Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Darius
joyce0606
Tania
Bruintje Beer
Mamsie
Nana
Pien
Flower_L
piene1983
Jazzlyn
Laced
SarahKey
Cranberrie
_Lana_
Papillio
sharky
Supertalentje
meisje
miss piggy
Happy
Clapperdie
Shy
Aimee
Monnie
Jasmine
CCC
Rouge
koNijntje
Lejow
Earane
34 plaatsers

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 39 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Lejow di 10 jan 2012 - 7:50

Hij doet het weer Very Happy
Bwahaha, mijn laptop leunt altijd deels op mijn buik,en de kleine is zo druk dat mijn laptop helemaal heen en weer gaat. Alleen ik hoef Robbin maar te roepen om te kijken, en ze stopt!! Werkelijk IEDERE keer!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 39 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Pollewop di 10 jan 2012 - 21:45

Hee meiden,

ik ben Pollewop en ik ben bijna 27 weken zwanger.
In mijn eerste zwangerschap was ik ook heel actief hier onder een andere naam, en nu op dit nieuwe forum ben ik eigenlijk weinig geweest. Nu heb ik wel weer zin om lekker mee te kletsen in een topic voor zwangeren, dus vandaar dat ik me hier weer aanmeldt.

Als je wilt weten wie ik was stuur me maar even een pm!

Deze zwangerschap verloopt heel erg fijn. Het is mijn derde kindje, en we krijgen een meisje.
Ik ben amper misselijk geweest, en voel me heel fit.
Het is alleen dat ik nu sinds vrijdag een heel gespannen buik heb. Niet echt harde buiken, maar continu een gespannen gevoel. Ik ben er gister voor bij de verloskundige geweest maar alles was normaal. Ook is mijn urine gecheckt, maar daar kwam ook niets uit. Verloskundige trok dus de conclusie dat ik rustiger aan moest doen... Lastg, want ik voel me verder heel erg fit!

Maar goed, ik ga er maar naar luisteren, en deze zwangerschap eens niet eigenwijs zijn...

Mijn kindjes zijn nu op het kdv, en ik ga straks het bureau op zolder even opruimen en daarna dit topic eens even goed doorlezen. Ik zag Lejow voorbij komen, die 'ken' ik nog van ' vroeger'. Leuk dat je ook zwanger bent.
Verder heb ik nog niets gelezen.

Pollewop
Pollewop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 10-01-12

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 22:29

@Piene; het is wat he, met dat gebrek aan energie. Luister goed naar je lichaam, maar volgens mij doe je dat ook wel door lekker even in bed te kruipen na een lange werkdag.

@Monnie: leuk, weer een echo! En écht een meisje! Kun je nu lekker gericht gaan shoppen smile

@Happy: naar is dat he, als je kindje elke dag rond een zelfde tijd van zich laat horen en dan opeens niet. Hier was ook rond die periode van 20 weken opeens wat minder leven voelbaar. Rond die termijn hoef je het kindje ook nog niet dagelijks te voelen, het hoeft maar net op een bepaalde manier te zijn gedraaid en je voelt al veel minder van alle trappeltjes en draaitjes, maar toch vond ik het niet helemaal fijn voelen. Gelukkig heb je inmiddels alweer een gymuurtje mogen ervaren. Stelde mij toch elke keer weer gerust.

@CCC: het wordt steeds meer een echt zwanger buikje he! Mooi!

@Shygirl: haha, de 'trouwmevrouw'. Een van de kindjes waar ik mee werkte noemde mijn man rond onze bruiloft altijd mijn 'trouwmeneer', moet daar nu toch even aan denken. Is het een prettig gesprek geweest?

@Pollewop: welkom (terug)! Wanneer ben je uitgerekend, hoe oud zijn jij en je partner, weten jullie het geslacht van kindje en zijn er verder nog bijzonderheden (bv ziekenhuisbevalling, hoeveelste kindje)? Als je die gegevens even plaatst, dan kan ik je in de tabel zetten als je dat zou willen. Fijn dat je zwangerschap zo fijn verloopt. Doe rustig aan! smile

@All: sinds gisteren staat het bed hier op de beruchte klossen! Moet er wel aan wennen hoor scratch vind het maar eng, zo hoog! Wat mij betreft hadden we er ook mee gewacht tot na de bevalling zodat het zo kort mogelijk op klossen hoeft te staan. De verloskundige komt hier toch niet meer nu ik bij het ziekenhuis onder controle ben, maar mn man was gisteren zo enthousiast dat in een onbewaakt moment opeens die dingen al onder het bed stonden. Wordt wennen geloof ik Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 39 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:35

@ Pollewop, ik ben benieuwd wie je was! Ik was ook actief op het oude forum smile
Leuk dat jullie een 3de kindje krijgen!

@ Tiramisu, ja dat zal wel even wennen zijn! Maar ik vond het uiteindelijk wel fijn dat het wat hoger was allemaal.

@ All, vanochtend naar de VK geweest en weer helemaal goed gekeurd, over 3 weekjes mag ik weer.
Daarna meteen boodschappen gedaan en cadeautje voor mijn moeder gehaald ( die is morgen jarig) En nu doen we niks meer want ik ben niet helemaal fit vandaag, gisteravond heel misselijk ( kon het net binnen houden) en nu vooral heel moe en hoofdpijn, en met vlagen nog misselijk.
Straks maar even samen met zoonlief slapen smile

Gast
Gast

Bericht  CCC wo 11 jan 2012 - 0:21

Pollewop: welkom! Ben wel benieuwd wie je voorheen was! Stuur je vnv wel even een PM.

Tiramisu: yeah! de klossen! Lijkt me dus dooodeng! haha! Mijn vriend heeft er nog weleens een handje van mij op het randje van het bed te laten slapen, en dan is het nog hoger... Pfff... Moet ook eens gaan kijken waar ik die dingen ga regelen...

Snoepy: fijn dat je weer goedgekeurd bent!

Ik ga zo even werken, half dagje vandaag van 13 tot 18 uur... Dat moet ik wel weer aankunnen... Maar of ik zin heb, niet echt haha!

En owja... kreeg net een mail! Het behang word vandaag verzonden! smile Yeah!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Clapperdie wo 11 jan 2012 - 0:48

Goedemiddag meiden,

n.a.v. het topic over facebookvriendjes. Het lijkt mij wel leuk om een aantal van jullie toe te voegen. Aangezien we toch rond de zelfde periode zijn uitgerekend. Als iemand het leuk vindt stuur dan een PM smile

Verder plaats ik zo even 2 foto's van mn buik. Krijg zoveel reacties van mensen dat ze mn buik groot vinden. Gister liep ik door de wijk en toen zei een man (ken hem verder niet) zo bolle je hoeft zeker niet zo lang meer he! Uhh nou nog 10 weken hoor! Zei hij: Oh nou dan ben je helemaal bol!

Aan de ene kant kan er ik wel om lachen maar toch dat zeg je toch niet?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 1:06

chococupcake schreef:Tiramisu: yeah! de klossen! Lijkt me dus dooodeng! haha! Mijn vriend heeft er nog weleens een handje van mij op het randje van het bed te laten slapen, en dan is het nog hoger... Pfff... Moet ook eens gaan kijken waar ik die dingen ga regelen...

Volgens mij kun je ze zo'n beetje overal wel bij de thuiszorg lenen! Even kijken dus welke thuiszorgorganisatie je in je omgeving hebt zitten en waar een thuiszorgwinkel zit. Hier konden ze met mijn zorgpas zo opgehaald worden. Ze kosten niets. Ja, via de zorgverzekering zul je er ongetwijfeld voor betalen, maar het wordt dus vergoed. Werkse vandaag! En hopelijk is je behang nu snel binnen smile

Clapperdie, ik zag net je buik in het fototopic. Als ik hem vergelijk met die van mij, dan vind ik hem inderdaad groot, maar ik heb dan ook maar een heel bescheiden buikje :P Probeer je niet teveel aan te trekken van wat mensen zeggen hoor, iedereen lijkt wel wat te vinden.. ik krijg om de haverklap te horen dat mijn buik zo klein is, ik vraag me af of er ook een 'normaal' bestaat.

Gast
Gast

Bericht  Earane wo 11 jan 2012 - 1:59

Hey meiden, wat is er veel bijgeschreven! Heb nu even geen puf om op iedereen te reageren, maar ga proberen om het weer goed bij te houden Wink.

@ Facebook: Goed idee, Clapperdie! Ik vind het wel fijn om anoniem te zijn, dus plaats hier geen foto's. Maar een aantal meiden van hier op facebook zou wel leuk zijn! Ik PM je wel even. En meiden die mij willen toevoegen, om gerust.

@ All: Ik merk dat het zwanger zijn wel wat zwaarder wordt! Ben nu veel eerder kapot op stage, haha. Gelukkig heb ik het er erg naar mij zin, dat scheelt weer.

Gisteravond voor het eerst naar zwangerschapsgym geweest. Een klein groepje met 3 andere vrouwen. Was wel erg gezellig. Vond alleen de vrouw die de cursus geeft een beetje apart tijdens de oefeningen. Best zweverig en dat was soms een grappig gezicht. Maar ach, doe het vooral voor de contacten Wink.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Pollewop wo 11 jan 2012 - 2:54

@tiramisu,
ik ben nu 26 weken en 4 dagen zwanger, ben op 13 april uitgerekend.
Het is ons derde kindje, en onze eerste 2 kindjes zijn zoons.
De oudste is bijna 4, en de jongste/middelste 2.5.

Nu krijgen we een meisje, wat eerst heel erg wennen was en omschakelen maar nu vooral erg leuk en bijzonder! We hadden het beiden niet verwacht!

Diegene die de opmerking gehad had over een bolle buik, maak je daar alsjeblieft niet druk over. Het is echt raar als mensen dat zeggen, en zo onwetend vind ik het.
Ik ben nu minder bol als bij mijn middelste, maar ik hoor ook al regelmatig dat ik zo'n grote buik heb. En bij mijn middelste was het juist ' zo'n bescheiden buikje' . ;-)

Ik heb vandaag al de hele dag hoofdpijn. Het kwam vanmorgen opzetten, en toen had ik een paracetamol genomen. Toen is het weggegaan, en heb ik lekker opgeruimd en de administratie weer in mappen gestopt, en toen kwam het weer zeg maar dubbel en dwars... ik ben in bad gegaan, heb een uur in bed gelegen, maar het zwakt maar niet af.
Mijn man moet vanavond maar even mijn schouders masseren angel
Pollewop
Pollewop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 10-01-12

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 3:15

Balen Pollewop Sad Je hoofdpijn!

Wat grappig, jij, Laurientje en ik zitten echt heel dicht op elkaar met de uitgerekende data!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:17

@ Facebook, jullie mogen mij ook wel een pm sturen dan voeg ik jullie toe smile

@ Pollewop, ga je pm'en want ben erg nieuwsgierig smile Leuk dat jullie nu een meid krijgen!

@ Eurane, haha ja soms kunnen ze idd wat zweverig doen Very Happy
Je bent natuurlijk ook al weer 30 weken dus niet zo gek dat het allemaal wat vermoeider is.

@ Clapperdie, je hebt idd een wat grotere buik maar wel een mooie buik Very Happy

@ CCC, jeej fijn dan kunnen jullie gauw aan de slag!

@ All, zo wij hebben even lekker geslapen smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:20

WieUitgerekende datumLeeftijdenGeslachtBijzonderheden
Tiramisu6 februari22/28Verrassing1e kindje, ziekenhuisbevalling
SarahKey
_Lana_15 maart
Clapperdie16 maart24/24 Jongen
Earane17 maart28/28Meisje 1e kindje, wil thuis bevallen
Sharky 26 maart 32/31 Verrassing 1e kindje
Papillio 29 maart 26/30 Verrassing 1e kindje, klinische ziekenhuisbevalling
Snoepy8 april24/27 Verrassing2e kindje, wil thuis bevallen
Laurientje9 april 26/27 ?2e kindje, ziekenhuis bevalling
Yvonne
10 april
28/31
Jongen
3e kindje, ziekenhuisbevalling
Lejow11 april26/21Meisje1e kindje, wil in ziekenhuis bevallen
Pollewop
13 april

Meisje
3e kindje
Cranberrie
17 april
26/26

1e kindje, wil in ziekenhuis bevallen
Arden 26 april 24/26 Jongen 3e kindje, wil thuis bevallen
Rouge 27 april26/29Meisje2e kindje, moet in ziekenhuis bevallen
Shygirl8529 april26/41Jongen1e kindje, wil in ziekenhuis bevallen
Monnie
11 mei
27/30
Meisje
2e kindje, wil thuis bevallen
Happy18 mei23/27Jongen 1e kindje
Chococupcake10 juni27/25Nog niet bekend -
Piene1983
13 juni
28/31
Verrassing
1e kindje, ziekenhuisbevalling

Laatst aangepast door Tiramisu op wo 11 jan 2012 - 6:26; in totaal 3 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:22

Er zijn echt veel meiden uitgerekend rond dezelfde datum, het wordt volgens mij een heuse babyboom in april!

Hopelijk wordt je hoofdpijn snel minder Pollewop smile

Gast
Gast

Bericht  Monnie wo 11 jan 2012 - 3:31

@laurientje: hoe is het nu met jou?

@shygirl: heb je echt pijn onder je voeten? Dat heb ik
namelijk de vorige keer ook gehad, was weinig aan te doen, wel heel vervelend.
Ik nam heel vaak een voetenbad en liet mij man dan masseren, haha. Als je vocht
vasthoudt merk je dat echt hoor!

@ccc: mooi buikje, had gister al even gespiekt hier.

@pollewop: ik ben ook wel benieuwd wie je hiervoor was. Vervelend dat gespannen gevoel in je buik.
Toch maar wat rustiger aan doen dan. En je man vanavond even lief aankijken,
haha.

@tiramisu: het went vast snel dat je bed zo hoog is. Ik vond
het juist wel fijn, lekker makkelijk met in en uitstappen. Wil je mij ook in
het lijstje zetten, 11 mei, 27/30, meisje, 2e kindje, thuis bevallen

@snoepy: gaat het weer wat beter nu? Stuur jou zo ook even
een pm.

@clapperie: zo maar eens kijken in het buikjestopic, ben
benieuwd naar je buik! Ik stuur je zo even een pm.

@earane: ik stuur jou zo ook even een pm voor fb. Leuk
zwangerschapsgym, heb dat de vorige keer ook gedaan. En wat een klein groepje,
wel leuk!

@all: vanmorgen naar Prenatal geweest (erg veel opruiming
nu trouwens!). Meteen de blije doos opgehaald, zitten leuke dingen in. Straks
nog even de badkamer schoonmaken, geen zin in maar het moet hoognodig gebeuren.

Ik heb trouwens ook facebook, mij mag je ook pm-en voor
ie dat wil Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 39 561177

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Monnie wo 11 jan 2012 - 3:31

Hmm geplakt vanuit word, ziet er een beetje raar uit...

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:48

Pollewop, volgens mij weet ik wie jij bent. Ik ga je even een pm
sturen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:57

Jolicious schreef:Pollewop, volgens mij weet ik wie jij bent. Ik ga je even een pm
sturen Very Happy

Ik wist het ook gelijk. Bij de eerste zin zo ongeveer :P

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 4:03

Ik kan dat dus echt niet he.. mensen 'ontmaskeren', ik kom er pas achter als OF iemand het voorzegt, of als diegene een foto plaatst die ik herken... Rolling Eyes
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 4:35

Arden schreef:
Jolicious schreef:Pollewop, volgens mij weet ik wie jij bent. Ik ga je even een pm
sturen Very Happy

Ik wist het ook gelijk. Bij de eerste zin zo ongeveer :P

Haha ja, maar dat komt natuurlijk ook omdat wij haar regelmatig 'spreken' :P

Gast
Gast

Bericht  Shy wo 11 jan 2012 - 4:51

Monnie, vandaag gaat het beter met mijn voeten. Al doen ze nu wel een beetje pijn maar ik ben nu klaar met werken dat scheelt!

Nee volgens mij houd ik geen vocht vast, ik kan mijn gympen ook nog gewoon aan.
Maar het is inderdaad heel lastig, vooral als je de hele dag moet staan nerd
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  piene1983 wo 11 jan 2012 - 5:15

@tiramisu: mag ik ook in de tabel?
Piene1983, eerste kindje. leeftijden 28 en 31, het geslacht blijft een suprise en ik moet in het ziekenhuus bevallen. Uitgerekende datum 13 juni.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:59

Pollewop: Welkom! Ik zou ook niet weten wie je bent..

Shygirl: Heb je echt pijn onder je voet? Ik had het de vorige zwangerschap ook. Dat bleek een ontsteking in mijn hak te zijn. Als je er lang last van hebt moet je ff naar de huisarts ander blijf je er heel lang mee lopen misschien.

Facebook: als iemand mij wil toevoegen mag het ook wel. Sta wel bij Lejow in de lijst of bij arden.

De rest weet ik niet meer. Ik ben vanmiddag 3 uur in de stad geweest met mijn zus. Ben gewoon echt kapot nu. Alles doet pijn. Gelukkig eten we vandaag patat..:P Hoef ik tenminste niet meer te koken. Op zulke momenten mis ik mijn vriend toch wel hoor. Normaal kan hij me dan nog helpen om zoonlief uit te kleden etc maar nu moet ik alles zelf doen.. Pff!

Gast
Gast

Bericht  Cranberrie wo 11 jan 2012 - 6:15

Hier ben ik weer! Ik zag dat er een lijstje was: wij zijn allebei 26 jaar, 1e zwangerschap, wil graag in het ziekenhuis bevallen en ben 17 april uitgerekend. Krijg het zelf niet in het lijstje gezet... niet zo handig met computers haha!

Verder alles oke! Alweer 26 weken zwanger! Bekkenklachten zijn weg als ik veel rust heb, zoals in de vakantie. Nu weer gewerkt en het voelt weer bont en blauw (haha moest zo lachen om Lejow, heel herkenbare pijn!). Verloskundige heeft geadviseerd om halve dagen te gaan werken zodat ik niet als ik uit mijn werk kom alleen nog maar op de bank lig. Ga dit advies toch maar opvolgen. Die dagen zonder pijn waren heerlijk in vergelijking met nu!
Cranberrie
Cranberrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 63
Registratiedatum : 19-12-10

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 6:26

Ja echt he nerd
De VK zei net ook (mocht weer op controle), dat ik goed mijn rust moet pakken, en dat soort dingen dus niet meer moe doen haha Very Happy

Kreeg trouwens alles van de 20 weken echo mee op papier, hebben jullie dat ook gehad?
Ons kindje is perfect gemiddeld whahaha, zo gemiddeld ziet ze ze maar zelden zei ze (van de lijn van links naar rechts, lag alles zo goed als in het midden). Alleen haar bovenbeentjes waren wat langer, maar dat heeft ze of, van haar vader (2 meter..) of dat kan het laatste lichaamsdeel zijn dat een groeispurt heeft gehad (kindjes schijnen in schokjes te groeien 'deel voor deel').
Verder bloeddruk weer goed, dus dat is mooi.

Vroeg het nog aan der hoe het kan dat ik al op 11 kilo zit, en WAAR het dan zit, want heb echt geen grote buik. Was helaas niets aan te doen zei ze, de ene gaat sneller dan de ander. Opletten wat je in je mond steekt en meer kun je niet doen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC wo 11 jan 2012 - 6:58

Prima van FB... Had Clapperdie al even een PM gestuurd... maar ben ook aan het koken... Ben goed vindbaar, als jullie Lejow in jullie lijst hebben kan je me helemaal goed vinden. Voornaam begint met een S en achternaam met B... Anders moeten jullie me maar even PM-en... Ben erg moe na het werk vandaag... Maar zal later wel even reageren...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: