Amerika-Topic
+30
Fenna
Winegum
Monte
Krullebol
Bacio
Polly
Poisongirl
Tunrida
knets
Minx
TukTuk
Mermaid
Sarah1985
Caribbeanlover
Jilke
Caro
Flower_L
Lejow
_Lacey_
Pancake
Tinus
Atelier Madame
GeKKiE
ChocoChip
Zora
Lady Starstruck
Highway
Linnie1985
Esperanza
Marin
34 plaatsers
Pagina 1 van 19
Pagina 1 van 19 • 1, 2, 3 ... 10 ... 19
Amerika-Topic
Voor de liefhebbers, en dat zijn er toch wel een paar
Waar ben je geweest, waar zou je nog heen willen, wat wil je heel graag nog zien? Wat spreekt je zo aan? Ben je nog op zoek naar tips? Wil je tips geven? Bespreek het hier!
Waar ben je geweest, waar zou je nog heen willen, wat wil je heel graag nog zien? Wat spreekt je zo aan? Ben je nog op zoek naar tips? Wil je tips geven? Bespreek het hier!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Amerika-Topic
In dat andere topic hadden we 't net over auto huur.. Ik kan jullie de website www.usareisen.de aanraden. Dat is een Duitse website, maar heel erg goed voor het huren van auto's in Amerika! De forummers van mijn Amerika forum zweren er bij en ik heb zelf ook al een positieve ervaring er mee! Ze zijn over 't algemeen goedkoper dan rechtstreeks boeken of via een Nederlandse website. En speciaal handig voor de bestuurders onder de 25 is dat de underage fee niet zo heel hoog is!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb een rondje westkust gedaan. Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Yosemite Park, San Francisco en San Diego. Ik vond het helemaal geweldig. Vooral de afwisseling tussen de grote steden en de natuur. En verder natuurlijk de typisch Amerikaanse cultuur.
Ik zou nog veel meer willen zien, maar het eerst op m'n lijstje staat New York!
Ik zou nog veel meer willen zien, maar het eerst op m'n lijstje staat New York!
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Yeahhhh ik ga me hier thuis voelen
Uhm Joy om even terug te komen op de vraag in het andere topic over de auto. Is dat wel handig? Een auto huren vervolgens inleveren en weer een nieuwe huren? Wij huren sowieso de auto voor de gehele trip. De auto laten we dan staan bij het hotel/motel. Lopen doen we beiden graag en is de afstand te groot dan kun je nog altijd makkelijk de auto paken, zelf in de stad (Miami). Of is het goedkoper om daar een auto te huren?
Uhm Joy om even terug te komen op de vraag in het andere topic over de auto. Is dat wel handig? Een auto huren vervolgens inleveren en weer een nieuwe huren? Wij huren sowieso de auto voor de gehele trip. De auto laten we dan staan bij het hotel/motel. Lopen doen we beiden graag en is de afstand te groot dan kun je nog altijd makkelijk de auto paken, zelf in de stad (Miami). Of is het goedkoper om daar een auto te huren?
Gast- Gast
Ik heb ook nog wel een tip. Wij hebben heel veel met openbaar vervoer gedaan en dat is heel goed te doen (alleen het stuk San Francisco - Las Vegas niet). Maar als ik het over kon doen zou ik zeker het stuk langs de kust met de auto doen!
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Cimic schreef:Yeahhhh ik ga me hier thuis voelen
Ik zou dat met name aan het begin- en eindpunt doen. Ik vloog bijvoorbeeld op San Francisco maar was eerst een paar dagen daar... Dan is het zonde om direct al de auto te huren en vervolgens van 't vliegveld naar de stad te rijden en dure parkeerkosten in 't centrum te betalen terwijl je daar alles met het OV doet. Dan kan je dus beter de metro (vaak is er wel goed vervoer naar het centrum vanuit het vliegveld van een stad) naar je hotel en pas op de laatste dag van je verblijf in de stad weer met de metro naar het vliegveld en vanuit daar weg rijden om je roadtrip te beginnen. En op het einde precies zo.
Sowieso is het handig om eerst een paar dagen te acclimatiseren in de stad waar je op vliegt. Tijdens onze eerste grote rondreis moest m'n vader direct na een 13 uur durige vlucht nog 2 uur rijden en dat viel 'm toch wel zwaar.
Esperanza, zeker die kust tussen LA en SF zou ik inderdaad met de auto doen, dan kan je tussendoor nog eens stoppen!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben alleen in Orlando Florida geweest met mijn paps, broertje en ex-vriendin van mijn pa. En dan heb ik eigenlijk alleen iets van 4 Disneyparken gezien (Magic Kingdom, Hollywood Studios, Disney's Animal Kingdom(die was het leukste en de mooiste) en Epcot) Sea World en Cape Canaveral (waar de spaceshuttle opsteeg) gezien.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Hoorde ook dat het stuk kustlijn van San Fransico naar LA erg mooi is omdat de wegen wag hoger gelegen zijn. Klopt dat? Dat zou je een erg mooi uitzicht hebben.
Joy de site is fijn. De prijzen van nog mee vind ik alleen wat jammer is dat je bij een rondreispakket vaak gebonden waneer je van plek tot plek gaat. Je heb geen keuze als je wat langer op een plek wilt blijven. In eerste instantie wilde wij ook z'n reis doenmaar toch besloten om niet te doen. We zullen waarschijnlijk alleen het hotel bij Las Vegas boeken.
Joy de site is fijn. De prijzen van nog mee vind ik alleen wat jammer is dat je bij een rondreispakket vaak gebonden waneer je van plek tot plek gaat. Je heb geen keuze als je wat langer op een plek wilt blijven. In eerste instantie wilde wij ook z'n reis doenmaar toch besloten om niet te doen. We zullen waarschijnlijk alleen het hotel bij Las Vegas boeken.
Gast- Gast
Ik zelf ben geweest in de volgende staten:
Florida (toen ik 12 was)
California (op rondreis met m'n ouders, ik heb er gewoond ten noorden van San Francisco en ik ben er vaak terug geweest)
Arizona (rondreis met ouders)
Nevada (rondreis met ouders)
New York (introductiecursus van highschoolyear en fototrip)
New Jersey (introductiecursus van highschoolyear)
North Carolina (reis met vriendin)
Virginia (reis met vriendin)
South Carolina (reis met vriendin)
Pas 9 staten dus, nog veel te gaan, want het is m'n levensdoel om alle staten te zien!
M'n vriend heeft overigens in Virginia gewoond, en als ik was geemigreerd was ik op een half uur van zijn woonplaats gaan wonen. Wel erg toevallig en leuk, het spreekt ons allebei dus erg aan!
Ik hoop heel erg dat we komende zomer naar Detroit (Michigan) en Chicago (Illinois) gaan, en de omgeving daarom heen zien. Dat kan dus een stukje langs Lake Michigan zijn, en een stukje door Amish county, waar de tijd stil gestaan heeft en men nog in koetsjes rijdt en geen elektriciteit gebruikt. Lijkt me ook bijzonder om te zien!
Florida (toen ik 12 was)
California (op rondreis met m'n ouders, ik heb er gewoond ten noorden van San Francisco en ik ben er vaak terug geweest)
Arizona (rondreis met ouders)
Nevada (rondreis met ouders)
New York (introductiecursus van highschoolyear en fototrip)
New Jersey (introductiecursus van highschoolyear)
North Carolina (reis met vriendin)
Virginia (reis met vriendin)
South Carolina (reis met vriendin)
Pas 9 staten dus, nog veel te gaan, want het is m'n levensdoel om alle staten te zien!
M'n vriend heeft overigens in Virginia gewoond, en als ik was geemigreerd was ik op een half uur van zijn woonplaats gaan wonen. Wel erg toevallig en leuk, het spreekt ons allebei dus erg aan!
Ik hoop heel erg dat we komende zomer naar Detroit (Michigan) en Chicago (Illinois) gaan, en de omgeving daarom heen zien. Dat kan dus een stukje langs Lake Michigan zijn, en een stukje door Amish county, waar de tijd stil gestaan heeft en men nog in koetsjes rijdt en geen elektriciteit gebruikt. Lijkt me ook bijzonder om te zien!
Marin- Lady Post-a-lot
Cimic schreef:Hoorde ook dat het stuk kustlijn van San Fransico naar LA erg mooi is omdat de wegen wag hoger gelegen zijn. Klopt dat? Dat zou je een erg mooi uitzicht hebben.
Dat klopt! Big Sur wordt over het algemeen gezien als het mooiste punt, hier met de Bixby Bridge:
Op het punt waar deze foto is gemaakt zijn wij ook gestopt. Sowieso zijn er langs die hele kustweg vaak punten waar je kunt stoppen langs de weg waar je mooie foto's kunt maken.
Alleen is het venijnige van California dat het in de zomer vaak heel mistig is in het noorden. Dus rondom Monterey en San Francisco is het eigenlijk bijna altijd koud en mistig! Heel veel toeristen zijn daarin teleurgesteld, dat ook de Golden Gate Bridge in de mist ligt. Eind augustus, september en oktober zijn eigenlijk de beste maanden voor reizen naar California.
Die site gebruik ik alleen voor autoverhuur. Ik zou sowieso NOOIT een vaste reis boeken, ik wil alles zelf uitzoeken en inderdaad flexibel willen zijn in m'n plekken en dagen qua invulling.
Marin- Lady Post-a-lot
Klopt Joy wij gaan in de periode juli/augustus en tegen ons werd ook verteld dat het dan in San Fransico wel eens koud en mistig kan zijn. Verschilde soorten kleren wordt sowieso aangeraden. Op zich zal het dan heel jammer zijn want het is niet iets wat je vaker mee zult maken. Maar mijn vriend is zomervakantie gebonden anders waren wel later vertroken, ook kwa kosten van de tickets want ik ben bang dat daar het meeste geld in gaat zitten.
Gast- Gast
Ja dat is wel heel jammer.. Maar gelukkig ben je gewaarschuwd en weet je dat je het kunt verwachten! Dan kan het alleen maar mee vallen. Ik heb ook veel goeie dagen in juli gehad hoor, maar over 't algemeen kán het heel koud zijn. Drie jaar geleden reden we van Yosemite in 40 graden naar Monterey waar het 14 graden was. Dat is wel een hele overgang!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben nog maar 1x in Amerika geweest, ronde aan de westkust gereden met een camper, LA -> Phoenix-> Las vegas -> San Francisco en vanuit daar de kustroute naar LA (Uiteraard de natuurparken etc allemaal aangedaan.) Was echt super. Mijn vriend is Amerika fanaat en wil er graag wonen, vandaar dat wij afgelopen jaar ook met dezelfde loterij meededen als Joy. Waarschijnlijk gaan we volgend jaar richting New York voor een weekje en de jaren erop hopelijk nog veel routes rijden.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik ga dit topic zeker volgen. Er staat waarschijnlijk een trip naar de usa gepland voor mij volgend jaar.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
I the USA! Ben er pas 3x geweest maar 1x voor tien/elf maanden, dus toen heb ik wel aardig wat gezien!
De staten waar ik ben geweest:
Tennessee - hier heb ik in die tijd gewoond. Het is erg mooi, vooral in het voorjaar en de lente, dan is het heel groen, en mooie natuur. In de winter is het wat dor, al het gras wordt geel en dat is minder mooi. Ik woonde zelf in een relatief klein dorp, er was weinig te doen qua toerisme, maar ik vond het wel een leuk dorp. Op 4 uur rijden was Memphis, daar zijn we naar Graceland geweest. Nashville lag op 1,5 uur rijden en dat vond ik een leuke stad, mooi centrum, en je kan er goed winkelen. Chattanooga is een andere grote stad ook op ongeveer 1,5 uur rijden, daar kun je ook goed winkelen en je hebt er een mooi centrum en een mooi aquarium, en grotten met een ondergrondse waterval, Ruby Falls. Mijn gastgezin heeft in het jaar nadat ik er weg was een huis gebouwd aan de rivier daar, en dat is echt prachtig dit zijn foto's van afgelopen mei toen ik daar was:
**
Deze zijn gemaakt bij/vanuit het huis daar.
**
Het uitzicht vanuit een ander huis ongeveer een half uur verderop.
**
Bij Chattanooga vanaf de snelweg, vanuit een auto gemaakt dus niet heel scherp.
Foto's van eerder heb ik niet op de computer staan.
New York: ik ben daar drie nachten geweest. Vond het erg indrukwekkend, de hele sfeer, mooie stad, we hebben veel van de toeristendingen gezien zoals Empire State Building, Ground Zero, Ellis Island, Statue of Liberty, Central Park, maar ik herinner me er maar weinig van. Zou graag nog een keer terugwillen!
Maryland: heb ik twee weken doorgebracht, vond ik qua sfeer heel anders dan Tennessee, en qua gebouwen en huizen mooier. Meer van die huizen die je vaak in films ziet bijvoorbeeld. In Maryland hebben we niet echt toeristendingen gedaan. Wel zijn we regelmatig vanuit daar naar DC geweest, dat was ongeveer een kwartiertje rijden. Vond ik heel mooi maar heel koud toen haha! We hebben daar ook alle dingen wel gezien die je "moet" zien, maar het was wel erg bijzonder dat we een privérondleiding door het Capitol hebben gehad en ook in die kamer hebben mogen zitten waar het Huis van Afgevaardigden (weet even niet of dat de goede naam is) zitting heeft, waar normaal geen bezoekers mogen komen. Ook hebben we een privérondleiding gehad door het Smithsonian, en dan niet het museum zelf, maar de grote opslagplaatsen waar het in het boek The Lost Symbol van Dan Brown over gaat, voor degenen die dat gelezen hebben. Daar hebben we vooral gekeken naar spullen van de indianen en daar moest je echt vanaf blijven, want aan sommige spullen zaten geesten en die kon je mee naar huis nemen, zeiden ze. En als klap op de vuurpijl hebben we een helikoptervlucht mogen maken boven DC, 's nachts, in een politiehelikopter. Die had toen wel gewoon dienst, en kon dus opgeroepen worden. En dat gebeurde ook! Ze werden naar een achtervolging geroepen, die was net afgelopen en die auto was een woonhuis ingereden. Toen moesten ze snel terugvliegen en ons eruit laten.
Virginia: een aantal keer geweest, maar eigenlijk niks bijzonders gedaan. Vond het wel mooi.
Florida: vond ik niet zoveel aan. We zijn daar een week geweest waarvan de meeste tijd in Disneyworld, dat vond ik wel erg leuk trouwens.
Georgia: een aantal keer geweest, verschilt niet zoveel van Tennessee.
Dan ben ik nog door een aantal staten heengereden maar om dan te zeggen dat ik er echt geweest ben... dat zijn West Virginia, North Carolina, Alabama, Kentucky en New Jersey zo uit mijn hoofd.
De staten waar ik ben geweest:
Tennessee - hier heb ik in die tijd gewoond. Het is erg mooi, vooral in het voorjaar en de lente, dan is het heel groen, en mooie natuur. In de winter is het wat dor, al het gras wordt geel en dat is minder mooi. Ik woonde zelf in een relatief klein dorp, er was weinig te doen qua toerisme, maar ik vond het wel een leuk dorp. Op 4 uur rijden was Memphis, daar zijn we naar Graceland geweest. Nashville lag op 1,5 uur rijden en dat vond ik een leuke stad, mooi centrum, en je kan er goed winkelen. Chattanooga is een andere grote stad ook op ongeveer 1,5 uur rijden, daar kun je ook goed winkelen en je hebt er een mooi centrum en een mooi aquarium, en grotten met een ondergrondse waterval, Ruby Falls. Mijn gastgezin heeft in het jaar nadat ik er weg was een huis gebouwd aan de rivier daar, en dat is echt prachtig dit zijn foto's van afgelopen mei toen ik daar was:
**
Deze zijn gemaakt bij/vanuit het huis daar.
**
Het uitzicht vanuit een ander huis ongeveer een half uur verderop.
**
Bij Chattanooga vanaf de snelweg, vanuit een auto gemaakt dus niet heel scherp.
Foto's van eerder heb ik niet op de computer staan.
New York: ik ben daar drie nachten geweest. Vond het erg indrukwekkend, de hele sfeer, mooie stad, we hebben veel van de toeristendingen gezien zoals Empire State Building, Ground Zero, Ellis Island, Statue of Liberty, Central Park, maar ik herinner me er maar weinig van. Zou graag nog een keer terugwillen!
Maryland: heb ik twee weken doorgebracht, vond ik qua sfeer heel anders dan Tennessee, en qua gebouwen en huizen mooier. Meer van die huizen die je vaak in films ziet bijvoorbeeld. In Maryland hebben we niet echt toeristendingen gedaan. Wel zijn we regelmatig vanuit daar naar DC geweest, dat was ongeveer een kwartiertje rijden. Vond ik heel mooi maar heel koud toen haha! We hebben daar ook alle dingen wel gezien die je "moet" zien, maar het was wel erg bijzonder dat we een privérondleiding door het Capitol hebben gehad en ook in die kamer hebben mogen zitten waar het Huis van Afgevaardigden (weet even niet of dat de goede naam is) zitting heeft, waar normaal geen bezoekers mogen komen. Ook hebben we een privérondleiding gehad door het Smithsonian, en dan niet het museum zelf, maar de grote opslagplaatsen waar het in het boek The Lost Symbol van Dan Brown over gaat, voor degenen die dat gelezen hebben. Daar hebben we vooral gekeken naar spullen van de indianen en daar moest je echt vanaf blijven, want aan sommige spullen zaten geesten en die kon je mee naar huis nemen, zeiden ze. En als klap op de vuurpijl hebben we een helikoptervlucht mogen maken boven DC, 's nachts, in een politiehelikopter. Die had toen wel gewoon dienst, en kon dus opgeroepen worden. En dat gebeurde ook! Ze werden naar een achtervolging geroepen, die was net afgelopen en die auto was een woonhuis ingereden. Toen moesten ze snel terugvliegen en ons eruit laten.
Virginia: een aantal keer geweest, maar eigenlijk niks bijzonders gedaan. Vond het wel mooi.
Florida: vond ik niet zoveel aan. We zijn daar een week geweest waarvan de meeste tijd in Disneyworld, dat vond ik wel erg leuk trouwens.
Georgia: een aantal keer geweest, verschilt niet zoveel van Tennessee.
Dan ben ik nog door een aantal staten heengereden maar om dan te zeggen dat ik er echt geweest ben... dat zijn West Virginia, North Carolina, Alabama, Kentucky en New Jersey zo uit mijn hoofd.
Laatst aangepast door Arden op di 27 dec 2011 - 10:16; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Super leuk topic! Ben tot nu toe alleen in LA geweest voor een doorvlucht haha
Mijn vriend en ik willen eigen van de zomer een road trip gaan maken door het westen van de US (San Fransisco, langs de kust naar LA, death valley, voor de lol 2 dagen Vegas en dan via Y-park (kan dat nooit opschrijven ) weer naar San Fransisco).. Maar we moeten dat waarschijnlijk een jaartje opschuiven .. Mijn vriend zit nog aan schoolvakanties vast en ik kan gewoon geen goedkopere tickets vinden dan 900 euro p.p in die periode. (tussen 9 juli en 16 juli vertrekken).
Nu hebben we ervoor gekozen om rond de mei vakantie (eerder gaan, later terug) naar New York te gaan, dan zijn de ticketprijzen tenmiste betaalbaar! en in de zomer naar Rome.
En dan het jaar erop ga ik een summercourse volgen in New York en na de Cursus gaan we dan roadtrippen. (meer tijd om te sparen, tickets iets goedkoper want dan gaan we begin juni ipv juli). Dus hopelijk gaat dat lukken!
Ben wel super blij dat we in mei naar NYC gaan voor 2 weken
Wel jammer dat ik de summercourse nu een jaar moet opschuiven maar ik wil altijd veel te veel. Die cursus begint op 4 juli en ik moet mijn afstudeerpresentatie houden in de laatste week van juni of de eerste week van juli. Ik vind het risico te groot om die cursus toch te gaan doen dit jaar en dan mijn afstuderen niet goed af te ronden. En dan kan ik tenmiste een jaar gaan werken en die cursus zelf betalen (hoef ik mijn ouders ook niet lastig te vallen met mijn financiele kwesties haha). Eigenlijk alleen maar goede voordelen maar toch vind ik het erg jammer omdat ik mij erop had ingesteld het dit jaar te doen.
Mijn vriend en ik willen eigen van de zomer een road trip gaan maken door het westen van de US (San Fransisco, langs de kust naar LA, death valley, voor de lol 2 dagen Vegas en dan via Y-park (kan dat nooit opschrijven ) weer naar San Fransisco).. Maar we moeten dat waarschijnlijk een jaartje opschuiven .. Mijn vriend zit nog aan schoolvakanties vast en ik kan gewoon geen goedkopere tickets vinden dan 900 euro p.p in die periode. (tussen 9 juli en 16 juli vertrekken).
Nu hebben we ervoor gekozen om rond de mei vakantie (eerder gaan, later terug) naar New York te gaan, dan zijn de ticketprijzen tenmiste betaalbaar! en in de zomer naar Rome.
En dan het jaar erop ga ik een summercourse volgen in New York en na de Cursus gaan we dan roadtrippen. (meer tijd om te sparen, tickets iets goedkoper want dan gaan we begin juni ipv juli). Dus hopelijk gaat dat lukken!
Ben wel super blij dat we in mei naar NYC gaan voor 2 weken
Wel jammer dat ik de summercourse nu een jaar moet opschuiven maar ik wil altijd veel te veel. Die cursus begint op 4 juli en ik moet mijn afstudeerpresentatie houden in de laatste week van juni of de eerste week van juli. Ik vind het risico te groot om die cursus toch te gaan doen dit jaar en dan mijn afstuderen niet goed af te ronden. En dan kan ik tenmiste een jaar gaan werken en die cursus zelf betalen (hoef ik mijn ouders ook niet lastig te vallen met mijn financiele kwesties haha). Eigenlijk alleen maar goede voordelen maar toch vind ik het erg jammer omdat ik mij erop had ingesteld het dit jaar te doen.
Gast- Gast
Wat jammer dat je het een jaartje moet opschuiven Punk'd maar wel heel verstandig.
Arden wat een mooie foto's, aan die rivier wonen is echt prachtig. Doet me denken aan t huis van de mensen in North Carolina, die hadden hun eigen meertje. Zal vanaf de laptop later wel foto's plaatsen. Was t niet gek om weer terug te zijn?
Arden wat een mooie foto's, aan die rivier wonen is echt prachtig. Doet me denken aan t huis van de mensen in North Carolina, die hadden hun eigen meertje. Zal vanaf de laptop later wel foto's plaatsen. Was t niet gek om weer terug te zijn?
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben alleen nog maar een week in NY geweest.
Vriend en ik willen al eeuwen heel graag voor een maand een roadtrip maken. Komende jaren zit dat er jammer genoeg niet in, maar ooit....
Vriend en ik willen al eeuwen heel graag voor een maand een roadtrip maken. Komende jaren zit dat er jammer genoeg niet in, maar ooit....
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Leuk topic!
I love amerika, in september gaan we voor de 4e keer, nu een maand! 1e keer pakketreis(16 dagen) (jong en onervaren) 2e keer was city trip NY 3e keer(23dagen), helemaal zelf gepland gezocht en geboekt. Nu voor de 4e keer(30dagen) weer.
Californie,nevada,utah,arizona,montana,wyoming,idaho en na september kan ik daar ook South dakota en colorado aan toevoegen.
Zoals ik al meer las ook wij zouden wel willen emigreren, het voelt voor ons elke keer als thuis komen. Vanaf 2009 proberen we elk jaar te gaan en dat lukt aardig, zijn tussendoor ook naar Canada geweest, als je van de natuur in de USA houd vind je dat ook prachtig, maar nu dwaal ik af, haha.
Heel gek maar de oostkust trekt mij totaal niet, zijn er hier meiden die dat met de westkust hebben?
I love amerika, in september gaan we voor de 4e keer, nu een maand! 1e keer pakketreis(16 dagen) (jong en onervaren) 2e keer was city trip NY 3e keer(23dagen), helemaal zelf gepland gezocht en geboekt. Nu voor de 4e keer(30dagen) weer.
Californie,nevada,utah,arizona,montana,wyoming,idaho en na september kan ik daar ook South dakota en colorado aan toevoegen.
Zoals ik al meer las ook wij zouden wel willen emigreren, het voelt voor ons elke keer als thuis komen. Vanaf 2009 proberen we elk jaar te gaan en dat lukt aardig, zijn tussendoor ook naar Canada geweest, als je van de natuur in de USA houd vind je dat ook prachtig, maar nu dwaal ik af, haha.
Heel gek maar de oostkust trekt mij totaal niet, zijn er hier meiden die dat met de westkust hebben?
ChocoChip- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11
Joy_ schreef:In dat andere topic hadden we 't net over auto huur.. Ik kan jullie de website www.usareisen.de aanraden. Dat is een Duitse website, maar heel erg goed voor het huren van auto's in Amerika! De forummers van mijn Amerika forum zweren er bij en ik heb zelf ook al een positieve ervaring er mee! Ze zijn over 't algemeen goedkoper dan rechtstreeks boeken of via een Nederlandse website. En speciaal handig voor de bestuurders onder de 25 is dat de underage fee niet zo heel hoog is!
Wij hebben onze auto voor aankomende zomer daar ook geboekt! Nou, ja... zelfs 2 auto's!
Mijn vriend is erg goed in uitzoeken, internet afstruinen en kwam dus ook via jou Amerika forum op die verhuursite.
Scheelt echt een hele hoop centen!
Laatst aangepast door GeKKiE op wo 21 dec 2011 - 3:08; in totaal 1 keer bewerkt
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Ik ben 4 keer in Amerika geweest.
2 keer een week naar New York; 1 keer met mijn ouders en broertje en 1 keer met mijn vriend.
1 keer een tripje van 2,5 week naar LA, Las Vegas, San diego en een heleboel nationale parken daar omheen.
Dit was met mijn ouders voor mijn slagen voor de PABO.
1 keer met een vriendin naar LA, Las Vegas, Grand Canyon. We waren toen in huis bij mijn nicht.
In de zomer gaan mijn vriend en ik samen met mijn ouders 4 weken, na 2 weken komen mijn broertje en zijn vriendin ook nog 2 weken. Wij beginnen in Seatlle en reizen zo via Portland langs de kust naar San Francisco en gaan nog dan naar Las Vegas en LA.
Ik zou ook nog een keer de andere kant van Amerika willen bekijken; Boston, Philadelphia, Washington. En ook Chicago!
2 keer een week naar New York; 1 keer met mijn ouders en broertje en 1 keer met mijn vriend.
1 keer een tripje van 2,5 week naar LA, Las Vegas, San diego en een heleboel nationale parken daar omheen.
Dit was met mijn ouders voor mijn slagen voor de PABO.
1 keer met een vriendin naar LA, Las Vegas, Grand Canyon. We waren toen in huis bij mijn nicht.
In de zomer gaan mijn vriend en ik samen met mijn ouders 4 weken, na 2 weken komen mijn broertje en zijn vriendin ook nog 2 weken. Wij beginnen in Seatlle en reizen zo via Portland langs de kust naar San Francisco en gaan nog dan naar Las Vegas en LA.
Ik zou ook nog een keer de andere kant van Amerika willen bekijken; Boston, Philadelphia, Washington. En ook Chicago!
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
ChocoChip, ik vind aan de westkust San Francisco en omgeving geweldig omdat t zo vertrouwd is natuurlijk, maar verder heb ik eerlijk gezegd niet zo veel met die rode rotsen enzo. Ik vind het gaaf en het is uniek voor Amerika maar ik interesseer me veel meer voor de steden en geschiedenis en cultuur van de oostkust en het diepe zuiden. Ook hou ik er van het groene landschap van het oosten. Daar zou ik ook veel liever wonen dan aan de westkust.
Marin- Lady Post-a-lot
Joy_ schreef:
Nee eigenlijk helemaal niet. Ik vond het heerlijk, het voelde zo goed! Ben ook echt blij dat ik het gedaan heb. Was een beetje lastminute beslissing, had eigenlijk besloten om het niet te doen, en toen vier weken van tevoren toch alsnog geboekt. Maar ik vond het heel fijn.
ChocoChip, ik ben nooit aan de westkust geweest, zou er wel naartoe willen maar de oostkust trekt mij meer, eigenlijk een beetje om de redenen die Joy aangeeft.
Gast- Gast
Joy_, haha precies het omgekeerde, Ik vind het prachtig de rode rotsen, het "ruige" landschap, het alleen op de wereld gevoel. Afgelopen zomer Yellowstone mogen bezoeken, zo gaaf!
Verder heb ik niet veel met steden, maar ik denk wel dat als ik me zou intresseren voor de geschiedenis e.d dat ik er een andere kijk op zou kunnen krijgen.
Ik hou toch meer van de natuur, de vele wandelingen, maar als we gaan, plannen we meestal wel een dag of 4 Las vegas in, want dat vind ik echt te gek, maar ook dat is iets daar moet je van houden of niet. En SF zou ik ook wel een week kunnen zitten, dat vind ik een hele mooie stad, ook qua cultuur, alles mag en alles kan.
Vind het wel leuk om te lezen op verschillende site's en fora's dat zo'n groot land zoveel liefhebbers heeft, en iedereen op zijn eigen manier van het land houd.
O en GeKKie dat is ook een leuke reis die je gaat maken! Druk met plannen? doe je dan alles gezamelijk regelen en uitzoeken? of regelt 1 iemand alles (misschien gekke vraag maar dat heb ik wel es om me heen gehoord)
Verder heb ik niet veel met steden, maar ik denk wel dat als ik me zou intresseren voor de geschiedenis e.d dat ik er een andere kijk op zou kunnen krijgen.
Ik hou toch meer van de natuur, de vele wandelingen, maar als we gaan, plannen we meestal wel een dag of 4 Las vegas in, want dat vind ik echt te gek, maar ook dat is iets daar moet je van houden of niet. En SF zou ik ook wel een week kunnen zitten, dat vind ik een hele mooie stad, ook qua cultuur, alles mag en alles kan.
Vind het wel leuk om te lezen op verschillende site's en fora's dat zo'n groot land zoveel liefhebbers heeft, en iedereen op zijn eigen manier van het land houd.
O en GeKKie dat is ook een leuke reis die je gaat maken! Druk met plannen? doe je dan alles gezamelijk regelen en uitzoeken? of regelt 1 iemand alles (misschien gekke vraag maar dat heb ik wel es om me heen gehoord)
Laatst aangepast door ChocoChip op wo 21 dec 2011 - 3:54; in totaal 1 keer bewerkt
ChocoChip- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11
Ik ben tot nu toe 1x in Amerika geweest, heb toen de Oost-kust gedaan (en nog stuk Canada)
New York - Washington - Chicago - Niagara Falls - Toronto - Montreal - Miami + The Keys - New York
Eigenlijk alles met OV gedaan (vliegen, trein, bus) en om naar de Keys te komen een auto gehuurd (ter plaatse via het hostel, was wel heel duur maar zo de moeite waard!).
Wil heel graag nu met mn vriend naar de Westkust roadtrip doen. Maar helaas dit jaar geen geld, jaar erop hopen we het te kunnen doen.
New York - Washington - Chicago - Niagara Falls - Toronto - Montreal - Miami + The Keys - New York
Eigenlijk alles met OV gedaan (vliegen, trein, bus) en om naar de Keys te komen een auto gehuurd (ter plaatse via het hostel, was wel heel duur maar zo de moeite waard!).
Wil heel graag nu met mn vriend naar de Westkust roadtrip doen. Maar helaas dit jaar geen geld, jaar erop hopen we het te kunnen doen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Pagina 1 van 19 • 1, 2, 3 ... 10 ... 19
Soortgelijke onderwerpen
» Autorondreis Amerika
» Amerika en medicijnen
» Tips vliegen Amerika
» Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco)
» Welke Amerika foto?
» Amerika en medicijnen
» Tips vliegen Amerika
» Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco)
» Welke Amerika foto?
Pagina 1 van 19
Permissies van dit forum: