Kindje van huisgenoot -update-
+19
Liz
Ibbeltje
Caresses
Kaboutertje
TukTuk
Antibes
TGR
SarahKey
Sylvana
Suus
Lenthe
Lejow
VeryCherry
Bacio
Atelier Madame
Tania
Paper Crown
Susan
Bex
23 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Kindje van huisgenoot -update-
En dat van al die incasso's had ik helemaal niet hoeven en wíllen weten, dat doet niet terzake. Het ging er volgens mij om dat zij haar kindje te logeren had in een studentenhuis en nu is het een compleet ander topic geworden...
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
SarahKey schreef:Ik vind het dat meisje vooral een beetje zielig. Ze ziet haar kind al weinig, dat kindje ziet haar moeder zo weinig. Zijn ze weer eens bij elkaar, word er geklaagd.
En als je als huisgenoten al 'besloten' hebt dat kinderen niets voor een studentenhuis is, is ieder kuchje en beweging van dat meisje teveel.
Als ze met haar kind had willen wonen, had ze ook een woning via een woningcorporatie kunnen huren ipv in een studentenhuis te gaan zitten dus ik denk dat ze daar degelijk wel een een keuze in heeft gemaakt.
Het is sneu voor haar dat ze geldproblemen heeft, maar als ik de reacties van TO lees is het meisje zelf ook niet één van de makkelijkste. Wellicht als ze iets meer communiceerde en zich aanpaste, deze situatie enigzins voorkomen had kunnen worden.
Al denk ik dat ze sowieso wel moest vertrekken door haar huurachterstand. En het is sneu dat ze nu op straat staat maar ze kan er toch niet gewoon maar blijven wonen en niet betalen?
Bovendien vind ik het een goed recht van de huisgenoten geen kinderen voor langere tijd in huis te willen. Kinderen en studenten hebben meestal een heel ander dagritme en het is gewoon niet leuk als je na een avond stappen niet uit kan slapen omdat er een kind aan het jengelen is. En dat 'probleem' is natuurlijk minimaal tov de problemen van dat meisje maar studenten gaan in een studentenhuis wonen met een reden. En dat is niet gewekt willen worden door een jengelend kind.
Gast- Gast
Gossie wat een treurig verhaal.
Ik heb zelf erg veel last gehad van een volwassen huisgenoot, daar kon je gewoon niet mee praten. Als dit in mijn studentenhuis was gebeurd, dan had ik mijn best gedaan voor moeder en kind. Ik vind mijn scriptie niet belangrijker dan die situatie.
Ik heb zelf erg veel last gehad van een volwassen huisgenoot, daar kon je gewoon niet mee praten. Als dit in mijn studentenhuis was gebeurd, dan had ik mijn best gedaan voor moeder en kind. Ik vind mijn scriptie niet belangrijker dan die situatie.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
VeryCherry schreef:En haar op straat gooien is toch geen oplossing voor háár...
Misschien niet, maar haar laten blijven is geen oplossing voor ons.
We komen waarschijnlijk behoorlijk harteloos over op dit moment. Ik denk dat dat deels te verwijten is aan het feit dat iets goed overbrengen via een forum nou eenmaal wat lastiger is.
Feit is dat de situatie is gewoon echt onhoudbaar met haar in huis en dat is het al een hele tijd. Het feit dat haar kind hier nu 2 weken is is de spreekwoordelijke druppel en ligt niet zozeer aan dat kind maar aan het feit is dat het het zoveelste ding is dat aan de lijst kan worden toegevoegd.
We hebben het echt geprobeerd met haar en het is ook een tijdje best wel goed gegaan, maar uiteindelijk weigert ze gewoon rekening te houden met andere mensen. In dit geval is het zo dat 6 mensen last hebben van 1 persoon, het lijkt me dan niet meer dan redelijk dat die ene persoon de consequenties hiervan ondervindt.
Het is trouwens niet zo dat ze per direct op straat staat, maar ze is dringend verzocht om andere woonruimte te zoeken en ze moet de huisbaas laten weten per wanneer ze weg is. Doet ze dit niet, dan volgen er juridische stappen.
Bex- Fluisteraar
- Aantal berichten : 74
Punten : 113
Registratiedatum : 28-09-11
VeryCherry schreef:... Het ging er volgens mij om dat zij haar kindje te logeren had in een studentenhuis en nu is het een compleet ander topic geworden...
Ja dat klopt, omdat dat de situatie was waar we op dat moment mee moesten dealen. Die situatie was onderdeel van een veel groter probleem, maar aan dat grote probleem viel op dat moment niet zo heel veel te veranderen, vandaar dat ik daar ook niet over heb verteld. Op het moment dat ik het topic opende was het vooral om mijn hart te luchten over dat kind en meningen te vragen over wat te doen. Ik hield er totaal geen rekening mee dat dit zou gaan gebeuren, wat mijns inziens ook niet zo vreemd is omdat het een behoorlijk extreme situatie is.
Mijn excuses dat je nu in de war bent geraakt, volgende keer zal ik een nieuw topic openen.
Bex- Fluisteraar
TGR schreef:Gossie wat een treurig verhaal.
Ik betaal een enorm bedrag aan collegegeld, loop fulltime stage, werk elk weekend om mijn huur te kunnen betalen omdat ik geen stufi meer krijg. Mijn scriptie is het sluitstuk van mijn hele studie en heeft me ontzettend veel tijd en energie gekost. Als ik het niet haal moet ik een nieuwe stage zoeken, een nieuw onderzoek gaan doen en als kers op de taart een gigantisch bedrag aan collegegeld op zien te hoesten.
Ik vind mijn scriptie belangrijk en wil dit goed afronden omdat ik van mening ben dat een goed diploma belangrijk is. Maar dat moet ik volgens jou laten schieten omdat ik de pech heb met iemand in huis te wonen die haar zaken niet goed geregeld heeft en daar bovenop totaal geen rekening met mij houdt..?!
Bex- Fluisteraar
Eigenlijk vind ik dat jullie een beetje doorslaan, natuurlijk is dit echt ontzettend naar voor moeder en kind. Maar ik vind niet dat het TOs verplichting is om hen te helpen, als ze zelf niet haar schouders eronder zet om zichzelf en haar kind te helpen. Ze heeft totaal geen inzet en aanpassing getoond, maar nu moet TO dat wel doen?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Bex schreef:Ik vind mijn scriptie belangrijk en wil dit goed afronden omdat ik van mening ben dat een goed diploma belangrijk is. Maar dat moet ik volgens jou laten schieten omdat ik de pech heb met iemand in huis te wonen die haar zaken niet goed geregeld heeft en daar bovenop totaal geen rekening met mij houdt..?!
Je doet nu net alsof dat kind altijd bij jullie zat, maar dat is natuurlijk niet zo..
En dat de oma thuis was/is wil toch niet zeggen dat het kind daarheen moet, die oma heeft dat kind toch niet gekregen? Die oma wil vast ook rust. Logisch dat dat kindje dan even bij jullie zit in de vakantie.
Een scriptie schrijven lijkt me trouwens best kunnen met wat achtergrondgeluid hoor Ik denk eigenlijk dat jullie elkaar lekker op hebben zitten fokken in het huis.
Gast- Gast
Bex schreef:TGR schreef:Gossie wat een treurig verhaal.
Ik betaal een enorm bedrag aan collegegeld, loop fulltime stage, werk elk weekend om mijn huur te kunnen betalen omdat ik geen stufi meer krijg. Mijn scriptie is het sluitstuk van mijn hele studie en heeft me ontzettend veel tijd en energie gekost. Als ik het niet haal moet ik een nieuwe stage zoeken, een nieuw onderzoek gaan doen en als kers op de taart een gigantisch bedrag aan collegegeld op zien te hoesten.
Ik vind mijn scriptie belangrijk en wil dit goed afronden omdat ik van mening ben dat een goed diploma belangrijk is. Maar dat moet ik volgens jou laten schieten omdat ik de pech heb met iemand in huis te wonen die haar zaken niet goed geregeld heeft en daar bovenop totaal geen rekening met mij houdt..?!
Ik snap wat je bedoelt, maar het een hoeft niet per se te wijken voor het andere. Je kunt je scriptie schrijven en ook wat compassie en naastenliefde tonen ipv de vlag uit te hangen als iemand die niet zulke verstandige keuzes als jij maakt en heeft kunnen maken het huis uit wordt gezet.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik denk zelf altijd maar 'het had mij ook kunnen gebeuren'.. Een heleboel meiden zouden abortus laten plegen maar zij heeft het kind gehouden. Daar heb ik respect voor. En natuurlijk, je leven veranderd en je hebt minder geld. Maar ze heeft wel voor het kind gekozen en dat vind ik sterk.
Gast- Gast
Amazzonia schreef:Bex schreef:Ik vind mijn scriptie belangrijk en wil dit goed afronden omdat ik van mening ben dat een goed diploma belangrijk is. Maar dat moet ik volgens jou laten schieten omdat ik de pech heb met iemand in huis te wonen die haar zaken niet goed geregeld heeft en daar bovenop totaal geen rekening met mij houdt..?!
Je doet nu net alsof dat kind altijd bij jullie zat, maar dat is natuurlijk niet zo..
En dat de oma thuis was/is wil toch niet zeggen dat het kind daarheen moet, die oma heeft dat kind toch niet gekregen? Die oma wil vast ook rust. Logisch dat dat kindje dan even bij jullie zit in de vakantie.
Een scriptie schrijven lijkt me trouwens best kunnen met wat achtergrondgeluid hoor Ik denk eigenlijk dat jullie elkaar lekker op hebben zitten fokken in het huis.
Erg fijn dat de situatie zo gebagatelliseerd wordt, echt ontzettend vriendelijk [/sarcasme]
Ik heb nooit gezegd dat dat kind altijd bij ons zat, alleen dat het hier de afgelopen 2 weken zat en dat dat vervelend was.
Waar de aanname vandaan komt dat het kind hier zit omdat oma rust wil snap ik niet zo goed. (Oma is in dit geval een vrouw van 45 die zelf ook nog 3 jonge kinderen heeft.) Maar stel dat dat zo is dat oma rust wilde voor 2 weken, dan had mijn huisgenoot dit nog steeds aan ons moeten laten weten, omdat hier lang geleden al afspraken over zijn gemaakt. Dit is een studentenhuis, dat betekent dat je met z'n allen in huis woont en rekening met elkaar dient te houden. Anderhalf jaar geleden hebben we met het hele huis en de huisbaas erbij afspraken gemaakt over dit soort bezoekjes omdat het toen al de spuigaten uitliep en die afspraak lapt ze gewoon aan haar laars. Onaangekondigd je kind 2 weken laten logeren getuigd niet van rekening houden met je de mensen waarmee je in huis woont.
Je laatste opmerking vind ik ronduit waardeloos. Als je niet weet waar je het over hebt, hou dan je mond erover.
Bex- Fluisteraar
Amazzonia schreef:Ik denk zelf altijd maar 'het had mij ook kunnen gebeuren'.. Een heleboel meiden zouden abortus laten plegen maar zij heeft het kind gehouden. Daar heb ik respect voor. En natuurlijk, je leven veranderd en je hebt minder geld. Maar ze heeft wel voor het kind gekozen en dat vind ik sterk.
Ze laat het kind opvoeden door haar moeder en leeft er zelf nog lekker op los, op een paar weken per jaar na waarin ze moedertje speelt... is dat kiezen voor je kind?
Bex- Fluisteraar
TGR schreef:Bex schreef:TGR schreef:Gossie wat een treurig verhaal.
Ik snap wat je bedoelt, maar het een hoeft niet per se te wijken voor het andere. Je kunt je scriptie schrijven en ook wat compassie en naastenliefde tonen ipv de vlag uit te hangen als iemand die niet zulke verstandige keuzes als jij maakt en heeft kunnen maken het huis uit wordt gezet.
Geloof me, we hebben het echt geprobeerd met haar. Maar als iemand het zo weet te verzieken kun je op een bepaald moment alleen maar blij zijn als er een eind komt aan die situatie.
Bex- Fluisteraar
Amazzonia schreef:Bex schreef:Ik vind mijn scriptie belangrijk en wil dit goed afronden omdat ik van mening ben dat een goed diploma belangrijk is. Maar dat moet ik volgens jou laten schieten omdat ik de pech heb met iemand in huis te wonen die haar zaken niet goed geregeld heeft en daar bovenop totaal geen rekening met mij houdt..?!
Maar dan moet dat meisje niet in een studentenhuis gaan wonen! En al helemaal niet het eerst verzwijgen dat ze nog een kind heeft en dat die dus af en toe langs komt..
En dat jij een scriptie kan schrijven met achtergrond geluid, een kind wat door de gangen rent etc, betekent niet dat het niet storend kan zijn..
Natuurlijk kan het nooit helemaal stil zijn in een studentenhuis, bij ons hebben we ook wel eens geluidsoverlast van anderen, maar dat zijn wel geluiden die je kan verwáchten in een studentenhuis, mensen die snachts bezopen thuis komen, of als je wilt uitslapen, mensen die 's morgens om 7 uur douchen omdat zij wel om half 9 in de les moeten zijn.
Dat vind ik heel iets anders dan maar rekening moeten houden met een kind.. Die hoort gewoon niet in een studentenhuis.
Het is idd niet netjes van die huurbaas dat jullie nu weten van die huurachterstand, maarja, zij kan zelf ook wat meer verantwoordelijkheden nemen..
En sowieso in overleg met de huisgenoten haar kindje laten langskomen komen, en het niet zien als iets vanzelfsprekends, maar als een gunst die haar huisgenoten haar kunnen verlenen, als ze er mee toestemmen om het kindje enkele dagen daar in huis te hebben.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Wat een nare reacties van een aantal mensen hier!
Het is niet zo dat dat meisje er door de TO zelf is uitgeschopt en ze hoeft er ook niet per direct uit.
Ik kan mee heel goed voorstellen dat als je met iemand in 1 huis woont die zich niet aan afspraken houdt en waar je dus eigenlijk al klaar mee bent je het fijn vindt dat er een einde wordt gemaakt aan die situatie.
Voor het meisje met het kind is het heel sneu, maar volgens mij staat zij niet op straat met het kind want het kind woont bij oma.
Ook heeft zij het er zelf naar gemaakt, als ik TO was geweest was ik ook blij geweest dat dat meisje weg moest.
Het is niet zo dat dat meisje er door de TO zelf is uitgeschopt en ze hoeft er ook niet per direct uit.
Ik kan mee heel goed voorstellen dat als je met iemand in 1 huis woont die zich niet aan afspraken houdt en waar je dus eigenlijk al klaar mee bent je het fijn vindt dat er een einde wordt gemaakt aan die situatie.
Voor het meisje met het kind is het heel sneu, maar volgens mij staat zij niet op straat met het kind want het kind woont bij oma.
Ook heeft zij het er zelf naar gemaakt, als ik TO was geweest was ik ook blij geweest dat dat meisje weg moest.
Gast- Gast
Ik snap de reacties van sommige niet helemaal. De situatie van het meisje is belangrijker dan de scriptie van TO? Komop zeg. Dat meisje hoort niet in een studentenhuis, is ze uberhaupt wel student? Is toch ook raar dat als je als student zijnde in een seniorenflat gaat wonen, dat hoort toch ook niet? Dat meisje moet gewoon lekker in een appartement voor zichzelf gaan wonen waar niemand anders last heeft van haar kindje. Ze kan zelfs urgentie krijgen met het vinden daarvan
Gast- Gast
2CKC2 schreef:Lejow schreef:Ik reageer op wat Lily zegt, dat hij de stap neemt om haar te laten vertrekken.
en je had ook kunnen vragen in wat ik de huisbaas dan gelijk geeft, ipv er vanuit kunnen gaan dat ik dat bedoelde.
Ik vind het altijd zo'n achterlijke reactie ook van Lily.
Ze heeft het er zelf naar gemaakt.. staat er dan. Dat is zo, maar volgens mij maakt niemand voor de lol achterstanden in hypotheek/huur. Edit:Hiermee wil ik zeggen, het is echt wel naar als je achterstanden hebt, zal ze zelf ook beseffen. Ik vind het echt niet kunnen dat de huisbaas dat met anderen deelt.
Loopt het meisje daar doodleuk rond terwijl iedereen weet dat ze eruit geflikkerd wordt + een achterstand heeft.
Volgens mij begrijp je me echt verkeerd..
Ik zeg zelf toch ook dat ik het sneu vind? Zo'n meisje zal echt geen makkelijk verleden hebben gehad, en dan zit dit haar ook niet mee.
Maar als huisbaas kan ik wel begrijpen dat, bij zoveel achterstand, hij haar er nu uit zet.
Dat hij dat deelt met het complete huis vind ik dan weer niet kunnen.
Zo, hoop dat ik nu alles duidelijk heb verwoord...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik val enkel over het feit dat de huisbaas eventjes meldt van een huurachterstand. Ik weet niet hoe luidruchtig een 5 jarige is. Kan me wel voorstellen dat het irritant kan zijn wanneer je wil studeren of gewoon geen zin hebt in gegil en gespeel..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Princess schreef:Wat een nare reacties van een aantal mensen hier!
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens!
Het lijkt een beetje of eerst iedereen aan de kant van TO staat, en nu blijkt dat het meisje het huis uit moet vindt iedereen haar zielig..
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Wat een stomme reacties krijg je hier van sommigen! Ik vind het sneu voor de jonge moeder, maar fijn voor jou en je huisgenoten dat zij weg moet. Kinderen horen idd niet in een studentenhuis.
Fijn dat dat probleem ook weer is opgelost .
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Eens.Caresses schreef:Wat een stomme reacties krijg je hier van sommigen! Ik vind het sneu voor de jonge moeder, maar fijn voor jou en je huisgenoten dat zij weg moet. Kinderen horen idd niet in een studentenhuis.
Leuk om het hele topic te veranderen naar 'je zet een moeder er kind op straat', maar zo is het natuurlijk niet.
Gast- Gast
Pfieuw! Dankjulliewel Ik begon al te denken dat ik de enige was hier die er zo over denkt...
Bex- Fluisteraar
Jij weeg vast veel meer mee dan alleen een logeerpartijtje. Er terecht.Bex schreef:Pfieuw! Dankjulliewel Ik begon al te denken dat ik de enige was hier die er zo over denkt...
Er gaan blijkbaar al twee jaar dingen niet zoals ze horen te gaan en ze is bij het hospiteren al niet eerlijk geweest. Ze had, als ze in deze moeilijke situatie zit, wel iets meer haar best kunnen doen.
Echt niet dat ik studievertraging op ga lopen omdat een huisgenoot af en toe moedertje aan het spelen is. Ik ben echt wel behulpzaam, maar als je in een studetenhuis gaat wonen kies je dus niet voor kinderen als huisgenoten. Ook niet voor alleen de vakanties waarin je ook gewoon studeert. Helemaal als er met haar ook niet over gesproken kan worden.
Ik vind dit echt haar eigen schuld.
Daarnaast krijgt ze gewoon een uitwonende beurs en vast ook toeslagen voor dat kind. Kind woont bij haar ouders en neem aan dat zij ook een groot financieel deel bijdragen. Haar geldproblemen vind ik dus niet zielig, maar eigen schuld. Ze zou haar huur gewoon moeten kunnen betalen lijkt me.
Dat kind woont bij opa en oma en is dus helemaal niet dakloos en zij kan gewoon weer hospiteren, zoals elke andere student.
VC, jouw situatie was natuurlijk wel heel anders.
Gast- Gast
Smikkel in ben het helemaal met jou eens. goed verwoord.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik vind het geen stomme reacties, ik ben het juist eens met TGR, CKC, Zelda, VeryCherry en Sylvana. Ik vind vooral je triomfantelijkheid nogal vervelend overkomen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Huisgenoot....
» Huisgenoot of terug naar paps en mams?
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» Huisgenoot of terug naar paps en mams?
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: