Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

+61
Rebecca
Esperanza
Queen
Emma_
Rovine
Liz
Ibbeltje
Coco
Bay
lovina
SuperGrover
Leine
Kiwi86
Minx
Starla
_Femme
Hannah
Ploen
Inge
aniet
Mint
IndianRose
Zeester
Didi
Euphoria
Pancake
Roza
claudiaveronique
luenca
Lavendel
Isis
Nathalie
Jules
bolus26
Feline
Mysterious
Pannetoet
Stoplicht
Rosa
Caresses
Amie
NoorA
Verona
minoessepoes
Le Chat Noir
jena
Caro
SaS
Jay
Poeke
SoGood
Ugly Betty
ekiaam87
Arwyn
Monte
Ella
Blond
Sweety
Lise_E
Zonnetje
Julia
65 plaatsers

Pagina 4 van 32 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Jay zo 9 jan 2011 - 0:50

Ik ben nu halverwege het boek, maar wat een openbaringen staan daarin!
Ik ben vanaf afgelopen week ook min of meer begonnen met goed en bewust eten.
Maar ben nog wel een beetje zoekende. Ik vind het bijvoorbeeld moeilijk om geen koffie te drinken (ook al drink ik maar één per dag...). Ook denk ik dat ik nog veel meer kan variëren in het eten.
Morgen ga ik even goed boodschappen doen, zodat ik vanaf volgende week echt goed kan beginnen.

Als iemand er zin in heeft, zou je dan hier neer willen schrijven wat je per dag eet? Ik zag dat Jen dat al had gedaan en ik denk dat ik wel veel ga hebben aan concrete voorbeelden van wat te eten.
Jay
Jay
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 15
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:56

Jay schreef:
Als iemand er zin in heeft, zou je dan hier neer willen schrijven wat je per dag eet? Ik zag dat Jen dat al had gedaan en ik denk dat ik wel veel ga hebben aan concrete voorbeelden van wat te eten.

Dat zou ik ook wel fijn vinden! Ben nog niet zo erg ver in het boek..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Julia zo 9 jan 2011 - 1:15

Ik ook wel eigenlijk! Ik kom namelijk steeds op ongeveer hetzelfde uit. Wat ik tot nu toe vaak eet is:

Ochtend: Tomatensap met gebroken lijnzaadjes
2 rijstwafels/knackebrod met Ei of hummus met tomaat of yoghurt met bessen
(uit de vriezer) en lijnzaadjes.

Middag : Weer hetzelfde als hierboven. Alleen als ik dan ontbeten heb met bv knackebrodm dan neem ik 's middags dan de yoghurt.

Tussendoortje: Handje amandelen/fruit/paprika.

Avond: Talapia uit de oven met groente en een handje volkoren macaroni.
Roerbakgroente met een klein beetje kip en mie

Dat is wat ik de afgelopen week zo'n beetje heb gegeten. Ook heb ik zuurdesembrood besteld, ben daar ook erg benieuwd naar. Ik vind het nog wel lastig om het avondeten te bedenken enzo.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  SaS zo 9 jan 2011 - 4:56

Omdat ik zulke goede verhalen las over dit boek was ik nieuwschierig geworden en heb hem gekocht.
En ik heb er absoluut geen spijt van!

Ik heb laatst de linzen/tomatensoep gemaakt
Hier heb ik wat verse spinazie en stukjes geitenkaas bovenop gedaan
Heerlijk! Very Happy

Wat ik overdag eet is:
S'morgens begin ik met lauw water en een groentesap.
Hierna roggebrood of rijstwafels met Hummus
Of yoghurt met aardbeien en lijnzaadpitjes

Als lunch eet ik een ei met spinazie, geitenkaas, en advocado
Of weer rijstwafels of roggebrood met huttenkase

S'avonds probeer ik meestal mijn eten te stomen.
Dit lukt helaas niet altijd.

Tussendoortjes neem ik fruit en amandelpitten

Vind het overigens wel duur allemaal dat biologische! maar voel me er zeker fitter door

Ben er al een tijdje mee bezig en ben laatst op vakantie geweest en had daar wat patat gegeten maar dat voelde echt niet goed, raakt je lichaam er dan zo aan gewend? confused

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en tips zijn natuurlijk altijd welkom Very Happy
SaS
SaS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 15
Punten : 17
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Jay zo 9 jan 2011 - 7:52

Ik ben me er opeens ook veel meer van bewust wat voor rotzooi ik in mijn mond stop.
Gister was ik op een feestje met natuurlijk alle lekkere (maar zo slechte!) hapjes op tafel.
Ik heb daar wel hier en daar wat van gegeten, maar ik voelde gelijk mijn maag/darmen rommelen en kreeg een opgeblazen gevoel. Het viel me echt op. Nu had ik dat normaal gesproken misschien ook wel, maar nu word ik me er pas bewust van.
Jay
Jay
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 15
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 8:18

Jay schreef:Ik ben me er opeens ook veel meer van bewust wat voor rotzooi ik in mijn mond stop.
Gister was ik op een feestje met natuurlijk alle lekkere (maar zo slechte!) hapjes op tafel.
Ik heb daar wel hier en daar wat van gegeten, maar ik voelde gelijk mijn maag/darmen rommelen en kreeg een opgeblazen gevoel. Het viel me echt op. Nu had ik dat normaal gesproken misschien ook wel, maar nu word ik me er pas bewust van.

Ja dat valt echt op he! Mijn buik is dan ook echt veel meer opgezet.
Ik heb elke werkdag een quilty pleasure, namelijk cappuccino met echte melk, dubbel slecht Very Happy Maar de rest doe ik al zo 'goed' dat ik me er niet al te veel druk om maak. Verder drink ik nooit koffie en geen melk meer.

Vandaag heb ik 2 geroosterde zuurdesembroodjes gegeten met roomboter, 1 met een gekookt ei, en 1 met amandelpasta.
Als tussendoortje een appel, en avond eten 1 aardappel met geroerbakte sperzieboontjes, een uitje, en kabbeljauw.
(heb vandaag tot laat geslapen dus eet dan minder)

Morgen.
Ontbijt:
Heerlijk halfvolle yoghurt van de Groene Winkel, hier zit honing, caramel en cocos in.
1 glas tomatensap met 2 eetlepels lijnzaad

Tussendoortje:
Een appel en wat noten, en zonnebloempitjes

Lunch:
1 hele annanas en een cracker met roomboter

Diner:
De tomaten-linzensoep uit het boek.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 8:18

Jullie zijn trouwens goed bezig allemaal, leuk!
1 mei komt haar kookboek uit met 60 recepten, die wil ga ik zeker kopen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro zo 9 jan 2011 - 8:45

Ik kom er nu pas achter dat er een heel topic over is. Ik heb het boek ook gekocht en ben er sinds afgelopen woensdag mee bezig. Gisteren weer heel veel gelezen en af en toe raak ik even de draad kwijt van wat nu wel/ niet maar goed. Dat komt vast goed.

Ik heb vanmorgen ontbeten met een omelet, gevuld met paprika en prei. Daarbij een cracker voorzien van lijnzaadjes en roomboter ( niet teveel). Als lunch heb ik verse spinazie gehad met een uitje knoflook en kip. We hadden geen pijnboompitjes meer helaas..tussendoor nog eerst een appel en later een peer en wat ongezouten noten.
Avondeten was slecht, dus dat vergeten we maar even maar ik zat gelukkig zo vol van alle natuurlijke dingen dat ik niet veel gegeten heb.

Ik zit alleen nog door de week met lunch, we hebben verder geen kantine, alles moeten we zelf meenemen dus ik ben nog even aan het denken hoe ik dit ga aanpakken.

Ik begin steeds meer toe te voegen en te veranderen... Mt dat ik verder kom in het boek verander ik weer meer en dat voelt lekker. Het valt me ook op hoe energiek je je voelt na het eten van de gezonde dingen... Je voelt je bijna gezond worden smile.

Mijn man steunt me, maar loopt wel te zuchten dat hij bepaalde dingen niet kan vinden in de supermarkt smile.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 9:02

Powerbabe schreef:Jaa hummus is zo lekker. Ik maak het zelf (of mijn lieve vriendinnetje doet het soms ook) of koop het bij de ap. Je hebt nu ook een lekkere variant met een beetje sambalachtig iets er bij. En de natuurwinkel, daar kun je echt zoveel lekkere gezonde goede dingen kopen! Dat is wel duur dus ik kan er niet elke week heen, maar goed, dat maakt het wel extra leuk als het wel kan.

Die Hummus met sambal van de ah vind ik ook heerlijk, maar koop ze namelijk niet meer daar, er zitten namelijk wel E nummers is Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 9:04

Caro schreef:Ik kom er nu pas achter dat er een heel topic over is. Ik heb het boek ook gekocht en ben er sinds afgelopen woensdag mee bezig. Gisteren weer heel veel gelezen en af en toe raak ik even de draad kwijt van wat nu wel/ niet maar goed. Dat komt vast goed.

Ik heb vanmorgen ontbeten met een omelet, gevuld met paprika en prei. Daarbij een cracker voorzien van lijnzaadjes en roomboter ( niet teveel). Als lunch heb ik verse spinazie gehad met een uitje knoflook en kip. We hadden geen pijnboompitjes meer helaas..tussendoor nog eerst een appel en later een peer en wat ongezouten noten.
Avondeten was slecht, dus dat vergeten we maar even maar ik zat gelukkig zo vol van alle natuurlijke dingen dat ik niet veel gegeten heb.

Ik zit alleen nog door de week met lunch, we hebben verder geen kantine, alles moeten we zelf meenemen dus ik ben nog even aan het denken hoe ik dit ga aanpakken.

Ik begin steeds meer toe te voegen en te veranderen... Mt dat ik verder kom in het boek verander ik weer meer en dat voelt lekker. Het valt me ook op hoe energiek je je voelt na het eten van de gezonde dingen... Je voelt je bijna gezond worden smile.

Mijn man steunt me, maar loopt wel te zuchten dat hij bepaalde dingen niet kan vinden in de supermarkt smile.

Wauw wat goed van jou! Is er ook een groene winkel bij jullie in de buurt? Bij mij hebben ze daar alles wat ik zoek, echt ideaal.
Je kunt zelf dingetjes meenemen, als je daar zin in hebt. En dan koop je zo'n koelding bij de blokker. Is een blauw matje, lijken net ijsblokjes in een matje, en daar zit speciale vloeistof in. Deze leg je in de vriezer en kun je makkelijk in een plastic tas doen met je eten erbij. Zo doe ik het met dingen die ik echt gekoeld wil houden op mijn werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  jena zo 9 jan 2011 - 9:14

Even een vraagje tussendoor: Waar is lijnzaad goed voor?
Ik zie dat veel van jullie dat eten, maar waar 'dient het voor'?
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro zo 9 jan 2011 - 9:19

Ja goed hè jen! Maar ik heb dan ook een soort motivational coach door de week via mail Wink.

Ik ga denk ik morgen even een broodtrommeltje kopen, daar denk ik dat de crackers met lijnzaad gewoon los indoe. Ik laat R even zon bakje salade op zijn werk kopen en dan doe ik daar beetje hummus in. En dan nog wat groenten erin en klaar. Vond ik wel mooie oplossing. Ik weet alleen niet of ik genoeg ballen heb daarmee in de kantine te gaan zitten Wink.

Wij hebben net een nieuwe biologische winkel maar ik wilde gisteren niet de deur uit dus dat moet ik nu nog een keer op een avond doen smile.

Hoe is de amandelpasta eigenlijk?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 9:20

jena schreef:Even een vraagje tussendoor: Waar is lijnzaad goed voor?
Ik zie dat veel van jullie dat eten, maar waar 'dient het voor'?
Omega -3
en (eventueel) een betere stoelgang.


Laatst aangepast door Smikkell op ma 10 jan 2011 - 1:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Jay zo 9 jan 2011 - 9:35

Caro schreef:Ik kom er nu pas achter dat er een heel topic over is. Ik heb het boek ook gekocht en ben er sinds afgelopen woensdag mee bezig. Gisteren weer heel veel gelezen en af en toe raak ik even de draad kwijt van wat nu wel/ niet maar goed. Dat komt vast goed.

Ik heb vanmorgen ontbeten met een omelet, gevuld met paprika en prei. Daarbij een cracker voorzien van lijnzaadjes en roomboter ( niet teveel). Als lunch heb ik verse spinazie gehad met een uitje knoflook en kip. We hadden geen pijnboompitjes meer helaas..tussendoor nog eerst een appel en later een peer en wat ongezouten noten.
Avondeten was slecht, dus dat vergeten we maar even maar ik zat gelukkig zo vol van alle natuurlijke dingen dat ik niet veel gegeten heb.

Ik zit alleen nog door de week met lunch, we hebben verder geen kantine, alles moeten we zelf meenemen dus ik ben nog even aan het denken hoe ik dit ga aanpakken.

Ik begin steeds meer toe te voegen en te veranderen... Mt dat ik verder kom in het boek verander ik weer meer en dat voelt lekker. Het valt me ook op hoe energiek je je voelt na het eten van de gezonde dingen... Je voelt je bijna gezond worden smile

Mijn man steunt me, maar loopt wel te zuchten dat hij bepaalde dingen niet kan vinden in de supermarkt smile.

Dat heb ik ook, ik ben soms echt even in de war. Tarwe bijvoorbeeld. Mag dat nu wel of niet? Niet toch? Ik doe het in ieder geval niet meer.

Ik heb vandaag gehad:
Als brunch (werd om 12u pas wakker) een glas lauwwarm water
Twee sneetjes speltbrood met geitenkaas, cherrytomaatjes en zeezout
Tussendoor appel en twee mandarijnen
Als avondeten verse spinazie met worteltjes, komkommer, tomaatjes en een dressing olijfolie met knoflook.

Moet eerlijk zeggen dat dit mijn eerste echte goede dag is. Morgen ga ik even fanatiek boodschappen doen bij de bio-winkel en dan écht starten!

En Jen, wat ik ervan hoor ben je supergoed bezig. Volgens mevrouw Albarda is het al oké als je 80% volgens haar patroon eet, en die 20% mag je ook 'andere' dingen eten/drinken. Dus lekker blijven genieten van de cappuccino's.
Jay
Jay
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 15
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro zo 9 jan 2011 - 9:55

Zoals ik het begreep over tarwe in het begin van het boek, mag het wel. Daar staat het ook in een overzicht. Maar volgens mij is het zo dat tarwe zo bewerkt wordt in ons brood dat er niks gezonds meer inzit. En dat het daarom dus niet mag. Dus tarwe an sich wel, in een soort pure vorm, maar niet als in tarwebrood. Omdat het dan net wit brood, maar dan met een kleurtje is.

Jaja: het is soms ingewikkeld Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Monte zo 9 jan 2011 - 10:09

Wat ik vandaag heb gegeten(weet niet of alles nou zo goed is, maar ja)

ontbijt: Een plak oberlander brood(zuurdesem) met zelfgemaakte tapenade(zongedr tomaar, zwarte olijf, tonijn + kappertjes) + 1 mandarijn

Lunch: 2 volkoren crackers, 1 met tonijn en komkommer, 1 met kipfilet en komkommer

Tussendoor: 2 kleine baby/snack worteltjes
Later Tussendoortje: Rijstewafel

Diner: 1 portie hutspot(ja aardappelen kan ik niet laten staan) met een halve kipburger

Tussendoortje(eindsnack) na diner: Rijstewafel met tapenade(zie hierboven)

Drinken: 1 L water, 1 L Thee, 0,5L water met roosvice

Wat vinden jullie?

Toch vind ik het erg lastig, want nu in de avond knort me maag best wel,maar ik weet dat ik eigenlijk niet meer mag eten zo laat in de avond. Het honger gevoel heb ik nog niet onder controle.
Ook wil ik graag meer variatie qua broodbeleg. Ik las amandelpasta, maar is dat niet veels te vet?

Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 21:20

Ziet er goed uit hoor Monte! En aardappelen mag gewoon, alleen liever niet 's avonds maarja is ook zo ongezellig voor mijn vriend, dus eet in de avond gewoon normaal avond eten. Wissel het niet om met de middag zoals Amber wel aanraadt.

Ik weet niet of Amandelpasta erg vet is, het lijkt een beetje op pindakaas. Maar als Amder het zegt vind ik het al snel goed smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Julia zo 9 jan 2011 - 23:07

Jen, je had het erover dat er e nummers in de hummus van de Ah zit. Ook in de normale hummus of alleen in die met sambal?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 23:14

Julia schreef:Jen, je had het erover dat er e nummers in de hummus van de Ah zit. Ook in de normale hummus of alleen in die met sambal?

Volgens mij ook in de normale. Jammer he?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro ma 10 jan 2011 - 0:23

Ja, er zitten twee E nummers in de gewone variant van de hummus. Heb gisteren nog op het pakje gekeken :-).

Ik vind het wel zo mooi gezegd in het boek dat je stress moet vermijden. Maar ja: hóe doe je dat? Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 2:46

Wat leuk dat er zoveel meiden enthousiast zijn over het boek!
Dit is wat ik vandaag heb / ga (geg)eten:
Ontbijt: Glas lauw water, biogarde roer yoghurt met walnoten + ietjes roosvicee + sinaasappel
Tussendoor: Stuk komkommer met een handje walnoten
Lunch: Desembrood met boter en kipfilet
Tussendoor: Banaan + mandarijn
Avond eten: Hutspot

Verder 1,5 liter water en een paar koppen vruchten thee.

Ik wil die tomatensap ook eens proberen, binnenkort maar eens kopen.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Julia ma 10 jan 2011 - 3:18

Ugly Betty: Ziet er goed uit!
Jen: Ja wat balen! Dacht ik eindelijk iets lekkers gevonden te hebben wat echt helemaal lekker is. Misschien moet ik het dan maar een keer zelf maken. Of weet je toevallig een andere winkel waar ze hummus verkopen zonder de E-nummers? O,ja nog een vraag Embarassed Waarom is roomboter goed? Ik zag dat jij het at dus ik ben het ook maar op mijn brood gaat doen haha.

Ik heb vandaag gegeten:

Ochtend: tomatensap+lijnzaadjes
2 rijstwafels met hummus+ tomaat

Middag : 2 getoast zuurdesembrood met roomboter, tomaat, rucola en zeezout. Super lekker.

Tussendoor: Banaan
Vanavond : De vegatarische pasta uit het boek. Ben heel benieuwd!
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 3:38

Julia schreef:Ugly Betty: Ziet er goed uit!
Jen: Ja wat balen! Dacht ik eindelijk iets lekkers gevonden te hebben wat echt helemaal lekker is. Misschien moet ik het dan maar een keer zelf maken. Of weet je toevallig een andere winkel waar ze hummus verkopen zonder de E-nummers? O,ja nog een vraag Embarassed Waarom is roomboter goed? Ik zag dat jij het at dus ik ben het ook maar op mijn brood gaat doen haha.

Ik heb vandaag gegeten:

Ochtend: tomatensap+lijnzaadjes
2 rijstwafels met hummus+ tomaat

Middag : 2 getoast zuurdesembrood met roomboter, tomaat, rucola en zeezout. Super lekker.

Tussendoor: Banaan
Vanavond : De vegatarische pasta uit het boek. Ben heel benieuwd!

Heb je een Groene Winkel in de buurt? Daar verkopen ze hummus zonder E-nummers.

De zogenaamde transvetten: (even gekopieerd, heb je het boek zelf niet?)

Dit zijn bijzonder slechte vetsoorten die niet thuishoren in de natuur en dus ook niet in ons lichaam. Ze zijn gemaakt door de fabrikant om lang te kunnen bewaren, lekker smeerbaar te zijn en reukloos (b.v. door verhitting).

Veel soorten margarines, omdat hun basis bijna altijd geraffineerde en vaak geharde vetten zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Monte ma 10 jan 2011 - 5:18

Weet iemand hoe sesampasta smaakt? Ik zag deze in de winkel(de tuinen) en vroeg me af of dit ook lekker is.
Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 057667

Alleen is dit wel de lightvorm en dat is geloof ik weer niet zo goed. Al staat erop dat er geen stoffen aan toegevoegd zijn. Ik vroeg me af of het wat is aangezien de amandelpasta 3,50 kost(voor maar 170 gram) en dat vind ik toch best prijzig. De sesampasta is 2,10 voor een grotere pot.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Jay ma 10 jan 2011 - 6:19

Wat is iedereen goed bezig!
Ik weet niet hoe de sesampasta smaakt, maar het klinkt in ieder geval wel lekker.

Ik heb vandaag van alles gekocht bij de bio-winkel:
- rijstwafels
- crackers
- advocado
- hummus (zonder E-nummers!)
- tomatensap
- wortels
- eieren
- amandelpasta
- roomboter
- muesli
- yoghurt

En nu ben ik mijn eieren aan het koken zodat ik ze elke ochtend mee kan nemen naar m'n werk. En ik heb al mijn groentes (rauw) in stukjes gesneden zodat ik dat ook zo mee kan nemen.
Schrok wel even van de prijs van een pot amandelpasta, € 6,80! Maar goed, ik hoop er lang mee te doen smile.
Jay
Jay
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 15
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 4 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 32 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum