Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanvaring met moeder in winkel

+33
VeryCherry
Jelin
marjoleinnn
Mystique
Jeanette
luisa
Olijfje
TukTuk
RYW
LotteK
LMCurious
maiadebij
Printje
nisavi
Rovine
Moon
Coco
Highway
Makamba
Viva
Julia
Arwyn
Starla
Kat1980
Flower_L
Benthe
Liadan
Pussycat
Steep
Tania
Roodkapje
Susan
chipa
37 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 6:27

Ik vind het altijd erg irritant als mensen er mee gaan 'bemoeien'. Vooral als het al de zóveelste keer is dat ik mijn zoontje aanspreek op zijn gedrag.
Als dan inderdaad mensen iets liefs tegen hem zeggen, weet ik heus wel dat het op dat moment lief bedoeld wordt naar mijn zoontje toe maar daar kan ik op dat moment ff absoluut niet tegen.
Soms zeg ik er wat van en soms niet. Ligt eraan of ik mijn kookpunt heb bereikt of niet.... Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Julia do 13 okt 2011 - 6:34

Hahaha sorry hoor thea maar ik lag ook echt ff in een deuk. JIj komt altijd zo keurig op me over en dan begin je ineens aso (ja echt hoor haha) te schelden laughcry Het zal wel van de schrik zijn geweest denk ik. Toch als je de verkeerde had getroffen had je idd zo een knal kunnen krijgen. De volgende x toch maar beter iets zeggen als doe normaal ofzo :P
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Viva do 13 okt 2011 - 6:34

Lastig...
Als mijn dochtertje over iets door blijft zeuren, kan ik ook boos worden dat ze zielig gaat huilen.
Minder goed dat die vrouw zo'n opmerking maakte, maar die van jou is ook zeker niet zomaar goed te praten...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 6:35

Julia schreef:Hahaha sorry hoor thea maar ik lag ook echt ff in een deuk. JIj komt altijd zo keurig op me over en dan begin je ineens aso (ja echt hoor haha) te schelden laughcry Het zal wel van de schrik zijn geweest denk ik. Toch als je de verkeerde had getroffen had je idd zo een knal kunnen krijgen. De volgende x toch maar beter iets zeggen als doe normaal ofzo :P
Iemand een knal geven is niet aso? laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 6:38

Heb niet alle reacties gelezen.

Maar ik snap aan de ene kant die reactie van die moeder wel, hoewel ik dan niet iemand zou zijn die er wat van zou zeggen. Maar stel dat ze al de halve dag bezig is met dat kind en het blijft aan het klieren dan kan ik me voorstellen dat je uit je slof schiet. Maar jouw opmerking was onschuldig bedoeld (en ik vind het ook niet echt alsof je je met de opvoeding bemoeit) maar goed, misschien de druppel. Betekent niet dat haar gedrag goed te keuren is - hoewel, ik lees het nu terug en nu denk ik, wat zégt ze nou helemaal... 1 zin en jij interpreteert haar blik.. maar goed.

Maar dat jij reageert met kutwijf vind ik ook helemáál niet stijlvol, ik kan me ook niet voorstellen dat ik dat zelf zou doen in wat voor situatie dan ook, naar een vreemde toe. Draai je dan om en loop weg, wees degene die het goede voorbeeld geeft en hou de eer aan jezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Makamba do 13 okt 2011 - 6:41

Mijn dochter had ook een keer straf en moest in de hoek gaan staan. Een vrouw kwam ook naar haar toe en begon tegen haar te praten. Heb mevrouw toen vriendelijk verzocht mijn dochter met rust te laten omdat ze straf had. Die mevrouw slingerde gelijk de opmerking 'ik vind het maar een heel zielig kind' naar mijn hoofd. Sad

Heb dus gezegd dat ze zich voortaan maar met haar eigen zaken moest bemoeien en dat ik dit soort dingen dus echt niet kon waarderen. Vind het zelf idd niet leuk als mijn dochter straf heeft en iemand zich daarmee gaat bemoeien. Het is dus ook echt niet netjes wat je tegen die moeder hebt gezegd. Misschien was dat jochie al heel de dag vervelend en had moeders er even genoeg van en en reageer je soms geirriteerd naar anderen toe, wat niet terecht is, maar om haar dan gelijk maar kutwijf te noemen... dat gaat wel heel erg ver!


Laatst aangepast door Makamba op do 13 okt 2011 - 6:50; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 6:49

Ik ga nog 1 ding zeggen: ik bemoeide me nergens mee. Ik zag een huilend jongetje en dat vond ik erg sneu. Dus daarom reageerde ik met iets als "ach wat een verdriet toch"

Daarna zag ik pas die moeder die gelijk door het lint ging. Ze zag er eng, boos, agressief en ja sorry, ga ik weer.. aso uit. ( Maar dat doet er ook eigenlijk niet toe natuurlijk al is dat wel je eerste indruk )

Ik heb alle begrip voor moeders die denken 'daar heb je weet zo'n bemoeial, donder toch op', maar ik zag alleen dat lieve knulletje en ik vond het zo zielig. Ik bemoei me NOOIT met moeders die in discussie zijn met hun kind/ruzie hebben met hun kind. Dat gaat me geen donder aan.

Maar deze vrouw was serieus echt niet oké. Ik zag de verkoopster snel naar voren lopen en die durfde niet eens meer te kijken. ( Ze stond de bak tegenover de moeder netjes te maken )

En nu echt klaar dan :P

( Ja, ik heb nu wel duidelijk gemaakt dat het woord zwaar ongepast was. )


Laatst aangepast door Tea-Leaf op do 13 okt 2011 - 6:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 6:49

Tea-Leaf schreef:
Storm schreef:En val Tea niet zo aan zeg. Alsof we hier met z'n allen heilige boontjes zijn. Roepen we niet allemaal uit schrik/boosheid een lelijk woord?

Thanks meis.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat Tea had moeten laten zien wie de slimste was en de eer aan zichzelf moeten houden. Dan win je in zo'n situatie.

Edit: en ik snap dat je schrok van de reactie van de moeder. Dat slaat ook nergens op..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 7:00

PrinsesBo schreef:
Tea-Leaf schreef:
Storm schreef:En val Tea niet zo aan zeg. Alsof we hier met z'n allen heilige boontjes zijn. Roepen we niet allemaal uit schrik/boosheid een lelijk woord?

Thanks meis.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat Tea had moeten laten zien wie de slimste was en de eer aan zichzelf moeten houden. Dan win je in zo'n situatie.

Edit: en ik snap dat je schrok van de reactie van de moeder. Dat slaat ook nergens op..
Tsja, dat was wel het verstandigst geweest, maar ik snap Tea ook heel goed dat ze enorm schrok van de reactie en dan kan er wel eens een scheldwoord uit je mond komen. Dat kan iedereen overkomen, overmant door emoties weet je niet altijd wat je zegt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 7:04

Storm schreef:
PrinsesBo schreef:
Tea-Leaf schreef:
Storm schreef:En val Tea niet zo aan zeg. Alsof we hier met z'n allen heilige boontjes zijn. Roepen we niet allemaal uit schrik/boosheid een lelijk woord?

Thanks meis.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat Tea had moeten laten zien wie de slimste was en de eer aan zichzelf moeten houden. Dan win je in zo'n situatie.

Edit: en ik snap dat je schrok van de reactie van de moeder. Dat slaat ook nergens op..
Tsja, dat was wel het verstandigst geweest, maar ik snap Tea ook heel goed dat ze enorm schrok van de reactie en dan kan er wel eens een scheldwoord uit je mond komen. Dat kan iedereen overkomen, overmant door emoties weet je niet altijd wat je zegt.

Dat ben ik zeker met je eens. Maar kutwijf vind ik wel erg...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Susan do 13 okt 2011 - 7:08

Balloon schreef:Ik vind het altijd erg irritant als mensen er mee gaan 'bemoeien'. Vooral als het al de zóveelste keer is dat ik mijn zoontje aanspreek op zijn gedrag.

Maar echt... wat was er nou 'bemoeien' aan? Als iemand tegen je kind praat dan is dat toch niet meteen bemoeien? Ik vind dat zó negatief.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Highway do 13 okt 2011 - 7:12

Ik vind het niet normaal om zomaar kutwijf naar iemand te roepen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Coco do 13 okt 2011 - 7:15

Tea-Leaf schreef:
Mijn reactie was ongeveer: :shock: Ik zie een verdrietig kindje en bedoelde het goed.Toen keek ze nog zuurder.

Ik riep opeens:KUTWIJF! Embarassed "Ik zie je je kind niet corrigeren, ik zie alleen een verdrietig jongetje en jij staat 2 meter verder spullen uit te zoeken. Wat doe ik fout? Niks he?"


Ik vind haar zeker niet direct een tokkie moeder, kinderen kunnen soms echt het bloed onder je nagels vandaan halen. En hoeveel je ook van ze houdt, soms gaan ze gewoon echt te ver. De meeste moeders laten hun kind niet zomaar ergens huilen voor Jan Doedel. Als er dan mensen zich mee bemoeien, bewust of onbewust, is dat niet bepaalt prettig te noemen. En voor jou was het wellicht niet echt bemoeien, maar voor de moeder waarschijnlijk wel, je bemoeide je met haar kind..wellicht was het dan positief bemoeien van jouw kant, op zo'n moment is dat soms ook heel naar voor een moeder. (ik herken het van mijn neefje, die is heel erg dwars tot in het extreme en zijn moeder krijgt regelmatig dus van die reacties).
Zelf wordt je ook echt niet vrolijk van een verdrietig of op dat moment, vervelend, kind. Je hebt zelf immers ook liever je kind vrolijk en blij dan verdrietig en chagarijnig. Ze zal ook vast niet trots op zichzelf zijn, maar je kunt niet altijd toegeven aan het gedram van je kind. Ze liet hem vast en zeker niet voor de lol verdrietig 2 meter verderop zitten. Mijn ding zou het niet zijn, maar zo heeft ieder zijn eigen manier van doen.

Dat jij van haar schrikt, dat kan, maar dat je dan gaat schelden en gaat roepen dat je haar haar kind niet ziet corrigeren, dat vind ik persoonlijk veel te ver gaan. Dat jij dat niet zag wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurd is. Je had jezelf ook kunnen bedenken dat dat de oorzaak was en dat het voor haar op dat moment niet prettig is dat ze voor boeman wordt aangezien.
Dat jij dat niet inzag, is natuurlijk ook niet haar fout, of ze er nu aso uitzag of niet.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Steep do 13 okt 2011 - 7:16

Susan schreef:
Balloon schreef:Ik vind het altijd erg irritant als mensen er mee gaan 'bemoeien'. Vooral als het al de zóveelste keer is dat ik mijn zoontje aanspreek op zijn gedrag.

Maar echt... wat was er nou 'bemoeien' aan? Als iemand tegen je kind praat dan is dat toch niet meteen bemoeien? Ik vind dat zó negatief.

Ik merk dat ik het vervelend/bemoeien vind als mensen mij aanspreken over mijn zoon, wat hij dan zal hebben of wat ik moet doen. Het voelt voor mij dan net alsof zij het beter weten en mij de les lezen. Verstandelijk weet ik dat ze het goed bedoelen, maar bij mij komt het gewoon echt verkeerd binnen. Dit heb ik voornamelijk bij onbekenden.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 7:22

Maar wat Tea heeft gedaan is toch helemaal niet bemoeien met de opvoeding, of zie ik nu iets totaal over het hoofd ? Ze wilde alleen dat jongetje even troosten. Dat heeft toch niets met bemoeien te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Moon do 13 okt 2011 - 7:23

Highway schreef:Ik vind het niet normaal om zomaar kutwijf naar iemand te roepen.

Ben ik helemaal met je eens en Tea vast ook. Inmiddels heeft ze alleen 3 keer uitleg gegeven over het feit dat ze het niet zomaar zei.. Dus voegt het niet echt wat toe.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Moon do 13 okt 2011 - 7:24

Mama_van2 schreef:Maar wat Tea heeft gedaan is toch helemaal niet bemoeien met de opvoeding, of zie ik nu iets totaal over het hoofd ? Ze wilde alleen dat jongetje even troosten. Dat heeft toch niets met bemoeien te maken.

Mee eens, en daarbij is het toch absurd dat je zoiets gewoons niet eens meer tegen een kind(je) op straat kan zeggen omdat een groep moeders zich op de teentjes getrapt voelt??
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Steep do 13 okt 2011 - 7:28

Mama_van2 schreef:Maar wat Tea heeft gedaan is toch helemaal niet bemoeien met de opvoeding, of zie ik nu iets totaal over het hoofd ? Ze wilde alleen dat jongetje even troosten. Dat heeft toch niets met bemoeien te maken.

Dat vind ik dus ook.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 7:30

Inderdaad. Ik heb ook weleens meegemaakt dat S.enna in de winkel een heel drama ging ophangen omdt ze geen snoepjes mocht uitkiezen. Ze ging op de grond liggen, ik negeerde haar en liep gewoon door. Na een minuutje kwam er ook een vrouw naar haar toe die zei 'Wat een verdriet, wat is er met jou aan de hand'. Waarop S.enna schrok en meteen naar mij toe kwam Wink Dit heb ik nooit als bemoeien gezien, waarschijnlijk vond die vrouw het gewoon zielig dat S. daar zo op de grond lag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Coco do 13 okt 2011 - 7:31

Mama_van2 schreef:Maar wat Tea heeft gedaan is toch helemaal niet bemoeien met de opvoeding, of zie ik nu iets totaal over het hoofd ? Ze wilde alleen dat jongetje even troosten. Dat heeft toch niets met bemoeien te maken.

Nee, niet direct, maar ze bemoeide zich wel met haar kind. Ook al was dat van Tea uit positief bedoelt. Zoiets kan wel heel naar overkomen voor een moeder. Je weet de achtergrond niet. Misschien was ze gewoon strontchagarijnig door het gedrag van haar kind. Dat maakt haar nog niet direct een tokkie of trut van een moeder. Of een kutwijf.

Van Tea is het heel lief om positieve aandacht aan het jongetje te geven, maar dat kan nog wel verkeerd vallen bij de moeder die haar kind aan het corrigeren was.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 7:34

Zo zie ik dat echt totaal niet. Ze zag gewoon een jongetje huilen, vond het zielig. Waarop ze zei ' aah wat een verdriet', en ze liep weer verder. Naar mijn idee had Tea nooit kunnen weten dat dit als bemoeien werd opgevat. Het zou ook nooit in mij opkomen dat dit als bemoeien wordt gezien. Daarnaast vind ik het nogal wat van die moeder om dat zo heftig te reageren, ongeacht wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Het komt op mijn over als nogal een hoog drama gehalte, wat er ook is gebeurd. Je kan als moeder zijnde Tea haar opmerking toch ook gewoon negeren. Als je daar al niet tegen kan ? Je moet eens weten wat je als ouder zijnde naar je hoofd geslingerd kan krijgen, helemaal als jou kind zoals in onze situatie anders dan anders is, mensen weten vaak gewoon niet beter en bedoelen het meestal gewoon goed.


Laatst aangepast door Mama_van2 op do 13 okt 2011 - 7:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Rovine do 13 okt 2011 - 7:35

Zonder hier iemand te veroordelen (want ik ben ook niet heilig en was er niet bij) zie ik het helemaal voor me dat die vrouw nu op een ander forum een topic geopend heeft. Jantje was al de hele dag vervelend, dus was ze niet zo vrolijk meer, waardoor ze tegen een vreemde uit haar slof schoot. En die mevrouw begon haar ineens uit te schelden voor kutwijf!
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  nisavi do 13 okt 2011 - 7:37

Nois schreef:
Tea-Leaf schreef:
Mijn reactie was ongeveer: :shock: Ik zie een verdrietig kindje en bedoelde het goed.Toen keek ze nog zuurder.

Ik riep opeens:KUTWIJF! Embarassed "Ik zie je je kind niet corrigeren, ik zie alleen een verdrietig jongetje en jij staat 2 meter verder spullen uit te zoeken. Wat doe ik fout? Niks he?"


Ik vind haar zeker niet direct een tokkie moeder, kinderen kunnen soms echt het bloed onder je nagels vandaan halen. En hoeveel je ook van ze houdt, soms gaan ze gewoon echt te ver. De meeste moeders laten hun kind niet zomaar ergens huilen voor Jan Doedel. Als er dan mensen zich mee bemoeien, bewust of onbewust, is dat niet bepaalt prettig te noemen. En voor jou was het wellicht niet echt bemoeien, maar voor de moeder waarschijnlijk wel, je bemoeide je met haar kind..wellicht was het dan positief bemoeien van jouw kant, op zo'n moment is dat soms ook heel naar voor een moeder. (ik herken het van mijn neefje, die is heel erg dwars tot in het extreme en zijn moeder krijgt regelmatig dus van die reacties).
Zelf wordt je ook echt niet vrolijk van een verdrietig of op dat moment, vervelend, kind. Je hebt zelf immers ook liever je kind vrolijk en blij dan verdrietig en chagarijnig. Ze zal ook vast niet trots op zichzelf zijn, maar je kunt niet altijd toegeven aan het gedram van je kind. Ze liet hem vast en zeker niet voor de lol verdrietig 2 meter verderop zitten. Mijn ding zou het niet zijn, maar zo heeft ieder zijn eigen manier van doen.

Dat jij van haar schrikt, dat kan, maar dat je dan gaat schelden en gaat roepen dat je haar haar kind niet ziet corrigeren, dat vind ik persoonlijk veel te ver gaan. Dat jij dat niet zag wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurd is. Je had jezelf ook kunnen bedenken dat dat de oorzaak was en dat het voor haar op dat moment niet prettig is dat ze voor boeman wordt aangezien.
Dat jij dat niet inzag, is natuurlijk ook niet haar fout, of ze er nu aso uitzag of niet.

Ben het hier helemaal mee eens.

Bemoeien klinkt dan wel erg negatief, maar ik zou het ook niet waarderen als iemand tegen mijn dochter zegt wat tea leaf zei. En puur omdat ik natuurlijk niet voor mijn lol mijn dochter daar zou laten staan en huilen.

Ik had dan zeker niet zo gereageerd als die vrouw, maar goed je weet niet hoe zij zich op dat moment voelde. Ik denk dat iedereen wel eens een moment heeft dat het te veel wordt of dat ze heftiger reageren dan normaal.


nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Tania do 13 okt 2011 - 7:38

nisavi schreef:
Nois schreef:
Tea-Leaf schreef:
Mijn reactie was ongeveer: :shock: Ik zie een verdrietig kindje en bedoelde het goed.Toen keek ze nog zuurder.

Ik riep opeens:KUTWIJF! Embarassed "Ik zie je je kind niet corrigeren, ik zie alleen een verdrietig jongetje en jij staat 2 meter verder spullen uit te zoeken. Wat doe ik fout? Niks he?"


Ik vind haar zeker niet direct een tokkie moeder, kinderen kunnen soms echt het bloed onder je nagels vandaan halen. En hoeveel je ook van ze houdt, soms gaan ze gewoon echt te ver. De meeste moeders laten hun kind niet zomaar ergens huilen voor Jan Doedel. Als er dan mensen zich mee bemoeien, bewust of onbewust, is dat niet bepaalt prettig te noemen. En voor jou was het wellicht niet echt bemoeien, maar voor de moeder waarschijnlijk wel, je bemoeide je met haar kind..wellicht was het dan positief bemoeien van jouw kant, op zo'n moment is dat soms ook heel naar voor een moeder. (ik herken het van mijn neefje, die is heel erg dwars tot in het extreme en zijn moeder krijgt regelmatig dus van die reacties).
Zelf wordt je ook echt niet vrolijk van een verdrietig of op dat moment, vervelend, kind. Je hebt zelf immers ook liever je kind vrolijk en blij dan verdrietig en chagarijnig. Ze zal ook vast niet trots op zichzelf zijn, maar je kunt niet altijd toegeven aan het gedram van je kind. Ze liet hem vast en zeker niet voor de lol verdrietig 2 meter verderop zitten. Mijn ding zou het niet zijn, maar zo heeft ieder zijn eigen manier van doen.

Dat jij van haar schrikt, dat kan, maar dat je dan gaat schelden en gaat roepen dat je haar haar kind niet ziet corrigeren, dat vind ik persoonlijk veel te ver gaan. Dat jij dat niet zag wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurd is. Je had jezelf ook kunnen bedenken dat dat de oorzaak was en dat het voor haar op dat moment niet prettig is dat ze voor boeman wordt aangezien.
Dat jij dat niet inzag, is natuurlijk ook niet haar fout, of ze er nu aso uitzag of niet.

Ben het hier helemaal mee eens.

Bemoeien klinkt dan wel erg negatief, maar ik zou het ook niet waarderen als iemand tegen mijn dochter zegt wat tea leaf zei. En puur omdat ik natuurlijk niet voor mijn lol mijn dochter daar zou laten staan en huilen.

Ik had dan zeker niet zo gereageerd als die vrouw, maar goed je weet niet hoe zij zich op dat moment voelde. Ik denk dat iedereen wel eens een moment heeft dat het te veel wordt of dat ze heftiger reageren dan normaal.

En Tea leaf dus ook...

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Printje do 13 okt 2011 - 7:38

Ik vind de eerste opmerking ook niet bemoeien, over het 'wat een verdriet''


Maar de opmerking kwijf vind ik ronduit associaal.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  - Pagina 3 Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum