Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?

+7
Linda
Joss1
PiP
meisje
Tazz
studiebol
duckie
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

naast je kindje slapen of kindje in bed nemen? Empty naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?

Bericht  duckie do 26 apr 2012 - 7:44

A. slaapt de laatste paar nachten weer erg slecht... dan word ze wakker rond 9 uur en krijst alles bij elkaar. nu wil ze uiteindelijk wel slapen als ze bij ons in bed ligt maar ja dan slaap ik weer slecht... wat zou beter zijn voor haar? haar bij ons in bed laten slapen of een matras naast haar op de grond leggen en zelf daar gaan slapen?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

naast je kindje slapen of kindje in bed nemen? Empty Re: naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 7:45

onze dochter slaapt in een co-sleeper tegen ons bed aan. Lig ik in m'n eigen bed en onze dochter toch dicht bij ons. Het gaat er haar vooral om dat ze lichamelijk contact kan zoeken, dus een matras naast haar bed zou hier denk ik niet veel zin hebben.

Gast
Gast

naast je kindje slapen of kindje in bed nemen? Empty Re: naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 7:46

Blijft ze ook wakker nadien? Wat ik nog wel eens doe is haar bij ons in bed nemen en manlief doet haar later in haar eigen bed terug leggen, anders slaap ik echt niet.

Gast
Gast

Bericht  duckie do 26 apr 2012 - 7:47

welk formaat cosleeper hebben jullie als ik vragen mag? want ik zie ze veel als baby formaat... het ziet er wel fijn uit.. toch bij je en toch ook weer een eigen plekje... en slaapt ze daar nu nog elke nacht in?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 26 apr 2012 - 7:48

Ik neem ze eigenlijk nooit in bed.. maar laatst had V zo'n onzettend last van haar eczeem ze had echt jeuk. Dus ze kon er niet van slapen. Toen heb ik haar naast me neer gelegd.. en net zolang gewacht tot ze in slaap was gevallen. En toen ze eenmaal sliep heb ik haar overgelegd. Ik kan echt niet slapen met zo'n kleintje naast me.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 7:50

duckie schreef:welk formaat cosleeper hebben jullie als ik vragen mag? want ik zie ze veel als baby formaat... het ziet er wel fijn uit.. toch bij je en toch ook weer een eigen plekje... en slaapt ze daar nu nog elke nacht in?

wij hebben één zijkant uit haar bedje gehaald (en een latje onder de bodem geschroefd zodat de zijkanten niet uit elkaar kunnen schuiven en de lattenbodem er tussenuit kan vallen), dus het is eigenlijk gewoon een normaal ledikantje. Ze slaapt er praktisch iedere nacht in. Misschien zou ze ook wel in haar eigen bed slapen, maar uit gemak leggen we haar eigenlijk direct in het ledikantje. Dan kunnen wij namelijk lekker op bed liggen terwijl we voorlezen naast je kindje slapen of kindje in bed nemen? 827601

Gast
Gast

Bericht  Tazz do 26 apr 2012 - 7:53

Onze zoon slaapt de afgelopen 2-3 nachten ook weer slecht. Hij ligt dan tussen ons in in bed. Dat deden we met onze dochter ook op deze leeftijd en die slaapt nu ook in haar eigen bed dus dat komt wel weer goed. smile
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  duckie do 26 apr 2012 - 7:54

ik kan haar helaas niet oppakken als ze slaapt want dan is ze direct weer wakker... het is soms bij periodes dat ze savonds wakker word en dan helemaal overstuur is en niets meer wil... ik had haar net even beneden en toen weer in bed geprobeerd maar ze is weer helemal overstuur... nu zit ze dus weer op schoot maar ik ben gewoon erg moe van die slopende nachten want ik slaap erg slecht als ze bij ons ligt dus ik wil eigenlijk slapen *(manlief is vanavond weg) maar wil dan eigenlijk niet meer bij ons neer leggen vandaar dat ik een oplossing zoek wat beter is...

dat van julle is ook wel een handig idee zeg... maar gaat ze nooit staan in bed? of is jullie bed erg laag?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  meisje do 26 apr 2012 - 7:55

Rejoy. schreef:onze dochter slaapt in een co-sleeper tegen ons bed aan. Lig ik in m'n eigen bed en onze dochter toch dicht bij ons. Het gaat er haar vooral om dat ze lichamelijk contact kan zoeken, dus een matras naast haar bed zou hier denk ik niet veel zin hebben.

+1. Hier sinds kort ook. Dochter is wel wat jonger, maar we hadden eigenlijk het plan om haar naar haar eigen kamertje te doen voor de nacht, maar dit werkt veel beter.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  PiP do 26 apr 2012 - 7:57

Als F zo`n fase heeft dan legden we haar bij ons in bed en als ze sliep legden we haar weer terug.
Nu wordt ze meestal `s nachts wel 1 of meerdere keren wakker, maar slaapt ze zo weer als we haar even een aai en kus geven.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 7:58

wij hebben een boxspring van 67 cm hoog, dus zeker geen laag bed! Zij gaat nooit zitten/staan in bed, ze blijft altijd liggen en roept ons zodra ze wakker is (wat een voorbeeldkind hè naast je kindje slapen of kindje in bed nemen? 2474380249 Laughing ) Daar hebben we wel geluk mee, nu kan ze wel goed van bed afkomen, maar toen ze nog kleiner was, zou dat wel gevaarlijk zijn geweest. Ons bed heeft trouwens wel een tijdje met de ene zijkant tegen de muur gestaan en aan de andere kant de co-sleeper, zodat ze er niet uit kon rollen.

Gast
Gast

Bericht  Joss1 do 26 apr 2012 - 8:04

Je hebt bij de Ikea ledikanten, waar je de zijkant ook van weg kunt laten. Die bedjes zijn ook niet zo duur, is misschien wel een oplossing?
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Bericht  Linda do 26 apr 2012 - 8:06

Bij ons wisselt het. We hebben onze co-sleeper toevallig vorige week weggehaald, ze sliep er nooit meer in. Als ze bij ons sliep, dan lag ze tussen ons in of naast mijn man, in de co-sleeper wilde ze niet meer.
We hebben ook een 1persoonsmatras naast haar ledikant op haar kamertje liggen. Soms ligt zij in haar bedje en ligt 1 van ons er even naast, als ze slaapt gaan we weg. Als ik behoefte heb aan een nacht een beetje fatsoenlijk slapen, dan gaat man samen met haar op dat matras liggen.
Het in slaap vallen gaat sinds deze week opeens weer heel moeilijk. Dus nu houden we haar bij ons en leggen we haar terug in haar bedje (wat dus de laatste paar dagen ook niet meer lukt, ze wordt steeds wakker). Gister heeft ze in haar eentje op de grond geslapen. Man is nu al een uur met haar boven, dus ik vermoed dat dit ook weer zo'n nacht gaat worden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  duckie do 26 apr 2012 - 8:09

hmmm heerst het op het moment ofzo naast je kindje slapen of kindje in bed nemen? 561177 ik ga zo maar eens kijken of ik een matrasje naast haar neer kan leggen want als manlief nog niet thuis is durf ik haar ook nog niet bij mij in bed te nemen want strax val ik in slaap en gaat zij uit bed klieren ed...

zon ikea ledikantje hebben we hier staaan op haar kamertje alleen nog helemaal heel dus niet de zijkanten eruit...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  kwak do 26 apr 2012 - 8:12

Als D. wakker wordt als ik naar bed ga of ze wordt midden in de nacht wakker wordt dan komt ze bij ons in bed.
Ze slaapt als we pech hebben dan niet en dan gaat ze naar een half uurtje terug naar haar eigen bed. Als ze wel wil slapen dan blijft ze lekker liggen. D. ligt in het midden en ik en mijn man liggen helemaal aan de zijkant.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  SarahKey do 26 apr 2012 - 8:19

Rejoy. schreef:onze dochter slaapt in een co-sleeper tegen ons bed aan. Lig ik in m'n eigen bed en onze dochter toch dicht bij ons. Het gaat er haar vooral om dat ze lichamelijk contact kan zoeken, dus een matras naast haar bed zou hier denk ik niet veel zin hebben.

Hoe gaan jullie dat doen straks met de baby erbij? Aan de andere kant er nog 1 ofzo?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  PapillonRose do 26 apr 2012 - 8:35

Hier ook al weer een dikke week elke avond laat een hysterisch kind. En dan helpt niks (licht aan of uit, troosten, projector met muziek aan, noem maar op..), behalve bij haar slapen. Ik vind het niet fijn om naast haar op de grond te slapen, dus neem ik haar bij me in bed. Dat gaat goed, ze gaat dan vrijwel meteen weer slapen. Kan ik ook meteen weer naar bed (ze doet het meestal pas als ik er ook al in lig) en hoef ik niet steeds een hele verhuizing te houden met slaapspullen naar haar kamertje toe. Gaat goed, ze doet ook geen pogingen om uit mijn bed te komen bijvoorbeeld. Alleen slaap ik zelf wat slechter omdat ik toch bang ben dat ze uit bed valt en ik daardoor erg licht ga slapen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 8:38

SarahKey schreef:

Hoe gaan jullie dat doen straks met de baby erbij? Aan de andere kant er nog 1 ofzo?

nog geen idee, duurt nog zo'n vier maanden tot het zover is en wie weet slaapt onze dochter dan wel weer in haar eigen bed, of tussen ons in. We zien op dat moment wel wat we gaan doen, maar een tweede co-sleeper is inderdaad niet ondenkbaar.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 26 apr 2012 - 8:44

Rejoy. schreef:
SarahKey schreef:

nog geen idee, duurt nog zo'n vier maanden tot het zover is en wie weet slaapt onze dochter dan wel weer in haar eigen bed, of tussen ons in. We zien op dat moment wel wat we gaan doen, maar een tweede co-sleeper is inderdaad niet ondenkbaar.

Ik vind die familiebedden altijd zo leuk! I love you

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 9:03

eigenlijk is het ook gewoon een stuk gemak. Ik heb echt geen zin om er straks iedere keer uit te moeten voor een nachtvoeding en er dan ook nog een peuter bij te hebben die ook nog iedere keer wakker wordt. Op deze manier ligt de baby dan bij mij en onze dochter bij mijn man. Als één van beiden wakker wordt kunnen we er direct op reageren, vallen de kinderen sneller weer in slaap en wij dus ook

Gast
Gast

Bericht  duckie do 26 apr 2012 - 9:06

uiteindelijk geeft ze tot kwart voor 10 beneden gelopen en toen samen met mij naar boven nog wat gelopen en toen toch nog geprobeerd om haar in dr eigen bedje te leggen en zowaar is ze daar nu in slaap gevallen.... Ben benieuwd hoe ze doorslaapt of niet.... Manlief al gsmst dat ie heeeeeeel oorzichtig thuis moet komen haahhaha
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan do 26 apr 2012 - 9:21

Wij hebben van een ikeabedje waar de zijkant uit kan een co-sleeper gemaakt. Onze zoon begint daar altijd in en ligt later op de avond/in de nacht meestal tegen mij aan te slapen in ons bed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  duckie do 26 apr 2012 - 9:25

het lijkt me bij een evt 2e wel fijn om die zo dicht bij te hebben ook met voeden ed... Maar als ze ouder worden hoe doe je dat dan asl ze rond 7 uur naar bed gaan bijv? Leg je ze dan ook direct daar al in? En kunnen ze dan niet het hele bed door kruipen ed? En hoe wen je dan weer af later?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan do 26 apr 2012 - 9:28

Wij hebben een bedrekje tussen de co-sleeper en ons bed in staan, daar kruipt hij soms overheen maar we hebben een babyfoon op de slaapkamer staan en horen het als hij dat doet en zijn er dan snel bij.
Ik weet niet hoe dat zal gaan als hij ouder wordt, dat zien we dan wel weer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Linda do 26 apr 2012 - 9:28

Rejoy. schreef:eigenlijk is het ook gewoon een stuk gemak. Ik heb echt geen zin om er straks iedere keer uit te moeten voor een nachtvoeding en er dan ook nog een peuter bij te hebben die ook nog iedere keer wakker wordt. Op deze manier ligt de baby dan bij mij en onze dochter bij mijn man. Als één van beiden wakker wordt kunnen we er direct op reageren, vallen de kinderen sneller weer in slaap en wij dus ook

Ja, ik begrijp het. Zo was dat bij ons ook ontstaan. Ik had echt geen zin om tig keer per nacht m'n bed uit te moeten om te voeden...
Later las ik over alle andere pluspunten van samen slapen en dat bevestigde mijn gevoel alleen maar meer.
Desalniettemin vind ik familiebedden altijd zo leuk om te zien, lekker knus en hecht.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: