Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje van huisgenoot -update-

+19
Liz
Ibbeltje
Caresses
Kaboutertje
TukTuk
Antibes
TGR
SarahKey
Sylvana
Suus
Lenthe
Lejow
VeryCherry
Bacio
Atelier Madame
Tania
Paper Crown
Susan
Bex
23 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Kindje van huisgenoot -update- Empty Kindje van huisgenoot -update-

Bericht  Bex vr 30 dec 2011 - 2:09

Hey iedereen,

Mijn huisgenoot die ondertussen 2 jaar bij ons in huis woont heeft een kindje van 5 (ik woon in een studentenhuis). Dit heeft ze ons niet vertelt op de kijkavond, dit deed ze pas toen ze hier al een paar weken woonde. Nu woont dat kind bij haar moeder (de oma dus) en af en toe komt ze hier op bezoek. Deze bezoekjes gaan zonder overleg, als we geluk hebben volgt er een mededeling dat ze weer komt voor een tijdje.
Op dit moment zit ze dus alweer meer dan een week bij ons thuis. Een paar dagen vind ik niet zo erg, ze is niet vervelend ofzo, maar wel heel erg druk. Als ze in de woonkamer zit hoor je haar altijd. En ja daar is ze 5 jaar oud voor, maar ik vind het niet horen in een studentenhuis. Zeker op dit moment heb ik al mijn concentratie nodig omdat ik met mijn scriptie bezig ben, dus ik vroeg mijn huisgenoot net hoelang haar kindje nog blijft. Toen kreeg ik: 'hoezo, je merkt er toch niks van?'. Toen ik uitlegde dat we gewoon geen kinderen gewend zijn in huis en dat je daar wel degelijk wat van merkt snapte ze dat niet helemaal. Ze zei dat ze nog niet wist wanneer ze haar weer terug naar oma brengt en ik heb door haar defensieve reactie niet echt verder durven vragen.
Nu ben ik een beetje bang dat dit wel eens heel lang kan gaan duren en ik twijfel een beetje waar ik de grens moet trekken voor mezelf. Mijn andere huisgenoten hebben er minder last van omdat mijn kamer het dichtst bij de woonkamer zit en daarbij zijn zij allemaal lekker vakantie aan het vieren nu. Maar ook zij vinden het ondertussen wel mooi geweest (uitslapen zit er nl niet in als er een 5 jarige door de gangen rent om half 8 's ochtends). Iemand ideeën hoe ik dit aan kan pakken?

Laatst aangepast door Bex op ma 2 jan 2012 - 23:03; in totaal 1 keer bewerkt
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 113
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van huisgenoot -update- Empty Re: Kindje van huisgenoot -update-

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 2:19

Melden aan de huisbaas. Kinderen zijn niet eens toegestaan in een studentenhuis, kamers zijn namelijk maar voor 1 persoon bedoeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 2:19

Kan je het niet aankaarten bij je huisbaas? Misschien zijn er regels voor?
Wel vervelend hoor, zeker als jij met de studie bezig ben!

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 30 dec 2011 - 2:20

_Leaf_ schreef:Melden aan de huisbaas. Kinderen zijn niet eens toegestaan in een studentenhuis, kamers zijn namelijk maar voor 1 persoon bedoeld.

Ja, maar het kind woont daar niet, het kind logeert daar. Ik neem aan dat je het ook niet gaat melden als de vriend of vriendin van een huisgenoot daar slaapt, dus het argument dat er maar één persoon is toegestaan vind ik niet echt opgaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 2:22

Susan schreef:
_Leaf_ schreef:Melden aan de huisbaas. Kinderen zijn niet eens toegestaan in een studentenhuis, kamers zijn namelijk maar voor 1 persoon bedoeld.

Ja, maar het kind woont daar niet, het kind logeert daar. Ik neem aan dat je het ook niet gaat melden als de vriend of vriendin van een huisgenoot daar slaapt, dus het argument dat er maar één persoon is toegestaan vind ik niet echt opgaan.

Als zij niet weet wanneer het kind teruggaat, en of het uberhaupt teruggaat, dan woont het er praktisch. Daarnaast ondervind zij hier overlast van en dat kun je best bespreken met de huisbaas. De regels omtrent bewoning in een studentenhuis en een kind hebben zijn gewoon heel streng, in sommige gemeenten krijgt de huisbaas daar zelfs een boete voor.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 30 dec 2011 - 2:23

Nou, het is kerstvakantie en die duurt nog een week, dus ik gok dat ze nog maximaal een week blijft. Dat ze nog niet precies weet wanneer het kind teruggaat wil niet zeggen dat het kind er 'dus' blijft wonen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown vr 30 dec 2011 - 2:31

Jij woonde toch ook bij je vriend wat niet mocht en dan niet 1 week maar een HEULE tijd? Ik zou het niet meteen melden hoor bij de huisbaas.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Tania vr 30 dec 2011 - 2:35

Ik zou even de kerstvakantie afwachten want ik denk ook dat ze daarna wel weer weg zal gaan. Misschien dat je als ze weer weg is een keer een gesprek aan kunt gaan met je huisgenoot over wat je precies zo vervelend vind.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 2:35

Ik zou het ook melden bij de huisbaas. Zeker als het met haar over dit onderwerp niet te overleggen valt. Ja, het kind logeert er alleen en woont er niet, maar het is wel haar kind en je kan dus wel inschatten dat het kind nog heel vaak zal komen logeren.
Ik vind het al niet netjes dat ze dit niet heeft gemeld bij het hospiteren. Blijkbaar wist ze dat haar huisgenoten dit niet zouden waarderen. Fijn, zo´n start met je huisgenoten. Ik woon zelf liever samen met mensen die rekening met elkaar houden en die je kunt vertrouwen. Niet met iemand die het niet nodig vindt om dit soort dingen in overleg te doen.
Studeren en een kind van vijf in huis vind ik ook geen goede combi. Ik zou het dus melden bij de huisbaas.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 2:35

2CKC2 schreef:
Jij woonde toch ook bij je vriend wat niet mocht en dan niet 1 week maar een HEULE tijd? Ik zou het niet meteen melden hoor bij de huisbaas.
Kindje van huisgenoot -update- 394967

Gast
Gast

Bericht  Bex vr 30 dec 2011 - 3:26

Bedankt voor de reacties.
Ik ga een beetje heen en weer tussen de reacties die hier gegeven worden. Aan de ene kant vind ik het belachelijk dat ze niet kan vertellen wanneer het kind weer weggaat en in het verleden is afgesproken dat ze dit soort dingen wel op voorhand zou laten weten. Dat ze zich dus totaal niet aan deze afspraak houdt is gewoon vervelend (al hebben we ondertussen al zoveel streken van haar meegemaakt dat we het ook wel verwacht hadden). Om deze reden zit ik er over te denken om mijn huisbaas in ieder geval in te lichten over de situatie.

Aan de andere kant moet dat kind uiteindelijk ook weer gewoon naar school, dus heel lang kan het niet duren. Ik weet niet of het me de moeite waard is om hier weer een confrontatie voor aan te gaan. Het verleden leert dat dit uiteindelijk niks oplevert en de tijd dat dat kind hier nog zit valt wel uit te zitten. Het was alleen fijn geweest als ze me had kunnen vertellen om hoeveel tijd het nog gaat...
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 5:15

Ik vind een kind niet thuis horen in een studentenhuis.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 7:34

Ik had meer last van mijn brallerige huisgenoten dan een kind van 5 ooit zou kunnen veroorzaken.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 8:23

Smikkell schreef:
2CKC2 schreef:
Kindje van huisgenoot -update- 394967

Klopt. Dat praat ik volgens mij ook niet goed. Pas sinds ik zelf bij een verhuurmakelaar werkte besefte ik me hoe kwalijk dat is. En inderdaad, een kind hoort niet thuis in een studentenhuis.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 8:23

Heh ik ken dit verhaal... Heb je dit probleem hier eerder ook al 's gepost?

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 30 dec 2011 - 9:39

Charlie schreef:Ik had meer last van mijn brallerige huisgenoten dan een kind van 5 ooit zou kunnen veroorzaken.

Ik zou er ook geen last van hebben als een kind 's morgens om half 8 door de gang rent, dan zou ik me nog een keer omdraaien en denken 'wat lekker dat ik er nu niet uit hoef'.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 11:40

Susan schreef:
Charlie schreef:Ik had meer last van mijn brallerige huisgenoten dan een kind van 5 ooit zou kunnen veroorzaken.

Ik zou er ook geen last van hebben als een kind 's morgens om half 8 door de gang rent, dan zou ik me nog een keer omdraaien en denken 'wat lekker dat ik er nu niet uit hoef'.
Maar het gaat niet alleen om studenten die 'last' hebben van het kind, maar ook om een kind in het studentenhuis zelf. Is dat een plek voor een kind, vanuit het kind gezien?

En ik kan mij zeker wel voorstellen dat studenten, mensen zonder kinderen, zich ergeren aan een kind dat over de gang rent. Zij kiezen voor een leven in een studentenhuis en willen hun eventuele kater uitslapen en niet worden gewekt door een kind.

Een kind in huis, als student, is niet iets waar je rekening mee houdt (en hoeft te houden).

Gast
Gast

Bericht  Bex vr 30 dec 2011 - 12:54

Smikkell schreef:
Susan schreef:

Maar het gaat niet alleen om studenten die 'last' hebben van het kind, maar ook om een kind in het studentenhuis zelf. Is dat een plek voor een kind, vanuit het kind gezien?

En ik kan mij zeker wel voorstellen dat studenten, mensen zonder kinderen, zich ergeren aan een kind dat over de gang rent. Zij kiezen voor een leven in een studentenhuis en willen hun eventuele kater uitslapen en niet worden gewekt door een kind.

Een kind in huis, als student, is niet iets waar je rekening mee houdt (en hoeft te houden).

My point exactly smile
Ik heb geen kinderen, hoef ze voorlopig ook nog niet, en in het huis waar ik woon heb ik er geen zin in. Dat klinkt misschien heel hard en egoïstisch, maar ik sta gewoon niet ingesteld op gezelschap van kinderen. Ik vind het prima als huisgenoten mensen op bezoek hebben, de vriendin van een andere huisgenoot is ook ontzettend vaak hier, maar met haar kan ik een gesprek voeren, ik hoef het licht in de douche niet voor haar aan te doen want daar kan ze gewoon zelf bij en als ik zit te studeren houdt zij daar rekening mee wat betreft het volume van de televisie. Rekening houden met anderen kun je maar tot een bepaald niveau verwachten van een kleuter en de moeder van de kleuter vindt het maar normaal dat wij dat voor lief nemen.
Zeker in het huis waar ik woon zijn we allemaal nogal nachtmensen en na een tijdje wordt het toch behoorlijk irritant als je weer niet kan uitslapen omdat het kind loopt te jengelen dat het niet onder de douche wil. Het is natuurlijk niet het einde van de wereld, maar het is ook ons huis. Ik vind wel dat we mogen verwachten dat ze enigszins rekening met ons houdt en dat doet ze dus totaal niet.

Ik ben het trouwens ook eens met het punt dat een kind niet in een studentenhuis hoort, maar blijkbaar maakt dat haar niks uit. Ze is op haar 15e moeder geworden, haar eigen moeder (oma dus) zorgt nu voor haar kind en zij leeft er nog even lekker op los, op die paar dagen/weken per jaar na waarin ze het kindje dus bij zich heeft.

@Bazinga: het zou kunnen dat ik het op het oude forum wel eens gepost heb, het is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurd, hier heb ik het nog nooit neergezet.
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Atelier Madame zo 1 jan 2012 - 1:19

Pfff moet er niet aan denken zeg *oude studentenhuis voorstelt* doorgaans zijn studentenhuizen echt niet gebouwd op kinderen. Ja leuk voor een dagje, maar logeerpartijen van weken wordt m niet.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Bacio zo 1 jan 2012 - 1:39

Susan schreef:

Ik vind dit non argumenten. Als je ervoor kiest om in een studentenhuis te wonen, dan vind je het studentenleven leuk en kies je daarvoor. Dan vind je brallerige studenten helemaal niet vervelend, want dan leef je in hetzelfde ritme. Om half 8 herrie maken is dan uit den boze.

Het gaat er trouwens ook niet om dat jullie geen last zouden hebben van een kind, maar dat zij er last van heeft. Daarbij is het niet toegestaan om langer dan een aantal nachten iemand te laten logeren in een studentenhuis.

Persoonlijk kan ik het me goed voorstellen. Als ik vakantie zou hebben en er zou een kind elke ochtend door mijn woonkamer rennen zou ik echt koken van woede (en ik ben al tijden geen student meer).

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Susan zo 1 jan 2012 - 1:43

Bacio schreef:
Susan schreef:

Ik vind dit non argumenten. Als je ervoor kiest om in een studentenhuis te wonen, dan vind je het studentenleven leuk en kies je daarvoor. Dan vind je brallerige studenten helemaal niet vervelend, want dan leef je in hetzelfde ritme. Om half 8 herrie maken is dan uit den boze.

Het gaat er trouwens ook niet om dat jullie geen last zouden hebben van een kind, maar dat zij er last van heeft. Daarbij is het niet toegestaan om langer dan een aantal nachten iemand te laten logeren in een studentenhuis.

Persoonlijk kan ik het me goed voorstellen. Als ik vakantie zou hebben en er zou een kind elke ochtend door mijn woonkamer rennen zou ik echt koken van woede (en ik ben al tijden geen student meer).

Het is ook geen argument, ik vertel alleen hoe ik dat zou ervaren, of moet alles wat je hier zegt een argument zijn?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 1:44

Ik heb zelf een zoon maar ik ben het wel helemaal eens met Smikkell. Een kind in wen studentenhuis hóórt gewoon niet en ik kan me heel goed voorstellen dat studenten zonder kinderen er zich heel erg aan kunnen ergeren.
Wat bizar dat ze dit niet heeft gemeld aan jullie en gewoon geen rekening met jullie houdt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 1:45

Bacio schreef:
Susan schreef:
Charlie schreef:Ik had meer last van mijn brallerige huisgenoten
dan een kind van 5 ooit zou kunnen veroorzaken.

Dat is dus precies wat ik ook zei, dacht, wilde zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 1 jan 2012 - 1:47

Overigens snap ik ook wel dat mensen het hinderlijk vinden en het argument dat kinderen niet in een studentenhuis horen kan ik ook wel begrijpen, maar als je het argument gebruikt dat je niet langer dan een paar nachten iemand mag laten logeren dan vind ik wel dat je consequent moet zijn en zelf niet je vriendje meer dan een paar nachten achter elkaar bij je kunt laten slapen. Dat gebeurt namelijk vaak wel heel makkelijk zonder dat iemand daar iets van vindt. Als je hier eenmaal iets van hebt gezegd bij je huisbaas en je hebt dat als argument gebruikt dan kun je dat dus zelf ook niet meer doen. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bacio zo 1 jan 2012 - 2:00

haha smikkel misschien ben ik dan stiekem je verloren tweelingzus.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende