NAV werd jij vroeger gepest?
+41
Linnie1985
Oasis
Esperanza
Serena
Sweety
Angela_1986
Jeanette
Tinus
Atelier Madame
Ayla
joyce0606
Bacio
Lejow
Caroow
Toet
Shisha
Minx
Caro
RYW
Silver
SuperGrover
Caramba
Inge
Aziraphale
Rush
Sugarfall
Lady4
Blond
Jasmine
Tazz
rapa nui
Antibes
Raindrop
sweetgirl
Ibbeltje
Kaboutertje
Ella
Phileine
_Lacey_
Burn
Vlegel
45 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
NAV werd jij vroeger gepest?
Naar aanleiding van het "schaam" topic.... Werd jij vroeger gepest? En hoe? Heb je er nog last van?
In het schaam topic worden een aantal dingen genoemd die als onschuldig worden gezien, maar die bij elkaar opgeteld wel enorme impact kunnen hebben op iemand, vooral opgroeiende kinderen...
In het schaam topic worden een aantal dingen genoemd die als onschuldig worden gezien, maar die bij elkaar opgeteld wel enorme impact kunnen hebben op iemand, vooral opgroeiende kinderen...
Vlegel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 159
Registratiedatum : 04-09-11
Re: NAV werd jij vroeger gepest?
Ja ik ben vroeger (erg) gepest..
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Echt structureel gepest niet, wel dat twee klasgenootjes van mijn broertje het op mijn broertje hadden voorzien, en toen ik een keertje ingreep was ik vanaf dat moment pineut. Maar dat heeft maar een paar maanden geduurd.
Gast- Gast
Nee, ik ben vroeger eigenlijk niet gepest.
Wel te maken gehad met bedreiging en mishandeling in het laatste jaar van de middelbare school, maar dat had een iets andere achtergrond en valt niet echt onder het gepest worden.
Wel te maken gehad met bedreiging en mishandeling in het laatste jaar van de middelbare school, maar dat had een iets andere achtergrond en valt niet echt onder het gepest worden.
Gast- Gast
Ik ben op de middelbare school 6 jaar lang gepest. Dit varieerde van kwetsende opmerkingen tot opgewacht worden in het fietsenhok waar ik mijn fiets dan aantrof met lekke banden en alles ertussenin. Ook werden met gym de ballen extra hard naar mij toe gegooid.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben zelf eigenlijk mijn gehele schooltijd gepest.... Op de basisschool begon het toen ik "de slimste" van de klas was en van de leraren steeds achter de computer mocht werken terwijl andere kinderen zich door de lesboekjes heen probeerden te worstelen.
Het begon met me na school opwachten, uitschelden, negeren, maar hetgeen waar ik echt nog steeds veel last van heb: twee meisjes deden (denk rond groep 5 of zo) alsof ze spijt hadden en vriendinnen wilden worden. Werd uitgenodigd op een verjaardagsfeestje en toen ik daar aankwam stonden ze me aan de deur uit te lachen (of ik echt serieus dacht dat ik mocht komen). Zo'n zelfde soort actie hebben ze een jaar of 2 later weer geprobeerd en weer erin getrapt. Daarna hebben ze het in het laatste jaar een paar keer geprobeerd, maar toen had ik mijn les geleerd.
Op de middelbare school zo'n zelfde grapje. Er zaten een aantal mensen van mijn oude basisschool op die kennelijk deze verhalen hadden verder verspreid. Hier werd hetzelfde grapje uitgehaald met jongens die me zogenaamd leuk zouden vinden.
Er zijn nog veeeel meeer dingen voorgevallen, maar van bovenstaande heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds heel veel last. Het duurt heel lang voor ik mensen vertrouw en vind het heel moeilijk vanwege deze reden om vriendschappen te onderhouden.
Het begon met me na school opwachten, uitschelden, negeren, maar hetgeen waar ik echt nog steeds veel last van heb: twee meisjes deden (denk rond groep 5 of zo) alsof ze spijt hadden en vriendinnen wilden worden. Werd uitgenodigd op een verjaardagsfeestje en toen ik daar aankwam stonden ze me aan de deur uit te lachen (of ik echt serieus dacht dat ik mocht komen). Zo'n zelfde soort actie hebben ze een jaar of 2 later weer geprobeerd en weer erin getrapt. Daarna hebben ze het in het laatste jaar een paar keer geprobeerd, maar toen had ik mijn les geleerd.
Op de middelbare school zo'n zelfde grapje. Er zaten een aantal mensen van mijn oude basisschool op die kennelijk deze verhalen hadden verder verspreid. Hier werd hetzelfde grapje uitgehaald met jongens die me zogenaamd leuk zouden vinden.
Er zijn nog veeeel meeer dingen voorgevallen, maar van bovenstaande heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds heel veel last. Het duurt heel lang voor ik mensen vertrouw en vind het heel moeilijk vanwege deze reden om vriendschappen te onderhouden.
Vlegel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 159
Registratiedatum : 04-09-11
Ja, ik ben gepest.
Ik heb er enkele maanden geleden pas voor het eerst in mijn leven over kunnen praten. Zit dieper dan ik zelf dacht en heeft nog steeds elke dag invloed op me.
Ik heb er enkele maanden geleden pas voor het eerst in mijn leven over kunnen praten. Zit dieper dan ik zelf dacht en heeft nog steeds elke dag invloed op me.
Gast- Gast
Ja, het grootste deel van mijn leven. Op een gegeven moment wist ik ook niet meer hoe ik mij moest gedragen in het gezelschap van leeftijdsgenoten. Het heeft een flinke impact op mijn leven en vooral ontwikkeling gehad, maar ik heb het idee dat ik het steeds meer los kan laten.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ja ik ben ook gepest toen ik op de basisschool zat.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ja ik ben gepest en ik merk dat het zijn sporen heeft achtergelaten.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Als hier zoveel mensen zitten die zijn gepest, zijn hier dan ook pesters misschien?
Wat houdt dat pesten in jullie geval dan in? Hebben jullie het daar over gehad met jullie ouders of docenten en is er door de school wat aan gedaan?
Wat houdt dat pesten in jullie geval dan in? Hebben jullie het daar over gehad met jullie ouders of docenten en is er door de school wat aan gedaan?
Gast- Gast
Nee, ik heb het toentertijd nooit aan mijn ouders of de school verteld, omdat ik bang was dat het pesten dan nog veel erger zou worden. Mijn ouders weten inmiddels wel dat ik gepest ben, maar niet in welke mate.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Ja door mijn gewicht.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ja, in verschillende klassen vrij kort, maar heeft zijn sporen nagelaten. En door mijn broers en zus heel lang. Het ergste vond ik toch wel buitengesloten worden.
sweetgirl- Fluisteraar
- Aantal berichten : 67
Punten : 84
Registratiedatum : 18-12-11
Ja, ik werd gepest toen ik van de MAVO naar de HAVO ging. Door de hele klas. Ik ging vaak huilend naar huis, durfde thuis niks te zeggen. Gelukkig heeft een vriendin van mij (nog van de MAVO) het eens aan mijn ouders verteld toen ik aan het douchen was (ze was blijven slapen). Ik ben toen naar een andere school gegaan en het heeft een half jaar geduurd voor ik weer uit mijn schulp durfde te kruipen. Gezien ik toen in korte tijd zo veel vrienden maakte heb ik daarna nooit echt meer aan mezelf getwijfeld.
Gast- Gast
Ben je altijd al zwaar geweest?Ibbeltje schreef:Ja door mijn gewicht.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ben je altijd al zwaar geweest?Ibbeltje schreef:Ja door mijn gewicht.
ja...en dan gingen er weer kilo's af en dan weer er bij...dus ja jojoen. Maar ben nooit echt slank geweest.
Ja op de basisschool en op de middelbare school. Ik dacht dat het nooit zoveel met me deed maar de laatste tijd merk ik juist vaak dat het terug komt, soms lig ik er wakker van en moet ik er om huilen.
Mijn jongste broertje wordt ook gepest op school. De school doet er niet veel aan helaas. Ik kan me zo kwaad maken op de kinderen die mijn broertje pesten, het liefst zou ik er ook heen gaan en ze het betaald zetten..
Mijn jongste broertje wordt ook gepest op school. De school doet er niet veel aan helaas. Ik kan me zo kwaad maken op de kinderen die mijn broertje pesten, het liefst zou ik er ook heen gaan en ze het betaald zetten..
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Maar ik heb er verder niks aan overgehouden van dat pesten. Mijn broer is veel erger gepest. En de reden ? Geen idee. Maar daar zijn we echt nog mee naar maatschappelijk werk geweest en broer sloot zich op op zijn kamer etc. Nee dat was veel heftiger.
Ibbeltje schreef:Ja door mijn gewicht.
Toch denk ik dat niemand primair wordt gepest door uiterlijke zaken. Het is toch vaak iets in de uitstraling of weerbaarheid die mensen kwetsbaar maakt. Was/is bij mezelf ook zo.
Er zijn namelijk ook genoeg mensen die er afwijkend uitzien en hartstikke populair zijn.
Gast- Gast
Charlie schreef:Ibbeltje schreef:Ja door mijn gewicht.
Toch denk ik dat niemand primair wordt gepest door uiterlijke zaken. Het is toch vaak iets in de uitstraling of weerbaarheid die mensen kwetsbaar maakt. Was/is bij mezelf ook zo.
Er zijn namelijk ook genoeg mensen die er afwijkend uitzien en hartstikke populair zijn.
Dat kan wel zijn maar de worden olifant en dikkerd en zo slaan toch echt wel op mijn gewicht Maar ja idd ik was ook erg verlegen en dan is dat makkelijk
Dan is het verlegen zijn misschien de oorzaak en je gewicht het punt om je op te pakken.Ibbeltje schreef:Charlie schreef:Ibbeltje schreef:Ja door mijn gewicht.
Dat kan wel zijn maar de worden olifant en dikkerd en zo slaan toch echt wel op mijn gewicht Maar ja idd ik was ook erg verlegen en dan is dat makkelijk
Gast- Gast
Maar iedereen krijgt wel een een belediging naar zijn/haar hoofd gesmeten. Ik denk dat de manier waarop je met zoiets omgaat, je veel kan beïnvloeden.
Ik zeg niet dat ik weet hoe, ik ben zelf ook gepest.
En ik zeg ook niet dat gepeste mensen er zelf schuld aan hebben, want pesters zijn gewoon fout bezig.
Maar ik denk wel dat het een wisselwerking van beide kanten is.
Ik zeg niet dat ik weet hoe, ik ben zelf ook gepest.
En ik zeg ook niet dat gepeste mensen er zelf schuld aan hebben, want pesters zijn gewoon fout bezig.
Maar ik denk wel dat het een wisselwerking van beide kanten is.
Gast- Gast
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Ben jij wel eens gepest?
» N.a.v. Heb jij wel eens gepest?
» Man werd niet goed
» Gepest en jeugdsentiment
» Gepest worden; subjectief?
» N.a.v. Heb jij wel eens gepest?
» Man werd niet goed
» Gepest en jeugdsentiment
» Gepest worden; subjectief?