Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

+61
Rebecca
Esperanza
Queen
Emma_
Rovine
Liz
Ibbeltje
Coco
Bay
lovina
SuperGrover
Leine
Kiwi86
Minx
Starla
_Femme
Hannah
Ploen
Inge
aniet
Mint
IndianRose
Zeester
Didi
Euphoria
Pancake
Roza
claudiaveronique
luenca
Lavendel
Isis
Nathalie
Jules
bolus26
Feline
Mysterious
Pannetoet
Stoplicht
Rosa
Caresses
Amie
NoorA
Verona
minoessepoes
Le Chat Noir
jena
Caro
SaS
Jay
Poeke
SoGood
Ugly Betty
ekiaam87
Arwyn
Monte
Ella
Blond
Sweety
Lise_E
Zonnetje
Julia
65 plaatsers

Pagina 6 van 32 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 19 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro wo 12 jan 2011 - 1:29

Sanannas: goed bezig!!

Ik heb wel een sapcentrifuge maar ik trek het 's ochtends echt niet om dat te doen. Ik moet al om half 7 opstaan en dat vind ik al te vroeg ;-). Dus in de weekends wil ik ze wel vers gaan maken, misschien door de week gewoon maar de avond van te voren. Ook al gaat er dan heel veel verloren.

Ik heb trouwens ook nog een sappenboekje.. Ga er eens induiken! Ik heb het een tijdje gedaan en echt vies wat het niet.. Overigens heb ik het niet nodig voor de spijvertering want die gaat al als een tierelier sinds Amber :-).

Ik neem trouwens ook multivitaminen. Gewoon, voor het geval dat.

Overigens voor de mensen die geen groenwinkel in de buurt hebben. Ik heb een website gevonden, die de boodschappen ook gewoon thuis komt brengen. Handig voor de werkende mens én als je geen groene winkel in de buurt hebt.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Julia wo 12 jan 2011 - 1:37

Caro: Ik ben benieuwd naar de website.

Ik heb nog even een vraagje...ik wil vanavond gezond gaan wokken. Dus een klein beetje biologische kip (jaja), spruitjes, boontjes, tauge en champignons. Alleen wordt dat denk ik wel een beetje kaal samen met de zilvervliesrijst, weten jullie iets wat lekker is om erover heen te doen zonder dat het slecht wordt. Ik dacht aan een woksaus of soja/ketjap maar ik weet eigenlijk niet of dat wel gezond is...
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 1:45

Julia schreef:Caro: Ik ben benieuwd naar de website.

Ik heb nog even een vraagje...ik wil vanavond gezond gaan wokken. Dus een klein beetje biologische kip (jaja), spruitjes, boontjes, tauge en champignons. Alleen wordt dat denk ik wel een beetje kaal samen met de zilvervliesrijst, weten jullie iets wat lekker is om erover heen te doen zonder dat het slecht wordt. Ik dacht aan een woksaus of soja/ketjap maar ik weet eigenlijk niet of dat wel gezond is...

Kan, ik heb mijn woksauzen bij de groene winkel gehaald, is zonder toevoegingen. Of je druppelt er op je bord wat olijfolie en volkoren sesamzaadjes overheen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 2:10

Jen_ schreef:
Julia schreef:Caro: Ik ben benieuwd naar de website.

Ik heb nog even een vraagje...ik wil vanavond gezond gaan wokken. Dus een klein beetje biologische kip (jaja), spruitjes, boontjes, tauge en champignons. Alleen wordt dat denk ik wel een beetje kaal samen met de zilvervliesrijst, weten jullie iets wat lekker is om erover heen te doen zonder dat het slecht wordt. Ik dacht aan een woksaus of soja/ketjap maar ik weet eigenlijk niet of dat wel gezond is...

Kan, ik heb mijn woksauzen bij de groene winkel gehaald, is zonder toevoegingen. Of je druppelt er op je bord wat olijfolie en volkoren sesamzaadjes overheen.

Dat is inderdaad ook heel erg lekker, olijfolie met sesamzaadjes! Of gewoon andere pitten/stukjes noten. En je hebt oko heel veel verschillende olie, ik heb nu bijvoorbeeld ook walnootolie gekocht, die is ook heerlijk en maakt een relatief ''kaal'' gerecht toch heel erg lekker smile Wat goed dat je biologische kip hebt gekocht! Heb je het al eerder gehad? Zo nee, je zult zien dat het echt heerlijk is, beter dan ''gewone'' kip.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Ugly Betty wo 12 jan 2011 - 3:29

Hoe doen jullie dat met visite trouwens? Krijgen zij ook dingen die 'amber proof' zijn of gewoon chips e.d.? En als je zelf op/naar visite/verjaardag gaat?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro wo 12 jan 2011 - 3:37

Ugly Betty schreef:Hoe doen jullie dat met visite trouwens? Krijgen zij ook dingen die 'amber proof' zijn of gewoon chips e.d.? En als je zelf op/naar visite/verjaardag gaat?

Als je zelf naar een verjaardag gaat, kan je zelf beslissen wat je in je mond stopt. Dus als er chips zijn, worstenbroodjes en bittergarnituur (ik noem maar een dwarsstraat) dan beslis je zelf of je dat eet of niet. Een keer een uitzondering maken is echt niet slecht hoor.

Als ik zelf een verjaardag zou doen, dan zou ik sowieso dingen serveren die ik lekker vind. Dus idd wel die gesneden groenten met hummus of bijvoorbeeld zelfgemaakte guacamole neerzetten. Of wraps, die je zelf hebt gemaakt vullen met biologische dingen.
Het is niet alsof mensen het echt proeven. En voor de vorm kan je toch een chips bakje neerzetten als je dat echt wil.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  NoorA do 13 jan 2011 - 6:57

Hé Dames,

Hoe maken jullie (bij Sananas en Jen zag ik m staan dacht ik) die tomatensoep?

Goed bezig allemaal!
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 10:15

NoorA schreef:Hé Dames,

Hoe maken jullie (bij Sananas en Jen zag ik m staan dacht ik) die tomatensoep?

Goed bezig allemaal!

Hoihoi! Hier mijn eigen recept van tomatensoep:)

Ingredienten:
Ongeveer 6 tomaten, afhankelijk van de hoeveelheid die je wilt maken.
Blikje tomatenpuree.
Een ui.
2 tenen knoflook (Of meer of minder, wat je zelf lekker vindt).
Chilipeper.
Zout en peper.
Verse basilicum.
Olijfolie.
Spinazie.
Eventueel creme fraiche of iets dergelijks.

Ik laat de tomaten even zachter worden in warm water. Ondertussen snij ik de ui in kleine stukjes. Daarna doe ik de tomaten kort in de blender, tot ze redelijk fijn zijn gemalen.
De ui fruiten in een redelijke hoeveelheid olijfolie. Als de uit glazig ziet de knoflook erbij en even doorfruiten.
Daarna de tomatenpuree erbij, even kort meebakken.
Daarna de tomatendrab erbij smile Goed roeren, eventueel met een garde.
Zout, peper, chilipeper naar smaak toevoegen. Goed voorverwarmen.
Eventueel kun je er creme fraiche bijdoen om het romiger te maken of water om de soep te verdunnen.
Dan pak ik een kom en doe daar een handje spinazie in. De soep schep ik er overheen. Op die slinkt de spinazie wel, maar blijft hij lekker knapperig smile
Meestal eet ik er een cracker met gerookte zalm bij voor de vetzuren...

Eet smakelijk! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  NoorA do 13 jan 2011 - 10:16

Klink heerlijk sannanas, Thanks! Ga het dit weekend proberen smile
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 11:18

NoorA schreef:Klink heerlijk sannanas, Thanks! Ga het dit weekend proberen smile

Graag gedaan smile Ik vind hem persoonlijk echt heerlijk! Kan er wel van blijven eten, hoewel Amber dat natuurlijk weer niet leuk vind Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro do 13 jan 2011 - 21:08

Ik maak ook wel eens verse courgette soep. Dat staat dan weer niet in Amber's boek maar ik neem aan dat een soep, gevuld met alleen maar verse ingredienten ook gewoon prima is?

Ik vind die soep namelijk écht om je vingers bij af te likken! Mjamm ga hem dit weekend maar weer eens maken :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 21:10

Ja, jouw courgettesoep is inderdaad lekker Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 0:00

Caro schreef:Ik maak ook wel eens verse courgette soep. Dat staat dan weer niet in Amber's boek maar ik neem aan dat een soep, gevuld met alleen maar verse ingredienten ook gewoon prima is?

Ik vind die soep namelijk écht om je vingers bij af te likken! Mjamm ga hem dit weekend maar weer eens maken :-)

Tuurlijk, alles wat vers, natuurlijk en ''echt'' is, mag je gewoon hebben hoor. Heb je een recept van jouw courgettesoep? Klinkt erg lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Verona vr 14 jan 2011 - 3:13

Caro schreef:
Overigens voor de mensen die geen groenwinkel in de buurt hebben. Ik heb een website gevonden, die de boodschappen ook gewoon thuis komt brengen. Handig voor de werkende mens én als je geen groene winkel in de buurt hebt.

Welke site is dat? Ik vind het namelijk verschrikkelijk dat ik heel veel dingen niet kan halen. En op die manier kan ik het evengoed in huis halen, al zal het wel duur zijn?
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  ekiaam87 vr 14 jan 2011 - 3:38

Sannanas schreef:
NoorA schreef:Hé Dames,

Hoe maken jullie (bij Sananas en Jen zag ik m staan dacht ik) die tomatensoep?

Goed bezig allemaal!

Hoihoi! Hier mijn eigen recept van tomatensoep:)

Ingredienten:
Ongeveer 6 tomaten, afhankelijk van de hoeveelheid die je wilt maken.
Blikje tomatenpuree.
Een ui.
2 tenen knoflook (Of meer of minder, wat je zelf lekker vindt).
Chilipeper.
Zout en peper.
Verse basilicum.
Olijfolie.
Spinazie.
Eventueel creme fraiche of iets dergelijks.

Ik laat de tomaten even zachter worden in warm water. Ondertussen snij ik de ui in kleine stukjes. Daarna doe ik de tomaten kort in de blender, tot ze redelijk fijn zijn gemalen.
De ui fruiten in een redelijke hoeveelheid olijfolie. Als de uit glazig ziet de knoflook erbij en even doorfruiten.
Daarna de tomatenpuree erbij, even kort meebakken.
Daarna de tomatendrab erbij smile Goed roeren, eventueel met een garde.
Zout, peper, chilipeper naar smaak toevoegen. Goed voorverwarmen.
Eventueel kun je er creme fraiche bijdoen om het romiger te maken of water om de soep te verdunnen.
Dan pak ik een kom en doe daar een handje spinazie in. De soep schep ik er overheen. Op die slinkt de spinazie wel, maar blijft hij lekker knapperig smile
Meestal eet ik er een cracker met gerookte zalm bij voor de vetzuren...

Eet smakelijk! smile

Ik wil deze vanavond maken, maar had nog wat vraagjes.
* Met 6 tomaten, voor hoeveel personen soep heb je dan ongeveer? (of hoeveel liter als dat makkelijker is)
* Dat water, waar je de tomaten zacht mee laat worden, gebruik je die later nog een keer voor de soep? Of doe je er in principe geen water bij, maar gebruik je het sap van de tomaten en de tomatenpuree?
* Hoeveel creme fraiche doe je erin?

Sorry, het wordt de allereerste keer dat ik zelf soep maak (voorheen altijd uit pakje ofzo)
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Amie vr 14 jan 2011 - 8:51

Hier ook een volger van EJMS&G
Nu in mijn oven de gezonde koekjes. Ben heeel benieuwd! Leuk om hier ideeen en recepten op te doen.
Dit weekend wegen. Ik ben erg benieuwd!

Amie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 18
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 9:56

Ik denk dat ik dat boek ook maar eens aan moet schaffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 10:14

Ik be as we speak tzaziki aan het maken! Dat is ook goed angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  ekiaam87 vr 14 jan 2011 - 10:32

Mijn soep was heerlijk Very Happy Very Happy
Was er helemaal trots op en ook vriendlief vond het erg lekker Very Happy
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Monte vr 14 jan 2011 - 10:33

Jen_ schreef:Ik be as we speak tzaziki aan het maken! Dat is ook goed angel

Grappig dat je het zegt. Dat heb ik net vandaag in de supermarkt gekocht. Ik weet alleen niet of het goed is. Er staat op dat er yoghurt inzit maar niet of het volle of magere yoghurt is. Zou dat wat uitmaken denk je?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 12:38

Monte schreef:
Jen_ schreef:Ik be as we speak tzaziki aan het maken! Dat is ook goed angel

Grappig dat je het zegt. Dat heb ik net vandaag in de supermarkt gekocht. Ik weet alleen niet of het goed is. Er staat op dat er yoghurt inzit maar niet of het volle of magere yoghurt is. Zou dat wat uitmaken denk je?

Vol of mager maakt niet uit, als het maar 'puur' is. En ik gok zo dat er E-nummers in zitten om het o.a. langer houdbaar te houden. Ga er maar vanuit dat het erin zit, anders even lezen op de zijkant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 12:41

ekiaam87 schreef:
Sannanas schreef:
NoorA schreef:Hé Dames,

Hoe maken jullie (bij Sananas en Jen zag ik m staan dacht ik) die tomatensoep?

Goed bezig allemaal!

Hoihoi! Hier mijn eigen recept van tomatensoep:)

Ingredienten:
Ongeveer 6 tomaten, afhankelijk van de hoeveelheid die je wilt maken.
Blikje tomatenpuree.
Een ui.
2 tenen knoflook (Of meer of minder, wat je zelf lekker vindt).
Chilipeper.
Zout en peper.
Verse basilicum.
Olijfolie.
Spinazie.
Eventueel creme fraiche of iets dergelijks.

Ik laat de tomaten even zachter worden in warm water. Ondertussen snij ik de ui in kleine stukjes. Daarna doe ik de tomaten kort in de blender, tot ze redelijk fijn zijn gemalen.
De ui fruiten in een redelijke hoeveelheid olijfolie. Als de uit glazig ziet de knoflook erbij en even doorfruiten.
Daarna de tomatenpuree erbij, even kort meebakken.
Daarna de tomatendrab erbij smile Goed roeren, eventueel met een garde.
Zout, peper, chilipeper naar smaak toevoegen. Goed voorverwarmen.
Eventueel kun je er creme fraiche bijdoen om het romiger te maken of water om de soep te verdunnen.
Dan pak ik een kom en doe daar een handje spinazie in. De soep schep ik er overheen. Op die slinkt de spinazie wel, maar blijft hij lekker knapperig smile
Meestal eet ik er een cracker met gerookte zalm bij voor de vetzuren...

Eet smakelijk! smile

Ik wil deze vanavond maken, maar had nog wat vraagjes.
* Met 6 tomaten, voor hoeveel personen soep heb je dan ongeveer? (of hoeveel liter als dat makkelijker is)
* Dat water, waar je de tomaten zacht mee laat worden, gebruik je die later nog een keer voor de soep? Of doe je er in principe geen water bij, maar gebruik je het sap van de tomaten en de tomatenpuree?
* Hoeveel creme fraiche doe je erin?

Sorry, het wordt de allereerste keer dat ik zelf soep maak (voorheen altijd uit pakje ofzo)

Heee, sorry ik zie je reactie nu pas! Ben de hele dag ''druk'' geweest...
Met 6 tomaten heb je denk ik voor 2 personen soep... Het water waar ik de tomaten zacht mee laat worden gebruik ik niet nog een keer. Ik doe er zelf namelijk geen water bij, ik hou van stevige soep smile Creme fraiche kun je er zoveel indoen als je zelf lekker vind! Ik gebruik het zelf namelijk niet meer...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 12:42

ekiaam87 schreef:Mijn soep was heerlijk Very Happy Very Happy
Was er helemaal trots op en ook vriendlief vond het erg lekker Very Happy

Haha en deze reactie lees ik nu pas, fijn dat hij goed gelukt is! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 8:16

Ik zag dat het boek 22,49 kost??!?! dat vind ik een beetje duur eigenlijk :S

jammer

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 8:42

Ik heb een expert nodig Cool

Liep in de supermarkt en zag een zakje 'rode linzen', dus ik dacht HEBBEN! En nu? :P
Op het zakje staat aan de zijkant algemene bereidingswijze voor peulvruchten: wassen (spliterwten niet weken) en in 2l water aan de kook brengen en 60 tot 120 minuten koken. Euuuh, dat is nogal een verschil??? Dus ik ging googlen.

Vond ik dit! Haha!

In tegenstelling tot veel andere peulvruchten hoeven linzen niet geweekt te worden. Ook de kooktijd is veel korter, 20 minuten is meestal al voldoende.


Wie helpt me? (Geen haast, ze staan niet op het vuur ofzo, maar ik heb gewoon geen flauw idee!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 6 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 32 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 19 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum