Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

+61
Rebecca
Esperanza
Queen
Emma_
Rovine
Liz
Ibbeltje
Coco
Bay
lovina
SuperGrover
Leine
Kiwi86
Minx
Starla
_Femme
Hannah
Ploen
Inge
aniet
Mint
IndianRose
Zeester
Didi
Euphoria
Pancake
Roza
claudiaveronique
luenca
Lavendel
Isis
Nathalie
Jules
bolus26
Feline
Mysterious
Pannetoet
Stoplicht
Rosa
Caresses
Amie
NoorA
Verona
minoessepoes
Le Chat Noir
jena
Caro
SaS
Jay
Poeke
SoGood
Ugly Betty
ekiaam87
Arwyn
Monte
Ella
Blond
Sweety
Lise_E
Zonnetje
Julia
65 plaatsers

Pagina 5 van 32 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Monte ma 10 jan 2011 - 6:40

Jay schreef:

Schrok wel even van de prijs van een pot amandelpasta, € 6,80!

Ja daar schrok ik ook van(al hadden ze bij mijn winkel dan een zeer klein potje voor 3,50, maar schrok wel), daarom ook mijn vraag over de sesampasta. Deze kost maar 2,10 voor 340 gram
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Julia ma 10 jan 2011 - 7:22

Bedankt Jen, duidelijk smile

Ik heb vandaag de vegetarische pasta uit het boek gemaakt, super lekker!!
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 8:46

Monte schreef:
Jay schreef:

Schrok wel even van de prijs van een pot amandelpasta, € 6,80!

Ja daar schrok ik ook van(al hadden ze bij mijn winkel dan een zeer klein potje voor 3,50, maar schrok wel), daarom ook mijn vraag over de sesampasta. Deze kost maar 2,10 voor 340 gram

Sesampasta is vrij droog (want geen toevoegingen om het smeuiger te maken) met een laagje olie erop in de pot. Het lijkt erg op pindakaas.

Oh wacht! Jij vraagt sesampasta, ik bedoelde amandel. Weet niet hoe sesampasta smaakt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 8:48

Julia schreef:Bedankt Jen, duidelijk smile

Ik heb vandaag de vegetarische pasta uit het boek gemaakt, super lekker!!

Jaaaa lekker is 'ie he? Ik ga het volgende week voor Marjolaine, Gurkiexl en Caro maken, ben benieuwd wat ze ervan vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro ma 10 jan 2011 - 9:49

Sesampasta (tahin toch?) wordt voornamelijk gebruikt m oa hummus van te maken als je het vers maakt in ieder geval smile.

Ik heb vandaag heel goed gegeten, alleen bij het avondeten had mijn man het nog niet helemaal door ( de lieverd) en serveerde kip met aardappelkroketjes. Ik heb het maar braaf opgegeten smile. En daarna gezegd dat dat niet zo handig was....maar hij doet al zo zijn best dat ik het hem niet kwalijk kon nemen Very Happy.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 21:05

Caro schreef:Sesampasta (tahin toch?) wordt voornamelijk gebruikt m oa hummus van te maken als je het vers maakt in ieder geval smile.

Ik heb vandaag heel goed gegeten, alleen bij het avondeten had mijn man het nog niet helemaal door ( de lieverd) en serveerde kip met aardappelkroketjes. Ik heb het maar braaf opgegeten smile. En daarna gezegd dat dat niet zo handig was....maar hij doet al zo zijn best dat ik het hem niet kwalijk kon nemen Very Happy.


Wat lief dat je man zo zijn best doet! Het avond eten hou ik zo gewoon mogelijk (wel zilvervliesrijst en volkoren pasta en vlees in olijfolie) anders krijg ik gedoe met mijn man haha, kom niet aan zijn avond eten Wink
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro di 11 jan 2011 - 8:24

Auw auw auw. Amber kost me nu al geld. Vandaag had ik een dag vol met een belangrijke brainstorm sessie die de hele dag heeft geduurd en uiteindelijk kregen we een lunch voorgezet. Nou ok: soms doe je daar niks aan maar in de auto op weg naar huis wilde ik mijn voorgesneden paprika en appel toch opeten.

Alleen was de appel erg hard, ik beet en pets: nu is het draadje achter mijn tanden, dat na mijn beugel is geplaatst losgeschoten. Dit is ten eerste erg vervelend want er steekt nu een hard ijzeren draadje in mijn mond te porren maar ik moet morgen de lokale orthodontist bellen en dit laten maken. Orthodontisten zijn duur!

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro di 11 jan 2011 - 8:25

@ugly Betty: ja mijn man doet echt zijn best. Hij steunt me sowieso in alles maar hij koopt alles wat ik wil, ook al moet hij 3x door de AH crossen. Naar de biologische winkel stuur ik hem ook maar niet Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Ugly Betty di 11 jan 2011 - 8:27

Caro schreef:Auw auw auw. Amber kost me nu al geld. Vandaag had ik een dag vol met een belangrijke brainstorm sessie die de hele dag heeft geduurd en uiteindelijk kregen we een lunch voorgezet. Nou ok: soms doe je daar niks aan maar in de auto op weg naar huis wilde ik mijn voorgesneden paprika en appel toch opeten.

Alleen was de appel erg hard, ik beet en pets: nu is het draadje achter mijn tanden, dat na mijn beugel is geplaatst losgeschoten. Dit is ten eerste erg vervelend want er steekt nu een hard ijzeren draadje in mijn mond te porren maar ik moet morgen de lokale orthodontist bellen en dit laten maken. Orthodontisten zijn duur!


Oei dat is balen! Succes morgen!
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 9:42

Ja, hier nog een Amber-aanhanger! Echt een goed, nuttig boek waar ik in ieder geval veel van geleerd heb. Ik ben nu met een hoop dingen bezig en wil nog wel meer dingen doen, maar dat komt wel als ik op mezelf woon en een vaste baan heb. Nu woon ik nog thuis en dat maakt het soms lastig, hoewel ik hier meer mensen met het Amber-virus heb aangestoken smile

Wat ik in ieder geval doe is 's ochtends groentesap, geen melk meer drinken, geen kraanwater maar mineraalwater, meer verschillende soorten bonen eten, mijn eten goed kauwen, bijna alles zelf vers bereiden enzovoorts.

Ik stel elke week voor mijzelf een Amber-proof menu samen, waarin ik 's avonds meestal eet wat de pot schaft, behalve op zondag, maandag en dinsdag.

Voorbeeld van deze week:
Maandag:
Ontbijt - Glas verse groentesap en glas water. Daarna geroosterde zuurdesemboterham met biologische pindakaas. Ook een appel en een kop thee.
Lunch - Stukje gerookte kipfilet, spelt met linzen en kort gestoomde worteltjes. Klein glas water erbij.
Snack - Een appel en een halve banaan, een handje amandelen en een rijstwafel met hummus. Kop thee erbij.
Diner - Salade van spinazie, avocado, cherrytomaten, gekookt ei, bosuitje, olijfolie, zeezout en peper. Klein glaasje water erbij.
Snack - Bakje yoghurt met sesamzaadjes en frambozen.

Dinsdag:
Ontbijt - Glas verse groentesap en glas water. Daarna havermout met zelfgemaakte amandelmelk, appel, kaneel, lijn- en sesamzaad, plus een kiwi.
Lunch - Zelfgemaakte soep van verse tomaten, ui, knoflook en spinazie. Een cracker met een plakje gerookte zalm. Klein glas water erbij.
Snack - Worteltjes met hummus, een halve grapefruit en 4 paranoten.
Diner - Courgettesalde met Parmezaanse kaas, olijfolie, zout en peper. Klein glaasje water erbij.
Snack - Stukjes komkommer.

Woensdag:
Ontbijt - Glas verse groentesap en glas water. Daarna een omeletje gevuld met rucola, huttenkase, bosuitje en zelfgemaakte pesto. Bakje bosvruchten en kop thee erbij.
Snack - Rijstwafel met een gekookt ei en stukjes komkommer/worteltjes.
Lunch - 2 zuurdesemboterhammen met huttenkase, gerookte zalm en komkommer. Klein glas water erbij.
Snack - Halve grapefruit en een kiwi met een handje noten.
Diner - Wat de pot schaft (er staat vis op het menu, met zilvervliesrijst en groente)

Donderdag:
Ontbijt - Glas groentesap en een glas water. Daarna een bakje yoghurt met bosvruchten, kaneel en lijnzaad. Kop thee erbij.
Snack - 2 crackers met avocado en zeezout.
Lunch - Salade met rucola, bosui, tomaatjes, komkommer, huttenkase, avocado, beetje olijfolie, zout en peper.
Snack - Stuk fruit en een handje noten.
Diner - Wat de pot schaft.

Vrijdag:
Ontbijt - Glas verse groentesap en een glas water. Daarna een geroosterde zuurdesemboterham met biologische pindakaas en een appel. Kop thee erbij.
Snack - Stukjes groente met hummus.
Lunch - Zelfgemaakte salade van rode paprika, tauge, rode ui en een beetje sojasaus. Klein glas water erbij.
Snack - Stuk fruit en een handje noten.
Diner - Biologische volkoren pasta met extra mager rundergehakt, ui, spinazie, cherrytomaatjes, feta en pijnboompitjes. Klein glas water erbij.

Zaterdag:
Ontbijt - Glas verse groentesap en een glas water. Daarna amandelquinoa met zelfgemaakte amandelmelk, bosbessen en pecannoten. Kop thee erbij.
Snack - Cracker met huttenkase en komkommer.
Lunch - Zelfde soort salade als donderdag.
Snack - Stuk fruit met een handje noten.
Diner - Spelt met bonen en mais en een mixje van de rest van de groenten die ik nog heb. Klein glas water erbij.

Zondag:
Ontbijt - Glas verse groentesap en een glas water. Daarna boekweitpannekoekjes met een beetje roomboter, bosvruchten en pecannoten. Kop thee erbij.
Snack - Stukjes groente met hummus.
Lunch - Zelfgemaakte salade van overgebleven ingredienten van deze week.
Snack - Rijstwafel met hummus.
Diner - Zoals zaterdag.

Dit menu is goed vol te houden en ik vind het heerlijk! Bijna alles is vers en zelfgemaakt. We hebben hier in de stad een natuurwinkel, hier haal ik dingen zoals quinoa, spelt, boekweitpannenkoekenmix, verse kikkererwten, bonen enzovoorts. Groenten en fruit haal ik op de markt, omdat het hier veel goedkoper is. Wanneer het budget het toelaat wil ik zo goed als alles bij de natuurwinkel halen.
Dit bevalt me zo prima, ik voel me fitter en vitaler! Ik ben erg benieuwd naar het kookboek van Amber, deze ga ik zeker kopen! Wat dat betreft vind ik het nog wel lastig om lekkere, goede gerechten te vinden met al die (voor mij vrij nieuwe) ingredienten....

Oh en tussendoor drink ik trouwens alleen thee en water smile De ''ergste'' momenten vind ik bijvoorbeeld de bekende 16.00uur-dip, de even bekende 22.00uur-dip en verjaardagen en dergelijke, voor de rest vind ik deze manier van eten heerlijk... Ik beweeg er trouwens ook veel bij, elke dag probeer ik minstens een uur actief bezig te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 9:49

Waaaauuuuwww goed bezig Sananas, nog beter dan ik geloof ik!
Wat bedoel je precies met spelt? Want spelt kan speltpasta, speltbrood, speltrijst, enz zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 9:55

Jen_ schreef:Waaaauuuuwww goed bezig Sananas, nog beter dan ik geloof ik!
Wat bedoel je precies met spelt? Want spelt kan speltpasta, speltbrood, speltrijst, enz zijn.

Haha, volgens mij zijn wij allebei heel goed bezig! In het begin wist ik niet waar ik het zoeken moest, maar ik word er steeds handiger in en ik vind het een heerlijke levensstijl, ik zit zoveel beter in mijn vel nu, ik val er van af en heb veel meer energie, heerlijk! smile Moet veel dingen me nog wel eigen maken hoor, maar dat komt wel.
Ik bedoel trouwens speltrijst. Lekker en voedzamer dan ''gewone'' zilvervliesrijst... smile
Eet jij toevallig ook quinoa? En zo ja, heb jij nog recepten daarmee? En weet je nog lekkere variaties voor hummus?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 10:16

Sannanas schreef:
Jen_ schreef:Waaaauuuuwww goed bezig Sananas, nog beter dan ik geloof ik!
Wat bedoel je precies met spelt? Want spelt kan speltpasta, speltbrood, speltrijst, enz zijn.

Haha, volgens mij zijn wij allebei heel goed bezig! In het begin wist ik niet waar ik het zoeken moest, maar ik word er steeds handiger in en ik vind het een heerlijke levensstijl, ik zit zoveel beter in mijn vel nu, ik val er van af en heb veel meer energie, heerlijk! smile Moet veel dingen me nog wel eigen maken hoor, maar dat komt wel.
Ik bedoel trouwens speltrijst. Lekker en voedzamer dan ''gewone'' zilvervliesrijst... smile
Eet jij toevallig ook quinoa? En zo ja, heb jij nog recepten daarmee? En weet je nog lekkere variaties voor hummus?

Ik heb quinoa 2 keer geprobeerd. Een keer met amandelmelk uit een pak van de groene winkel. En dan haar recept, dus met fruit, kaneel, noten wat nog meer? Nou je kent het waarschijnlijk wel. Ik vond het dus echt niet lekker! Toen zei mijn vriendin 'nee maar je moet je amandelmelk ook zelf maken!' nou dat gedaan en weer dat recept gemaakt. Maar ik vind het persoonlijk dus echt niet lekker. Terwijl mijn beiden vriendinnen het zo lekker als een gebakje vinden, dus het zal wel aan mij liggen Very Happy

Je kunt wel quinoa door een salade doen (nadat je het gekookt hebt en koud hebt laten worden) maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Variaties voor hummus heb ik ook niet, ben nu zo lui dat ik het gewoon zo koop. Of bedoel je wat je erop kunt doen? Ik doe er vanalles op, gekookt ei, of eh tomaat en rucola zeezout en peper. Ik eet bijna geen vlees meer, maar het is vast ook lekker met rookvlees erop ofzo? Of komkommer. Gebakken ei kan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Le Chat Noir di 11 jan 2011 - 10:25

Ik heb het boek ook al een poosje!
Vind het alleen lastig nog om echt dingen toe te passen. Biologisch vind ik echt veel te duur..en ik kon toch veel producten niet vinden. De natuurwinkel hier is ook een beetje stoffig en ontzettend duur. Komt ook nog bij dat mijn man een moeilijke eter is en absoluut niet van plan is zo te gaan eten... Ik heb hem nu wel aan wat vitamines en voedingssupplementen en meer fruit en groente, maar verder houdt dat wel op. Hij houdt van wit brood en patat en wil dat blijven eten als hij er zin in heeft. Hij lust gewoon veel echt gezonde dingen niet en eet het dan ook niet.
Ik vind dit topic wel heel leuk, doe hier veel ideetjes op!

Heb eerder wel salades gemaakt met avocado, kikkererwten, ui en zilvervliesrijst..was best lekker. Zuurdesembrood vind ik niet echt lekker, roggebrood op zich wel. Speltbrood is ook goed te eten, net als speltpasta.
Had toen ook amandelpasta gekocht, dat gaat wel, al is het vast lekkerder met boter inderdaad. Maar goed dat staat nu alweer een poos ongebruikt in de kast... Heb me in de decembermaand niet echt aan het boek gehouden :P.

Op dit moment eet ik s ochtends kwark met muesli en gebroken lijnzaad. En ik eet elke dag verschillende soorten noten. Heb koffie beperkt tot 1 per dag. En probeer meer fruit te eten. Drinkt geen melk. Dat is het wel op dit moment.
Ik vind het wel lastig om geen light producten meer te kopen. Eigenlijk vond ik het best 'erg' dat dit helemaal niet goed bleek te zijn! Al die tijd heb ik eigenlijk overal de light versie van gekocht, in de veronderstelling: waarom de gewone halen als er ook een light versie bestaat, toch veel beter dan! Niet dus!
Als ik nu drinken haal, bijvoorbeeld Dubbelfris dan ben ik toch geneigd de light versie te pakken. Van de schrik drink ik uiteindelijk nu maar vooral water Wink. Verder rooibosthee of groene/witte thee.
Hadden jullie ook niet zoiets van: we zijn wel goed voor de gek gehouden dat bijvoorbeeld eierkoeken en ontbijtkoek gezonde tussendoortjes zijn?? Ik vind dat die Sonja Bakker uiteindelijk toch wel hele slechte ideeen heeft doorgegeven en veel mensen volgen dit toch op nog steeds...

Ik heb nu weer meer zin om meer dingen toe te passen! Hebben jullie ooit zo'n detox kuur overwogen of gedaan? Met die groentesappen? Ik heb vorige week een groene smoothie gemaakt, met rauwe andijvie erdoor. Helaas is mijn blender daarna overleden..dus ik kan dat nu even niet meer maken.

Oja en wat zijn nu echt de voordelen van dit eetpatroon voor die degene hier die het al langer volgen? Merk je een groot verschil met voorheen of at je toen ook al gezond?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 19:43

@Sannanas die sapjes maak jij ook allemaal zelf?

Ik hoop volgende week het boek met mij verjaardag te krijgen. Ben zeer benieuwd. Het klinkt allemaal wel lekker en goed waar jullie het over hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 21:53

@ Jen; Ja, haar recept met quinoa ken ik, die vind ik zelf wel erg lekker! De variatie die ik daarin aanbreng zijn verschillende vruchten en noten. Door de sla heb ik nog niet geprobeerd, dat is misschien ook een idee...

@ Le Chat Noir; Ik merk zeker verschil! Ik voel me energieker, mijn huid ziet er beter uit, ik ben afgevallen, ik heb geen opgeblazen gevoel meer na het eten... Voor die tijd at ik vrij ongezond. Wel wat fruit en groente per dag, maar lang niet zoveel als nu. Bovendien was ik een echte sugar-addict; energydrankjes, suiker in de thee, koekjes, snoepjes, frisdrank enzovoorts. Daar heb ik nu mee gebroken Very Happy *schouderklopje*
Het duurt wel even voordat je het merkt hoor, dus je moet er zeker wel moeite voor doen, dat heeft het mij ook zeer zeker gekost. Maar voor wat ik zo lees ben je al goed bezig! Lastig dat je vriend een moeilijke eter is, dan moet je nog creatiever zijn.

@ Tanja; Ja, ik maak mijn groentesappen zelf. Ten eerste omdat ik dat lekkerder vind en ze zijn dan 100% vers en bomvol vitaminen. De vitaminen in een pak sap gaan al snel verloren en ten tweede zitten hier vaak toevoegingen in... Het is even een werkje, maar het bevalt me prima. Ik heb via iemand hier van het forum een sapcentrifuge kunnen kopen, dus dat was voor mij mooi meegenomen, normaal zijn die dingen wel redelijk prijzig.
Nu heb ik 's ochtends ook wel de tijd ervoor, ik studeer namelijk, maar heb geen colleges. Maar ook als ik een keer ergens vroeg een afspraak heb, dan sta ik er gewoon wat eerder voor op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  minoessepoes di 11 jan 2011 - 22:01

Caro schreef:Auw auw auw. Amber kost me nu al geld. Vandaag had ik een dag vol met een belangrijke brainstorm sessie die de hele dag heeft geduurd en uiteindelijk kregen we een lunch voorgezet. Nou ok: soms doe je daar niks aan maar in de auto op weg naar huis wilde ik mijn voorgesneden paprika en appel toch opeten.

Alleen was de appel erg hard, ik beet en pets: nu is het draadje achter mijn tanden, dat na mijn beugel is geplaatst losgeschoten. Dit is ten eerste erg vervelend want er steekt nu een hard ijzeren draadje in mijn mond te porren maar ik moet morgen de lokale orthodontist bellen en dit laten maken. Orthodontisten zijn duur!


Dit kan je tandarts ook gewoon maken. Bij mij rekent hij dan per lijmbolletje de kosten van een vulling, valt reuze mee, zullen misschien 2 lijmbolletjes zijn! Succes ermee!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro di 11 jan 2011 - 22:41

@minoussepoes. Mijn tandarts zit nog in Maastricht, terwijl ik zelf in Vleuten (utrecht) woon. Dus ik moest sowieso even een nieuw iemand zoeken en ik heb de plaatselijke orthodontist gebeld. Morgen kan ik terecht :-).

Nou: ik heb ondertussen het boek helemaal uit en ik voeg steeds meer dingen toe. Zoals ze zelf al in haar boek schrref: neem je de tijd ervoor langzaam en goed ana deze levensstijl te wennen, anders is het misschien teveel in een keer. Nu neem ik al heel veel dingen op, ontbijt, lunch en tussendoortjes zijn sowieso allemaal Amber verantwoord, alleen het avondeten kan af en toe beter.
Gisteren alleen echt even zo'n dubbel moment gehad. Door omstandigheden op het werk ging ik opeens met iemand lunchen ipv mijn zelfmeegebrachte lunch. Het kon even niet anders. NOrmaal hadden ze bij die plek ook salades enzo, maar nu alleen maar broodjes en smoothies. We kwamen ook vrij laat dus merendeel was op. Maar goed: dan sta je wel eevn te dubben want zuurdesembrood? Dat hebben ze niet: verder hadden ze natuurlijk veel tosti's etc, dus dat vond ik ook geen optie. Dus uitendelijk heb ik maar het donkerste broodje gepakt dat er was, daarop filet americain. Daar heb ik wel de helft afgehaald maar ja...
Dat vond ik wel even moeilijk...

Ik doe het nu een kleine week en misschien zit het in mijn hoofd hoor, maar ik voel me er tot nu toe erg lekker bij!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Julia di 11 jan 2011 - 23:00

Sannanas!! Jeetje jij pakt het goed aan zeg! Very Happy Zo goed pak ik het nou ook alweer niet
aan als ik me vergelijk met jou haha. Is het alleen niet heel duur om al die producten bio-
logisch te hebben? Ik ben wel benieuwd wat voor groentesapjes je maakt? Maak je alleen die uit het boek? Die lijkt me namelijk zo ontzettend vies Rolling Eyes
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Verona di 11 jan 2011 - 23:20

Ik ben echt fan! Maar op dit moment woon ik nog thuis en ik vind het dan nauwelijks te doen. Ik doe wel de grote lijnen hoor, gewoon crackers eten, rijstwafels en roggebrood. Wij hebben hier al geen groen winkel dus ik ben wel afhankelijk van de e-nummers Hummus. Al wil ik het heel graag zelf eens gaan maken. Ik baal wel dat wij geen groen winkel hebben waar ik bijvoorbeeld amandalpasta kan halen of de juiste pindakaas.

Wat een tip is voor mensen die werken. Neem bijvoorbeeld een bak met zilvervliesrijst, lenteuitje, komkommer, tomaat, ei en wat je nog meer erin wilt doen mee. En dan daarnaast olijfolie met bijvoorbeeld italiaanse kruiden...tis echt jammie!

Wat ook heerlijk als tussendoortje is, is gesneden tomaat er wat zout, peper en italiaanse kruiden overheen doen...smullen!
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Ugly Betty di 11 jan 2011 - 23:59

Zo Sanasas wat ben jij goed bezig! Hoe lang doe jij erover om zo'n verse groenteshake te maken? Misschien kan ik het opbrengen om er wat eerder mijn bed voor uit te komen, want die tomatensap is echt te smerig.
En wat voor boter gebruik jij?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 0:00

Julia schreef:Sannanas!! Jeetje jij pakt het goed aan zeg! Very Happy Zo goed pak ik het nou ook alweer niet
aan als ik me vergelijk met jou haha. Is het alleen niet heel duur om al die producten bio-
logisch te hebben? Ik ben wel benieuwd wat voor groentesapjes je maakt? Maak je alleen die uit het boek? Die lijkt me namelijk zo ontzettend vies Rolling Eyes

Volgens mij pak jij het ook prima aan hoor Wink Iedereen op zijn eigen manier toch? En ik ben ook al wel een tijdje bezig hoor, bij mij ging het in het begin ook allemaal niet zo soepel Wink
En weet je wat het is met al die biologische producten? Eigenlijk zijn ze niet zo duur...niet-biologische producten zijn gewoon vreselijk goedkoop gemaakt! Een niet-biologische kipfilet kan alleen maar zo goedkoop zijn doordat de kippen vetgemest worden tot ze door hun poten zakken en een A4-tje per kip aan leefruimte hebben. Plus dat het voer wat ze krijgen bewerkt is met allerlei enge stofjes om de kip nog harder te laten groeien. Een biologische kip heeft alle ruimte om lekker rond te huppelen en eet ook alleen biologisch voer. Hierdoor is biologische kip wel duurder, maar ook stukken lekkerder en beter voor je lichaam, want het voer dat deze kip eet, komt ook indirect in jouw lichaam terecht.
En wat betreft het andere eten zoals speltrijst, bonen, kikkererwten en dergelijke, dat is relatief gezien wel wat duurder, maar je hebt er ook minder van nodig, omdat je er veel voller van zit en dus doe je er ook langer mee. En bekijk maar eens wat je bespaart aan koekjes en frisdrank enzo smile Uiteindelijk denk ik dat het niet eens heel belachelijk veel scheelt...
Groentesappen maak ik volgens een receptenboekje dat ik heb, maar ook naar eigen inzicht, het is maar net wat je zelf lekker vind. Vanochtend heb ik er één gehad met bleekselderij, tomaten en spinazie. Echt smullen is het niet, maar het is wel heel erg goed voor je spijsvertering. Vaak zit ik binnen een half uur na mijn sapje op de wc Wink

Oh en @ Jen; Dat klinkt ook lekker om op de hummus te doen! Ik eet ook bijna geen vlees meer, dus rookvlees wordt hem ook niet voor mij:) Ik heb als variatie al dat ik er wat meer tahini doorheen doe, maar echt veel verder kom ik nog niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 0:02

Ugly Betty schreef:Zo Sanasas wat ben jij goed bezig! Hoe lang doe jij erover om zo'n verse groenteshake te maken? Misschien kan ik het opbrengen om er wat eerder mijn bed voor uit te komen, want die tomatensap is echt te smerig.
En wat voor boter gebruik jij?

Haha dankje! Very Happy Ben ook stiekem wel een beetje trots op mezelf hoor Wink Al met al duurt het denk ik 20 minuten om de groentesap te maken en alles weer op te ruimen. Gaat best snel hoor!
En bedoel je boter voor op brood? Dat gebruik ik eigenlijk bijna niet, maar als ik het gebruik dan gewoon roomboter, omdat dat het meest natuurlijk is. Om in te bakken gebruik ik geen boter, maar olijfolie en dan met mate. Veel dingen stoom ik ook, dan komt er helemaal geen olie aan te pas smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Ugly Betty wo 12 jan 2011 - 0:09

Sannanas schreef:
Ugly Betty schreef:Zo Sannasas wat ben jij goed bezig! Hoe lang doe jij erover om zo'n verse groenteshake te maken? Misschien kan ik het opbrengen om er wat eerder mijn bed voor uit te komen, want die tomatensap is echt te smerig.
En wat voor boter gebruik jij?

Haha dankje! Very Happy Ben ook stiekem wel een beetje trots op mezelf hoor Wink Al met al duurt het denk ik 20 minuten om de groentesap te maken en alles weer op te ruimen. Gaat best snel hoor!
En bedoel je boter voor op brood? Dat gebruik ik eigenlijk bijna niet, maar als ik het gebruik dan gewoon roomboter, omdat dat het meest natuurlijk is. Om in te bakken gebruik ik geen boter, maar olijfolie en dan met mate. Veel dingen stoom ik ook, dan komt er helemaal geen olie aan te pas smile

Tjeee jij bent bijna net zo fanatiek als Amber zelf haha! Ik kan nog veel leren van jouw voedingslijstje dus blijf ze maar lekker posten Wink
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 0:30

Ugly Betty schreef:
Sannanas schreef:
Ugly Betty schreef:Zo Sannasas wat ben jij goed bezig! Hoe lang doe jij erover om zo'n verse groenteshake te maken? Misschien kan ik het opbrengen om er wat eerder mijn bed voor uit te komen, want die tomatensap is echt te smerig.
En wat voor boter gebruik jij?

Haha dankje! Very Happy Ben ook stiekem wel een beetje trots op mezelf hoor Wink Al met al duurt het denk ik 20 minuten om de groentesap te maken en alles weer op te ruimen. Gaat best snel hoor!
En bedoel je boter voor op brood? Dat gebruik ik eigenlijk bijna niet, maar als ik het gebruik dan gewoon roomboter, omdat dat het meest natuurlijk is. Om in te bakken gebruik ik geen boter, maar olijfolie en dan met mate. Veel dingen stoom ik ook, dan komt er helemaal geen olie aan te pas smile

Tjeee jij bent bijna net zo fanatiek als Amber zelf haha! Ik kan nog veel leren van jouw voedingslijstje dus blijf ze maar lekker posten Wink

Haha, dat valt wel mee hoor Wink Ik zal mijn weekmenu's hier braaf blijven posten dan, haha! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 5 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 32 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum