Amerika-Topic
+30
Fenna
Winegum
Monte
Krullebol
Bacio
Polly
Poisongirl
Tunrida
knets
Minx
TukTuk
Mermaid
Sarah1985
Caribbeanlover
Jilke
Caro
Flower_L
Lejow
_Lacey_
Pancake
Tinus
Atelier Madame
GeKKiE
ChocoChip
Zora
Lady Starstruck
Highway
Linnie1985
Esperanza
Marin
34 plaatsers
Pagina 15 van 19
Pagina 15 van 19 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19
Re: Amerika-Topic
Marin schreef:GeKKiE schreef:Wij gaan 4 weken op reis met mijn ouders en mijn broertje en zijn vriendin komen na 2 weken ook.
We beginnen in Seattle (vriend en ik blijven in de stad) dan paar dagen bij mijn tante daar in de buurt (platteland Selah).
Daarna rijden we naar Portland.
Vanaf Portland rijden we in een week via de kust en sowieso via Napa naar San Francisco (daar komen broertje en vriendin).
Daar blijven we ook een paar dagen.
Dan gaan we via Yosemite, Sequoia, Death Valley naar Las Vegas.
Daar blijven we weer wat langer.
Dan rijden we door naar Grand Canyon, via Hooverdam, Lake Mead, Lake Powell naar Zion.
Vanaf Zion naar Los Angeles, vanaf waar we weer naar Amsterdam vliegen.
Er is een aflevering over Portland van 3 op reis.
http://3opreis.bnn.nl/bestemming-trip/190
Super leuk! Tip: Sonoma is veel mooier dan Napa (en ligt er ten westen van), en minder bekend onder de toeristen (maar des te meer onder de Amerikanen). Da's de provincie boven Marin. Als je van Sonoma naar de Golden Gate Bridge rijdt, kom je door Marin
Bedankt voor de tip!!! Ben meteen even gaan kijken op www.sonomavalley.com
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Marin schreef:Continental bestaat niet meer. Of althans, het is overgenomen door United en steeds meer vluchten worden nu ook uitgevoerd door United. Grote kans dus dat dat ook alleen nog maar UA is vanuit Amsterdam. Maar Continental vond ik ook altijd erg prettig.
O dat wist ik helemaal niet... Ook zonde.
Wij vlogen toen via Newark en daar was een heel gedeelte met alleen maar Continental vluchten.
Echt 60 van die vliegtuigen...
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Je hebt echt zulke mooie inn's daar. Geen idee wat je budget is, maar als je eens in een wat authentieker hotel wilt zitten ipv in zo'n keten, is dat echt de perfecte plek. Zo tussen de wijngaarden
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
AUW Mijn ogen! Ik had dit topic NOOIT mogen openen! Mijn vriend heeft niks met Amerika... Hoe verzint hij het
Gast- Gast
Is ie er wel eens geweest en heeft ie uberhaupt weet van wat ie mist?
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Is ie er wel eens geweest en heeft ie uberhaupt weet van wat ie mist?
Natuurlijk niet maar ik heb er wel vertrouwen in en buiten dat schroom ik ook niet om alleen af en toe te reizen dus ik kom niets te kort . Beter in ieder geval dan mijn ex. Die was het op politiek vlak met sommige dingen niet eens met Amerika en wilde er daarom niet heen *zucht*. M. valt wellicht nog wel over te halen .
Gast- Gast
Zusje schreef:Marin schreef:Is ie er wel eens geweest en heeft ie uberhaupt weet van wat ie mist?
Natuurlijk niet maar ik heb er wel vertrouwen in en buiten dat schroom ik ook niet om alleen af en toe te reizen dus ik kom niets te kort . Beter in ieder geval dan mijn ex. Die was het op politiek vlak met sommige dingen niet eens met Amerika en wilde er daarom niet heen *zucht*. M. valt wellicht nog wel over te halen .
Hahaha oh pfff dat is wel heel vermoeiend inderdaad, zo'n reden.
En ja, ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand Amerika helemaal niks vindt. Het is namelijk gewoon zo divers. Als je van steden houdt, zit je goed, als je van natuur houdt, zit je goed. Bergen, woestijn, grove landschappen, maar ook veel rustigere landschappen, cultuur, historie, muziek, entertainment, sport, grote bekende toeristische bestemmingen en juist de piepkleine dorpjes. Het heeft echt ZO veel van alles. Volgens mij moet er altijd gewoon wel iets zijn wat je aanspreekt.
Marin- Lady Post-a-lot
Klopt, ik weet dat ook. Maar er zijn genoeg mensen die de Amerikaanse cultuur verafschuwen, de mensen enzo. Terwijl ik me dan ook afvraag in hoeverre ze die kennen want ik vind het daar enorm gastvrij en fijn. Ik geef ook altijd jouw argument maar meestal komen ze dan met het eerst genoemde aanzetten. Dat het allemaal zo nep is daar... Tja, het is maar net hoe je het wilt zien denk ik dan.
Gast- Gast
Ja ik vind dat ook altijd een argument waar ik moeilijk op kan antwoorden. Ik begrijp dat gevoel ook wel, maar dat zit 'm wel in kleinere dingen die ik weet door dat ik er ben geweest. Zo heb ik bijvoorbeeld een een haat-liefde verhouding met Amerikaanse tv, en dan niet zoals wij het op tv zien in NL, maar echt met die reclames enzo. Die medische reclames vind ik zo storend bijvoorbeeld. Maar goed, dat is geen reden om niet te gaan.
Ik zeg meestal dat het niet nep is, want die vriendelijkheid is wel echt, maar gewoon oppervlakkiger. Het is gewoon een andere contactsvorm. In Japan verwacht je ook een andere omgangsvorm, maar dat verwacht je van te voren. Men denkt al gauw dat ze Amerika kennen omdat ze het van tv kennen, maar de cultuur is zo anders is het echt, zo veel subtiele verschillen.
Maar goed, als mensen daardoor echt niet willen, haha, their loss, not mine
Ik zeg meestal dat het niet nep is, want die vriendelijkheid is wel echt, maar gewoon oppervlakkiger. Het is gewoon een andere contactsvorm. In Japan verwacht je ook een andere omgangsvorm, maar dat verwacht je van te voren. Men denkt al gauw dat ze Amerika kennen omdat ze het van tv kennen, maar de cultuur is zo anders is het echt, zo veel subtiele verschillen.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik denk ook dat veel mensen blanke mensen verwachten dan andere blanke mensen hetzelfde zijn. Het cultuurverschil wordt dan minder snel geaccepteerd op de een of andere manier. Inderdaad zonde als je daar niet over heen kunt stappen. Het land is echt prachtig! Ik wacht nog steeds op de andere helft van mijn foto's. Denk ook niet dat ik ze nog ga krijgen per post... Die vriendin komt half juli naar Nederland en zal ze dan wel meenemen. Echt irritant en jammer, had allang een fotoboek willen maken.
Gast- Gast
Zusje schreef:Marin schreef:Is ie er wel eens geweest en heeft ie uberhaupt weet van wat ie mist?
A. heeft er ook geen zin in en hij loopt wel steeds te miepen dat hij me zo vreselijk gaat missen enzo, maar hij heeft gewoon pech. Hij is het er trouwens wel helemaal mee eens hoor, dat ik ga, maar loopt toch te miepen ;-).
Maar als iemand inderdaad gewoon een beetje zoiets heeft van: "nah van mij hoeft het niet zo, heb er niets mee en 't heeft geen aantrekkingskracht voor mij, tja dan is dat idd heel wat anders dan iemand die er pertinent niet heen wil omdat het qua politieke ideeën niet met de zijne strookt.
Hopelijk lukt het om hem over te halen en anders moet je maar alleen inderdaad!!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Marin schreef:Zusje schreef:Marin schreef:Is ie er wel eens geweest en heeft ie uberhaupt weet van wat ie mist?
En ja, ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand Amerika helemaal niks vindt. Het is namelijk gewoon zo divers. Als je van steden houdt, zit je goed, als je van natuur houdt, zit je goed. Bergen, woestijn, grove landschappen, maar ook veel rustigere landschappen, cultuur, historie, muziek, entertainment, sport, grote bekende toeristische bestemmingen en juist de piepkleine dorpjes. Het heeft echt ZO veel van alles. Volgens mij moet er altijd gewoon wel iets zijn wat je aanspreekt.
Jawel maar ik snap het wel. Kijk als je dan moet kiezen, waar geef je je geld aan uit en je hebt voor je gevoel niets met Amerika maar je bent dol op India, waarom zou je dan naar Amerika gaan als je liever naar India wil? Ik ben ook 12 jaar niet in de VS geweest, niet omdat ik er niets mee heb, maar omdat ik gewoon zo veel van de wereld wil zien!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik ben wat dat betreft wel echt blij dat m'n vriend Amerika ook zo goed kent. Hij heeft er immers zelf ook gewoond. En natuurlijk een relatie gehad met een Amerikaanse. Nou is het wel grappig want soms kennen we toch heel andere aspecten van de cultuur en zijn we heel verbaasd als de ander dat niet kent. Maar ook logisch ook, hij zat in een totaal ander gebied, in een andere omgeving en situatie (ik deed highschool en hij deed college).
Ik wil echt dolgraag een keer mijn plek aan hem laten zien en dat hij zijn plek laat zien aan mij (laatst al via YouTube filmpjes gedaan van z'n college). Wel beetje gek dat dat de plek is waar ie z'n ex heeft leren kennen, maar ach, daar zet ik me ook wel over heen.
Ik wil echt dolgraag een keer mijn plek aan hem laten zien en dat hij zijn plek laat zien aan mij (laatst al via YouTube filmpjes gedaan van z'n college). Wel beetje gek dat dat de plek is waar ie z'n ex heeft leren kennen, maar ach, daar zet ik me ook wel over heen.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Ja ik vind dat ook altijd een argument waar ik moeilijk op kan antwoorden. Ik begrijp dat gevoel ook wel, maar dat zit 'm wel in kleinere dingen die ik weet door dat ik er ben geweest. Zo heb ik bijvoorbeeld een een haat-liefde verhouding met Amerikaanse tv, en dan niet zoals wij het op tv zien in NL, maar echt met die reclames enzo. Die medische reclames vind ik zo storend bijvoorbeeld. Maar goed, dat is geen reden om niet te gaan.
Er zijn dingen aan de VS waar ik niet zo veel mee heb. Toen 12 jaar geleden bijvoorbeeld voelde ik me soms net een volgestopte worst en ik ben 10 kg aangekomen. Nu kan ik het allemaal beter weerstaan, maar die hang naar grootsheid en die soms overdreven vriendelijkheid vind ik niet altijd prettig. Maar daar staat tegenover dat hoewel het oppervlakkiger is, je vaak wel heel makkelijk contact met mensen maakt, dat is een schoen die mij wel beter past dan de Nederlandse manier van doen, de afstandelijkheid totdat je écht vrienden bent. Ik schrok me alleen wel wezenloos toen iemand in Portland ineens hoi tegen me zei en vroeg het ging. Ik was in mijn eentje, 16 en vond het toch allemaal een beetje eng.
Maar de VS heeft wel gewoon enorm veel te bieden, dat is écht zo. Het is een enorm land met zó veel verschillende culturen! En landschappen en omgevingen etc.
Ik ben natuurlijk alleen in Oregon geweest (nou ja en door Washington state gereden) dus ik kan het niet vergelijken, maar het is inderdaad gewoon écht anders dan op tv. Friends ís gewoon niet de Amerikaanse standaard en full house ook niet. Dat vergeten mensen snel.
Ik hoop écht dat mijn tripje doorgaat, ik ben zo benieuwd hoe ik het nu zal ervaren, er is zo veel veranderd, ik ben zo veranderd!
Pompoen- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:Marin schreef:
Jawel maar ik snap het wel. Kijk als je dan moet kiezen, waar geef je je geld aan uit en je hebt voor je gevoel niets met Amerika maar je bent dol op India, waarom zou je dan naar Amerika gaan als je liever naar India wil? Ik ben ook 12 jaar niet in de VS geweest, niet omdat ik er niets mee heb, maar omdat ik gewoon zo veel van de wereld wil zien!
Ja goed tuurlijk, dat snap ik ook wel. Maar ik bedoel meer: Amerika is zo divers, het is amper één land te noemen, dus kan me niet voorstellen dat iemand echt een rotvakantie zal hebben omdat 't 'm niet aan zal spreken. Er zal toch altijd wel íets zijn wat je aanspreekt.
Maar ik ben door mijn vriend bijvoorbeeld ook heel nieuwsgierig geworden naar Azie. Hoewel de architectuur van landen zoals Thailand en Vietnam mij amper aanspreekt, doen de moderne steden zoals Hong Kong, Tokyo en Taipei dat wel. Maar natuurlijk wil ik best andere dingen proberen, en ik denk dat ook in Thailand er aspecten zijn die me wél aan zullen spreken (natuur, eten enz). Denk dat onze eerste echte grote reis richting die kant gaat juist.
Marin- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:
Ik hoop écht dat mijn tripje doorgaat, ik ben zo benieuwd hoe ik het nu zal ervaren, er is zo veel veranderd, ik ben zo veranderd!
Ja je bent nu veel ouder, je kijkt zo anders naar reizen. Joh, je hebt zelfs je hele scriptie achter de rug. Ik kijk er nu ook anders tegenaan dan toen ik net van de middelbare school kwam. Ik was toen ook 17, toen ik daar heen ging. Wow.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja precies, maar daarom snap ik wel dat iemand kan zeggen dat Amerika 'm niet zo trekt. Ik heb jarenlang het liefst alleen naar niet-Westerse landen willen reizen, ik vond het écht oprecht interessanter dan Amerika. Sterker nog, ik vond Mexico deels minder leuk omdat het zo Amerikaans aan deed!
Aan de andere kant ben ik er van overtuigd dat je gelijk hebt en dat het voor iedereen mogelijk is daar een geweldige vakantie te hebben (als je er voor open staat). Dus gewoon meeslepen die handel Zusje!
Aan de andere kant ben ik er van overtuigd dat je gelijk hebt en dat het voor iedereen mogelijk is daar een geweldige vakantie te hebben (als je er voor open staat). Dus gewoon meeslepen die handel Zusje!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik had vroeger ook nooit iets met Amerika (andere landen trokken me meer zeg maar). Mijn ex was groot fan en er al iets van 8 keer geweest. Toen zijn we samen eens gegaan. Ik laat me altijd makkelijk overhalen. Ik had ook niet geweten wat ik in hemelsnaam in New York State of Texas moest. Trouwens, ik had al helemaal niks met Zuid Afrika en dat gebied. Mooi dat ik toch naar Nambië ging en er nu heel wat voor over heb om daar weer naar toe te gaan. Ik probeer altijd wel open te staan voor nieuwe dingen maar goed, niet iedereen krijg dat soort uitnodigingen dus dat ligt ook wel weer anders.
Gast- Gast
Marin schreef:тыквашка schreef:
Ja je bent nu veel ouder, je kijkt zo anders naar reizen. Joh, je hebt zelfs je hele scriptie achter de rug. Ik kijk er nu ook anders tegenaan dan toen ik net van de middelbare school kwam. Ik was toen ook 17, toen ik daar heen ging. Wow.
Ja, ik was in veel opzichten een bang vogeltje en ook een behoorlijk eigenwijze en irritante puber volgens mij. Ik kon toen ook niet echt reizen omdat ik niet kon autorijden, was veel afhankelijker. Ik ben wel benieuwd hoe het is om bij ze te logeren, dan woon je toch ineens weer bij mensen in huis. Toen ik 16 was was ik gewend dat ik moest doen wat me gezegd werd maar nu ben ik 28 en is dat heel anders. Maar ik durf het wel aan hoor, het zijn namelijk geweldige mensen en ik had toen juist ook enorm veel vrijheid, wat echt heerlijk was.
En ik vind het ook leuk om me juist eens helemaal onder te dompelen in één plek en te kijken hoe dat is in een ándere Westerse stad aan de andere kant van de wereld (of nou ja kan nóg verder natuurlijk). Vorige keer overkwam het me veel meer, ik ben daarheen gegaan en heb eigenlijk gewoon alles een beetje over me heen laten komen. Ik denk dat ik daarom ook zo weinig herinneringen er van heb, omdat ik niet écht warm liep voor mijn omgeving, niet écht onder de indruk was. Hoewel ik zeker wel onder de indruk was van een aantal dingen.
Oooh ik wil ze zo graag bellen om te vragen of het ok is, de data die ik in gedachten heb! Maar het heeft gewoon geen zin en ik wil ook niet te snel na het vorige telefoontje bellen en 't juist even laten bezinken...maar moeilijk hoor! Ik denk wel dat ik meer rust in mijn hoofd heb als ik de tickets geboekt heb en me ingeschreven heb voor de summerclasses. De rest hoef ik niet te plannen en zie ik dan wel verder.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Zusje schreef:Ik had vroeger ook nooit iets met Amerika (andere landen trokken me meer zeg maar). Mijn ex was groot fan en er al iets van 8 keer geweest. Toen zijn we samen eens gegaan. Ik laat me altijd makkelijk overhalen. Ik had ook niet geweten wat ik in hemelsnaam in New York State of Texas moest. Trouwens, ik had al helemaal niks met Zuid Afrika en dat gebied. Mooi dat ik toch naar Nambië ging en er nu heel wat voor over heb om daar weer naar toe te gaan. Ik probeer altijd wel open te staan voor nieuwe dingen maar goed, niet iedereen krijg dat soort uitnodigingen dus dat ligt ook wel weer anders.
Ja dat is ook wel een beetje hoe ik er in sta hoor. Ik ben ook in staat om van iets waar ik totaal niets in zie iets geweldigs te maken. Ik ga gewoon op zoek naar dingen waar ik enhousiast van word. Nu word ik dus uitgenodigd om naar Portland te komen, normaal zou ik daar helemaal niet over nadenken maar zo op deze manier met de summerclasses is het gewoon een hele mooie kans en dan verheug ik me daar ook enorm op.
Hetzelfde geld voor mijn uitwisseling naar Litouwen, dat is nu niet waar je aan denkt als je op vakantie wil, hoewel Vilnius wel upcoming is. Maar dan nog ga je niet in de hersft... Ik wel want ik werd uitgenodigd en het was geweldig!
Ik houd er wel van om een beetje met de flow mee te gaan zeg maar. Maar ik moet ook wel zeggen dat ik het geluk heb dat ik de financiële middelen heb hoor.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik denk dat het ook gewoon echt een andere belevenis is om het mee te maken als je bij mensen thuis logeert en zeker als je daar classes volgt. Dan zit je toch niet echt in een vakantie ritme maar veel gewoner ritme. Maar juist dat vind ik leuk. Ik vind het altijd zo leuk om bij mensen thuis te zijn in Amerika (m'n gastgezin, maar ook toen in NC met L), omdat je het echt zo vanuit een ander, authentieker oogpunt leert kennen. Gewoon boodschappen doen en met de locals mee enzo.
Maar ik merk altijd wel dat het lastig is dat ik daar niet kan rijden inderdaad. Nou weet ik niet hoe je familie woont, maar ik moest echt drie kwartier naar de dichstbijzijnde bushalte lopen. Wel goed voor de lijn, maar irritant als je met vrienden wilt afspreken.
Maar wacht nog maar even met bellen idd.. Maar hou me op de hoogte
Maar ik merk altijd wel dat het lastig is dat ik daar niet kan rijden inderdaad. Nou weet ik niet hoe je familie woont, maar ik moest echt drie kwartier naar de dichstbijzijnde bushalte lopen. Wel goed voor de lijn, maar irritant als je met vrienden wilt afspreken.
Marin- Lady Post-a-lot
Je was toen toch met je rijbewijs begonnen Marin? Ik durfde er nooit te rijden en over het algemeen is er altijd wel een auto en een chauffeur (vriendin of vriendje) dus dat was gelukkig geen probleem. Je hebt daar inderdaad zeker wel een auto nodig ja... Laatste reis heb ik wel veel gereden maar dat droeg niet echt bij aan ontspanning . Inmiddels zou ik het veel beter kunnen behappen dus het is niet iets waar ik me nog druk om hoef te maken, gelukkig.
Gast- Gast
Zusje schreef:Je was toen toch met je rijbewijs begonnen Marin?
Wanneer is toen? Niet toen ik in Amerika zat in elk geval. Dat mocht wel, maar dan mocht ik daarna van de organisatie niet meer rijden zodra ik 'm had. Dus dat heb ik maar niet gedaan.
Ik heb 'm nu bijna.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Ik denk dat het ook gewoon echt een andere belevenis is om het mee te maken als je bij mensen thuis logeert en zeker als je daar classes volgt. Dan zit je toch niet echt in een vakantie ritme maar veel gewoner ritme. Maar juist dat vind ik leuk. Ik vind het altijd zo leuk om bij mensen thuis te zijn in Amerika (m'n gastgezin, maar ook toen in NC met L), omdat je het echt zo vanuit een ander, authentieker oogpunt leert kennen. Gewoon boodschappen doen en met de locals mee enzo.
Ja, dat is het ook wat ik juist zo leuk vind. Dat ik inderdaad meedraai in het gezin, dat ik kennismaak met hun vrienden en hun leven en dat ik nieuwe mensen leer kennen op de summerclasses.
Ik probeer me te herinneren hoe het ook weer zat, er was een enorme supermarkt (what else) op loopafstand in ieder geval en daar was volgens mij ook een bushalte met een bus naar downtown, maar dat hangt er maar net vanaf waar je moet zijn downtown of dat handig is. En dat was 12 jaar geleden, ik weet niet hoe het nu is. Ik moest dan trouwens langs een superdrukke weg lopen en dan werd er altijd naar me getoeterd, ik ging overigens ook wel eens met de fiets herinner ik me vaag. Ik geloof dat fietsen daar ook op de voorkant van de bus meekonden, dus dat is dan wel weer handig. Maar vorige keer dat ik er was hadden ze 4 auto's!! Toen zeiden ze ook steeds hoe jammer het was dat ik niet kon rijden. Dus best kans dat ik een auto mag lenen, al denk ik niet dat ze er nog steeds 4 hebben, dat zou toch wel wat overdreven zijn met maar 2 mensen die kunnen rijden.
Ik vind het wel fijn dat ik nu wel kan rijden, dat opent wel perspectieven zeg maar, al hoop ik wel dat ik dan iets van een tomtom (nou ja ander merk waarschijnlijk) kan gebruiken... Ik zou eventueel mijn Garmin kunnen upgraden met USA dekking, maar dat is vrij prijzig. Ik zou ook kunnen kijken of ik iets met mijn telefoon kan, iets met een prepaidkaartje dan ofzo.
Haha ik ben in mijn hoofd al helemaal plannen aan het maken, best lastig als je tegelijk ook er rekening mee moet houden dat het misschien wel helemaal niet doorgaat!
Pompoen- Lady Post-a-lot
@Gekkie, wanneer gaan jullie die reis maken?
Dit is dan trouwens ook interessant: http://3opreis.bnn.nl/video/20ddbdc2759718cec1d65200769fed44
Dit is dan trouwens ook interessant: http://3opreis.bnn.nl/video/20ddbdc2759718cec1d65200769fed44
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pagina 15 van 19 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19
Soortgelijke onderwerpen
» Amerika en medicijnen
» Wat is leuk uit Amerika?
» Autorondreis Amerika
» Tips vliegen Amerika
» Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco)
» Wat is leuk uit Amerika?
» Autorondreis Amerika
» Tips vliegen Amerika
» Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco)
Pagina 15 van 19
Permissies van dit forum: