Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huisgenoot of terug naar paps en mams?

+32
Sam
mii_joyce
Lady4
Happinaz
Elodie
Viva
TukTuk
Rush
Vlinderjoy
ExpressoB
litllejoy
Aimee
Green_Pepper
_Lana_
Toet
Puggle
Fayebella
Bazinga
Jasmine
Roza
Minx
Antibes
Susan
Linda
Gympie
Atelier Madame
Cow
Poubelle
M@niek
Japie
Marin
JD
36 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Huisgenoot of terug naar paps en mams? Empty Huisgenoot of terug naar paps en mams?

Bericht  JD ma 28 jan 2013 - 4:34

Wie mijn andere topic heeft gevolgd weet al een beetje van mijn dilemma af.... maar ik zit zó te twijfelen, ik kom er gewoon niet uit! Dus ik ben toch wel benieuwd naar jullie mening, al weet ik hem dus van sommigen al.

Nadat mijn relatie in December is uitgegaan woon ik in ons huurhuis. Het is te duur voor mij alleen en ik kom niet in aanmerking voor huurtoeslag.
Kopen is geen optie omdat ik geen vast contract heb, ik begin 1 februari bij mijn nieuwe werkgever (BBL opleiding).
ik heb me meteen bij alle woningbouwverenigingen ingeschreven voor een goedkopere huurwoning, maar de wachtlijsten zijn erg lang.
Wel zijn er af en toe woningen die "direct te huur zijn". Daar kun je dan binnen 48 uur op reageren en dan kun je ingeloot worden, maar die kans is wel klein. (er schrijven zich elke keer gemiddeld 100 a 200 mensen in).

Nu willen mijn ouders tot Juni meebetalen aan de huur. Ik voel me best bezwaard, maar ze hebben het geld ervoor, en vinden het zonde als ik nu overhaast mijn huis moet opgeven. Dus heb ik die financiele hulp even geaccepteerd.

Maar nu merk ik dat de onzekerheid over de toekomst wat betreft mijn woonruimte me toch een beetje onzeker maakt. Ik weet niet waar ik aan toe ben, en waar ik straks woon....

Nu heb ik dus 2 keuzes, en ik kan gewoon niet beslissen;

1) Ik zoek een huisgenootje die de zolderverdieping huurt. Zo hoeven mijn ouders niet meer bij te springen, en kan ik voorlopig hier blijven wonen. nadeel is dat ik het huis, wat echt zo als MIJN huis voelt, moet gaan delen, en dus een flink stuk van mijn privacy moet opgeven.

2)De huur opzeggen, bij mijn ouders intrekken (tijdelijk) en dan hopen dat ik via de woningbouw iets anders krijg. Zo hoeven mijn ouders niet meer bij te springen, en kan ik zelf ook financieel op adem komen, aangezien mijn ouders hebben aangegeven dat ze niet willen dat ik kostgeld betaal.

Aan allebei zitten voordelen en nadelen, maar ik ben benieuwd wat jullie in mijn geval zouden doen.
Laat maar horen! smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisgenoot of terug naar paps en mams? Empty Re: Huisgenoot of terug naar paps en mams?

Bericht  Marin ma 28 jan 2013 - 4:39

Ik zou een huisgenoot zoeken, eventueel er bij zetten dat het voor tijdelijke aard is. Op die manier hoef je niet twee keer te verhuizen (naar je ouders en van je ouders naar nieuwe woning) en dat scheelt nogal denk ik. Wel zou ik gewoon ingeschreven blijven staan bij de woningbouw, dus dat je wel er uit kan als je iets beters hebt gevonden voor jezelf. Dus dat zou ik dan wel duidelijk maken aan die huisgenoot.

Ook goed nadenken hoeveel ruimte die huisgenoot nodig heeft/krijgt. Je hebt het over de zolder, ik neem aan dat dat dan de slaapkamer is. Wil je dat diegene wel gewoon ook lekker in de woonkamer mag zijn? Gebruik van keuken en badkamer lijkt me vrij logisch. Maar je hebt het ook over de zolderverdieping, betekent dat dus meer kamers? Evt badkamer ofzo? Dat zal al helpen in de huurprijs!

Als je dat goed bedenkt, kan je een duidelijke advertentie uitzetten.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Huisgenoot of terug naar paps en mams? Empty Re: Huisgenoot of terug naar paps en mams?

Bericht  Japie ma 28 jan 2013 - 4:40

Ik zelf zou denk ik kiezen om dan tijdelijk terug te gaan naar mijn ouders. Zoals je zelf al aangeeft moet je flink wat privacy inleveren. En dan is het natuurlijk ook nog de vraag of het klikt tussen jullie. Mijn zusje heeft 2 keer een huisgenoot gehad en dat is alle 2 de keren niet bevallen. Die doet dat nu niet meer.
Terug gaan naar je ouders is ook niet alles, maar je bent er welkom en je kan in de tussentijd lekker sparen. En dan is het te hopen dat je snel een ander huisje hebt waar je heen kan. Als de band met je ouders goed is zou ik dat doen.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  M@niek ma 28 jan 2013 - 4:40

Als ik zou moeten kiezen dan zou ik er toch voor kiezen om weer thuis te gaan wonen. Het idee dat iemand anders in je huis rondloopt, aan je spullen zit, overal gebruik van maakt zou ik niet kunnen waarderen. Thuis hoef je je niet druk te maken over je ouders die meehelpen, je kunt lekker sparen, rustig rondkijken wat je dan wel kunt betalen. En mag het wel? een huurhuis ook weer onder verhuren?

Ik snap dat het heel moeilijk is om je huidige huis te verlaten, maar ik zou er voor kiezen om opnieuw te beginnen.

Succes!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Poubelle ma 28 jan 2013 - 4:41

Ik zou teruggaan naar m'n ouders. Het is geen ideale situatie maar zo krijg je wel even rust en de tijd om extra geld te sparen.
Ik heb zelf 2 jaar met een huisgenoot gewoon, waarbij alles gedeeld was behalve de slaapkamers en ik werd er knettergek van. Je moet zulke goede afspraken maken. En daarbij wil ik geen vreemde in m'n huis hebben.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Cow ma 28 jan 2013 - 4:44

Ik las in je andere topic dat er al iemand komt kijken die voor 6mnd wil blijven.
Ik zou dat afwachten, misschien klikt het wel en is het hartstikke leuk.
Je privacy is idd wel wat minder maar daar kun je afspraken over maken en mijn ervaring is dat het vaak wel meevalt.
Je moet alleen wel iets afspreken voor als je echt ff alleen wilt zijn. Zeker als ze de helft van de huur betaald. Ik weet niet of je nog een kleine slaapkamer over hebt maar misschien is het iets om daar een klein woonkamertje van te maken. Gewoon een oud bankje erin en een tv zodat je je niet persee hoeft terug te trekken in je slaapkamer.

In 6mnd kan er veel gebeuren. Ik zou gewoon open en eerlijk zijn tegen haar en ook vertellen waarom je twijfelt. Wellicht komen jullie er samen uit en kun je iig nog 6mnd daar blijven.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  JD ma 28 jan 2013 - 5:00

Oh ja, dat was ik er vergeten bij te zetten, ze heeft afgezegd Embarassed Dat meisje wat zou komen kijken...
En verder reageren alleen vieze buitenlandse mannetje op mijn advertentie voor de zolder....

Ik ga vanavond eens rustig met mijn ouders praten denk ik, kijken hoe zij erover denken.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame ma 28 jan 2013 - 5:02

Even los van alles, je had toch een hond? Kan die wel mee naar je ouders? Want die zou bij mij vooraan staan.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gympie ma 28 jan 2013 - 5:06

Ik zou tijdelijk naar mijn ouders gaan om financieel op adem te komen en te zoeken naar een nieuwe woning waar je geen geldzorgen zal hebben of financieel afhankelijk zal zijn van iemand anders (ouders of een huisgenoot).

Je zegt dat je onzeker bent over je woonruimte en waar je straks woont. Juist om die onzekerheid weg te nemen, is tijdelijk bij je ouders verblijven een goede optie. Dan ben je daarna klaar voor een nieuwe (financiele) start.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Linda ma 28 jan 2013 - 5:12

Ik heb ooit voor dezelfde beslissing gestaan. Ik heb toen gekozen voor een huisgenoot. Het was even wennen, dat wel, maar ik heb ook echt een leuke tijd gehad. Ik zou diezelfde keus zo weer maken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 5:15

Ik zou ook tijdelijk terug gaan naar mijn ouders. Denk niet dat ik mij er prettig bij zou voelen als er opeens een vreemde in mijn huis bij zou komen wonen. Daarnaast geef je al aan dat je financieel dan even bij kan komen. Daarna kan je dan een goede nieuwe start maken i.p.v. nu financieel op je 'tandvlees' te moeten leven.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 28 jan 2013 - 5:23

Als je je zo bezwaard voelt dat je ouders moeten inspringen, zou ik voor een huisgenoot kiezen. Als je bij je ouders gaat wonen moeten ZIJ namelijk een stuk van hun privacy inleveren. Het is dan misschien wel een andere situatie omdat jij hun dochter bent en dus vertrouwd voelt, maar ik kan me zo voorstellen dat het voor hen toch anders voelt nu ze weer gewend zijn om met z'n tweetjes te wonen. Je bent als stel toch anders met elkaar als je (volwassen) dochter weer bij je komt wonen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes ma 28 jan 2013 - 5:24

JaneDoe schreef:Oh ja, dat was ik er vergeten bij te zetten, ze heeft afgezegd Embarassed Dat meisje wat zou komen kijken...
En verder reageren alleen vieze buitenlandse mannetje op mijn advertentie voor de zolder....

Ik ga vanavond eens rustig met mijn ouders praten denk ik, kijken hoe zij erover denken.

Waar adverteer je? Je hebt natuurlijk nog wel eventjes om iemand te vinden, ik weet niet hoe gewild je woonplaats is? Eventueel via facebook een berichtje door mensen aan hun vrienden laten sharen? Dan heb je wellicht wat meer kans op een leeftijdsgenoot.. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Susan ma 28 jan 2013 - 5:27

Wat jammer dat dat meisje heeft afgezegd, dat was wel een heel goede kans. Ik zou wel voor een vrouwelijke huisgenoot gaan, ik snap dat je geen zin hebt in 'vieze mannetjes' of überhaupt in mannen. Misschien kun je ook briefjes ophangen in studentensteden in de buurt van jouw woonplaats. Daarmee trek je ook wel serieuze types aan, feestbeesten willen toch wel echt in de stad zelf wonen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 28 jan 2013 - 5:32

Overigens zou ik het best snappen als je liever wel terug wil naar je ouders, ik wil er alleen mee zeggen dat dat ook een keerzijde heeft, ook voor je ouders. Ze vinden het vast heel gezellig als je er bent, maar het zal wel een omschakeling voor ze zijn om weer een thuiswonend volwassen kind te hebben.

Toen mijn vorige relatie uitging heb ik heel kort even thuis gewoond, twee weken of zo, daarna had ik een kamer. Had ik geen kamer gevonden, dan had ik ook wel langer bij mijn ouders gezeten, maar voor mij was het ook echt geen optie om alleen in dat appartement te blijven, dat was echt veel te duur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  JD ma 28 jan 2013 - 5:33

ja ik heb inderdaad een hond, en mijn ouders zijn niet laaiend enthousiast over de hond. Geen idee hoe ze het vinden als het tijdelijk zou zijn. Mijn moeder heeft wel al meerdere malen laten doorschemeren dat ik van harte welkom ben, ze heeft zelfs mijn oude slaapkamer al opnieuw behangen en leeggehaald vorige week :O
Met mijn vader heb ik het er nog niet erg over gehad, ook niet wat betreft de hond.
Het is voor hun inderdaad ook een heel stuk privacy wat ze moeten opgeven, dus er zitten zoveel haken en ogen aan... en ik zou dan eerst rustig met ze in gesprek moeten gaan over hoe ze het vinden.

Vooral financieel gezien is het natuurlijk heel erg gunstig. Ik heb nog een lening van mijn auto die ik binnen 3 maanden zou kunnen aflossen, ik ben financieel niet meer afhankelijk, en krijg even wat financiële ademruimte...
Zo zou ik nu bijv geen geld hebben om ook maar iets te klussen, stel dat ik een nieuw huis aangeboden zou krijgen. Ik zou amper geld hebben voor een pot verf....

Ik heb mijn zolder alleen op kamernet staan. Ik heb nog even een paar maanden op zich, dus ik wilde hem niet meteen overal op internet zetten, maar eerst even de reacties va kamernet afwachten. Mijn woonplaats is niet erg gewild, al is de ligging (heel dichtbij station) wel weer handig.
Oproep op FB heb ik al gezet, helaas geen reacties.
Enige "eis" die ik heb is dat het een vrouw is, en dat de klik er is...
Ik wil echt geen man als huisgenoot (tenzij hij een combinatie is van david beckham en patrick dempsey?) Yes

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  M@niek ma 28 jan 2013 - 5:52

Je moet wel de zekerheid hebben dat een huisgenoot ook blijft. Wat je ouders springen bij tot juni en als je dan een kamergenoot hebt die maar kort blijft dan moet je alsnog bij je ouders gaan wonen of je moet zeker te weten een nieuwe woning vinden (en geld om deze weer in te richten/verven e.d.), terwijl je bij je ouders tijd hebt om te sparen, dingen af te lossen en op je gemak naar een andere woning kan kijken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Minx ma 28 jan 2013 - 6:02

Ik zou denk ik bij je ouders gaan wonen, een huisgenoot in jou huis is gewoon niet prettig. Als je het vanaf het begin af aan hebt gehad ik het prima maar het blijft dan toch voelen als een indringer in jou huis. Over de hond zou ik goed overleggen. Ik denk dat het voor jezelf ook prettiger is. Zo kun je sparen en echt met een frisse start beginnen. Schulden vrij en met een mooie buffer om het helemaal jou huisje te maken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Roza ma 28 jan 2013 - 6:10

Een vreemde in mijn huis? Nee, niets voor mij. Een huis hoort mijn plekje te zijn, mijn veilige haven, mijn thuis.
Ik zou het echt niet kunnen...

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Jasmine ma 28 jan 2013 - 6:43

Ik zou terug gaan naar mijn ouders.

Ik zou veel te bang zijn dat de woningbouw moeilijk gaat doen over de medehuurder en het op onderhuur gooit. De meeste woningbouwverenigingen zijn daar niet heel enthousiast over. Ik zou niet het risico willen nemen mijn eigen glazen in te gooien en alsnog mijn huis uit te moeten en misschien niet eens meer kans te maken op een ander huis.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Bazinga ma 28 jan 2013 - 7:20

JD, heb je woningruil overwogen? Hang advertenties op in supermarkten en op MP, zullen toch wel stellen zijn die groter willen wonen, hier?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  JD ma 28 jan 2013 - 8:46

Bazinga schreef:JD, heb je woningruil overwogen? Hang advertenties op in supermarkten en op MP, zullen toch wel stellen zijn die groter willen wonen, hier?

Nee daar heb ik me nog niet echt in verdiept, maar mag dat wel van de woningbouw dan?
En ruil je dan ook gewoon je spullen om, je meubels enzo?

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Minx ma 28 jan 2013 - 8:52

Tuurlijk je ruilt alleen het jasje niet de inhoud smile

dit staat trouwens bij mijn woningbouwvereniging op de site

Woningruil

Bij woningruil ruilen twee of meerdere huurders van woning. Woningruil is een goede manier om aan een andere geschikte woning te komen. Bijvoorbeeld als u kleiner of juist groter wilt gaan wonen. Of als u op zoek bent naar een woning in een andere buurt of plaats.

Bent u geïnteresseerd in woningruil, dan zoekt u zelf iemand om mee te ruilen. Voor het plaatsen van woningruiladvertenties verwijzen wij u door naar de website www.woningruil.nl. Op deze site vindt u advertenties van mensen die hun huurwoning te ruil aanbieden. Bijvoorbeeld vanwege werk, gezinsuitbreiding of om andere redenen. U kunt er gratis gebruik van maken en zelf ook een advertentie plaatsen

Voor woningruil moet u altijd toestemming vragen bij uw verhuurder. Iedere verhuurder hanteert namelijk regels waaraan een aanvraag woningruil moet voldoen. Zo moet bijvoorbeeld uw jaarlijks verzamelinkomen passend zijn ten opzichte van de huurprijs, er mag geen sprake zijn van huurachterstand en de woning is niet geselecteerd voor verkoop of andere doeleinden.
Om zeker te zijn wat de exacte regels zijn, raden wij u aan om contact op te nemen met uw verhuurder.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  JD ma 28 jan 2013 - 10:52

maar als ik het goed begrijp, ruil je dan dus gewoon definitief van woning? en dat gebeurd dan dus legaal via de woningbouw? Al kan ik op de website van mijn woningbouwvereniging niks vinden.... morgen maar eens bellen.

op die site staan namelijk aardig wat huizen die ik leuk vind, met een huur waarbij ik recht zou hebben op huurtoeslag, dus dat zou wel ideaal zijn....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Minx ma 28 jan 2013 - 11:01

Ja klopt, je ruilt dan gewoon van huis. Zou een beetje raar zijn als je ook van complete inboedel zou ruilen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: