Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

+61
Rebecca
Esperanza
Queen
Emma_
Rovine
Liz
Ibbeltje
Coco
Bay
lovina
SuperGrover
Leine
Kiwi86
Minx
Starla
_Femme
Hannah
Ploen
Inge
aniet
Mint
IndianRose
Zeester
Didi
Euphoria
Pancake
Roza
claudiaveronique
luenca
Lavendel
Isis
Nathalie
Jules
bolus26
Feline
Mysterious
Pannetoet
Stoplicht
Rosa
Caresses
Amie
NoorA
Verona
minoessepoes
Le Chat Noir
jena
Caro
SaS
Jay
Poeke
SoGood
Ugly Betty
ekiaam87
Arwyn
Monte
Ella
Blond
Sweety
Lise_E
Zonnetje
Julia
65 plaatsers

Pagina 18 van 32 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 25 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Feline ma 21 maa 2011 - 8:21

Ik heb net alle wasacrackers bekeken en de 'lijnzaad' variant bevat geen gist!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 8:41

Feline schreef:Nou, ik heb het een beetje geprobeerd maar ik val maar niet af.. Dus ga nu echt even voor streng. 's Ochtends bakje yoghurt met muesli, tussendoor appel, groentesalade als lunch, tussendoor bakje kwark en stuk fruit en avond alleen groente met vegetarisch vlees of vis.

Probeer de koolhydraten zoveel mogelijk te schrappen. Vriendin van me doet zo'n heel fout shake-dieet, had exact hetzelfde figuur als ik en is nu al 11 kilo kwijt.. Ben ik toch wel jaloers hoe dondersgoed ik ook weet dat het heel slecht is wat ze doet!

Wat jammer dat je niet afvalt! Tip: ontbijten met 2 gebakken (spiegel)eieren zonder brood, een ei door je salade, eieren geven je een vol gevoel. Loop je niet de hele dag met honger Wink En je eiwiten heb je nodig.

Edit: een gekookt ei als 'vlees' bij je eten is ook goed. Vleesvervangers zitten vaak voor geraffineerde koolhydraten (zoals Vales, Quorn) ik kies meestal voor een groenteburger die andere dingen eet ik niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Hannah ma 21 maa 2011 - 9:24

Hallo allemaal...

Ik volg al een tijdje dit forum... ben zelf ook een enorme fan van het boek van Amber.
Heb het boek drie weken geleden gekocht en probeer het zo veel mogelijk toch wel nauwkeurig te volgen. Ben altijd wel een soort "Healthfreak" geweest, maar dit boek heeft me alleen maar enthousiaster gemaakt... Very Happy
Ik at altijd al erg gezond (eigenlijk volgens de Food IQ) maar nu ben ik ook nog radicaal gestopt met gewoon brood (eet alleen nog spelt, roggebrood en zuurdesembrood) en de melk.
Ook de groentesappen in de ochtend zijn een vast ritueel geworden. Ik gebruik de recepten uit het boek. Bij gebrek aan een sapcentrifuge doe ik gewoon alles in de blender en maak het geheel iets meer vloeibaar door gewoon water toe te voegen.
Die "sapjes" drinken doet bij mij echt wonderen!! M'n cellulite is drastisch verminderd! Laughing
Mag ik hier een beetje meekletsen zo af en toe?
Ik denk dat ik ook nog wel eens wat receptjes heb. (Hou erg van koken en het is een hobby om het nu zo Food IQ verantwoord mogelijk te doen)

Bye!!

Hannah
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 21-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Feline ma 21 maa 2011 - 9:47

Jen_ schreef:
Feline schreef:Nou, ik heb het een beetje geprobeerd maar ik val maar niet af.. Dus ga nu echt even voor streng. 's Ochtends bakje yoghurt met muesli, tussendoor appel, groentesalade als lunch, tussendoor bakje kwark en stuk fruit en avond alleen groente met vegetarisch vlees of vis.

Probeer de koolhydraten zoveel mogelijk te schrappen. Vriendin van me doet zo'n heel fout shake-dieet, had exact hetzelfde figuur als ik en is nu al 11 kilo kwijt.. Ben ik toch wel jaloers hoe dondersgoed ik ook weet dat het heel slecht is wat ze doet!

Wat jammer dat je niet afvalt! Tip: ontbijten met 2 gebakken (spiegel)eieren zonder brood, een ei door je salade, eieren geven je een vol gevoel. Loop je niet de hele dag met honger Wink En je eiwiten heb je nodig.

Edit: een gekookt ei als 'vlees' bij je eten is ook goed. Vleesvervangers zitten vaak voor geraffineerde koolhydraten (zoals Vales, Quorn) ik kies meestal voor een groenteburger die andere dingen eet ik niet meer.

Hahaha.. heb nog een half uur bij 't vlees in de supermarkt gestaan.. kipnuggetje of vegetarische schnitzel. Toch maar dat laatste gedaan in de veronderstelling dat dat mij 't slankst maakt Wink

Ik doe inderdaad al een ei door m'n salade tijdens de lunch en heb nu dus crackers gekocht om rond 16 uur te eten. Ik lunch namelijk om 12.30 en dineer altijd ná 20 uur.

Hoop zo dat er nu wat vanaf gaat. Er kan namelijk echt makkelijk 10 kilo af bij mij maar zelfs 1 kilo lijkt al te veel. Heb geen weegschaal dus geen idee wat ik weeg maar hoop dat m'n kleding wat wijder gaat zitten.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 9:57

@ feline: Ik ben ook aan het afvallen (ik eet trouwens niet geheel volgens amber maar volgens de richtlijnen van een dieetist, dus ik breek even in in dit topic smile ) maar.... bij mij gaat het ook heel langzaam. Ik heb gelukkig een weegschaal en daardoor weet ik dat ik inmiddels 6 kilo kwijt ben, maar als ik naar mijn kleding/spiegelbeeld kijk lijkt het alsof er nog geen bal vanaf is. Misschien is het dus zo dat je wel wat kwijt bent maar dat je het gewoon zelf nog niet ziet?

En heb geduld! Mijn lichaam moest heel erg omschakelen dus het duurde lang voordat er uberhaupt maar iets vanaf ging. Een vriendin van mij was via SB heel snel heel veel kwijt. Jaloers dat ik was! Maar ja, ik hou me maar voor dat het dan wel langzamer gaat bij mij, maar dat ik met mijn fruit toch echt wel gezonder bezig ben dan zij met haar eierkoeken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Feline ma 21 maa 2011 - 10:02

Wat een lieve reactie VH! En wat goed van je dat er al 6! kilo af is.. dat is superveel! Ik weet zeker dat anderen dat wel zien! En je slaat de spijker op de kop.. ik ben ook gewoon veel te ongeduldig. Daarom ben ik ook even heel jaloers op dat vriendinnetje die binnen 6 weken 11 kilo kwijt is. Maar ik hou mezelf voor dat dat er ook zo weer aan zit en dat het heel slecht voor je lichaam is.

Vind 't wel moeilijk hoor. Merk nu echt dat ik een suiker-addict ben. Vind het zo lekker om 's avonds een koekje of stukje chocola te eten. Maar dat mag ik nu in het weekend.

Had vrijdag ook cashewnoten op de markt gekocht omdat noten gezond zijn.. Maar niet als je net als ik direct die 100 gram op eet.. Dus dat doe ik ook niet weer.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 10:07

Haha! Ja daar had ik ook last van. Dan denk je, oh... maar dit is gezond, daar mag ik wel wat meer van! Nou nee dus, alles met mate smile .

Maar zie die momenten als leerpunten en de volgende keer doe je het gewoon niet meer. Niet gelijk bij de pakken neer gaan zitten maar sta er even bij stil, bedenk hoe je dat de volgende keer aan gaat pekken en laat het dan los en ga er weer voor.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar hou je doel voor ogen! Succes Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 10:09

Feline schreef:
Jen_ schreef:
Feline schreef:Nou, ik heb het een beetje geprobeerd maar ik val maar niet af.. Dus ga nu echt even voor streng. 's Ochtends bakje yoghurt met muesli, tussendoor appel, groentesalade als lunch, tussendoor bakje kwark en stuk fruit en avond alleen groente met vegetarisch vlees of vis.

Probeer de koolhydraten zoveel mogelijk te schrappen. Vriendin van me doet zo'n heel fout shake-dieet, had exact hetzelfde figuur als ik en is nu al 11 kilo kwijt.. Ben ik toch wel jaloers hoe dondersgoed ik ook weet dat het heel slecht is wat ze doet!

Wat jammer dat je niet afvalt! Tip: ontbijten met 2 gebakken (spiegel)eieren zonder brood, een ei door je salade, eieren geven je een vol gevoel. Loop je niet de hele dag met honger Wink En je eiwiten heb je nodig.

Edit: een gekookt ei als 'vlees' bij je eten is ook goed. Vleesvervangers zitten vaak voor geraffineerde koolhydraten (zoals Vales, Quorn) ik kies meestal voor een groenteburger die andere dingen eet ik niet meer.

Hahaha.. heb nog een half uur bij 't vlees in de supermarkt gestaan.. kipnuggetje of vegetarische schnitzel. Toch maar dat laatste gedaan in de veronderstelling dat dat mij 't slankst maakt Wink

Ik doe inderdaad al een ei door m'n salade tijdens de lunch en heb nu dus crackers gekocht om rond 16 uur te eten. Ik lunch namelijk om 12.30 en dineer altijd ná 20 uur.

Hoop zo dat er nu wat vanaf gaat. Er kan namelijk echt makkelijk 10 kilo af bij mij maar zelfs 1 kilo lijkt al te veel. Heb geen weegschaal dus geen idee wat ik weeg maar hoop dat m'n kleding wat wijder gaat zitten.

Ik zou de volgende keer dus niet meer voor een vegatarische schnitzel kiezen... Maar voor een groenteburger of ei. Of ipv ei kikkererwten dat vult ook lekker! En dan door je gerecht heen, niet gewoon zo ernaast, dat vind ik niet zo lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Feline ma 21 maa 2011 - 10:09

Ja, en ik was al zo trots op mezelf want naast me stonden al m'n collega's patat te eten (was op de markt) en koekkruimels te kopen (mijn absolute guilty pleasure) dus die noten waren al een overwinning. Maar misschien moet ik voortaan gewoon maar 50 gram kopen haha..

Ik ga 't proberen vol te houden. Jij bent nu mijn grote voorbeeld!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 10:11

haha! Nou ik voel me vereerd maar ik ben er nog lang niet hoor! Er moet nog 20 kilo af dus ik heb nog een lánge weg te gaan....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Feline ma 21 maa 2011 - 10:16

20 kilo?? Kan dat? Dan ben je ook wel ultraslank of niet?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 10:21

Ik hoop dat het kan ja smile. En dan ben ik idd slank maar gewoon normaal slank wat bij mijn lengte past en bij mijn leeftijd past aangezien ik het liefst zoveel zou willen wegen als toen ik 16 was, maar dat is wel een beetje onrealistisch denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 10:23

Feline schreef:
Had vrijdag ook cashewnoten op de markt gekocht omdat noten gezond zijn.. Maar niet als je net als ik direct die 100 gram op eet.. Dus dat doe ik ook niet weer.
Dit zijn nou net weer noten die niet echt gezond zijn :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 20:29

Smikkell schreef:
Feline schreef:
Had vrijdag ook cashewnoten op de markt gekocht omdat noten gezond zijn.. Maar niet als je net als ik direct die 100 gram op eet.. Dus dat doe ik ook niet weer.
Dit zijn nou net weer noten die niet echt gezond zijn :S

Nouja als je er 15 eet op een dag is het niet zo erg toch? Ik eet dat wel eens als tussendoortje op het werk. (wel ongezouten natuurlijk)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 20:42

Het lukt niet om hier te plaatsen, onderaan staat een schemaatje..

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/44839-noten-zijn-gezond.html

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 20:47

Jen_ schreef:
Smikkell schreef:
Feline schreef:
Had vrijdag ook cashewnoten op de markt gekocht omdat noten gezond zijn.. Maar niet als je net als ik direct die 100 gram op eet.. Dus dat doe ik ook niet weer.
Dit zijn nou net weer noten die niet echt gezond zijn :S

Nouja als je er 15 eet op een dag is het niet zo erg toch? Ik eet dat wel eens als tussendoortje op het werk. (wel ongezouten natuurlijk)
Wat ik vooral wilde zeggen is dat je noten kiest omdat ze gezond zijn, dan zijn er betere keuzes qua noten. Ze zijn niet meteen slecht en ongezond, maar misschien wel handig om te weten dat je beter andere noten kunt kiezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 21:18

Smikkell schreef:
Jen_ schreef:
Smikkell schreef:
Feline schreef:
Had vrijdag ook cashewnoten op de markt gekocht omdat noten gezond zijn.. Maar niet als je net als ik direct die 100 gram op eet.. Dus dat doe ik ook niet weer.
Dit zijn nou net weer noten die niet echt gezond zijn :S

Nouja als je er 15 eet op een dag is het niet zo erg toch? Ik eet dat wel eens als tussendoortje op het werk. (wel ongezouten natuurlijk)
Wat ik vooral wilde zeggen is dat je noten kiest omdat ze gezond zijn, dan zijn er betere keuzes qua noten. Ze zijn niet meteen slecht en ongezond, maar misschien wel handig om te weten dat je beter andere noten kunt kiezen.

Ah zo. Welke dan, of staat dat in je linkje? Amandelen zeker, en hazelnoten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Ploen di 22 maa 2011 - 23:50

Nou ben nu voor de derde dag bezig, gister wat producten gehaalt bij de natuurwinkel en brood. Groente en fruit wel gewoon uit de supermarkt, doen jullie dit ook? Of halen jullie het echt sllemaal biologisch bij een boer ofzo?
Hoe snel merkten jullie resultaat?
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:52

Geïnspireerd door dit topic ben ik gister bij een ecologische supermarkt geweest. Ik dacht ik ga eens kijken naar speltbrood. Maar dat was gewoon €4,05!! Ik denk dat ik toch maar gewoon trouw mijn volkorenbroodjes blijf eten...
Ik heb wel gedroogde bananen gehaald, die waren heerlijk :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Feline wo 23 maa 2011 - 0:05

VH, ik kocht (eet nu even zo min mogelijk koolhydraten) ook zuurdesem bij de bioboer.. Ben bij 3 verschillende geweest en daar zit 't brood allemaal rond de €2,80.. Misschien een andere winkel proberen?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 1:13

Ik heb zaterdag echt superlekker brood gehaald. Zuurdesem met noten en vruchten.
Wel € 4,- voor 9 sneetjes. :shock: Maar het was het waard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Nathalie wo 23 maa 2011 - 1:34

Coco schreef:Ik heb zaterdag echt superlekker brood gehaald. Zuurdesem met noten en vruchten.
Wel € 4,- voor 9 sneetjes. :shock: Maar het was het waard.

Dat is wel heel duur.

Ik betaal voor een zuurdesem brood bij de groene winkel tussen de 2,50 en 3 euro. Ligt eraan of je een kale of luxe wilt zeg maar.

Groente haal ik bij de Lidl, die is het minst bespoten en anders op de markt of bij de turkse winkel. Op de markt hier staat ook een gezondheidskraam die veel producten verkoopt die ik nodig heb. Ik heb gewoon geen geld voor biologisch groente.

Ik eet de notenmix van de AH of de C1000. Daar zitten hazelnoten, paranoten, amandelen en pecannoten in. Allemaal gewoon puur natuur niet gefrituurd. Bij de C1000 zijn al die noten nu 1+1 gratis.

Nathalie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 1:42

Ik haal mijn zuurdesem bij de natuurwinkel. Soms voor 2.80 soms voor 4 euro. Maar maakt me niet zo veel uit, eet niet zo vaak brood. Doe er ruim 2 weken mee! (leg het in de vriezer)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Ugly Betty wo 23 maa 2011 - 1:44

Wat een duur brood allemaal! Ik haal het bij de bakker voor €1,70...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Ugly Betty wo 23 maa 2011 - 1:46

Ploen schreef:Nou ben nu voor de derde dag bezig, gister wat producten gehaalt bij de natuurwinkel en brood. Groente en fruit wel gewoon uit de supermarkt, doen jullie dit ook? Of halen jullie het echt sllemaal biologisch bij een boer ofzo?
Hoe snel merkten jullie resultaat?

Ik koop groente en fruit ook gewoon in de supermarkt of op de markt, vind het biologisch ook te duur. Ik merk dat ik wel iets fitter ben, maar ik moet zeggen dat het me de laatste paar dagen niet gelukt is om geen chocola te eten (ongesteld Twisted Evil). Maar je lichaam heeft wel wat tijd nodig om te ontgiften en om te wennen aan het nieuwe eetpatroon.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 18 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 18 van 32 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 25 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum