Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje van huisgenoot -update-

+19
Liz
Ibbeltje
Caresses
Kaboutertje
TukTuk
Antibes
TGR
SarahKey
Sylvana
Suus
Lenthe
Lejow
VeryCherry
Bacio
Atelier Madame
Tania
Paper Crown
Susan
Bex
23 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Kindje van huisgenoot -update- - Pagina 2 Empty Re: Kindje van huisgenoot -update-

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 2:28

Susan schreef:
_Leaf_ schreef:Melden aan de huisbaas. Kinderen zijn niet eens toegestaan in een studentenhuis, kamers zijn namelijk maar voor 1 persoon bedoeld.

Ja, maar het kind woont daar niet, het kind logeert daar. Ik neem aan dat je het ook niet gaat melden als de vriend of vriendin van een huisgenoot daar slaapt, dus het argument dat er maar één persoon is toegestaan vind ik niet echt opgaan.

+1

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van huisgenoot -update- - Pagina 2 Empty Re: Kindje van huisgenoot -update-

Bericht  Bex ma 2 jan 2012 - 23:02

Wow er is heel wat gebeurd de afgelopen dagen!
Ëen andere huisgenoot heeft de huisbaas gemaild met een schets van de situatie. Twee jaar geleden toen er afspraken met de huisgenoot met kind zijn gemaakt is met de huisbaas afgesproken dat wij hem op de hoogte zouden houden van het hoe het gaat in huis. Een uur later hadden we een onverwacht mailtje terug: blijkbaar heeft ze een behoorlijke achterstand wat betreft het betalen van haar huur en omdat hij ook nog eens klachten van ons blijft binnen krijgen over haar, heeft hij haar een mailtje gestuurd met de mededeling dat ze dient te vertrekken Laughing

Nou weten wij ook wel dat ze echt niet van de ene op de andere dag weg zal zijn, maar feit is dat ze in ieder geval weg moet en dat het proces om dat te realiseren in gang is gezet smile
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 113
Registratiedatum : 28-09-11

Bericht  VeryCherry ma 2 jan 2012 - 23:04

En toch vind ik dat ergens heel sneu voor haar.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 23:11

Ik vind het ook wel sneu voor haar en dat iedereen nu weet dat ze achterstand heeft met de huur. Maar ja, wat moet je dan verder? Als er maar klachten over haar blijven binnen komen...

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 2 jan 2012 - 23:12

VeryCherry schreef:En toch vind ik dat ergens heel sneu voor haar.

Oi.. + 1
Klinkt als een meisje die het in het verleden al niet al te makkelijk heeft gehad..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 23:15

het kan wel sneu zijn voor haar maar die problemen creeërt ze toch echt zelf. Ik bedoel het is ook een opeenstapeling van en en. En wat moet de huisbaas dan haar gewoon maar haar daar laten zitten voor nop? Is ook niet eerlijk tegenover de andere huisgenoten en bovendien hebben die huisgenoten ook nog eens last van haar en haar kleine. Ja ik zou dan ook de stap nemen om haar toch te moeten melden dat ze moet vertrekken.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 2 jan 2012 - 23:21

Oh ik geef de huisbaas groot gelijk hoor, ergens is een grens en die is zij al ver voorbij, maar toch..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown ma 2 jan 2012 - 23:24

Lejow schreef:Oh ik geef de huisbaas groot gelijk hoor, ergens is een grens en die is zij al ver voorbij, maar toch..
vind jij het serieus normaal dat de huisbaas aan andere medehuurders verteld dat er een achterstand is? Zou jij het leuk vinden als naar al je buren een brief ging dat jij je huis wordt uitgezet omdat je achterstand in hypotheek hebt? Nee toch?
Die huisbaas had gewoon moeten zeggen bedankt voor de melding, ik heb zelf ook een aantal klachten en dat er maatregelen worden getroffen.

Wel zo professioneel.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Lejow ma 2 jan 2012 - 23:26

Heh, dat zeg ik toch helemaal nergens?
Ik geef de huisbaas groot gelijk dat hij haar laat vertrekken, ik heb het niet over het wel of niet melden aan de rest van de studenten..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown ma 2 jan 2012 - 23:29

Lejow schreef:Heh, dat zeg ik toch helemaal nergens?
Ik geef de huisbaas groot gelijk dat hij haar laat vertrekken, ik heb het niet over het wel of niet melden aan de rest van de studenten..
Ook dat zeg je nergens. Je zegt alleen groot gelijk. In wat dan? Anyway, ik zou het echt ruk vinden als een huisbaas zulke dingen even met andere deelt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lenthe ma 2 jan 2012 - 23:30

2CKC2 schreef:
Lejow schreef:Oh ik geef de huisbaas groot gelijk hoor, ergens is een grens en die is zij al ver voorbij, maar toch..
vind jij het serieus normaal dat de huisbaas aan andere medehuurders verteld dat er een achterstand is? Zou jij het leuk vinden als naar al je buren een brief ging dat jij je huis wordt uitgezet omdat je achterstand in hypotheek hebt? Nee toch?
Die huisbaas had gewoon moeten zeggen bedankt voor de melding, ik heb zelf ook een aantal klachten en dat er maatregelen worden getroffen.

Wel zo professioneel.
Mee eens, niet echt netjes van de huisbaas. Maar dat meisje heeft het er wel zelf naar gemaakt, dus haar eigen schuld dat ze eruit wordt gezet.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 23:31

Ja ik vind het ook niet bepaald netjes dat de huisbaas doodleuk meldt dat het meisje achterstanden heeft in de huur en dat hij haar laat vertrekken.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry ma 2 jan 2012 - 23:31

Oh ze zal niet zo'n lieverdje zijn hoor, maar ik heb zelf zonder huis gezeten met mijn zoon, dus ik weet hoe het is smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow ma 2 jan 2012 - 23:32

Ik reageer op wat Lily zegt, dat hij de stap neemt om haar te laten vertrekken.

en je had ook kunnen vragen in wat ik de huisbaas dan gelijk geeft, ipv er vanuit kunnen gaan dat ik dat bedoelde.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 23:34

VeryCherry schreef:Oh ze zal niet zo'n lieverdje zijn hoor, maar ik heb zelf zonder huis gezeten met mijn zoon, dus ik weet hoe het is smile
Vreselijk lijkt me dat.
Misschien kan het meisje terecht bij haar moeder waar haar kindje ook woont.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown ma 2 jan 2012 - 23:42

Lejow schreef:Ik reageer op wat Lily zegt, dat hij de stap neemt om haar te laten vertrekken.

en je had ook kunnen vragen in wat ik de huisbaas dan gelijk geeft, ipv er vanuit kunnen gaan dat ik dat bedoelde.

Ik vind het altijd zo'n achterlijke reactie ook van Lily.
Ze heeft het er zelf naar gemaakt.. staat er dan. Dat is zo, maar volgens mij maakt niemand voor de lol achterstanden in hypotheek/huur. Edit:Hiermee wil ik zeggen, het is echt wel naar als je achterstanden hebt, zal ze zelf ook beseffen. Ik vind het echt niet kunnen dat de huisbaas dat met anderen deelt.
Loopt het meisje daar doodleuk rond terwijl iedereen weet dat ze eruit geflikkerd wordt + een achterstand heeft.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Suus ma 2 jan 2012 - 23:54

Het meisje zal het inderdaad niet makkelijk hebben en er zullen redenen zijn dat zij haar huur niet kan betalen, maar ik vind het dan wel dom van haar om niet te reageren op klachten van haar huisgenoten. Als je weet dat je positie niet zo sterk is (omdat je een huurachterstand hebt), wil je toch op zijn minst je huisgenoten tevreden houden? Ze had op zijn minst kunnen reageren op de klachten en afspraken kunnen maken over wanneer haar kindje langskomt. Dan had de rest er vast minder problemen mee gehad en was er misschien niet over haar geklaagd tegen de huisbaas.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Sylvana ma 2 jan 2012 - 23:56

Bex schreef:Wow er is heel wat gebeurd de afgelopen dagen!
Ëen andere huisgenoot heeft de huisbaas gemaild met een schets van de situatie. Twee jaar geleden toen er afspraken met de huisgenoot met kind zijn gemaakt is met de huisbaas afgesproken dat wij hem op de hoogte zouden houden van het hoe het gaat in huis. Een uur later hadden we een onverwacht mailtje terug: blijkbaar heeft ze een behoorlijke achterstand wat betreft het betalen van haar huur en omdat hij ook nog eens klachten van ons blijft binnen krijgen over haar, heeft hij haar een mailtje gestuurd met de mededeling dat ze dient te vertrekken Laughing
Nou weten wij ook wel dat ze echt niet van de ene op de andere dag weg zal zijn, maar feit is dat ze in ieder geval weg moet en dat het proces om dat te realiseren in gang is gezet smile

Vind je dat om te lachen?

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Paper Crown di 3 jan 2012 - 0:02

Suus schreef:Het meisje zal het inderdaad niet makkelijk hebben en er zullen redenen zijn dat zij haar huur niet kan betalen, maar ik vind het dan wel dom van haar om niet te reageren op klachten van haar huisgenoten. Als je weet dat je positie niet zo sterk is (omdat je een huurachterstand hebt), wil je toch op zijn minst je huisgenoten tevreden houden? Ze had op zijn minst kunnen reageren op de klachten en afspraken kunnen maken over wanneer haar kindje langskomt. Dan had de rest er vast minder problemen mee gehad en was er misschien niet over haar geklaagd tegen de huisbaas.

Eens,hoor.
Maar ik denk dat ze geen keus had. Ze zal d'r kind niet zomaar bij d'r hebben. Misschien was oma weg of wilde even rust? Dan kan je toch niets doen verder. Ze kan ook moeilijk d'r kind vastbinden en mond dichtapen..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bex di 3 jan 2012 - 0:03

Sylvana schreef:
Bex schreef:Wow er is heel wat gebeurd de afgelopen dagen!

Vind je dat om te lachen?

Het zal vast betekenen dat ik een ontzettend slecht persoon ben maar: ja, eerlijk gezegd zijn we hier allemaal ontzettend blij dat ze eindelijk weg moet. Dit is geen probleem van de afgelopen weken maar een structureel probleem dat speelt sinds ze hier woont. Ze heeft nooit enige moeite gedaan zich aan te passen aan het huis en heeft het echt heel bont gemaakt in de tijd dat ze hier woont. Mijn vermogen om medelijden met haar te hebben is lang geleden al verdwenen. Daarvoor heeft ze teveel geflikt. Er zijn zoveel voorvallen geweest die altijd eindigden in de situatie dat zij uiteindelijk nog steeds deed waar ze zin in had en wij ons daar maar bij neer moesten leggen. Op een gegeven moment is het gewoon op.

Wat betreft onze huisbaas: hij heeft ons niet expliciet laten weten dat ze geen huur heeft betaald, maar het mailtje dat naar haar is gestuurd naar ons doorgestuurd. Daar stond in dat ze een achterstand heeft. Het is idd niet relaxed voor haar dat wij dit nu weten, maar ik denk dat hij hier oprecht even niet bij na heeft gedacht. Ja dat is niet professioneel, maar hij heeft maar één huis dat hij verhuurd en is nooit echt formeel in zijn communicatie enzo. Ik zeg niet dat het goed is, maar ik kan wel begrijpen hoe het is gekomen. Daarnaast was het ook geen geheim dat ze geldproblemen heeft, er liggen regelmatig incasso-bureau brieven voor haar in de bus en de deurwaarder weet ons huis ondertussen ook blindelings te vinden.

Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bex di 3 jan 2012 - 0:05

2CKC2 schreef:
Suus schreef:Het meisje zal het inderdaad niet makkelijk hebben en er zullen redenen zijn dat zij haar huur niet kan betalen, maar ik vind het dan wel dom van haar om niet te reageren op klachten van haar huisgenoten. Als je weet dat je positie niet zo sterk is (omdat je een huurachterstand hebt), wil je toch op zijn minst je huisgenoten tevreden houden? Ze had op zijn minst kunnen reageren op de klachten en afspraken kunnen maken over wanneer haar kindje langskomt. Dan had de rest er vast minder problemen mee gehad en was er misschien niet over haar geklaagd tegen de huisbaas.

Eens,hoor.
Maar ik denk dat ze geen keus had. Ze zal d'r kind niet zomaar bij d'r hebben. Misschien was oma weg of wilde even rust? Dan kan je toch niets doen verder. Ze kan ook moeilijk d'r kind vastbinden en mond dichtapen..

Nee hoor ze had wel een keus, oma was ook gewoon thuis, maar ze wilde het kind bij haar hebben met de feestdagen. Dat is uiteraard te snappen, maar dat vertelde ze pas toen het kind er al was en vervolgens moesten we maar afwachten hoelang het zou blijven.
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  SarahKey di 3 jan 2012 - 0:07

Ik vind het dat meisje vooral een beetje zielig. Ze ziet haar kind al weinig, dat kindje ziet haar moeder zo weinig. Zijn ze weer eens bij elkaar, word er geklaagd.
En als je als huisgenoten al 'besloten' hebt dat kinderen niets voor een studentenhuis is, is ieder kuchje en beweging van dat meisje teveel.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 0:11

SarahKey schreef:Ik vind het dat meisje vooral een beetje zielig. Ze ziet haar kind al weinig, dat kindje ziet haar moeder zo weinig. Zijn ze weer eens bij elkaar, word er geklaagd.
En als je als huisgenoten al 'besloten' hebt dat kinderen niets voor een studentenhuis is, is ieder kuchje en beweging van dat meisje teveel.
Dat laatste denk ik ook idd.
En het meisje zal vast niet voor de lol geldproblemen hebben. Ze had het wel wat verstandiger aan kunnen pakken, maar toch.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 3 jan 2012 - 0:16

En haar op straat gooien is toch geen oplossing voor háár...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 0:24

VeryCherry schreef:En haar op straat gooien is toch geen oplossing voor háár...
Precies. Wat voor grotere problemen gaat ze nu nog krijgen? En er dan ook nog om lachen..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: