Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco)

+6
Minx
Marin
ChocoChip
TukTuk
Océane
Winegum
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco) Empty Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco)

Bericht  Winegum do 4 apr 2013 - 4:54

Hier zitten een aantal reisexperts en ook een aantal Amerika kenners, vandaar dat ik jullie hulp inschakel.

In september wil ik graag samen met mijn vriend naar Amerika. We willen de westkust gaan bezoeken. Op dit moment is het idee dat we heen vliegen naar San Francisco en terugvliegen vanaf Los Angeles. Een andere optie is eventueel ook mogelijk. We willen rond september gaan, data maakt niet uit en we willen drie weken blijven.
We willen het liefst rechtstreeks vliegen met een beetje een redelijke maatschappij. Zoals KLM of Delta Airlines. Daar zijn we zelf over te spreken.

Nu zit ik vanaf ongeveer januari de prijzen op de site van KLM in de gaten te houden, maar het bevalt me maar niks laughcry Een vriendin van mij heeft vorig jaar rond deze tijd een vliegticket geboekt voor dezelfde reis, zelfde periode, voor 700 euro. Maar tot nu toe zijn de vliegtickets nog steeds een stuk duurder. Hij staat nu op 791 euro. Terwijl hij vorige week bijna de 900 euro aantikte!

Iemand een optie die aan ons wensenpakket voldoet? Of denken jullie, boek maar die van 791 euro, want voor veel minder kun je de vlucht niet boeken?

Vertrek luchthaven maakt niet zoveel uit. Dat mag elke luchthaven in Nederland zijn. Belgie en Duitsland is ook een optie.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco) Empty Re: Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco)

Bericht  Océane do 4 apr 2013 - 5:08

Informeer eens bij Amerikaanse touroperators (bijv. American Vacations) zij maken prijsafspraken met de airlines die soms aardig wat schelen met de dagprijs van de vliegtickets (soms ook niet, maar informeren kan nooit kwaad natuurlijk).
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco) Empty Re: Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco)

Bericht  ChocoChip do 4 apr 2013 - 5:10

Ik heb al een aantal reizen naar de usa gemaakt, zelf geboekt, en mijn tip is, heb een bedrag in je hoofd voor het vliegticket. Dus bijv 700€. Kom je jn de buurt van die prijs boeken en niet meer kijken. Vliegtickets is enorm koffie dik kijken. En ik vind het een mooie prijs en zeker voor de KLM. En ook voor de periode. En als het rechtstreeks is, zou ik helemaal niet meer twijfelen.

Ook wilt het schelen qua prijs als je aankomt en vertrekt vanaf dezelfde luchthaven. LA of SF.
En misschien dat andere maatschappijen goedkoper zijn. Of meerdere overstappen.

Als je een auto wilt huren kijk eens bij usa-reisen.de zeer scherpe en mooie prijzen en als je jonger bent dan 25 ook weer goedkoper qua verzekeringen.

Mocht je bijv SF landen en LA vertrekken dan mis je wrs de HWY1 toch wel 1 van de mooiere kustroutes

Kijk ook eens op ontdek-amerika.nl en allesamerika.com
Zeer goede sites met veel info, en echte die hard kenners.

Veel plezier met de voorbereidingen.
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  TukTuk do 4 apr 2013 - 5:12

Je kan ook deze site in de gaten houden, of er misschien een leuke deal voorbij komt:

http://www.ticketspy.nl/
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  ChocoChip do 4 apr 2013 - 5:14

Exitreizen.nl heeft ook scherpe tarieven. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Marin do 4 apr 2013 - 6:11

Even kort want ik heb het druk..

Over 't algemeen is vliegen op de ene luchthaven en vertrekken vanaf de ander een stuk duurder dan een ronde vlucht (heen en terug zelfde luchthaven dus). Vandaar dat het misschien wat duurder uitvalt dan dat je zou willen.

Ik ben nu even bezig, maar zal later even kijken of ik iets van goedkope vluchten kan vinden voor je.

Is het eventueel een optie om toch heen en terug vanaf dezelfde luchthaven te gaan (of dat nou SFO of LAX is maakt niet zoveel uit). Het is wel zonde als je dat stuk tussen San Francisco en Los Angeles niet rijdt langs de kust (dus stel je neemt alleen de woestijn route van A naar B), want dat is juist zo'n mooi stuk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Winegum do 4 apr 2013 - 6:17

Thnx voor de tips alvast dames. Ik zal er dit weekend eens naar gaan kijken.
Het is niet dat we het geld niet hebben, maar ja, ik blijf toch wel een Nederlander. Ik vind het zonde als ik boek en het daarna op een andere manier goedkoper kan.

Marin, het is inderdaad duurder omdat we van een andere luchthaven terug willen. Toch gaan we daar wel voor kiezen, omdat wat je zegt, je dan een leuk stuk gaat missen. Ik ga er namelijk vanuit dat we maar 1 x in ons leven die kant op gaan, want er zijn nog zoveel mooie dingen te zien.

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Marin do 4 apr 2013 - 6:28

Winegum schreef:
Marin, het is inderdaad duurder omdat we van een andere luchthaven terug willen. Toch gaan we daar wel voor kiezen, omdat wat je zegt, je dan een leuk stuk gaat missen. Ik ga er namelijk vanuit dat we maar 1 x in ons leven die kant op gaan, want er zijn nog zoveel mooie dingen te zien.

Ik bedoel juist dat als je van verschillende luchthavens vliegt, je misschien een stuk mist. Dus of ik snap je bovenstaande reactie niet helemaal, of ik moet misschien even proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Even snel uitgelegd:

Route 1:
Stel je voor je gaat van San Francisco naar Los Angeles en je wilt veel natuur zien (want dat is zo uniek aan Amerika). Je vliegt dan op San Francisco. Dan is de meest logische route even heel simpel gezegd door het binnenland, naar Yosemite, en dan nog misschien wat andere nationale parken, en Death Valley. Misschien nog langs de Grand Canyon enzo. En dan door naar Los Angeles waar je weer vandaan vliegt. Dit kan ook precies andersom, van LA naar SF dus, via die route.
Dan ziet je route er ongeveer zo uit:
Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco) Route2

Dan sla je dus de kust over, want je moet bij LA weer weg.

Route 2:
Stel je voor je gaat van San Francisco naar Los Angeles en je wilt de kust zien (want die is ook zo mooi, die welbekende 101 route slingerend langs de kust). Dan is de meest logische route even heel simpel gezegd van San Francisco gewoon hoppa rechtstreeks over de 101 naar beneden, langs Santa Cruz en Santa Barbara naar Los Angeles. Daar vlieg je dan weer vandaan. Ook dit kan precies anderom, van LA naar SF, zelfde route.
Dan ziet je route er dus ongeveer zo uit:
Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco) Route1-1

Dan sla je dus het binnenland over.

Route 3:
Maar dan heb je ook nog het welbekende rondje, waarbij je dus -het woord zegt het al- een rondje rijdt, en dus eigenlijk beide bovenstaande routes combineert. Op die manier zie je eigenlijk alles. En zijn de tickets over 't algemeen goedkoper. Dan ziet je route er ongeveer zo uit:
Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco) Route3

Even heel simpel gezegd hoor, want er zijn natuurlijk nog andere soort van routes mogelijk, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ik zou dus zelf aanraden om juist WEL een rondje te rijden en op dezelfde luchthaven te vliegen, omdat je op die manier je reistijd optimaal benut en alles kunt zien.

Maar misschien heb je zelf een andere route in gedachte, dus ben benieuwd naar wat dat dan is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin do 4 apr 2013 - 6:33

Oh en ik hou zelf altijd websites in de gaten zoals www.holidaypirates.com, www.travelox.de, en www.paperflies.nl
Deze hebben allemaal hele goedkope tickets. Ik zie net een ticket vanaf Frankfurt naar San Diego (ook een optie, want is in California), voor 376 euro, maar dat is alleen geldig tot juni. Maar hou dat soort websites in de gaten, ik zie best vaak goedkope tickets naar Amerika.

Edit:

Mijn Duits is niet fantastisch, maar volgens mij is dit een goedkope vlucht naar Los Angeles voor 413 euro (vanaf Schiphol) en geldig in september.

http://www.travelox.de/2013/03/20/miami-und-los-angeles-ab-amsterdam-fur-413-euro/

Vliegen met Lufthansa/United, dat zijn hele goede maatschappijen (zelfs beter dan KLM/Delta, vind ik zelf persoonlijk).

Edit: Oh shit, hier op deze website staat dat die deal al is verlopen:
http://www.holidaypirates.com/flights/flights-los-angeles-amsterdam-419-trip-incl-taxes-marchdecember

Anyway. Dat soort websites dus in de gaten houden. Soms staan die deals er maar een dag op. Ik ben daar zelf mee naar NYC gevlogen voor 230 euro en een vriend van mij wel eens voor maar 30 euro! Geen grapje!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin do 4 apr 2013 - 6:51

Overigens vind ik 791 euro ook niet heel gek voor die vlucht. Het is me naar SF ooit gelukt voor 480 euro, maar dat was in april. Ik weet niet of september nog onder hoogseizoen valt (wel een goede maand qua weer voor SF! Dan is het er lekkerder dan in de zomer meestal). Ik denk dat tussen de 700 en 800 euro heel gemiddeld is. Twee jaar geleden bleven m'n oom en tante maar wachten met boeken, tegen mijn advies in, en uiteindelijk moesten ze een maand voor vertrek zo'n 1500 per ticket neerleggen.

Dus je kunt inderdaad even aan kijken of je niet toevallig zo'n superdeal zoals hierboven tegenkomt, maar dat blijft een gok.. Of toch kiezen voor boeken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 7:10

Kijk even op bv vliegwnkel.nl bij aanbiedingen tot wanneer die lopen. Wellicht zijn die er nog niet voor die periode? En idd een ronde vlucht is meestal goedkoper, net als autohuur trouwens als je die terugbrengt naar dezelfde plek...

Gast
Gast

Bericht  Marin do 4 apr 2013 - 7:26

Zus schreef:net als autohuur trouwens als je die terugbrengt naar dezelfde plek...

Ja inderdaad, ook dat. Die drop off kosten kunnen enorm oplopen. Hoewel ik niet weet of dat mee valt als 't in dezelfde staat is. Misschien valt het dan mee. Maar het is sowieso goedkoper om het bij dezelfde luchthaven weer in te leveren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Winegum do 4 apr 2013 - 21:13

Thnx voor het meedenken, dames. Ik wil juist wel graag die kustroute rijden, Marin. Daarnaast denk ik, dat als je een rondje rijdt, je helemaal zo erg moet haasten en elke dag in een ander hotel/motel zit. Dan moet ik er nog een vakantie aan vast plakken om bij te komen :P

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 21:29

Winegum schreef:Thnx voor het meedenken, dames. Ik wil juist wel graag die kustroute rijden, Marin. Daarnaast denk ik, dat als je een rondje rijdt, je helemaal zo erg moet haasten en elke dag in een ander hotel/motel zit. Dan moet ik er nog een vakantie aan vast plakken om bij te komen :P

Dat ga je sowieso haha Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Minx do 4 apr 2013 - 21:47

Hou er met de autohuur ook rekening mee dat je waarschijnlijk ter plekke ook nog een bedrag moet betalen voor het niet op dezelfde plek terug brengen van de auto. En vind op zich de prijs die jij noemt ook nog niet zo heel schokkend. Het is gewoon niet heel goedkoop om naar de vs te vliegen.

Zelf zijn wij heen gevolgen met air Canada. Was wel met twee overstappen in London en vancouver en terug alleen in Toronto. Vlogen wel op Düsseldorf dus dat zou je ook nog mee kunnen nemen. Terug was het grootste deel met Lufthansa. En als ik moet kiezen dan vlieg ik liever met air Canada wat een beenruimte. Mijn ex was ziek op de heenreis en het personeel was echt superlief en behulpzaam.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Marin do 4 apr 2013 - 21:59

Winegum schreef:Thnx voor het meedenken, dames. Ik wil juist wel graag die kustroute rijden, Marin. Daarnaast denk ik, dat als je een rondje rijdt, je helemaal zo erg moet haasten en elke dag in een ander hotel/motel zit. Dan moet ik er nog een vakantie aan vast plakken om bij te komen :P

Hoeveel tijd heb je?

Want die kustroute van SF naar LA is maar 8,5 uur rijden totaal (711 km). Dus dat rijdt je in een paar dagen wel, zelfs als je tussendoor zo'n 4 stops maakt, dan ben je in een week wel klaar. Maar ik kan het ook wel weer aanraden hoor, een niet té grote route rijden. Daardoor kom je juist wel op die kleine plekjes waar je anders snel langs moet sjesen.

Edit: Ik zie het al in je OP, sorry, jullie willen drie weken he?

Voor drie weken zou ik dit toch wel echt een te korte route vinden. Wat ik al zei, je kunt het theoretisch in 2 dagen doen. Als je op de echte leuke plekken stopt tussendoor (de grote steden SF en LA niet meegerekend) zou je leuk kunnen stoppen in Santa Cruz, Monterey/Carmel, Big Sur, Santa Barbara, en dan nog de voorsteden van LA. Dan ben je met een weekje of 1,5 week wel klaar. Misschien zou je nog kunnen uitbreiden door nog een stukje door naar het zuiden te rijden naar San Diego? Dat is ook wel een hele leuke stad waar genoeg te zien valt (Sea World). Maar de meeste mensen doen 'het standaard rondje' in drie weken en dat valt ook wel goed te doen. Wat ik al zei: Ik vind het zelf ook heerlijk om juist maar 3 uur per dag te rijden, ipv 8, want het is wel vakantie, maar ik denk dat echt puur en alleen de kust route wel wat kort is voor 3 weken lang, zelfs al plak je er nog een paar dagen LA en SF aan vast.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Winegum do 4 apr 2013 - 22:15

Inclusief vliegen willen en kunnen we maximaal 3 weken weg. Uit eerdere vluchten is gebleken dat ik nogal jetlag gevoelig ben, dus ik wil zeker de eerste dagen niet gelijk overal moeten haasten. Dan loop ik denk ik de hele vakantie achter de feiten aan.

Groot zijn we beide niet, dus daar hoeven we qua beenruimte niet heel erg op te letten. Al is genoeg beenruimte natuurlijk altijd meegenomen.

Ik zal eens uit gaan zoeken hoe het zit met de auto.

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Marin do 4 apr 2013 - 22:18

Als je zo jetleg gevoelig bent, is het inderdaad slim om eerst lekker even paar dagen bij te komen in één van de steden. Ook daar is het natuurlijk druk en valt zo veel te zien, maar dan hoef je iig niet direct te rijden. Als je op SF vliegt, zou je misschien zelfs eerst een stukje naar het noorden kunnen rijden (door Marin heen Laughing ) naar Sonoma, en daar in een wijnboerderij/spa even twee daagjes bij kunnen komen, lekker relaxen. Die heb je daar heel veel. En pas daarna de stad in om dingen te zien. Dan weet je zeker dat je uitgerust bent.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx do 4 apr 2013 - 22:21

Winegum schreef:Inclusief vliegen willen en kunnen we maximaal 3 weken weg. Uit eerdere vluchten is gebleken dat ik nogal jetlag gevoelig ben, dus ik wil zeker de eerste dagen niet gelijk overal moeten haasten. Dan loop ik denk ik de hele vakantie achter de feiten aan.

Groot zijn we beide niet, dus daar hoeven we qua beenruimte niet heel erg op te letten. Al is genoeg beenruimte natuurlijk altijd meegenomen.

Ik zal eens uit gaan zoeken hoe het zit met de auto.

Ik ben ook maar 1,72 dus in dat opzicht niet heel groot.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Siamsa do 4 apr 2013 - 23:32

Via connections.be heb ik een aantal jaar terug een ticket van 550 euro naar San Francisco weten te bemachtigen, maar dit was in juni (terugreis in juli geloof ik) en vanaf Brussel. Ik zou overigens ook een rondje aanraden, je ticket is dan goedkoper en je ziet veel meer van de staat. Zoals Marin ook al aangeeft, is die kustroute echt veel te kort voor 3 weken, echt superzonde zou dat zijn.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  GeKKiE vr 5 apr 2013 - 22:21

Wij hadden afgelopen zomer 2 auto's gehuurd bij usareisen.de.
Opgehaald in Seattle en SF en beide teruggebracht in LA.
Daar waren helemaal geen extra kosten aan verbonden.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840

Bericht  Winegum zo 7 apr 2013 - 21:54

We hebben toch geboekt dit weekend. Maar dan heen en terug toch via LA. Het was een stuk goedkoper en ik denk dat de prijzen niet veel zullen zakken de komende tijd.

Ik wilde gewoon nu wat hebben, zodat je weet waar je aan toe bent. Lekker ongeduldig.

Probleem is nu dat als we gaan, ik nog een kleine 2 maanden 25 ben. Mijn vriend is wel 25+ dus hij kan en mag gewoon rijden, maar voor mij moet je dan bijbetalen bij veel maatschappijen. Iemand toevallig een tip van een maatschappij waarbij dat niet hoeft? Want dat gaat behoorlijk in de kosten lopen zie ik.

usareisen.de had ik ook al geraadpleegd maar daar vragen ze, als ik het goed heb onthouden, 25 dollar per dag extra!

Spannend, ben nu een beetje aan het kijken wat we allemaal kunnen gaan doen en daarna een route uitstippelen!

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Marin zo 7 apr 2013 - 22:57

Gaaf dat jullie geboekt hebben! Wat was de uiteindelijke ticketprijs? Toch ook slim dat je voor een retour op zelfde plek ticket hebt gekozen.

Ik geloof dat usareisen.de juist de meest gunstige prijs biedt voor die onder 25 toeslag. Zij hebben een speciale deal met Alamo:
http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo-u25/

Ik kom zelf op het AllesAmerika forum en daar staat ook een hele FAQ lijst met vragen over die leeftijdsgrens. Misschien staat daar nog nuttige informatie tussen?

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=14261

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 7 apr 2013 - 22:59

Balen van de leeftijd! Wil je echt perse zelf rijden? Ik zou het een mooi excuus vinden om niet hoeven nl :P

Leuk dat je geboekt hebt! :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Winegum zo 7 apr 2013 - 23:12

Thnx voor de tip Marin, ik had het zelf ook al gezien ja. Maar het wordt bijna het dubbele aan kosten wat je moet betalen doordat ik onder de 25 ben. Rond de 1000 euro voor 3 weken autohuur kom je dan uit, met die Duitse site. Aaauw! Terwijl je rond de 600 kwijt bent als ik gewoon 25 was geweest.

Wat een verschil. Ik snap dat ze het doen, maar het is zo zuur. Ik heb langer mijn rijbewijs dan mijn vriend, die wel boven de 25 is, wordt nog geen 2 maanden later 25 en betaal evenveel als iemand die 21 is en sowieso minder lang zijn rijbewijs heeft.. Balen!

Ik heb dat topic op het andere forum ook doorgespit, daar hadden ze het ook over Sunnycars, maar die is nog duurder dan die Duitse site, dus dat wordt hem sowieso niet..

Nog maar eens verder gaan spitten dan. Want je kunt waarschijnlijk niet voor een weekje ofzo mij erbij boeken lijkt mij. Ik vind het juist wel erg leuk om auto te rijden, Zus. Anders was het een goed moment geweest om te zeggen dat ik het niet zou willen, maar dat is het juist. Ik vind het heerlijk om auto te rijden.

Ik was nu 706 euro kwijt voor rechtstreekse vlucht LA voor 3 weken vanaf Amsterdam per persoon.

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: