Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV werd jij vroeger gepest?

+41
Linnie1985
Oasis
Esperanza
Serena
Sweety
Angela_1986
Jeanette
Tinus
Atelier Madame
Ayla
joyce0606
Bacio
Lejow
Caroow
Toet
Shisha
Minx
Caro
RYW
Silver
SuperGrover
Caramba
Inge
Aziraphale
Rush
Sugarfall
Lady4
Blond
Jasmine
Tazz
rapa nui
Antibes
Raindrop
sweetgirl
Ibbeltje
Kaboutertje
Ella
Phileine
_Lacey_
Burn
Vlegel
45 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

NAV werd jij vroeger gepest? - Pagina 3 Empty Re: NAV werd jij vroeger gepest?

Bericht  Antibes ma 26 dec 2011 - 10:02

Lady4 schreef:Ik ben nooit gepest en heb nooit gepest. Ik vind het verbazingwekkend hoeveel mensen hier (erg) gepest zijn.

Wat ik me al langer afvraag, zitten jullie (de mensen die gepest zijn) daarom op een internetforum? Omdat het anoniemer en daardoor makkelijker communiceert?

Nee, totaal niet. Ik ben al jaren niet meer gepest en heb inmiddels een verschrikkelijk leuk sociaal leven. Ook hecht ik verbazingwekkend weinig waarde aan contacten hier (als ik dat met de meeste andere forummers vergelijk). Dit is anti-verveling of studieontwijkend gedrag. Voor sociale bevrediging ga ik liever naar de verenigingsborrel.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Blond ma 26 dec 2011 - 10:02

Lady4 schreef:Ik ben nooit gepest en heb nooit gepest. Ik vind het verbazingwekkend hoeveel mensen hier (erg) gepest zijn.

Wat ik me al langer afvraag, zitten jullie (de mensen die gepest zijn) daarom op een internetforum? Omdat het anoniemer en daardoor makkelijker communiceert?

Nee, ik zit hier omdat ik leuk vind om te reageren op dingen en te lezen
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Antibes ma 26 dec 2011 - 10:05

Ik vind Bazinga's houding eigenlijk niet gezond, een beetje teveel van het goeie (zo komt het hier over). Ik veranderde ook niet, deed me ook niet dommer of stiller voor, maar ik denk dat het gezonder is als het je wel (ge)raakt (heeft).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 10:06

Antibes schreef:Ik vind Bazinga's houding eigenlijk niet gezond, een beetje teveel van het goeie (zo komt het hier over). Ik veranderde ook niet, deed me ook niet dommer of stiller voor, maar ik denk dat het gezonder is als het je wel (ge)raakt (heeft).
Eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 10:09

Antibes schreef:Ik vind Bazinga's houding eigenlijk niet gezond, een beetje teveel van het goeie (zo komt het hier over). Ik veranderde ook niet, deed me ook niet dommer of stiller voor, maar ik denk dat het gezonder is als het je wel (ge)raakt (heeft).

Ik begrijp wat je bedoelt hoor smile Soms ben ik ook gewoon te hard en heb er zelfs vriendschappen door verloren. Niet dat die me pestte, maar ik moet mezelf eraan herinneren, dat 't niet altijd 'my way or the high way' is. Zo zeg ik heel moeilijk sorry, dus een ruzie wordt heel moeilijk via mijn kant goedgemaakt. Ik loop gewoon liever alleen, dan dat ik me aanpas, maar ik vrees dat die gedachtengang weer voortkomt uit heen en weer gegooid zijn tussen m'n ouders, gedumpt worden bij de één en dan weer bij de ander (mag je heel letterlijk nemen; Trisha, een stoep en een weekendtas kleding, knuffel in de arm en klaar) dan weer bij oma, dan weer bij oom&tante. Ik heb me altijd moeten aanpassen en op een zeker moment, heel jong al, is er een knop om gegaan en doe ik dat niet meer.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 26 dec 2011 - 10:12

Ik ben alleen geplaagd omdat ik mollig was (basisschool) en later op de middelbare om het feit dat ik veel van verschillende dingen wist. Ik was echt een nerd wat dat betreft.

Later is dat laatste alleen maar positief geworden al noemen vrienden me nog steeds een wandelende encyclopedie.

Echt gepest ben ik gelukkig nooit.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 10:20

Ja, ik ben gepest. Op de basisschool. Ik werd voornamelijk uitgescholden en buitengesloten (de laatste bij gym enzo, dat verhaal). Waarom? Ik denk omdat ik wat stiller was, en omdat feit dat ik een beugel+een bril had en simpelweg niet de mooiste van de klas was. Daarnaast was ik ook niet zo weerbaar, dus een makkelijke prooi. Ook werd ik 'meegepest'. Mijn beste vriendin was vaak het mikpunt en omdat ik haar vriendin was pakten ze mij er ook nog even bij. Dit heeft me zeker beïnvloed, vooral in de pubertijd en vlak daarna. Hoewel ik op de middelbare school en later nooit meer gepest ben, al ben ik ook nooit de populairste van de klas geweest. Als je vaak hoort dat je lelijk bent ga je dat op een gegeven moment geloven. Gelukkig heb ik me er ondertussen overheen kunnen zetten. En mijn 'geval' viel dan nog mee ook, ik heb geen haatgevoelens jegens de pesters ofzo. Die vriendin die veel erger werd gepest, en zich dat nog erger aantrok dan ik al deed heeft er nu nog wel last van.

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale ma 26 dec 2011 - 10:39

Ik ben nooit gepest en heb nooit gepest. Terwijl ik qua kledingstijl een buitenbeentje was (metal). Mijn broer is één jaar ouder en werd dagelijks gepest en buitengesloten. Ik heb me er vaak in gemengd en vond het vreselijk om te zien. Hier kan ik soms nog erg verdrietig om zijn. Gelukkig heeft hij er nu niet meer veel last van en heeft hij een druk, sociaal leven smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Inge ma 26 dec 2011 - 10:56

Op de basisschool ben ik wel gepest! Ik was altijd lang en kreeg al jong vrouwelijke vormen! Ik werd uitgescholden voor dikkerd!
Dat heeft mijn zelfbeeld behoorlijk verpest, ik heb altijd gedacht dat ik dik was terwijl dat absoluut niet het geval was! Dik was ik pas de laatste jaren!

In groep8 was een groepje populaire meiden die hadden mijn beste vriendin 6 chupachup lolly's beloofd als ze mij zou negeren en pesten! Behoorlijk triest dat ze dat deed! En ja ze is nog jaren een vriendin van mij geweest
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caramba ma 26 dec 2011 - 11:05

Ik ben nooit gepest en heb nooit gepest.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 11:07

Bazinga, maar dan is die harde houding juist ontstaan door het pesten (en vast ook het hele gebeuren rondop je ouders en jeugd), waardoor je jezelf beschermt tegen alles wat je pijn doet en kan kwetsen. Het betekend niet dat het je ook niets doet.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 23:30

Kaboutertje schreef:Ja ik ben gepest en ik merk dat het zijn sporen heeft achtergelaten.

+1

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover ma 26 dec 2011 - 23:40

Ik heb een blauwe maandag havo gedaan en daar ben ik ook gepest. Maar na een half jaar ben ik teruggegaan naar VWO, toen was het pesten ook voorbij.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Silver ma 26 dec 2011 - 23:43

Ik ben in totaal 12 jaar gepest, en dat heeft behoorlijke wonden achter gelaten. Waar ik zelfs jaren later nog voor in therapie ben geweest. Helaas, blijven die littekens altijd staan...
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  RYW ma 26 dec 2011 - 23:53

Op de basisschool wel, op de middelbare school niet. Ik was ook geen pester.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 23:55

ja ik ben ook gepest, ik heb in belgie op school gezeten en was toen nog ongeveer de enige NL op school en al zeker in de klas. In de klas ben ik daarmee enorm gepest dat ik NL was. Het was niet leuk ging met tegenzin naar school en uiteindelijk na anderhalf/2 jaar is het opgehouden omdat de grootste pestkoppen van school gingen. Uiteindelijk ben ik er wel sterker uitgekomen, ik laat niet meer zo snel met me sollen.

Gast
Gast

Bericht  Caro di 27 dec 2011 - 0:14

Ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik één keer onder dwang van de hele klas een iemand heb gepest. Ik zie het nog voor me en ik kan me niet voorstellen hoe erg dat meisje zich destijds gevoeld moet hebben. Ik was meer de middenmoot, al werd ik ook wel eens gepest omdat ik anders was. Ik was slim en mijn ouders hadden geld. Dat was blijkbaar soms reden genoeg..

Daarnaast was er één meisje die het ene moment deed alsof ze je beste vriendin was en het volgende moment liet ze je vallen als een baksteen en was je de pineut. Ze was dan zo gemeen... Dat zorgt er bij mij nu nog steeds voor dat ik me niet kan voorstellen dat mensen vriendinnen met me willen zijn. Al weet ik dat dat onzin is.. het is een stemmetje dat op onzekere momenten wel van zich laat horen.
Ik ben door haar van middelbare school veranderd, wat me alleen maar goed heeft gedaan. En ik ben haar later nog een keer op het station tegengekomen.. toen begon ze ook direct weer op diezelfde manier dingen te fluisteren. Brrrr.. Naar kind.

In ieder geval zat een klas boven mij een meisje. Wat ik me nog herinneren was dat ze altijd vet haar had, smoezelige kleren en stonk. Maar voor hetzelfde geld was dat niet zo maar heeft de klas dat ervan gemaakt. Ik weet niet meer hoe en wat maar de klas stond om haar heen en opeens moest ik meepesten en heb ik me laten opjutten.. Daar voel ik me nog wel schuldig om. Niet alleen om dat incident, maar ook dat je toen niet het besef had wat dat met dat meisje deed. En hoeveel ze er later wellicht nog last van heeft gehad. Vreselijk.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Minx di 27 dec 2011 - 0:28

Ik ben ook gepest. Was ook een erg makkelijk slachtoffer. Had toen al een groot rechtvaardigheidsgevoel en alles moest volgens de regeltjes. Daarbij was ik ook nog eens behoorlijk stevig en een van de slimsten van de klas. Ik weet nog wie het waren. Wat er gebeurde weet ik niet meer. En ja ik heb er waarschijnlijk ook nog last van. Ik heb behoorlijk faalangst ontwikkeld. Daarvoor loop ik nu bij een psycholoog.

De 4 grootste pesters weet ik dat het komt doordat zij zelf ook niet in een makkelijke situatie zaten. Bij 2 lagen de ouders in scheiding. 1 had een ontzettend dominante vader en was ook nog eens de domste van de klas met de grootste mond. De laatste kwam ook niet echt uit een stabiele thuissituatie daarvan was de moeder namelijk alcoholiste.

Mijn leven heeft het waarschijnlijk dus wel beïnvloed. Alleen ik weet ook dat hun leven niet over rozen is gegaan. Allemaal hebben we littekens. Het is alleen jammer dat die van mij er niet hadden hoeven zijn.

Met gym werd ik ook altijd als laatste gekozen. Iets wat op de middelbare school ineens veranderde. Dat vond ik toen ook heel vreemd. Met name bij balsporten werd ik juist altijd als een van de eersten gekozen. Soms nog eerder als bepaalde jongens.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Shisha di 27 dec 2011 - 0:53

Ja ik ben gepest. Het begon ongeveer in groep 5 van de basisschool. Ik werd met name genegeerd en niemand wilde met mij spelen en af en toe kreeg ik een vervelende opmerking. Ik weet nog heel goed dat ik in de klas aan een apart tafeltje zat omdat niemand bij mij wou zitten.
In groep 7 ben ik naar een andere school gegaan maar daar werd het pesten alleen maar erger. Ik kwam midden in het schooljaar in die klas en vond wederom nergens aansluiting. Het populaire meisje van de klas had het gelijk op mij gemikt en stookte de hele klas op. Inderdaad nooit gekozen worden met gym. Slaan, spullen van mij kapot maken, nare opmerkingen maken, als ik iets raas/doms deed (en in hun ogen was alles wat ik deed raar en dom) mij keihard uitlachen en ik werd tot op het bot afgekraakt.
Ik heb de gehele bovenbouw zo veel mogelijk op mijn tenen gelopen om maar zo min mogelijk op te vallen.
Het erge vind ik nog wel dat de leraar er niks aan deed en af en toe zelf ook een nare opmerking maakte.
Ook in de buurt had ik geen vriendinnen. We waren naar een nieuwbouwwijk verhuist dus er woonde voornamelijk starters en mensen met jonge kinderen. Er waren maar een paar kinderen van mijn leeftijd maar die wilde ook nooit met mij spelen.

Toen ik naar de middelbare school ging heb ik bewust voor een school gekozen waar geen van mijn andere klasgenoten heen gingen. Ik maakte gelijk de 1e dag een vriendin die redelijk in de buurt woonde en waar ik samen mee kon fietsen. Op de middelbare school ben ik eigenlijk nooit meer gepest en is mijn zelfverzekerdheid langzaam weer gegroeid.
Maar toch heeft het wel zijn sporen achtergelaten. Ik ben nog steeds erg onzeker over hoe ik eruit zie en in mijn hoofd ben ik constant druk met of ik niet iets raars zeg of doe.
Als kind was ik (voordat het pesten begon) erg spontaan en enthousiast maar daar ik niks meer van over. Ik vind het moeilijk om een mening te geven en ik vind het moeilijk om dingen te verwoorden.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 0:53

Ik ben het met je eens dat het niet helemaal gezond overkomt, maar ik geef aan dat ik het een goede houding vind, omdat een dergelijke houding veel ellende zou kunnen besparen wanneer je gepest wordt.

En, wat me opvalt, de houding die Bazinga heeft, is een houding die veel ouders, leerkrachten en verzorgers aan hun kind meegeven: 'trek het je niet aan'!

Gast
Gast

Bericht  Shisha di 27 dec 2011 - 0:53

En een dikke hug voor iedereen die gepest is!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Toet di 27 dec 2011 - 1:00

Echt gepest wil ik het niet noemen, maar op de basisschool hoorde ik nooit echt bij de populaire kinderen. Ik had niet zulke mooie dure kleren en daar werd nog wel eens wat van gezegd. Ook dat ik erg dun was en heel bleek (ik heb super licht blond haar) kreeg ik vaak te horen, er is wel eens naar me geroepen dat mijn ouders mij verwaarloosde, terwijl dat absoluut niet zo was. Het waren wel vervelende tijden, maar het is nooit heel erg structureel geweest, gewoon af en toe zo'n opmerking. Het gevoel er niet bij te horen zat wel heel diep, daar ben ik erg verdrietig over geweest. Eigenlijk is dit over gegaan toen de oudere kinderen van school gingen en ik zelf in groep 7/8 kwam.

Op de middelbare school hoorde ik bij het populaire groepje van de school, het was erg fijn om ergens bij te horen. Door mijn 'verleden' heb ik nooit meegedaan aan pesterijen, ik nam het liever voor andere kinderen op.
Mijn huidige vriendinnen zaten bij mij op de middelbare school maar ik was toen nog niet bevriend met hun. Ze grappen wel eens dat ik toen echt een bitch was en dat ze tegen mij op keken (ons hele groepje werd natuurlijk bestempeld als bitches) terwijl ik dat toen helemaal niet zo ervaren heb.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Caroow di 27 dec 2011 - 3:37

Toen mijn basisschool ging fuseren ben ik een half jaar enorm gepest, en mede daardoor ben ik naar een andere school gegaan. Daarna nooit meer echt gepest. Zelf heb ik wel een aantal kinderen gepest, daar heb ik nu spijt van, maar toen was het voor mij echt plagen en zag ik de ernst er niet van in.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Caroow di 27 dec 2011 - 3:37

Toen mijn basisschool ging fuseren ben ik een half jaar enorm gepest, en mede daardoor ben ik naar een andere school gegaan. Daarna nooit meer echt gepest. Zelf heb ik wel een aantal kinderen gepest, daar heb ik nu spijt van, maar toen was het voor mij echt plagen en zag ik de ernst er niet van in.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 3:54

Ja, omdat mijn ouders rijk waren. Het heeft niet heel veel sporen nagelaten maar als ze over het zebrapad lopen zal ik misschien het gaspedaal met de rem kunnen verwisselen.
1 van de pester is nu kassajuf en ik ga altijd bij haar in de rij staan en vragen hoe het met haar flitsende carrière is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: