Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Amerika-Topic

+30
Fenna
Winegum
Monte
Krullebol
Bacio
Polly
Poisongirl
Tunrida
knets
Minx
TukTuk
Mermaid
Sarah1985
Caribbeanlover
Jilke
Caro
Flower_L
Lejow
_Lacey_
Pancake
Tinus
Atelier Madame
GeKKiE
ChocoChip
Zora
Lady Starstruck
Highway
Linnie1985
Esperanza
Marin
34 plaatsers

Pagina 17 van 19 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19  Volgende

Ga naar beneden

Amerika-Topic - Pagina 17 Empty Re: Amerika-Topic

Bericht  GeKKiE di 3 jul 2012 - 17:46

Minx schreef:Hier tot nu toe wel veel geluk gehad, straks naar mount St. Helens. Gister mount rainier op geweest. Is erg mooi zitten nu in een heel schattig hotelletje in packwood. Het gebouw is zo oud dat je alles hoort, de bedden kraken maar ze hebben er wel wifi. Blijf me verbazen hoe makkelijk je dat hier hebt.

Seattle zelf vond ik wel leuk maar de gebieden er omheen toch een stuk leuker, het deel bij de space needle en pike marketing zijn leuk maar toch ook wel ontzettend toeristisch. Dorpje waar we nu zitten totaal niet. Dat maakt het toch wel leuker.

Gekke heb je een auto gehuurd of niet? En staan je slaapplekken vast of dat niet. Moet zeggen dat ik het heerlijk vind dat dat bij ons niet vast ligt. Gemiddeld hebben we nu rond de 20 euro pp per nacht betaald. Ik ging van meer uit.

Wij hebben een auto gehuurd; een grote SUV. (De eerste 2 weken gaan we met z'n 4en, daarna nog 2 weken met 6en met nog een kleine huurauto erbij). We hebben voor de eerste 2 weken alleen een hotel in Seattle en Portland geboekt.
Voor de laatste 2 weken hebben we wel alle hotels voor ons 6en geboekt.

Welke gebouwen om Seattle heen bedoel je?
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Minx vr 6 jul 2012 - 19:31

Een tip voor Portland: voodoo doughnut echt geweldig de rij is lang maar niet voor niets. de namen zijn echt hilarisch we hebben hier nu een gaybar en een old dirty basterd, en een triple chocolate penitration

Mocht je nog een slaapplek zoeken in de buurt van mount St. Helens dan moet je eigenlijk hotel packwood proberen echt 100 jaar terug in de tijd smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 0:29

Voor de New Yorkers hier ; wanneer/waar/hoe kom ik aan een beetje goedkoop reisje New York?
Ik zat zelf te denken aan een midweek / lang weekend, maar is dat genoeg? Mijn ouders denken van niet (niet dat zij er wat van af weten, maar toch) maar ik heb niet echt veel geld.

Wat ben je ongeveer kwijt?

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje ma 16 jul 2012 - 4:27

Ik heb laatst een reis naar New York geboekt samen met mijn vriend. We gaan in oktober en blijven vijf nachten. We hebben vliegtickets vanaf Brussel en die kosten 480 euro per stuk. Voor het hotel zijn we voor vijf nachten 920 euro kwijt voor twee personen. We hebben hiervoor een simpel hotel in Manhattan zonder ontbijt. Als je een goedkoper hotel wilt, kom je vaak uit bij hotels buiten Manhatten of hotels waarbij je de badkamer moet delen met anderen en dat wilden wij liever niet.

Ik heb van veel mensen gehoord dat het wel prettig is om er een aantal dagen te zijn, omdat er zoveel te doen en te zien is.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  _Lacey_ ma 16 jul 2012 - 6:08

De laatste keer dat ik in New York was is alweer 4 jaar geleden. Prijzen waren voor 9 dagen, 8 nachten.
Ticket kostte toen rond de 300 euro en het hotel omgerekend 500 euro p.p. (waren met zijn tweeën). Hotel had een prima ligging vlakbij een metrostation. Nu moet ik zeggen dat toentertijd de dollar zeer gunstig stond.

Midweek of lang weekend zou ik persoonlijk te kort vinden, zelfs die 9 dagen waren voor mij iets te krap.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 21:04

Oke, dan wordt het nog even door sparen denk ik.

Ik wilde eerst niet zo heel lang gaan omdat ik ooit nog een rondreis wil maken door Amerika (en dan wellicht nog een keer naar New York ga) maar dat is echt in de verre toekomst. Ik wil gewoon een stedentrip doen en Europa heb ik wel een beetje gezien. De aanbiedingen die ik heb gezien voor NY zijn meestal 4 a 5 dagen, maar dan ga ik gewoon kijken of ik wat langer kan...

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 16 jul 2012 - 21:07

Hee Zero, zie dit nu pas!

Ik vind zelf dat 4 tot 6 dagen prima is hoor. Ik ben echt helemaal gesloopt van een stedentripje en zeker in m'n eentje, want dan heb ik niemand die zegt 'kom, doe even rustig aan'. Ik ga en ga en ga met m'n camera. Ik ben 5 dagen geweest toen en was toen echt wel klaar. Tuurlijk kan ik nog meer zien in die stad, maar dat komt een andere keer wel.

Dus als dat de reden is dat je nog door moet sparen, omdat je langer zou willen..Hoeft niet perse.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  GeKKiE za 21 jul 2012 - 21:36

Minx schreef:Een tip voor Portland: voodoo doughnut echt geweldig de rij is lang maar niet voor niets. de namen zijn echt hilarisch we hebben hier nu een gaybar en een old dirty basterd, en een triple chocolate penitration

Mocht je nog een slaapplek zoeken in de buurt van mount St. Helens dan moet je eigenlijk hotel packwood proberen echt 100 jaar terug in de tijd smile

Ik zag in Algemeen dat je terug bent uit Amerika.
Heb je het leuk gehad?? Ben benieuwd naar verhalen en foto's!!!

Ik ga over een week al weg!
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Bericht  Minx di 24 jul 2012 - 21:49

Knip

Laatst aangepast door Minx op vr 27 jul 2012 - 8:13; in totaal 1 keer bewerkt
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  GeKKiE di 24 jul 2012 - 21:55

Wauw!!!

Mooi zeg!
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Bericht  Marin wo 25 jul 2012 - 2:38

Prachtig zeg! Wat is het toch mooi daar smile Een van die dorpjes daar achter de brug, daar woonde ik, al die heuvels, da's Marin Wink
Seattle lijkt me ook altijd zo'n leuke stad, klopt dat? En wat is Crater Lake toch mooi!

Volgens mij hebben jullie wel een mooie reis gehad, of niet? Veel geshopt nog?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx wo 25 jul 2012 - 2:54

Zijn we idd langs gereden :p, crater lake is idd super. Je moet wel echt een enorme kneus met camera zijn wil je daar geen mooie foto's kunnen maken. Moet zeggen vond san francisco een stuk leuker dan Seattle.

Heb twee paar pumps gekocht en een paar havaiiana achtige sandaaltjes. En een mooie tas. Vriend een stuk meer maar die heeft ook niet de planning af te vallen.

Laatst aangepast door Minx op wo 25 jul 2012 - 2:56; in totaal 1 keer bewerkt
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 25 jul 2012 - 2:55

Ik ben erg benieuwd naar Seattle, ik ken het niet. Maar leuk te horen dat SF zo goed beviel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 3:36

Mooie foto's Minx! Zou ook graag nog een keer naar de westkust willen!!

Ik mis Amerika zo he Sad als ik de baby niet gehad had, was ik denk ik binnenkort nog een keer even gegaan, als het financieel kon.

Gast
Gast

Bericht  GeKKiE za 4 aug 2012 - 3:52

Ik zit nu in Amerika en er is al 1 week vakantie voorbij.
Onze 4 dagen Seattle waren geweldig!
We zijn naar de Boeing fabriek in Everett geweest.
Geweldige ervaring was dat!
Allemaal nieuwe vliegtuigen werden er gemaakt.
Daarna zijn we naar mijn tante geweest.
Was echt een familiebezoek, haar zoon met kiss waren er ook vanuit NL.
We zijn naar een honkbal wedstrijd geweest.
En nu zijn we via Mount Rainier in Portland aangekomen.
Ook weer een leuke stad!
En in deze staat betaal je geen tax.
We blijven hier nog t/m zondag.
Dan langs de kust naar San Francisco waar we zaterdag aankomen.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Bericht  Minx za 4 aug 2012 - 3:57

Portland is leuk vond zelf Seattle het minst leuke.

Portland even bij voodoo douhgnut langs. En ook onderweg nog langs de redwoods als je richting san francisco gaat is zonde om over te slaan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Inge za 4 aug 2012 - 5:16

In september vliegen wij aan op los Angeles en zijn maar 5 nachten in Amerika en 5 volle dagen
Hebben dus maar paar dagen, iemand tips?

Zitten zelf te denken 1e nacht la en daarna verder, bv grand canyon of san francisco

Laatst aangepast door Inge op zo 5 aug 2012 - 10:04; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Caribbeanlover za 4 aug 2012 - 10:50

Gekkie, wie of wat is kiss?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  GeKKiE za 4 aug 2012 - 17:07

Sorry hoor, voor mijn typfoutje...
Dat moet kids zijn.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Bericht  GeKKiE za 4 aug 2012 - 19:21

Portland vanaf de Portland City Grill op de 30e verdieping...

Amerika-Topic - Pagina 17 F6b9e3c6
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 21:54

Ben een beetje meer plannen gaan smeden voor New York, ik wil toch wel een kleine week (c.a. 5-6 dagen) maar wel goedkoop dus ik heb van een kennis een adres gekregen van een hostel.
Nu moet ik nog kijken of de vriendin die mee wilde daar mee akkoord gaat en of mijn broer nog een vriend kan vinden zodat we met zn 4tjes kunnen maar zijn hostels een beetje leuk?
Het scheelt volgens mij qua prijs best wel, maar ik heb nog nooit in een hostel gezeten.
Het idee ervan vind ik zelf wel prima, vind het geen probleem om met andere mensen op een kamer te slapen, enige waar ik me lichtelijk zorgen over maak is mijn (dure) spullen.
Ik wil bijv mijn laptop mee hebben, maar is dat in een hostel wel veilig?

En wanneer is een beetje een goede periode om te gaan?
Via via hoorde ik van iemand dat ik het beste in januari kon boeken en net iets voor de zomervakantie moet gaan. Is this true?

@ Marin ; ik hoop/denk dat ik jou nog wel een keer zie/spreek voor die tijd voor tips where to go nerd

Gast
Gast

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 22:01

Dat kan zo geregeld worden! Kan ik ook m'n NYC foto albums wel meenemen en laten zien ter inspiratie.

Welk hostel heb je het adres van gekregen? Ik kan je deze aanraden: http://www.broadwayhotelnyc.com/ Voor 5 nachten voor 100 dollar geslapen in 2 persoonskamer (met een vreemd meisje dus) en nog op Manhattan ook! Een 4 pers kamer zal nog wel goedkoper zijn. Ik vind hostels altijd wel leuk. Ik hoef zelf niet zo nodig contact te maken met anderen, maar vind het wel gezellig om zo in de common room beetje tv te kijken en foto's te bewerken. Ik vind het niet zo erg om een badkamer te moeten delen, al zijn slippers wel handig. En stom, ik ging bij dit hostel elke ochtend douchen in een gammele oude badkuip, kwam ik op de laatste ochtend er achter dat een andere badkamer gewoon een rainshower had!
Ik had ook mijn laptop bij me en natuurlijk camera, en 's nachts laadde ik die op, waardoor het wel open en bloot op de kamer lag. Overdag had ik alles gewoon mee in m'n rugzak. Je kunt natuurlijk gewoon dingen 's nachts in je koffer doen en die op slot doen.

Januari is inderdaad de beste maand om tickets te boeken, heel veel gaat dan in de sale. Ik weet niet hoe gehecht je bent aan een directe vlucht, maar ik krijg vaak nieuwsbrieven van goedkope tickets en dan kan je soms supergoedkoop vliegen als je via iets anders vliegt. Mocht je daarin geinteresseerd zijn, kan ik wel een gil geven als ik iets hoor.

Eigenlijk is New York altijd wel leuk, maar ik vond februari toch wel echt heel erg koud en saai, na kerst, sneeuw en koud. Lente, zomer en herfst zijn alledrie leuk. Lente en herfst het meest aangenaam qua temperatuur, de zomer kan echt bloedhitte (en vochtig) zijn. Dus dan zou ik idd mei of september aanraden.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 22:19

Als je een seintje wil geven, graag! Het is nog lang niet rond, ik moet nog hard sparen maar ik wil natuurlijk wel ergens naartoe werken. Wil al zo lang er heen, en het hostel ziet er prima uit, ik geloof dat het hostel wat ik had opgekregen nog wat duurder was, maar ook in Manhattan. Toch goed om te kunnen vergelijken.

Ik ben zelf best een liefhebber van koel weer, maar sneeuw en ijs maakt het volgens mij niet makkelijker, dus het word voor of najaar inderdaad.
Hoeveel zakgeld geef jij gemiddeld uit als ik mag vragen?
Ik had voor 3 weken Brazilie genoeg aan € 400 maar dit is New York... als ik nog leuk wil shoppen moet ik denk ik aan hetzelfde denken?

edit: het hostel dat ik heb opgekregen was Hostelling International New York

Gast
Gast

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 22:45

Ik zal er op letten. Ik ben zelf juist wat aan het opletten geslagen voor Azie tickets, omdat wij daar heen willen volgend jaar. Hoewel dat nog heeeele vage plannen zijn, dus een ticket boeken is nog niet handig.

En ja, ik zou zeker even hostels vergelijken. Recensies lezen is ook altijd wel nuttig, hoewel ik vaak dat met een korreltje zout neem. Ja tuurlijk is het niet echt luxe. Dat weet je gewoon. Oh en m'n zus zat in het Pod hotel, ook een hostel, en vond ze ook erg leuk!

Ik zou dan voor sept gaan, want dan heb je langer de tijd om te sparen dan mei.

Inschatten hoeveel zakgeld je nodig hebt is lastig. Ik reken qua eten altijd per dag: 5 dollar ontbijt, 5 tot 10 dollar lunch, 20 dollar diner. Tikt redelijk snel aan. Kan ook veel goedkoper, maar wel slim om beetje ruim te calculeren. Qua shoppen geef ik toch meestal wel zo'n 200 tot 300 dollar uit, ik sla best wel in. En reken ook ruim voor taxi's en musea toeslagen enzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 23:15

Van Azie zou ik graag Japan willen zien, maar dat is ZO duur... dat gaat er niet aan zitten komen voorlopig, gezien ik in 2014 weer plan om in Brazilie te staan en als het even kan, in Rio met het WK :cheering:

Maar ik roep al een jaar of 5 dat ik zo graag naar Amerika wil, dus New York is gewoon even een teasertje. Als ik - ooit Cry - eens een leuke vent vind, kunnen we samen sparen voor een rondreis, maar als single, stumperige anti-kraak wonende fotograaf die eens in de zoveel jaar terug naar Zuid Amerika gaat is het een hele opgave...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 17 van 19 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: