Amerika-Topic
+30
Fenna
Winegum
Monte
Krullebol
Bacio
Polly
Poisongirl
Tunrida
knets
Minx
TukTuk
Mermaid
Sarah1985
Caribbeanlover
Jilke
Caro
Flower_L
Lejow
_Lacey_
Pancake
Tinus
Atelier Madame
GeKKiE
ChocoChip
Zora
Lady Starstruck
Highway
Linnie1985
Esperanza
Marin
34 plaatsers
Pagina 14 van 19
Pagina 14 van 19 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 19
Re: Amerika-Topic
Zora schreef:Tinus schreef:Weet iemand een site waar ik een reisgenote voor Amerika kan vinden? Zie door de bomen het bos niet meer, en misschien weet een ander het zo.
allesamerika.nl
Ik weet alleen niet of het echt gebruikelijk is daar om reisgenoten te zoeken. Daarvoor zou je de eigenaar even moeten mailen/pm'en om te vragen of je dat verzoekje mag plaatsen. Als je zijn naam wilt weten, moet je mij maar even pm'en hier.
Bacio, ik ben benieuwd naar jouw redenen om naar NYC te willen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Zora schreef:Tinus schreef:Weet iemand een site waar ik een reisgenote voor Amerika kan vinden? Zie door de bomen het bos niet meer, en misschien weet een ander het zo.
allesamerika.nl
Ik weet alleen niet of het echt gebruikelijk is daar om reisgenoten te zoeken. Daarvoor zou je de eigenaar even moeten mailen/pm'en om te vragen of je dat verzoekje mag plaatsen. Als je zijn naam wilt weten, moet je mij maar even pm'en hier.
Oh die site ken ik wel. Volgens mij heeft die site ook een forum. Dan zou ik toch daarop iets kunnen plaatsen? Ik kijk wel even. Thanks!
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Ja klopt, ik ben een vrij actieve forummer daar. Maar voordat je zo'n berichtje plaatst, zou ik even contact opnemen met de eigenaar van dat forum om toestemming te vragen, dat bedoelde ik.
Marin- Lady Post-a-lot
Onze reis begint steeds meer vorm te krijgen
29 juni aankomst in seattle
3 juli willen we aankomen in portland
8 juli weg uit portland
15-17 juli aankomst in San Francisco
20 juli terugvlucht
29 juni aankomst in seattle
3 juli willen we aankomen in portland
8 juli weg uit portland
15-17 juli aankomst in San Francisco
20 juli terugvlucht
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Marin schreef:Ja klopt, ik ben een vrij actieve forummer daar. Maar voordat je zo'n berichtje plaatst, zou ik even contact opnemen met de eigenaar van dat forum om toestemming te vragen, dat bedoelde ik.
Ja, dat begrijp ik.
Heb even gekeken en zie niet echt een apart stukje ervoor. Zal w.s. niet de bedoeling zijn dan. Op Wereldwijzer hebben ze wel een actieve reisgenoten gezocht topic. Zal daar eens gaan kijken. Thanks again.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Ja je zou het gewoon even kunnen vragen. Dat het er niet staat, betekent niet dat het niet mag. Maar wellicht vind je via een ander forum ook wel iemand. Succes.
Marin- Lady Post-a-lot
Vandaag mijn laatste dag hier in Amerika Ik vond het echt zo leuk en ik snap helemaal waarom Marin hier zo enthousiast over is.
Er is mij ook door de organisatie hier gevraagd of ik erover wil nadenken om voor een jaar of 2 in Amerika te komen werken voor ze. Voel me vereerd maar ik weet het nog niet of ik dat wil. Is wel ff anders dan drie maanden. En ook al dat papier-regel eromheen. Dat moet dan of een greencard worden of trouwen met een Amerikaan ben ik bang Ach, wie weet!
Fairytale, klinkt leuk he! Is de hele andere kant van hier maar klinkt al warmer dan waar ik zit
Er is mij ook door de organisatie hier gevraagd of ik erover wil nadenken om voor een jaar of 2 in Amerika te komen werken voor ze. Voel me vereerd maar ik weet het nog niet of ik dat wil. Is wel ff anders dan drie maanden. En ook al dat papier-regel eromheen. Dat moet dan of een greencard worden of trouwen met een Amerikaan ben ik bang Ach, wie weet!
Fairytale, klinkt leuk he! Is de hele andere kant van hier maar klinkt al warmer dan waar ik zit
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
We hebben gister kaartjes gekocht voor de Night Tour naar Alcatraz.
Jammer dat we pas over 2 maanden en 10 dagen vertrekken!
Jammer dat we pas over 2 maanden en 10 dagen vertrekken!
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Leuk, Gekkie! Weet je dat ik nog nooit op Alcatraz ben geweest, terwijl ik er toch zo vlakbij zat. Wat voor rondje gaan jullie maken?
Pff het is nog maar iets meer dan een maand geleden dat ik in Amerika was, en wil nu alweer!
Krullebol, intussen ben je dus alweer thuis. Jammer om weer thuis te zijn? Wel fijn dat het zo goed is verlopen!
Pff het is nog maar iets meer dan een maand geleden dat ik in Amerika was, en wil nu alweer!
Krullebol, intussen ben je dus alweer thuis. Jammer om weer thuis te zijn? Wel fijn dat het zo goed is verlopen!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ga waarschijnlijk naar Portland, Oregon (en omgeving) deze zomer!! Nog heel even wachten tot ik bevestiging krijg van de mensen bij wie ik dan ga logeren of het kan.
Als het doorgaat wil ik twee summerclasses/workshops van Oregon college of arts & crafts (OCAC) gaan volgen, 1 in Portland en 1 in Bend.
Ik ben ondertussen wel alvast aan het zoeken naar vliegtickets. Er zijn nogal wat tickets te krijgen met vreselijk ongunstige overstaptijden. 5 uur overstaptijd of juist maar net een uurtje. Ik zit er hard over te denken om gewoon een rechtstreekse vlucht naar Portland te boeken. Heb ook nog naar Seatle gekeken, maar dat is niet of nauwelijks goedkoper en nog een behoorlijk eind reizen naar Portland natuurlijk.
Als ik bevestiging heb dan kom ik hier terug met vragen!! Ik ga ze volgende week bellen, deze week heeft even geen zin, de vrouw bij wie ik dan zou gaan logeren is kunstenares en heeft deze week een deadline waar ze al een half jaar naar toe aan het werken is.
Als het doorgaat wil ik twee summerclasses/workshops van Oregon college of arts & crafts (OCAC) gaan volgen, 1 in Portland en 1 in Bend.
Ik ben ondertussen wel alvast aan het zoeken naar vliegtickets. Er zijn nogal wat tickets te krijgen met vreselijk ongunstige overstaptijden. 5 uur overstaptijd of juist maar net een uurtje. Ik zit er hard over te denken om gewoon een rechtstreekse vlucht naar Portland te boeken. Heb ook nog naar Seatle gekeken, maar dat is niet of nauwelijks goedkoper en nog een behoorlijk eind reizen naar Portland natuurlijk.
Als ik bevestiging heb dan kom ik hier terug met vragen!! Ik ga ze volgende week bellen, deze week heeft even geen zin, de vrouw bij wie ik dan zou gaan logeren is kunstenares en heeft deze week een deadline waar ze al een half jaar naar toe aan het werken is.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Echt leuk voor je Pompoen!
Ik ken Portland verder niet, maar jij bent er zelf al wel eens geweest en je familie kent het natuurlijk goed en je zult druk zijn met de summer classes, dus heel veel info zal je misschien niet nodig hebben.
Ik hou zelf altijd meer van overstappen omdat het de reis een beetje breekt, maar 5 uur of 1 uur overstaptijd is allebei niet erg gunstig nee. In dat geval kan ik me wel voorstellen dat een directe vlucht misschien toch lekkerder is.
Ik ken Portland verder niet, maar jij bent er zelf al wel eens geweest en je familie kent het natuurlijk goed en je zult druk zijn met de summer classes, dus heel veel info zal je misschien niet nodig hebben.
Ik hou zelf altijd meer van overstappen omdat het de reis een beetje breekt, maar 5 uur of 1 uur overstaptijd is allebei niet erg gunstig nee. In dat geval kan ik me wel voorstellen dat een directe vlucht misschien toch lekkerder is.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja, de enige reden dat het niet door zou gaan is als het met mijn familie niet uit komt. Maar ik kan het me eigenlijk nauwelijks voorstellen.
Ik ben er inderdaad eerder geweest, maar het is zo gek, ik herinner me er zó weinig van! 't is ook al 12 jaar geleden!!
Ik heb 2 summerclasses van een week, ik ben van plan 4 a 5 weken daar te blijven dus er is op zich genoeg tijd om de boel te verkennen. Summerclass 2 is bovendien niet in portland dus dan hoop ik ook wat van die omgeving te gaan verkennen. Bend schijnt echt supermooi te zijn.
Maar mijn familie zal me zeker wel dingen laten zien, dat hebben ze de vorige keer ook gedaan, toen ben ik naar Mt. Hood en Mt. St. Helens geweest o.a., dat zijn plaatsen waar ik niet persé weer naar toe hoef, want dat herinner ik me dus wél!
Verder hebben ze me vorige keer meegenomen naar hun huisje aan de kust, dat zou wel echt heel gaaf zijn als dat weer kon want daar is het echt prachtig.
Ik verheug me ook gewoon op de foto's die ik kan maken, vorige keer had ik een oud compactcameratje van mijn oma bij me, niet digitaal uiteraard. Ik heb toen al prachtige foto's gemaakt dus verheug me ook op de mogelijkheden die het deze keer bied.
Kijk naar Portland is 11 uur vliegen als je rechtstreeks gaat en ze hebben dan vluchten met overstap en dan doe je er rustig heen 17 uur over en terug heb je dan weer zo'n extreem korte overstaptijd dat je volgens mij moet rennen. Al is terug natuurlijk beter dan heen omdat ik dan volgens mij al door de douane ben geweest. Hoewel ik niet weet hoe dat nu is. Ik vind het verschil tussen 11 uur of 17 uur onderweg zijn wel groot en ik ga dan denk ik toch liever voor 11 uur onderweg zijn. Dan vlieg ik met Delta (of met klm, haha maar volgens mij is dat dus gewoon Delta), dat is volgens mij prima.
Maar goed ik heb mezelf beloofd dat ik pas weer naar de tickets ga kijken als ik ook ga boeken, anders word ik nog gek ;-).
Ik ben er inderdaad eerder geweest, maar het is zo gek, ik herinner me er zó weinig van! 't is ook al 12 jaar geleden!!
Ik heb 2 summerclasses van een week, ik ben van plan 4 a 5 weken daar te blijven dus er is op zich genoeg tijd om de boel te verkennen. Summerclass 2 is bovendien niet in portland dus dan hoop ik ook wat van die omgeving te gaan verkennen. Bend schijnt echt supermooi te zijn.
Maar mijn familie zal me zeker wel dingen laten zien, dat hebben ze de vorige keer ook gedaan, toen ben ik naar Mt. Hood en Mt. St. Helens geweest o.a., dat zijn plaatsen waar ik niet persé weer naar toe hoef, want dat herinner ik me dus wél!
Verder hebben ze me vorige keer meegenomen naar hun huisje aan de kust, dat zou wel echt heel gaaf zijn als dat weer kon want daar is het echt prachtig.
Ik verheug me ook gewoon op de foto's die ik kan maken, vorige keer had ik een oud compactcameratje van mijn oma bij me, niet digitaal uiteraard. Ik heb toen al prachtige foto's gemaakt dus verheug me ook op de mogelijkheden die het deze keer bied.
Kijk naar Portland is 11 uur vliegen als je rechtstreeks gaat en ze hebben dan vluchten met overstap en dan doe je er rustig heen 17 uur over en terug heb je dan weer zo'n extreem korte overstaptijd dat je volgens mij moet rennen. Al is terug natuurlijk beter dan heen omdat ik dan volgens mij al door de douane ben geweest. Hoewel ik niet weet hoe dat nu is. Ik vind het verschil tussen 11 uur of 17 uur onderweg zijn wel groot en ik ga dan denk ik toch liever voor 11 uur onderweg zijn. Dan vlieg ik met Delta (of met klm, haha maar volgens mij is dat dus gewoon Delta), dat is volgens mij prima.
Maar goed ik heb mezelf beloofd dat ik pas weer naar de tickets ga kijken als ik ook ga boeken, anders word ik nog gek ;-).
Pompoen- Lady Post-a-lot
Is Portland maar 11 uur vliegen? San Francisco is 13 uur, en Houston was laatst ook al 10 uur. Komt dat dan omdat het noordelijkelijk ligt ofzo (omdat ze toch meestal via Canada vliegen).
Maar ik ben ook wel een rare hoor, ik vind 10 uur vliegen ook al echt te lang eigenlijk..Ik ben dan liever 17 uur onderweg maar dat ik wat te doen heb (even overstappen, douane, winkeltjes, wat eten, etc). Ik krijg anders ook echt te veel last van m'n benen, dus dat speelt ook wel mee.
(Oh ja en ik hou niet van Delta (wordt overigens vaak nog wel uitgevoerd door Delta geloof ik), KLM ben ik ook niet zo'n fan van behalve de puntjes, ik vlieg naar Amerika het liefst met United. Maar goed, als die vlucht van jou direct is en KLM, dan is dat ook prima natuurlijk).
Maar ik ben ook wel een rare hoor, ik vind 10 uur vliegen ook al echt te lang eigenlijk..Ik ben dan liever 17 uur onderweg maar dat ik wat te doen heb (even overstappen, douane, winkeltjes, wat eten, etc). Ik krijg anders ook echt te veel last van m'n benen, dus dat speelt ook wel mee.
(Oh ja en ik hou niet van Delta (wordt overigens vaak nog wel uitgevoerd door Delta geloof ik), KLM ben ik ook niet zo'n fan van behalve de puntjes, ik vlieg naar Amerika het liefst met United. Maar goed, als die vlucht van jou direct is en KLM, dan is dat ook prima natuurlijk).
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Is Portland maar 11 uur vliegen? San Francisco is 13 uur, en Houston was laatst ook al 10 uur. Komt dat dan omdat het noordelijkelijk ligt ofzo (omdat ze toch meestal via Canada vliegen).
Nou die vluchten van Delta vertrekken op precies dezelfde tijd, komen om dezelfde tijd aan en zijn precies dezelfde prijs. Ik heb er verder niet echt heel goed naar gekeken, maar denk dat ik dan wel kan aannemen dat die KLM vlucht dan dezelfde is als de Delta vlucht ;-). Toch?
Waarom ben jij geen fan van Delta en KLM?
Ik ben liever 11 uur onderweg dan 17 uur met stop, hoewel dat lange zitten voor mij ook niet alles is hoor, ik krijg last van mijn heup. Maar dan slik ik wel een paar pijnstillers en loop ik af en toe een rondje. Ik wil toch altijd een gangpadplaats als ik alleen ben.
United vliegt trouwens niet rechtstreeks op Portland en is bovendien mét overstap maar 50 euro goedkoper dan de rechtstreekse vlucht.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Oeh, wacht nu zie ik er eentje die bijna 400 euro goedkoper is met overstap... Die is van United, maar die heeft wel maar 58 minuten overstaptijd in Houston. Dat lijkt me vrij krap of niet?
Edit: dat gaat over de terugweg, op de heenweg is het 2,5 uur.
Is nog best een optie wat mij betreft!
Edit: dat gaat over de terugweg, op de heenweg is het 2,5 uur.
Is nog best een optie wat mij betreft!
Laatst aangepast door тыквашка op wo 16 mei 2012 - 22:40; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik weet niet wat het is met Houston. Toen ik vorig jaar ging was ik echt wel langer onderweg dan toen ik in 2008 ging. Ik weet het bijna zeker haha . John zei dat toen ook tegen mij. Had het er nog over met een vriend van hem die zweert dat hij eens in een uur of 8 naar NL is gevlogen. Volgens mij zijn ze gewoon langzamer gaan vliegen omdat dat wellicht goedkoper is? De laatste keer was ik ook zo'n 10,5 uur onderweg. Heb me al die tijd af zitten vragen waar ik in hemelsnaam mee bezig was, das best lang dan .
Sprak gister mijn vriendin uit NY State, ze gaat waarschijnlijk verhuizen naar Virginia. Echt wel dat ik haar dan weer op ga zoeken . Zonder A. dit keer, dat scheelt een hel van een vakantie
Sprak gister mijn vriendin uit NY State, ze gaat waarschijnlijk verhuizen naar Virginia. Echt wel dat ik haar dan weer op ga zoeken . Zonder A. dit keer, dat scheelt een hel van een vakantie
Gast- Gast
тыквашка schreef:Oeh, wacht nu zie ik er eentje die bijna 400 euro goedkoper is met overstap... Die is van United, maar die heeft wel maar 58 minuten overstaptijd in Houston. Dat lijkt me vrij krap of niet?
Als de maatschappij hetzelfde is, is het wellicht te doen. Dan blijf je toch meestal gewoon in dezelfde terminal? Oh wacht, je moet natuurlijk nog langs de douane... Hmmm, dan zou ik het er niet op wagen als dat moet... Tenzij je weet hoe laat de volgende vlucht is. Ik bedoel, het overstappen is hun verantwoordelijkheid als je het ticket als 1 koopt, dan wordt je omgeboekt maar ook dat kan natuurlijk ongunstig uitpakken als alles vol zit... Houston
Gast- Gast
't is dus op de terugweg. Is het niet zo dat je dan op de vertrekluchthaven (Portland) door de douane gaat en dan bij de overstap (Houston) gewoon binnen de douane blijft en niet nog een keer hoef? Omdat je vertrekt?
De maatschappij is United Airlines in beide gevallen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik vloog van San Diego naar Schiphol, ook met overstap in Houston en kon idd zo van het ene naar het andere vliegtuig lopen. Hoefde niet meer door de douane. Ik had alleen wel 2 uur overstaptijd (ook united trouwens)
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Haha ja Houston op de heenweg kan ik je niet aanraden, laatste keer 4 uur daar moeten wachten. Maar dat kwam meer door m'n werk hoor, dat is niet standaard. Maar voor de terugweg kan het wel, hoewel ik 58 minuten toch wel écht heel krap vind. Een half uurtje vertraging bij vertrek en het wordt al rennen..en ik denk dat dat voor jou misschien sowieso lastig is.
Maar 400 euro is daarentegen wel weer stuk goedkoper.. 2,5 uur op de heenweg is wel goed te doen.
Ja, KLM en Delta zitten allebei in het SkyTeam dus als het echt als 1 vlucht wordt weergegeven, dan is dat gewoon dezelfde vlucht. Alleen de vraag is dan door wie 't uitgevoerd wordt. Ik vind Delta (heb er geloof ik maar 2 keer mee gevlogen hoor) altijd beetje goedkoop. En Northwest bestaat volgens mij niet meer, maar dat was vaak de uitvoerende maatschappij als je bij KLM boekte, en die vliegtuigen waren echt zo crap. Over 't algemeen vind ik United de fijnste vliegtuigen (beste entertainment systemen enzo) hebben. Qua comfort maakt het me niet zo veel uit, maar een nieuwer model vliegtuig is toch fijner, vind ik.
Maar 400 euro is daarentegen wel weer stuk goedkoper.. 2,5 uur op de heenweg is wel goed te doen.
Ja, KLM en Delta zitten allebei in het SkyTeam dus als het echt als 1 vlucht wordt weergegeven, dan is dat gewoon dezelfde vlucht. Alleen de vraag is dan door wie 't uitgevoerd wordt. Ik vind Delta (heb er geloof ik maar 2 keer mee gevlogen hoor) altijd beetje goedkoop. En Northwest bestaat volgens mij niet meer, maar dat was vaak de uitvoerende maatschappij als je bij KLM boekte, en die vliegtuigen waren echt zo crap. Over 't algemeen vind ik United de fijnste vliegtuigen (beste entertainment systemen enzo) hebben. Qua comfort maakt het me niet zo veel uit, maar een nieuwer model vliegtuig is toch fijner, vind ik.
Marin- Lady Post-a-lot
Wij gaan 4 weken op reis met mijn ouders en mijn broertje en zijn vriendin komen na 2 weken ook.
We beginnen in Seattle (vriend en ik blijven in de stad) dan paar dagen bij mijn tante daar in de buurt (platteland Selah).
Daarna rijden we naar Portland.
Vanaf Portland rijden we in een week via de kust en sowieso via Napa naar San Francisco (daar komen broertje en vriendin).
Daar blijven we ook een paar dagen.
Dan gaan we via Yosemite, Sequoia, Death Valley naar Las Vegas.
Daar blijven we weer wat langer.
Dan rijden we door naar Grand Canyon, via Hooverdam, Lake Mead, Lake Powell naar Zion.
Vanaf Zion naar Los Angeles, vanaf waar we weer naar Amsterdam vliegen.
Er is een aflevering over Portland van 3 op reis.
http://3opreis.bnn.nl/bestemming-trip/190
We beginnen in Seattle (vriend en ik blijven in de stad) dan paar dagen bij mijn tante daar in de buurt (platteland Selah).
Vanaf Portland rijden we in een week via de kust en sowieso via Napa naar San Francisco (daar komen broertje en vriendin).
Dan rijden we door naar Grand Canyon, via Hooverdam, Lake Mead, Lake Powell naar Zion.
GeKKiE- Prater
тыквашка schreef:'t is dus op de terugweg. Is het niet zo dat je dan op de vertrekluchthaven (Portland) door de douane gaat en dan bij de overstap (Houston) gewoon binnen de douane blijft en niet nog een keer hoef? Omdat je vertrekt?
Ja, als het op de terugweg is en beide met UA dan denk ik eerlijk gezegd niet dat het een onwijs probleem zal zijn. Krap wel, tja... Voor 400 euro zou ik het er wel op wagen denk ik .
Gast- Gast
GeKKiE schreef:Wij gaan 4 weken op reis met mijn ouders en mijn broertje en zijn vriendin komen na 2 weken ook.
Super leuk! Tip: Sonoma is veel mooier dan Napa (en ligt er ten westen van), en minder bekend onder de toeristen (maar des te meer onder de Amerikanen). Da's de provincie boven Marin. Als je van Sonoma naar de Golden Gate Bridge rijdt, kom je door Marin
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben vorig jaar met Continental Airlines naar New York gevlogen.
Die vond ik ook erg goed en niet te duur.
Ik weet alleen niet of die vanuit Amsterdam ook naar andere bestemmingen vliegen.
Die vond ik ook erg goed en niet te duur.
Ik weet alleen niet of die vanuit Amsterdam ook naar andere bestemmingen vliegen.
GeKKiE- Prater
Continental bestaat niet meer. Of althans, het is overgenomen door United en steeds meer vluchten worden nu ook uitgevoerd door United. Grote kans dus dat dat ook alleen nog maar UA is vanuit Amsterdam. Maar Continental vond ik ook altijd erg prettig.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 14 van 19 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 19
Soortgelijke onderwerpen
» Amerika en medicijnen
» Wat is leuk uit Amerika?
» Autorondreis Amerika
» Tips vliegen Amerika
» Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco)
» Wat is leuk uit Amerika?
» Autorondreis Amerika
» Tips vliegen Amerika
» Vliegtickets Amerika (LA/San Francisco)
Pagina 14 van 19
Permissies van dit forum: