merai schreef:

Het gaat mij zeer zeker niet om het uiterlijk vertoon! Het gaat mij om de vraag of mensen die dik zijn en zeggen dat het ze niet uitmaakt écht vrede hebben met hun gewicht. De stelling is daarop gebaseerd. Uiteraard besef ik (en door mijn verleden als geen ander) dat er veel meer achter zit.

Als je maar het hardst gilt dat je niet bang bent, ga je er vanzelf in geloven.

Die laatste zin komt van jou dus? Ik begrijp wel hoe het werkt maar ik vraag me af waarom er niet gewoon gezegd kan worden dat je ervan baalt dat je te zwaar bent. Ik wil ook graag nog wat kilo's kwijt, het zit me niet heel erg dwars maar ik zou me dan net wat beter voelen. Daar maak ik geen geheim van, niet naar mijn omgeving én niet naar mezelf. Dat is toch de enige manier om er echt wat aan te doen?

Hoe bedoel je? De enige manier om waar wat aan te doen? smile

Ik heb ook veel zelfspot over mijn lijf, maar ik zeg ook vaak om het te verdoezelen dat ik er niet mee zit. Dat ik zo trots ben om een 'BBW' (Big Beautiful Woman) te zijn, terwijl ik dan voor mezelf naga dat ik al een bepaalde grens over gegaan ben: die van schaamte.
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Blond wo 5 jan 2011 - 5:03

Ik ben jarenlang echt te zwaar geweest. Toen ik begon met SB woog ik 89 kilo bij 1.75, dat is echt te zwaar (BMI van 28 ofzo). Ik zat echt niet lekker in mijn vel. Ik kwam op een punt dat ik de XL van de reguliere winkels nog maar net paste, en een leuke jeans van G-star hoefde ik echt niet te proberen.
3 jaar geleden ben ik afgevallen, op dit moment weeg ik 71 of 72 kg. Ik wil nooit meer zo dik worden als toen, zit nu veel beter in mijn vel. Als ik ook oude foto's terugkijk schrik ik ook echt.

Ik heb mijn oude figuur ook nooit geaccepteerd. Heb het wel geprobeerd, maar dat lukte niet. Dat was ook de reden waarom ik jaren gepest ben.

En ik ben vast geen uitzondering, ik denk dat alle té dikke mensen graag een gezond gewicht willen hebben.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 5:06

Mensen met maat 42 die gelukkig zijn, dat geloof ik wel. Ik heb het ook echt alleen over mensen met zwaar overgewicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Blond wo 5 jan 2011 - 5:07

Ik had ook maat 42 (of 44), maar ik was er echt ongelukkig mee..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 5:54

ZoeteWitteWijn schreef:
Merai schreef:
ZoeteWitteWijn schreef:
Merai schreef:

Het gaat mij zeer zeker niet om het uiterlijk vertoon! Het gaat mij om de vraag of mensen die dik zijn en zeggen dat het ze niet uitmaakt écht vrede hebben met hun gewicht. De stelling is daarop gebaseerd. Uiteraard besef ik (en door mijn verleden als geen ander) dat er veel meer achter zit.

Als je maar het hardst gilt dat je niet bang bent, ga je er vanzelf in geloven.

Die laatste zin komt van jou dus? Ik begrijp wel hoe het werkt maar ik vraag me af waarom er niet gewoon gezegd kan worden dat je ervan baalt dat je te zwaar bent. Ik wil ook graag nog wat kilo's kwijt, het zit me niet heel erg dwars maar ik zou me dan net wat beter voelen. Daar maak ik geen geheim van, niet naar mijn omgeving én niet naar mezelf. Dat is toch de enige manier om er echt wat aan te doen?

Hoe bedoel je? De enige manier om waar wat aan te doen? smile

Ik heb ook veel zelfspot over mijn lijf, maar ik zeg ook vaak om het te verdoezelen dat ik er niet mee zit. Dat ik zo trots ben om een 'BBW' (Big Beautiful Woman) te zijn, terwijl ik dan voor mezelf naga dat ik al een bepaalde grens over gegaan ben: die van schaamte.

De enige manier om wat aan je overgewicht te doen bedoel ik. Zolang je niet accepteert dat het een probleem is kun je er ook niets aan veranderen. Voor mijn gevoel roepen de mensen die zeggen dat ze er niet mee zitten het vooral om zichzelf te overtuigen en dan kom je nooit uit die cirkel.

@ Chance, het is ook bij iedereen verschillend natuurlijk, het gaat om je eigen beleving. Knap dat je die kilo's eraf hebt gekregen! Ik heb nu aan de onderkant maat 42 en boven 38/40 en kan mezelf prima zien in de spiegel. Officieel heb ik ook overgewicht maar ik vind mezelf niet heel dik. Het gaat mij in dit geval meer, zoals Smikkell zegt, om echt zwaar overgewicht.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 5:58

_Chance schreef:Ik had ook maat 42 (of 44), maar ik was er echt ongelukkig mee..
Er zijn ook mensen met maat 38 die daar ongelukkig mee zijn.

Een maat 42/44 is ook nog heel verschillend omdat lengte en bouw ook meespelen. Maar met een beperkt aantal extra kilo's snap ik dat mensen lekker in hun vel kunnen zitten. Niet iedereen, dat zeg je zelf ook. Jij was er niet tevreden mee en ik zou ook wel wat kilo's kwijt willen. Maar mensen met een maat 42/44 kan ik geloven als zij zeggen tevreden te zijn. Maar wanneer er sprake is van meer/ernstig overgewicht, dan niet. Bij maat 42 spelen gezondheidsrisico's ook niet altijd mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 6:20

Merai schreef:
Darcy schreef:Ik heb een BMI van 26 en ik vind mezelf dus niet dik. Maar goed, zoals je al zei: zwart-wit.

Ik zit zelf ook rond de 27-28 en zou mezelf eerder volslank dan dik noemen, maarja, ik heb de richtlijnen niet bedacht Wink. In het programma noemde iemand op een gegeven moment een bmi boven de 30 als overgewicht maar dan ga je de richtlijnen dus aanpassen aan het feit dat we gemiddeld zwaarder zijn dan vroeger.

Dat is niet het aanpassen van de richtlijnen. Met een BMI tussen 25-30 heb je overgewicht. Echter niet zo heel veel overgewicht en je wordt er dan voornamelijk voor gewaarschuwd om iig niet meer aan te komen. Een BMI boven de 30 is obesitas. Dan moet je je levensstijl toch echt aan gaan passen en afvallen omdat het meer gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 7:12

vruchtenhagel schreef:
Merai schreef:
Darcy schreef:Ik heb een BMI van 26 en ik vind mezelf dus niet dik. Maar goed, zoals je al zei: zwart-wit.

Ik zit zelf ook rond de 27-28 en zou mezelf eerder volslank dan dik noemen, maarja, ik heb de richtlijnen niet bedacht Wink. In het programma noemde iemand op een gegeven moment een bmi boven de 30 als overgewicht maar dan ga je de richtlijnen dus aanpassen aan het feit dat we gemiddeld zwaarder zijn dan vroeger.

Dat is niet het aanpassen van de richtlijnen. Met een BMI tussen 25-30 heb je overgewicht. Echter niet zo heel veel overgewicht en je wordt er dan voornamelijk voor gewaarschuwd om iig niet meer aan te komen. Een BMI boven de 30 is obesitas. Dan moet je je levensstijl toch echt aan gaan passen en afvallen omdat het meer gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

Maar dan heb je toch overgewicht vanaf een bmi van 25 en obesitas vanaf een bmi van 30? In dit programma sprak een deskundige over overgewicht vanaf een bmi van 30, dat klopt dan niet.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 7:18

Ik heb het programma niet gezien maar ik gok dat ze het woord overgewicht gebruikt voor mensen waarbij het overgewicht gezondheidsrisico's met zich meebrengt en dat is (zwart-wit gezien) vanaf 30.

Voor de volledigheid zouden ze deze mensen idd aan moeten duiden met obesitas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Blond wo 5 jan 2011 - 7:41

De richtlijnen worden volgens mij wel aangepast in de kleding. Een maat L valt nu groter dan vroeger..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Catwoman79 wo 5 jan 2011 - 7:56

Ik sta er altijd versteld van als er mensen zijn die iemand met maat 44 al "dik" noemen. Ik zou er een moord voor doen om maat 44 te hebben. Momenteel zit ik in maat 48/50. Ik heb zwaar overgewicht. Mijn BMI is 32.
Helaas heb ik al van alles geprobeerd, vaak val ik ook wel af, maar het komt er vaak dubbel en dwars weer aan na verloop van tijd.

Als ik kijk naar sommige meiden die maat 34/36 hebben vind ik het net lopende lijken, maar goed, dat komt ook omdat die vaak 3 keer in mij passen. Ik denk dat je als dunner iemand heel anders kijkt naar dikke mensen. Net zoals dikkere mensen heel anders naar dunne mensen kijken.
Ondanks mijn ongezonde gewicht, mankeer ik niets. Mijn cholesterol is net als iemand die wel de "goeie" BMI heeft. Mijn bloeddruk en hartslag zijn als een topsporter. Diabetes heb ik niet, ik zit eerder nog aan de lage kant met mijn bloedsuikers.
Dus dik zijn betekend niet altijd ongezond zijn.

Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 7:57

Catwoman79 schreef:Ik sta er altijd versteld van als er mensen zijn die iemand met maat 44 al "dik" noemen. Ik zou er een moord voor doen om maat 44 te hebben. Momenteel zit ik in maat 48/50. Ik heb zwaar overgewicht. Mijn BMI is 32.
Helaas heb ik al van alles geprobeerd, vaak val ik ook wel af, maar het komt er vaak dubbel en dwars weer aan na verloop van tijd.

Als ik kijk naar sommige meiden die maat 34/36 hebben vind ik het net lopende lijken, maar goed, dat komt ook omdat die vaak 3 keer in mij passen. Ik denk dat je als dunner iemand heel anders kijkt naar dikke mensen. Net zoals dikkere mensen heel anders naar dunne mensen kijken.
Ondanks mijn ongezonde gewicht, mankeer ik niets. Mijn cholesterol is net als iemand die wel de "goeie" BMI heeft. Mijn bloeddruk en hartslag zijn als een topsporter. Diabetes heb ik niet, ik zit eerder nog aan de lage kant met mijn bloedsuikers.
Dus dik zijn betekend niet altijd ongezond zijn.

Maar dat kan allemaal nog wel komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Catwoman79 wo 5 jan 2011 - 8:04

Tuurlijk kan dat, maar ik ben liever iets te dik dan iets te dun.
Toen ik een periode wel `dunner´was, was ik alleen maar ziek. Toen ik weer iets aan was gekomen had ik nergens meer last van.
Ik ben nu ook gewoon TE dik hoor, dat staat buiten kijf. Maar ik hoef ook echt geen maatje 36 te hebben.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:17

Catwoman79 schreef:Tuurlijk kan dat, maar ik ben liever iets te dik dan iets te dun.
Toen ik een periode wel `dunner´was, was ik alleen maar ziek. Toen ik weer iets aan was gekomen had ik nergens meer last van.
Ik ben nu ook gewoon TE dik hoor, dat staat buiten kijf. Maar ik hoef ook echt geen maatje 36 te hebben.

Blijf toch altijd een interessante discussie. Ik heb zelf een bmi van 30 en ben dus te zwaar. Ik ben 1,82 en daardoor valt het naar mijn idee minder op. Voor een gezond bmi moet ik 25 kilo afvallen, dit vind ik echt veel te veel. Ik pas dan in maatje 36 (ik heb nu meestal maat 42/44). Ik ben niet tevreden met mijn lijf en dat is de reden dat ik er iets aan wil doen. Met een maatje 40 ben ik echt heel tevreden en als mijn bmi dan nog niet goed is, jammer dan. Dus dat bmi heb ik losgelaten. Ik sport 2-3 keer in de week en eet heel veel groenten, fruit en vezels. Het gaat er me om om lekkerder/strakker in mijn vel te komen zitten maar ik ga zeker niet meer focussen op de kilo's, dat is alleen maar frustrerend. Een gezonde levensstijl is naar mijn idee veel meer waard dan een 'goed' bmi.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Lotus wo 5 jan 2011 - 18:20

Ik denk niet dat alle dikke mensen eigenlijk slank willen zijn. Volgens mij zijn er best veel mensen die blij zijn met hun lijf, ondanks overgewicht. Niet iedereen vind slank mooi. Er zijn ook mensen die slank zijn, die juist dikker willen zijn.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle dikke mensen willen slank zijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum