Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Darius
joyce0606
Tania
Bruintje Beer
Mamsie
Nana
Pien
Flower_L
piene1983
Jazzlyn
Laced
SarahKey
Cranberrie
_Lana_
Papillio
sharky
Supertalentje
meisje
miss piggy
Happy
Clapperdie
Shy
Aimee
Monnie
Jasmine
CCC
Rouge
koNijntje
Lejow
Earane
34 plaatsers

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 36 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Lejow za 7 jan 2012 - 23:23

Kunnen we op de fiets naartoe haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 36 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Happy zo 8 jan 2012 - 0:00

Haha met een aantal cm ontsluiting bij je vriend achterop de fiets? laughcry

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lejow zo 8 jan 2012 - 0:08

Happy schreef:Haha met een aantal cm ontsluiting bij je vriend achterop de fiets? laughcry

Moetie wel doorfietsen Twisted Evil En niet te hard over de hobbels gaan whahahahaha Very Happy

(goddank staat er ook een auto voor de deur Very Happy )

Dat vind ik ook nog wel eng hoor.. Bedoel, je weeen beginnen, en wanneer ga je dan naar het ziekenhuis? En dan moet je dus, terwijl je weeen hebt, in de auto gaan zitten en er in het ziekenhuis al strompelend weer uit..
Pffff
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Shy zo 8 jan 2012 - 0:47

Lejow schreef:
Happy schreef:Haha met een aantal cm ontsluiting bij je vriend achterop de fiets? laughcry

Moetie wel doorfietsen Twisted Evil En niet te hard over de hobbels gaan whahahahaha Very Happy

(goddank staat er ook een auto voor de deur Very Happy )

Dat vind ik ook nog wel eng hoor.. Bedoel, je weeen beginnen, en wanneer ga je dan naar het ziekenhuis? En dan moet je dus, terwijl je weeen hebt, in de auto gaan zitten en er in het ziekenhuis al strompelend weer uit..
Pffff

Lijkt mij ook helemaal niks Cry
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  koNijntje zo 8 jan 2012 - 0:50

de eerste reactie van mijn vriend was dat hij graag naar het ziekenhuis wilde als ik ging bevallen, leek hem lekker makkelijk. thuis geen 'troep' enzo.. maar toen ik hem vertelde dat je echt niet vanaf de 1e wee daarheen kon en pas bij 4-5cm richting ziekenhuis mag vertrekken draaide hij (gelukkig) bij.
als ik terug kijk op de bevalling denk ik dat we het ziekenhuis helemaal niet hadden gehaald.. de vk is hier geweest toen de vliezen waren gebroken en het volgende moment dat ze kwam had ik volledige ontsluiting en persweeën.

en ik vond het heerlijk om thuis te zijn! alleen jammer dat ik toen alsnog naar het zkh moest om te hechten, maar op dat moment kon het me niets schelen en toen we thuis kwamen was alles opgeruimd en konden we in een lekker schoon bed duiken! Very Happy

Laatst aangepast door koNijntje op zo 8 jan 2012 - 0:51; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Happy zo 8 jan 2012 - 0:50

Op dit moment wil ik graag zo lang als het kan thuis blijven, als ik er een goed gevoel over heb thuis bevallen en anders kunnen we altijd nog richting ziekenhuis, maar inderdaad.. in de auto e.d dat lijkt me niet prettig :shock: :P.
Maar daar aan de andere kant, ik moet een bed beneden opzetten omdat hier tegenwoordig niet meer op de boven verdieping bevallen mag worden. Vanaf hoeveel weken zet ik dat gevaarte op in de woonkamer, dat lijkt voor geen meter!

Vind het lastig dat mensen je zo aan het twijfelen kunnen maken, heb je voor jezelf besloten in het ziekenhuis te willen bevallen zegt iemand dat thuis veel relaxter en aangenamer is en dat de vk je echt geen minuut te lang thuis laat als ze het niet vertrouwd. Dan denk ik, Hmm daar zit ook wat in en twijfel ik weer.
Zoals ik al zei, zoveel keuzes..echt lastig.. :P

Woehoe, we hebben zojuist 1 jongensnaam gevonden waar we het redelijk over eens zijn.. wie weet komen we er wel..:P

Happy
Prater
Prater

Bericht  koNijntje zo 8 jan 2012 - 0:52

oh, maar als ik een bed in de woonkamer neer had moeten zetten was ik wel naar het ziekenhuis gegaan, denk ik! angel
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 0:54

Meiden dat komt allemaal goed!
Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en moet dat deze keer ook weer (we wonen te ver van t ziekenhuis af) we moesten dus ook best een stukje rijden (ong. 40 km denk ik)
Wij zijn gewoon heel erg optijd vertrokken (ik had 3 cm) en dat vond ik heel prettig.
Deze keer ga ik ook lekker optijd naar het ziekenhuis toe.

Ik heb bij mijn zoontje vier weken bv gegeven maar het deed ook ontzettend pijn.. Daardoor ben ik gestopt..

Nu ga ik t wel weer proberen maar wil geen hulp van de verpleging bij het aanleggen deze keer.. Want dat ging de vorige keer gelijk fout waardoor ik het ziekenhuis verliet met aan allebei de kanten al kloven..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 0:59

SarahKey schreef:Lejow: bij 'mijn' ziekenhuis laten ze het kindje eerst een uur op je buik liggen. Bloot op bloot. Naja als het allemaal goed gaat dan. Als je borstvoeding wilt geven leggen ze de baby in dat uur aan. Ik heb ook verhalen gehoord dat een baby zelf al naar de borst zocht, heel natuurlijk.

Dat deed mijn dochter inderdaad I love you die kroop zelf omhoog en legde zich zonder hulp aan. Zo bijzonder was dat!! Mijn zoontje heeft ook lang bij me gelegen maar hij deed dat niet.

Weeen in de auto is inderdaad niet fijn, ik had weeen om de minuut toen wij naar het ZH gingen (gelukkig 's nachts, niet druk op de weg dus, ongeveer 20 min rijden). Maar ik ben ook wel echt blij dat we bij de tweede hebben gekozen voor een thuisbevalling en dat er geen complicaties waren, anders was ik echt in de auto of in de ambulance bevallen. Nu vroeg de verloskundige ook "waar wil je bevallen? Ja ik vraag dat nu wel maar eigenlijk heb je ws geen keus en wordt het thuis". Zie daar best tegenop, hoop dat het dit keer weer 's nachts begint en dat de verloskundige weer in de buurt is, als het overdag is zit mijn vriend nl een uur verderop en als de verloskundigen gewoon thuis zijn wonen ze allemaal minimaal 20 minuten rijden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 1:28

Dat lijkt me best wel eng Arden. Dat het zo snel kan gaan. De vorige keer ben ik in minder dan 3 uur bevallen en ik maak me er al zorgen. In welke week zijn jouw kinderen geboren?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 1:42

yvonne schreef:Dat lijkt me best wel eng Arden. Dat het zo snel kan gaan. De vorige keer ben ik in minder dan 3 uur bevallen en ik maak me er al zorgen. In welke week zijn jouw kinderen geboren?

Ja ik vind het eng maar ook de verloskundigen voelen zich er niet helemaal prettig bij merk ik. Ik heb nu zes controles gehad bij drie verschillende en ze beginnen elke keer zelf over de bevalling, ik kreeg van degene die de vorige bevalling had gedaan met 15 weken zelfs al mondelinge belinstructies, haha. Dat was zo geluk dat zij net klaar was met een andere bevalling vijf minuten verderop, want zij woont dus op bijna een half uur afstand. Maar goed. Ze benadrukken elke keer dat ik écht meteen moet bellen en écht even duidelijk moet zeggen dan dat het de vorige keer zo snel ging. En ook dat als het zo snel gaat, het meestal ook wel goed gaat als ouders het alleen moeten doen. Ik ben gewoon bang dat ik helemaal alleen ben, of met de kinderen thuis. Dat lijkt me niet prettig Laughing Of dat mijn vliezen breken en de baby in het vruchtwater heeft gepoept zoals de oudste, dan moeten we dus naar het ZH maar als het weer zo snel gaat... maar mijn moeder had ook een bevalling van 1,5-2u bij de tweede en bij de derde duurde het ongeveer zes uur met een hele prettige opbouw. Nog steeds snel maar doe mij dat maar, ik vond dit echt heftig.

Ze zijn geboren met 39w4d en 39w2d! Als dit kindje ook met 39w2d komt, wordt hij geboren op mijn vriends verjaardag. Dat zou ik wel leuk vinden! Maar goed kan ook vroeger of later natuurlijk Wink

Gast
Gast

Bericht  studiebol zo 8 jan 2012 - 8:27

Meiden bij vraag&aanbod heb ik een topic geopend met positiekleding te koop! Misschien is het wat voor jullie...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 22:35

Hai meiden,

Wij zijn weer terug van het nachtje weg en hebben het heerlijk gehad!
Vanochtend naar de tandarts geweest en alles was goed, moeten alleen zoonlief van het duimen gaan afhouden hmmm dat word nog lastig!
Woensdag weer naar de VK ben benieuwd hoe hoog mijn baarmoeder nu precies zit, voor mijn gevoel al heel hoog namelijk.

Jullie hebben veel geschreven van t weekend maar vanaf nu zal ik weer reageren smile

Fijne dag!

Gast
Gast

Bericht  CCC ma 9 jan 2012 - 2:23

Wat hebben jullie veel geschreven zeg! smile

Snoepy: lekker dat jullie even weg zijn geweest! En nog fijner dat de tandarts weer meeviel, ben nooit zo dol op die halfjaarlijkse uitjes naar de tandarts...

Shygirl: Yeaaah! Eindelijk besteld! smile Ben je er al uit qua schoenen?

Yvonne: wel veel werk zo'n nieuw huis in je zwangerschap, maar ook een heel fijn vooruitzicht denk ik voor jullie! smile

Weegschaal: hihi ja als het goed is is het een meisje, laten het met de 20 weken echo nog wel even checken hoor!

Happy: jeetje ga je al zo snel na de bevalling weer aan het werk? Ik wil wel naar de 9 maanden beurs, maar twijfel even of ik dan wel fit genoeg ben... Merk nu na een dagje winkelen dat ik echt op ben... En op zo'n beurs is het mega druk... en vraag me af of het allemaal de moeite waard is qua kosten...

Flesvoeding/ borstvoeding: same here... Het word zo gepromoot en hoor alleen maar moeders die erbij zweren... Het lijkt me best veel gedoe eigenlijk, alleen ik kan dan voeden de eerste tijd (vind kolven maar niks), je moet er behoorlijk wat tijd in investeren, en ben een beetje bang voor de pijn. Ik heb bij mijn moeder meer bloed uit haar borsten gezogen dan melk, dus daar ben ik dan ook weer bang voor... Ik heb voor nu besloten dat ik het na de bevalling best eens wil proberen, maar haal gewoon flesjes en voeding in huis... is het niks, dan ga ik verder met flesvoeding. Mijn vriend vind dit trouwens wel heel jammer, die zou graag willen dat ik borstvoeding geef.

Namen: hier hadden wij voor de geslachtsbepaling al een meisjesnaam, jongensnaam kwamen we maar elke keer niet uit... Gelukkig is dat tot zover nog niet nodig, want denk wel dat de 20 weken echo hetzelfde zegt en anders moeten we maar even goed nadenken haha!

Vandaag ben ik thuis gebleven van het werk, ik voelde me vorige week al de hele week niet zo heel lekker... En mijn coordinator verwachtte nu gisteren dan ook dat ik weer eerder zou beginnen en een werkdag van 11 uur zou draaien, ik had al aangegeven dat ik het hele weekend ook al niet heel fit was en dat ik dit niet zou trekken. Uiteindelijk kwam het een beetje dwingend over, maar ik dacht echt even ja dus niet hoor. Zit de hele dag daar in de kou, sta weer alleen op de groep dus als ik ga werken en het gaat niet kan ik ook niet eerder weg... Gisteravond kreeg ik alweer behoorlijke hoofdpijn en pijn in mijn oren en ben weer lekker verkouden. Dus vandaag even niet, ze was in elk geval niet blij met mijn telefoontje vanmorgen maar ben nu zover dat het me eigenlijk weinig interesseert. Ze had nu een probleem en vond het niet fijn dat ik het op het laatste moment liet weten.... Terwijl ik haar dit van het weekend al had gemaild op haar mail. Ze had dus een achterwacht kunnen regelen, daarbij liet ze meteen doorschemeren dat ze het telefoonnummer niet had van 1 van de personeelsleden, dus zij viel al af. Ik dacht misschien is het tijd dat je je zaakjes op orde hebt hoor. Ik heb als leidinggevende nooit van mijn probleem, het probleem van de zieke gemaakt... Natuurlijk snap ik haar probleem, maar sinds dat ik er werk komt ze met alles op het laatste moment aanzetten en het is ook precies zoals zij het verwacht en wilt hebben... stukje autoritair leiderschap, maja... prima als dat jou manier is. Maar heb haar vaker al gevraagd of we meer vooruit kunnen plannen en de diensten kunnen verdelen.
Voelt eigenlijk wel een keer goed dat ik nu voor mezelf heb gekozen en dat ik nu even rust neem. De hoofdpijn en oorpijn zijn nog wel aanwezig, maar doe vandaag echt even niks... Voel de baby opeens dan ook meer sinds vanmorgen, waarschijnlijk weet ze niet wat haar overkomt... een moeder die een keer niks doet haha!

Mijn behang is nog steeds niet binnen van de webshop, heb net maar een mailtje eruit gedaan om te vragen wat de verwachte levertijd is.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happy ma 9 jan 2012 - 2:50

Jeetje ccc werkdagen van 11 uur? Dat kan toch niet :shock: Ik werkte voorheen ook met gemak van 9 tot 20 maar dat doe ik nu echt niet meer. Aan jezelf denken hoor!

Ik wil inderdaad proberen zo´n 6 weken na de bevalling mijn werk weer op te pakken, dat is een groot nadeel aan een eigen zaak hebben. Niet gelijk weer fulltime hoor, maar wel een paar uur in de week en zo weer opbouwen.

Het valt me mee dat er meer zo over borstvoeding denken, ik schaamde me haast om te zeggen dat ik het een `gedoe` vind. Mijn vriend wil ook liever de fles, maar laat mij wel vrij in de keuze.

Happy
Prater
Prater

Bericht  CCC ma 9 jan 2012 - 3:01

Ja idd... 11 uur trek ik echt niet meer, wat dat betreft vind ik het soms wel frustrerend dat ik echt sommige dingen moet aanpassen... Vroeger deed ik dat met gemak... Maar goed, vandaag lekker thuis en kijk morgen wel even wat ik doe...

Met een eigen zaak kun je inderdaad niet anders eigenlijk, is het een beetje dichtbij voor jou? En idd wat rustiger opbouwen is dan fijner... Het is natuurlijk ook een bewuste keuze die je al had gemaakt voor de zwangerschap denk ik...

Tja... soms praat ik weleens met die oom en tante van mijn vriend, zijn vrouw heeft een eigen bedrijf over natuurlijk ouderschap. Zij gaat hier echt best ver in, en dat past echt niet bij mij... Ook wbt borstvoeding voel ik me dan echt een beetje suf als ik dat soort dingen denk en durf er eigenlijk ook niet vooruit te komen... Voelt toch een beetje als dwang binnen deze maatschappij nu vind ik... Gisteren belde mijn vriend zijn oom trouwens, zijn vrouw is weer zwanger... nu 12 weken... dus schelen 6 weken.. Vind het aan de ene kant wel leuk, maar aan de andere kant is er weinig contact en ook met het nichtje. Ze hebben haar sinds de geboorte altijd een beetje bewust op afstand gehouden. Best apart dus eigenlijk... Misschien ben ik ook wel een beetje bang voor het vergelijken ofzo... want zij pakt dingen heel anders aan dan ik zou doen... Moet me daar ook niet zo druk over maken denk ik, uiteindelijk handel ik vanuit het beste naar mijn kind toe...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Monnie ma 9 jan 2012 - 3:14

@happy: wij hadden vanaf het begin al een meisjesnaam, maar nog geen jongensnaam. Gelukkig is het een meisje dus, haha. Ik wil nog wel een jongensnaam achter de hand hebben voor het geval dat, dat wordt nog lastig! Ik wil heel graag thuis bevallen, maar als het niet lukt gaan we alsnog naar het zh. Ik twijfel ook nog over bv, ik heb er geen goed ervaring mee van de vorige keer. Misschien dat ik het wel probeer, maar niet te lang door blijf klungelen als het niet lukt. Denk er nog even over na. Als jij je niet prettig voelt bij bv, moet je er niet aan beginnen hoor. Je moet er wel helemaal achter staan. Mensen hebben toch altijd commentaar. En je laatste vraag, ja, ik ga naar de 9maanden beurs met mijn moeder. Nu al zin in, haha.

@misspiggy: wij krijgen een meisje!

@ccc: ziek is ziek hè, goed dat je even een dagje thuis blijft.

@all: wij hebben zo nog een echo, heb een extra echo afspraak gemaakt bij een echobureau. Gewoon een korte 2d echo hoor. Kunnen we mooi nog even kijken en extra checken of het een meisje is, geloof het nog steeds niet 100%, haha.
Verder gaat alles oké hier, morgen weer aan het werk!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Happy ma 9 jan 2012 - 3:15

Inderdaad niets van anderen aantrekken, Ik heb schoonfamilie waar ik kwa opvoeding totaal niet mee op 1 lijn zit, maar het is ons kind en we doen het op onze manier. Al is mijn vriend wel wat makkelijker, ik word een strenge mama denk ik :P

Ik heb de zaak aan huis, Even de hal door en ik sta in mijn salon, heel dichtbij dus Wink . Ik krijg ook vervanging en tijdens mijn kraamweek is de zaak gesloten maar daarna zal die kapster er ongeveer 2 dagen zijn. Dus ik zal dan ook mijn gezicht af en toe laten zien. Maar ik ga ook zeker genieten!!

Happy
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 3:17

@ CCC, jeetje 11 uur is wel erg lang hoor! Goed dat je aan je zelf hebt gedacht.

@FV/BV ik wil weer bv gaan geven, heb mijn zoontje 10 maanden gevoed, in het begin is het even zwaar maar daarna zo handig en makkelijk en vond het bijzonder dat jou melk ervoor zorgt dat je kindje groot word, en hoe dat zo aan elkaar aanpast enzo. Zou het voor geen goud willen missen Very Happy

@ Namen, jongensnaam zijn we nog niet over uit..

Gast
Gast

Bericht  Happy ma 9 jan 2012 - 3:18

Weten jullie het geslacht al Snoepy?

Happy
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 3:19

Nee dat wouden we weer een verassing houden Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Happy ma 9 jan 2012 - 3:28

Spannend!

Ik heb eens even het lijstje erbij gezocht, er zal vast intussen wat bijgekomen zijn.
Het lijstje kan zo gekopieerd en aangevuld worden. Very Happy

Earane: Meisje, Uitgerekende datum 17 Maart.
Monnie: Meisje
Laurientje: Meisje, Uitgerekende datum 9 April.
Lejow: Meisje , Uitgerekende datum 11 April.
Rouge: Meisje, uitgerekende datum 27 April
Chococupcake: Meisje, Uitgerekende datum 10 Juni.

Clapperdie: Jongen, Uitgerekende datum 16 Maart.
Yvonne: Jongen
Shygirl: Jongen, Uitgerekende datum 29 April.
Arden: Jongen, Uitgerekende datum 26 April.
Happy: Jongen, Uitgerekende datum 18 Mei.

Snoepy: Verrassing , Uitgerekende datum 8 April.

Wie nog meer? Wat veel April baby´s! Very Happy

Happy
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 3:29

Haha ja idd weer een babyboom in April!

Gast
Gast

Bericht  CCC ma 9 jan 2012 - 3:37

Hihi! Leuk! En idd April is een babyboom maand! smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Happy ma 9 jan 2012 - 3:44

Even totaal iets anders, misschien persoonlijk en/of genant, maar is jullie seksleven nog hetzelfde als voorheen?
Mijn zin is er zeker wel, maar ik voel me totaal niet sexy en aantrekkelijk. Mijn vriend vind me heel mooi zwanger maar niet sexy op dit moment, wat ik erg logisch vind. Ik kan niet wachten tot die buik weg is, en ik mijn eigen figuur weer een beetje terug begin te krijgen en we kunnen rollebollen want ik mis dat wel :P Embarassed Maar met dit lichaam laat ik het maar even aan me voorbij gaan.. Nooit verwacht deze woorden uit mijn mond, nouja vingers Wink , komen want ik vind het absoluut niet het belangrijkste in een relatie.

Nouja, angel dat is er ook weer uit..

Happy
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: