Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
+22
SarahKey
Sam
Happinaz
Filoria
pindaatje
woezel
moepie
Alex
Razz
Twellie
Knillis
Tania
Japie
Susan
Flower_L
mzcharlotte
Printje
Parel
Liadan
snoezel
Linda
Annemie
26 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
Wij gaan volgende week op kraamvisite van het tweede kindje van mijn nichtje, zal ik dan ook nog een cadeau meenemen voor hun eerste kindje (zij is 2)? Doen jullie dat? Voor de mama's met 2 of meer kinderen, kreeg jullie oudste kindje een cadeautje van de kraamvisite? Vinden jullie het nodig om voor de oudste iets mee te nemen?
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
Hier hebben maar weinig mensen dat gedaan bij onze oudste. Maargoed, zij dacht dat alle cadeautjes voor haar waren ipv voor de baby, dus dat was ook niet erg. Wij hebben haar ook alles uit laten pakken.
Gast- Gast
Van veel mensen kregen we wel wat. Ik vond het zelf persoonlijk niet nodig. Ik liet dochter de kadootjes van zoon uitpakken, dat was eigenlijk voldoende.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Zou ik zeker doen.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Onze dochter heeft van bijna iedereen iets gehad. Zelf neem ik ook iets mee voor een ouder kind als ik op kraamvisite ga.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe dat altijd wel, maar verwacht het eigenlijk niet van anderen.
Tegenwoordig heb je bij de action zoveel leuke dingen, dat ik het dan wel leuk vind.
Maar goed, als mijn nichtjes of neefje jarig zijn dan krijgt de jarige een groot cadeau en broer, zus en mijn L wat kleins vd action, ik vind het gewoon leuk ze te verwennen.
Tegenwoordig heb je bij de action zoveel leuke dingen, dat ik het dan wel leuk vind.
Maar goed, als mijn nichtjes of neefje jarig zijn dan krijgt de jarige een groot cadeau en broer, zus en mijn L wat kleins vd action, ik vind het gewoon leuk ze te verwennen.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Hier deed echt serieus iedereen dat... heel lief hoor maar onze grote schat was zelf in februari jarig dus december (met de feestdagen) januari met de geboorte van N en daarna februari met zijn eigen verjaardag en nog meer kraamvisite heeft wel geleid tot een nog groter speelgoedmagazijn dan dat we hier al hadden.... Ik neem trouwens zelf wel altijd iets kleins mee voor de oudste.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb voor de oudste dochter van een vriendin inderdaad een kleinigheidje meegenomen. Kostte ook niet meer dan 3 euro, het was echt bedoeld voor het uitpakken.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik vind het niet nodig eigenlijk. L pakte vaak de cadeaus voor j uit, prima. Hij had ook niet de verwachting dat hij wat zou krijgen wanneer bezoek kwam.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ja, ik denk dat ik dan een kleinigheidje bij Action of Zeeman koop.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik doe dat wel altijd. De meeste mensen hadden ook wel iets voor Ezra mee, ik had zelf ook een kraammandje met kleine cadeautjes voor hem.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik doe het zelf wel altijd. Vaak is het een kleinigheidje, maar dan heeft de oudste ook iets voor zichzelf.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
J. kreeg van bijna iedereen wat als er kraamvisite kwam. Ik doe het zelf ook als ik ergens op kraamvisite ga met een ouder kindje.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Bij ons kreeg de oudste van bijna iedereen een cadeautje toen zijn zusje geboren werd. Ik neem zelf ook altijd wat mee!
Knillis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Ik doe het altijd wel, gewoon een kleinigheidje: kleurboek, wat stiften, klein leesboekje enzovoorts.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik neem wel altijd iets mee voor de andere kindjes. Al is het maar een kleurboekje ofzo.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ben ik de enige die dat niet zou doen? Ik zou niet weten waarom ik de zus/broer een cadeautje zou (moeten) geven. Dus nee, ik zou alleen wat kopen voor de baby.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ja ik doe dat ook vaak. Gewoon een kleinigheidje; stickers, stickerboekje, klein kleurboekje of iets dergelijks.
Vind het gewoon leuk, voor de broer of zus veranderd er ook van alles en de baby krijgt natuurlijk veel cadeautjes dan vind ik het leuk dat er ook aan de broer/zus wordt gedacht.
Vind het gewoon leuk, voor de broer of zus veranderd er ook van alles en de baby krijgt natuurlijk veel cadeautjes dan vind ik het leuk dat er ook aan de broer/zus wordt gedacht.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind dat ook niet nodig en verwacht het dus zelf ook niet.
Hier ook op 1 hand te tellen denk dat de oudste wat kregen. Wel in de kraammand van onze ouders dat er dan wat voor de andere in zaten. En de oudste hadden het even goed druk met het uitpakken vd kraamkado's
Hier ook op 1 hand te tellen denk dat de oudste wat kregen. Wel in de kraammand van onze ouders dat er dan wat voor de andere in zaten. En de oudste hadden het even goed druk met het uitpakken vd kraamkado's
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Ik had hier zelf geen enkele verwachting van, maar onze oudste heeft werkelijk van iedereen wat gekregen toen haar broertje geboren werd!
Zelf neem ik ook een kleinigheidje mee voor de oudere broertjes/zusjes als we op kraamvisite gaan.
Zelf neem ik ook een kleinigheidje mee voor de oudere broertjes/zusjes als we op kraamvisite gaan.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Wat leuk dat mensen dat doen. Ik denk dat Tomas er heel blij mee zou zijn. Maar niet iedereen hoeft wat voor hem mee te nemen en ik ga hem er ook op voorbereiden dat kraambezoek vooral interesse en kadootjes voor de baby zal hebben. Dan kan het alleen maar meevallen voor hem.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Nee, Ik doe dat niet, uit principe.
Kinderen moeten ook leren dat ze soms niet aan de beurt zijn.
Ik kom voor de baby, toen broertje/zusje geboren werd hebben zij toen al iets gehad (en ik snap heus dat zij dat zelf niet weten/snappen).
Ik besteed wel altijd even een paar minuten lang aandacht aan het broertje/zusje omdat ik mij heel goed realiseer dat het voor hen ook spannend is en dat zij nu alle aandacht moeten delen.
Ik heb vrienden en kennissen die voor de 3e of 4e keer een kindje krijgen. En dan vervolgens ook naar alle verjaardagen! Ik blijf aan de gang!
Kinderen moeten ook leren dat ze soms niet aan de beurt zijn.
Ik kom voor de baby, toen broertje/zusje geboren werd hebben zij toen al iets gehad (en ik snap heus dat zij dat zelf niet weten/snappen).
Ik besteed wel altijd even een paar minuten lang aandacht aan het broertje/zusje omdat ik mij heel goed realiseer dat het voor hen ook spannend is en dat zij nu alle aandacht moeten delen.
Ik heb vrienden en kennissen die voor de 3e of 4e keer een kindje krijgen. En dan vervolgens ook naar alle verjaardagen! Ik blijf aan de gang!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Ik neem altijd iets mee voor de oudere kindjes.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Hier is dat eigenlijk "normaal" om iets voor de oudere broer of zus mee te nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook verder niet bij stil sta.
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Tweede kindje
» Tweede kindje
» Twijfels (tweede kindje)
» Wanneer tweede kindje?
» Gevoel bij tweede kindje
» Tweede kindje