Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje van huisgenoot -update-

+19
Liz
Ibbeltje
Caresses
Kaboutertje
TukTuk
Antibes
TGR
SarahKey
Sylvana
Suus
Lenthe
Lejow
VeryCherry
Bacio
Atelier Madame
Tania
Paper Crown
Susan
Bex
23 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Kindje van huisgenoot -update- - Pagina 5 Empty Re: Kindje van huisgenoot -update-

Bericht  Susan di 3 jan 2012 - 10:35

On topic, dat laatste maakt het verhaal wel anders. Overigens ben ik het wel nog steeds met 2CKC2 eens dat het niet echt professioneel is van je huisbaas dat hij jullie inlicht over haar huurachterstand en over zijn beslissing dat ze eruit moet, dat is iets tussen hem en haar. Dat ze daadwerkelijk vertrekt, daar waren jullie natuurlijk toch wel achtergekomen, maar dat ze er door de huisbaas uitgezet is, dat vind ik wel privé en niet iets waar hij alle bewoners bij moet betrekken. Maar goed, dat is natuurlijk niet iets waar jullie iets aan kunnen doen.

Verder vind ik niet dat zij meer rechten heeft omdat ze een kind heeft of zieliger is omdat ze een kind heeft, maar dat zegt ook niet dat ik het met alle argumenten tegen het verblijf van dat kind eens moet zijn of het net goed moet vinden dat ze op straat staat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van huisgenoot -update- - Pagina 5 Empty Re: Kindje van huisgenoot -update-

Bericht  Bex di 3 jan 2012 - 10:37

Smikkell schreef:Bex, echt, je hoeft je niet te verandwoorden. hug

Dank je smile
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 113
Registratiedatum : 28-09-11

Bericht  Sjaantje di 3 jan 2012 - 11:25

Bex, ik kan me heel goed voorstellen dat het een situatie met een dubbel gevoel is. Ik snap dat jullie opgelucht zijn want zo te lezen is dit feitelijk al twee jaar aan de gang (waardoor het op mij niet overkomt als dat je 'meteen' loopt te klagen bij haar en de huisbaas) en zoals ik het lees hebben jullie al regelmatig geprobeerd tot compromissen te komen. Ook met de huisbaas erbij waarbij er regels opgesteld zijn. Regels zijn er om te handhaven en soms komt het voor dat een regel verbroken 'moet' worden en dat is op zich niet erg, als je maar open en eerlijk bent hierover.
Ik denk dan ook dat dat één van jullie struikelblokken is. Niet alleen het feit dat het kindje zo nu en dan in het studentenhuis logeert, maar vooral het feit dat ze dit van tevoren niet heeft laten weten én dat ze niet openstaat voor jullie visie op het logeren. Ik denk persoonlijk dat de situatie al heel anders was geweest als zij van tevoren had laten weten: 'Goh, mijn kindje komt de feestdagen hier doorbrengen, hij/zij is hier van *datum* tot *datum* en als jullie er last van hebben dan hoor ik het graag.'
Juist het gebrek aan medewerking van haar kant, kan ervoor zorgen dat de emmer op gegeven moment vol is. En dat is nu gebeurd. Ik snap best dat iedereen een beetje moet geven en nemen in een studentenhuis maar het moet niet zo zijn dat 1 persoon vooral neemt en de rest vooral geeft. En daarbuiten vind ik het logisch dat je je eigen scriptie heel erg belangrijk vindt, zeker omdat je daar al heel veel moeite voor doet / hebt gedaan en het jouw eigen toekomst betreft.

Succes met je scriptie en ik hoop dat de sfeer in huis goed kan blijven totdat je huisgenootje andere woonruimte heeft gevonden.
hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Stuiterbal di 3 jan 2012 - 19:53

Ik heb niet alles precies doorgelezen maar wel in grote lijnen.

En ja ik ben het er mee eens dat een kind niet in een studentenhuis hoort. En een bezoekje dat kan geen kwaad maar niet dat het kind daar blijft slapen voor een bepaalde tijd en de mede studenten moeten maar afwachten wanneer het kind weer gaat.
Ik kan me ontzettend goed voorstellen dat het een stoor factor is vooral als je druk bezig bent met je scriptie en dus aan het afstuderen. Niet iedereen heeft er last van of problemen mee maar deze meiden dus wel.
Ik vind het dan niet meer dan terecht dat de huisbaas ervan af weet. Ze hebben gevraagd hoelang het kind bleef en kregen als antwoord "Geen idee" En zo te lezen zit er meer achter dan alleen dit stukje.
Je kunt moeilijk de situatie zo enorm goed schetsen dat iedereen je begrijpt op een forum, dan in het dagelijks leven meemaken.

Het feit dat de huurbaas terug mailde met een stuk privacy over haar in de mail, vind ik niet kunnen. Dat is info waar jullie verder niks mee te maken hadden. Een fout van hem.
Maar ik denk dat de keuze om haar te laten vertrekken niet zomaar over 1 dag ijs is gegaan en wellicht ook terecht is in dit geval.
En het klinkt zielig om een moeder en kind "op straat" te zetten. Maar het lijkt mij (geen ervaring mee zelf) dat er in een studentenhuis gewoon regels zijn waar iedereen zich aan moet houden. Doe je dat niet lijkt het me logisch dat je kan worden weg gestuurd. Of je nu een kind hebt of niet.

Oke wellicht val ik mega in herhaling hier maar ik had gisteren de tijd niet meer om even te reageren Very Happy
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 21:01

Stella, ik ben het helemaal met jou wens hoor. Maar ik ben gewoon zo'n softie (of naïef) die altijd medelijden met mensen heeft die nare dingen meemaken. Ook al hebben ze het er zelf naar gemaakt. Aard van het beestje :P

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal di 3 jan 2012 - 21:32

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening ! Ik ben ook een softie en vind het naar dat moeder en kind op straat worden gezet. Maar ik denk in dit geval dat ze het zelf erna heeft gemaakt en dan kan ik er niet meer zo'n medelijden mee hebben. Miss ben ik wat hard daarin haha.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 21:37

Maar het lijkt me voor dat meisje die het huis uit wordt gezet dat het niet uit de lucht komt vallen? Ze weet zelf heel best dat ze niet betaald en dat ze een achterstand heeft. Ze had dus allang iets anders kunnen regelen (terug gaan naar moeder o.i.d.). Hoewel het niet netjes is dat de huurbaas het verkondigd aan de medehuurders dat ze een achterstand heeft, ben ik het er wel mee eens dat hij haar er uit gooit. Als je met elke arme student rekening moet gaan houden, hebben huurbazen geen inkomsten meer. Dan gaan er meer studenten in een kamer wonen terwijl ze die helemaal niet kunnen betalen.

Gast
Gast

Bericht  FireButterfly wo 4 jan 2012 - 0:52

Smikkell schreef:Als je met de feestdagen bij je kind wil zijn, dan ga je naar je moeder waar je kind woont.. Kan toch ook?

Ik sluit me bij Smikkel aan. Dat is misschien nog wel gemakkelijker ook voor het kindje en de oma. Dan hoeven er geen spullen gepakt te worden voor het kindje. De moeder moet dan wel even haar spullen inpakken voor twee weken. Het grote voordeel is dat TO en haar huisgenoten geen last hebben van het kind.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 7:43

Hoe is dit afgelopen?

Gast
Gast

Bericht  FireButterfly ma 27 feb 2012 - 7:47

Smikkell schreef:Hoe is dit afgelopen?

Dat vraag ik me ook af.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 7:48

Ja ik vraag me dit ook af.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: