Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik raar, of de winkel?

+11
TukTuk
_Cyn_
Flower_L
Bazinga
Atelier Madame
Kaboutertje
Lousanne
Reeza
SoGood
Sterre
Rush
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik raar, of de winkel?  Empty Ben ik raar, of de winkel?

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:19

Ik wilde gisteren even wat kopen bij de Zeeman. Dus ik moest uiteindelijk 5.20 ofzo afrekenen. Ik had een briefje van 50,- en nog een briefje van 5. Wilde met 50,- betalen, dacht dat ik geen kleingeld meer had en dat ik niet kon passen. Toen vroeg dat meisje 'heb je niet kleiner' (ten eerste al hoezo 'je'? Ik heb niet met je geknikkerd ofzo) en dus ben ik gaan zoeken en ja, ik vond nog 20 cent, en kon dus gepast betalen.

Later op de dag bedacht ik me dat ik wat vergeten was, dus alsnog langs de Zeeman, toen moest ik 2,-afrekenen. En dat moest dus met die 50,- die ik nog in mijn portomonnee had. Weer 'heb je niet kleiner?'. Eh, nee, sorry.

'Kun je niet pinnen dan?'. Eh, nee, ik wil contant betalen.

'Oh, maar dit kan ik niet wisselen'.

Ik: 'Nou, dan houdt het op, dan kom ik later nog wel een keer terug'.

En toen werd er alsnog een collega bijgeroepen, die met mijn briefje van 50,- naar achteren vertrok, dat moest gaan wisselen in 5 briefjes van 10, en toen kreeg ik mijn wisselgeld.

Dat is toch raar? Ten eerste vond ik haar echt belachelijk onbeleefd, zowel door hoe ze me aansprak en doordat ze zich bemoeit met hoe ik afreken, en ten tweede: het is niet heel handig om 2,- met 50,- te betalen, maar toch ook geen enorm raar iets? Ik snap dat gepast geld handiger is en dat pinnen handiger is, maar ik mág toch gewoon met contact geld betalen als ik dat wil? Of zie ik hier iets over het hoofd?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik raar, of de winkel?  Empty Re: Ben ik raar, of de winkel?

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:21

Dat is dan toch pech voor hun dat ze dat niet kunnen wisselen? Dan moeten ze maar meer kleingeld achter de hand hebben. Je mag gewoon contant betalen, dus ik zie het probleem niet zo. Ik heb ook soms alleen een groot briefje en koop iets kleins, tja, ik ga dan niet speciaal pinnen als mij dat niet uitkomt hoor, echt niet.

Ik had een keer hetzelfde, en toen werd er gevraagd of ik dan niet iets extra's kon kopen, want hier had ze geen geld voor terug. Nou ik heb het zo laten liggen, kom nou.

Laatst aangepast door Pippa op wo 3 okt 2012 - 21:21; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:21

Oh en ter verduidelijking: ik had het niet erg gevonden als ze gewoon gezegd had 'oh, dat is wat lastig wisselen, heeft u een momentje, dan loopt mijn collega even naar achteren' of 'sorry, ik heb wat weinig wisselgeld, het duurt even'. Maar ze eist echt bijna van me dat ik anders betaal, maakt van haar probleem mijn probleem en ze doet gewoon vreselijk onbeleefd (ja, ik word graag 'u' genoemd door vreemden, doe ik zelf ook). En ik vind 'heeft u dat misschien kleiner, want ik heb weinig wisseldgeld' al heel anders klinken dan 'heb je niet kleiner?'.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:22

Ik vind het raar dat ze al weet dat ze geen wisselgeld heeft en dáár niet iets aan doet.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 3 okt 2012 - 21:22

Hahaha ik heb echt exact hetzelfde gehad bij Zeeman. Ben ik raar, of de winkel?  394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Sterre wo 3 okt 2012 - 21:23

Ik snap je verontwaardiging wel, maar eerlijk gezegd zou ik er bij de Zeeman niet zo van opkijken.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SoGood wo 3 okt 2012 - 21:23

Nou ja.. Achterlijk personeel tegenwoordig. Gisteren bij de MM: Toen ik vroeg aan de arrogante medewerkster of ze me wilde helpen liep ze me straal voorbij. Daarna vroeg ik het nog eens want ik kon iets niet vinden.. En toen zei ze zonder te kijken " Als het er niet meer bij ligt dan hebben we het niet meer."
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:24

Sterre schreef:Ik snap je verontwaardiging wel, maar eerlijk gezegd zou ik er bij de Zeeman niet zo van opkijken.

Maar dat is toch onzin? Waarom zou zo'n winkel géén kleingeld hebben, en een andere winkel wel? Dat het goedkoop is, betekent toch niet dat de service perse slecht is?

Gast
Gast

Bericht  Reeza wo 3 okt 2012 - 21:24

Ten eerste is het inderdaad onbeleefd om meteen te gaan je en jij-en, maar helaas zie je dit vaker tegenwoordig.

Maar ik heb zelf ook jaren in een winkel gewerkt en wij moesten ook altijd vragen of mensen het kleiner hadden of konden pinnen. Heel vaak was het wisselgeld gewoon op op zaterdagmiddag! Moest je echt hamsteren bij mensen. Wisselgeld schijnt ongelofelijk duur te zijn om te kopen voor een winkel. Ik pin dus ook bijna altijd tegenwoordig..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:24

Sterre schreef:Ik snap je verontwaardiging wel, maar eerlijk gezegd zou ik er bij de Zeeman niet zo van opkijken.

Nou, ik kom best vaak bij de Zeeman, en ik heb er nooit een klacht over. Ik ben ook niet echt een moeilijke klant geloof ik. Maar dit vond ik echt zo'n domme Barbiekloon met het IQ van een rolgordijn....

Gast
Gast

Bericht  Lousanne wo 3 okt 2012 - 21:24

Raar van de winkel, niet van jou. Ten eerste idd onbeleefd, en ten tweede moeten ze 50 euro kunnen wisselen. Bij sommige winkels zie je weleens aangeplakt staan dat ze van 200 euro en 500 euro niet kunnen wisselen. Prima, logisch, goed dat je het vermeldt. Maar van 50 euro zouden ze toch moeten kunnen wisselen.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Kaboutertje wo 3 okt 2012 - 21:26

Bij winkels als Zeeman en Wibra heb ik iets dergelijks ook al eens meegemaakt.. Geld is geld en dat kunnen ze niet "weigeren" omdat ze geen wisselgeld hebben. Moeten ze er maar voor zorgen. Yes
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:27

Reeza schreef:Ten eerste is het inderdaad onbeleefd om meteen te gaan je en jij-en, maar helaas zie je dit vaker tegenwoordig.

Maar ik heb zelf ook jaren in een winkel gewerkt en wij moesten ook altijd vragen of mensen het kleiner hadden of konden pinnen. Heel vaak was het wisselgeld gewoon op op zaterdagmiddag! Moest je echt hamsteren bij mensen. Wisselgeld schijnt ongelofelijk duur te zijn om te kopen voor een winkel. Ik pin dus ook bijna altijd tegenwoordig..

Kijk, dát snap ik wel. En daar hou ik ook rekening mee, ik betaal liever gepast. En als pinnen een optie is of kleiner betalen doe ik dat uit mezelf al wel. Als mensen erom vragen word ik altijd al wat geirriteerd. Natuurlijk heb ik het niet kleiner, anders zou ik wel kleiner betalen nietwaar? En natuurlijk wil ik niet pinnen, anders stond ik hier niet met mijn contante geld. Je mag er toch vanuit gaan dat een klant daar al over nagedacht heeft, hoe hij wil betalen, voordat hij betaalt?

Ik snap het écht, dat wisselen lastig kan zijn. Maar als iemand zo wil betalen moet dat gewoon kunnen, lastig of niet.

Gast
Gast

Bericht  Sterre wo 3 okt 2012 - 21:27

Pippa schreef:

Maar dat is toch onzin? Waarom zou zo'n winkel géén kleingeld hebben, en een andere winkel wel? Dat het goedkoop is, betekent toch niet dat de service perse slecht is?

Nee, ik vind het ook niet normaal maar ik vind het personeel bij de Zeeman nooit echt behulpzaam of klantvriendelijk uit de hoek komen en verwacht daar dus ook geen service meer.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:39

Eucalypta schreef:
Reeza schreef:Ten eerste is het inderdaad onbeleefd om meteen te gaan je en jij-en, maar helaas zie je dit vaker tegenwoordig.

Kijk, dát snap ik wel. En daar hou ik ook rekening mee, ik betaal liever gepast. En als pinnen een optie is of kleiner betalen doe ik dat uit mezelf al wel. Als mensen erom vragen word ik altijd al wat geirriteerd. Natuurlijk heb ik het niet kleiner, anders zou ik wel kleiner betalen nietwaar? En natuurlijk wil ik niet pinnen, anders stond ik hier niet met mijn contante geld. Je mag er toch vanuit gaan dat een klant daar al over nagedacht heeft, hoe hij wil betalen, voordat hij betaalt?

Ik snap het écht, dat wisselen lastig kan zijn. Maar als iemand zo wil betalen moet dat gewoon kunnen, lastig of niet.
Nou ja, dat valt dus tegen. Soms hebben mensen inderdaad een specifieke reden om op een bepaalde manier te willen betalen, maar ik vroeg toen ik achter de kassa zat ook regelmatig of mensen misschien kleiner konden betalen en bijna iedereen ging zich toen pas afvragen of ze het misschien ook kleiner hadden. In de meeste gevallen hadden ze dat ook. Maar goed, ik ging ook niet vervelend doen als ze het niet kleiner hadden of zeiden het wel kleiner te hebben maar gewoon graag met een groot briefje te willen betalen. Dat is natuurlijk gewoon je goed recht.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:49

Ik vind dat ze bij zeeman vaak wisselgeld problemen hebben, hoe vaak ik daar wel niet aan de kassa gestaan heb en dat ze wisselgeld moesten halen. En dan betaalde ik niet eens met een briefje van 50. Aan mij is ook wel eens gevraagd of ik het dan wil pinnen, en mij maakt het niet uit of ik nu pin of contant betaal.
En je zegt dat je het niet kleiner hebt want dan zou je zo wel betalen. Nou wij hebben een kleine winkel met weinig wisselgeld en dit komt doordat onze klanten continu met briefjes van 50 betalen. Ik vraag dan ook heeft u het niet kleiner en dan zeggen ze nee (terwijl ik dan toch vaak andere briefjes in hun portemonnee zie zitten) Maar dan willen ze gewoon hun 50je `klein` hebben.
Dus ik denk dat heel veel mensen ook gewoon uit gemakzucht een briefje van 20 of 50 geven en niet eens kijken of ze het wel gepast hebben.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame wo 3 okt 2012 - 21:52

Ik krijg soms bijna het idee dat je je als klant moet gaan verantwoorden terwijl jij die winkel toch een gunst verleent door iets te kopen?
Als jij met 50 wil betalen dan moet dat kunnen. Moet de winkel z'n kleingeld voorraad maar goed beheren.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:57

Lily schreef:Ik vind dat ze bij zeeman vaak wisselgeld problemen hebben, hoe vaak ik daar wel niet aan de kassa gestaan heb en dat ze wisselgeld moesten halen. En dan betaalde ik niet eens met een briefje van 50. Aan mij is ook wel eens gevraagd of ik het dan wil pinnen, en mij maakt het niet uit of ik nu pin of contant betaal.
En je zegt dat je het niet kleiner hebt want dan zou je zo wel betalen. Nou wij hebben een kleine winkel met weinig wisselgeld en dit komt doordat onze klanten continu met briefjes van 50 betalen. Ik vraag dan ook heeft u het niet kleiner en dan zeggen ze nee (terwijl ik dan toch vaak andere briefjes in hun portemonnee zie zitten) Maar dan willen ze gewoon hun 50je `klein` hebben.
Dus ik denk dat heel veel mensen ook gewoon uit gemakzucht een briefje van 20 of 50 geven en niet eens kijken of ze het wel gepast hebben.

Stel he, dat ik een briefje van 50,- heb, en dat ik ook nog een briefje van 10 en 5 heb, dan kan het zomaar zijn dat ik die 15,- nodig heb voor bijv. een kadootje waar ik 15,- aan geld in wil stoppen, 15,- die ik gepast aan school mee moet geven voor een uitje, 15,- die ik nog nog van mijn werk in mijn portomonnee heb zitten en terug moet geven, 15,- die van mijn dochter zijn die zo langs de speelgoedwinkel wil en haar geld even aan mij heeft gegeven, enzovoorts. Je kunt wel briefjes zien zitten, maar soms heb ik net gezorgd dat ik een bepaald briefje apart heb voor een bepaald doel, en dan kan ik daar niet zomaar mee gaan betalen, want dan gaat dat niet.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga wo 3 okt 2012 - 22:43

Op de één of andere manier moet ik door de topictitel denken aan 'Wie is hier nou de Zeeman, gij of ik?' Maar dat terzijde..

Ik heb 't ook meegemaakt, bij de Zeeman, dus 't lijkt gewoon een knierterige policy van Zeeman, angst voor diefstal? Maar goed, dat hele wisselgeld of liever geen 50E aannemen is ook niet de issue volgens mij. 't Punt is volgens mij meer, hoe je te woord wordt gestaan en ook dát probleem ervaar ik wel vaker bij de Zeeman. Een vriendin van mij is bedrijfsleider bij de Zeeman, was ooit d'r bijbaantje, maar Zeeman schijnt heel veel jonge grietjes aan te nemen en ze dan de opleiding in te rollen, zodat ze overal jonge bedrijfsleiders hebben. Althans, dat begreep ik van haar! 't Betaalt prima en als je over de gêne heenstapt van 'Zeemanbedrijfsleider zijn' (wat er natuurlijk is, op je 21ste) dan is 't een prima baan. Maarja, als je zelf net puber-af bent en je zo een team van nog-net-wél-puberende dames moet sturen, kun je je afvragen hoe de klanten behandeld gaan worden...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 22:51

Dat idee heb ik dus ook ja, dan lopen daar 3 van die 17-jarige grietjes rond en die runnen dan de toko. Ze kregen het zelfs niet voor elkaar om een stel spelende kinderen fatsoenlijk de deur uit te werken, die speelden op de roltrap, gooiden er dingen op en lieten die dan naar boven meegaan, sprongen er dan zelf achteraan, en weer naar beneden, enzovoorts. Heel irritant, en daar werd 1x hafslachtig wat van gezegd, en ze waren er ondertussen met z'n 4'en over aan het praten, maar niemand deed wat Ben ik raar, of de winkel?  394967

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 22:53

Zo was ik laatst bij de dierenwinkel in het dorp om een nieuw drinkflesje voor mijn konijn te kopen, deze kost 6,95. Ik had een briefje van 10 en een briefje van 50 in mijn portomonee, die 10 euro was om in een verjaardagskaart te stoppen. Ik betaal dus met het briefje van 50 en op de vraag of ik het niet kleiner heb antwoord ik nee. Roept die vrouw, echt hard, maar ik zie toch 10 euro in je portomonee?? :O
Ik heb het flesje weer opgepakt en draaide me om, toen riep ze wat ik ging doen dus heb ik gezegd dat ik het flesje weer in het schap zou zetten. Op dat moment kwam net de bedrijfsleider er aan die haar geroep had gehoord en die was niet echt blij met zijn verkoopster..
Ik heb het flesje daar ook niet gehaald en ben maar een paar kilometer omgefietst om het bij de dierenwinkel te halen waar ik normaal gesproken altijd kom.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga wo 3 okt 2012 - 22:57

Ik zie 't steeds vaker, hoor! Was laatst bij de Scapino, waar een grietje van.. Nou, ze zal max. 19 zijn geweest. Die ging in discussie met een vrouw met een hoofddoek op; haar kinderen waren aan het spelen met de ballen en weet ik niet wat en Grietje had al meerdere keren gevraagd of ze er vanaf konden blijven.

Dus mevrouw met de hoofddoek zegt; 'Ze doen niks hoor, 't zijn maar spullen...' Grietje reageert; 'Maar wel mijn spullen!' Mevrouw met de hoofddoek beweert; 'Het zijn niet jouw spullen!' Grietje; 'Maar ik ben er wel verantwoordelijk voor, dit is mijn winkel!'

Op zich prima, ware het niet, dat Grietje stond te schreeuwen op 10 meter afstand... Naar mijn idee gewoon de leeftijd en weinig inzicht/tact hebben, had ze 't achter gesloten deuren zo besproken of op z'n minst met een indoor-voice, dan had ik 't een mooie oplossing gevonden, maar nu...

(Leuk detail; mevrouw met de hoofddoek riep nog 'Het is zeker omdat ik een hoofddoek draag!' Ik zag echt spontaan een soort wave qua wenkbrauwen optrekken rondgaan, bij alle klanten die er stonden)
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Flower_L wo 3 okt 2012 - 23:13

Dit soort situaties moeten zij voorkomen. Niet pas als wisselgeld op is vragen om gepast, maar al vanaf begin vd dag.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 23:20

Flower_L schreef:Dit soort situaties moeten zij voorkomen. Niet pas als wisselgeld op is vragen om gepast, maar al vanaf begin vd dag.

De eerste keer dat ik er die dag kwam was een kwartier na openingstijd. Toen kon ze het al niet wisselen. De tweede keer was het halverwege de middag. Toen was het nog steeds een probleem.

Gast
Gast

Bericht  _Cyn_ do 4 okt 2012 - 0:30

Ik vind het ook irritant als iemand met €50,- betaalt als hij/zij onder de €5,- koopt. Maar het irriteert meer als ze met €100,- betalen. (werk bij een tankstation waar alleen 200,- en 500,- niet mogen)

We mogen in verband met veiligheid niet veel geld in de kassa hebben zitten, dus als er 2 iets kopen voor minder dan €5,- en betalen met €50,- dan kan ik de 3e echt niet meer terug geven.

En over het begin van de dag. Wat ik in de kassa heb is volledig afhankelijk van degene voor mij. Het is niet zo dat de kassa 's avonds of 's nachts bijgevuld wordt Wink
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: